Reis manhattan: hulp nodig! Camper of auto?

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
manhattan
Amerikafan
Berichten: 113
Lid geworden op: 10 mar 2011, 22:54
Aantal x V.S. bezocht: 3

Reis manhattan: hulp nodig! Camper of auto?

Bericht door manhattan »

In 2020 willen ik, mijn vriend en ons zoontje van 3 in 3 weken het noordoosten van Amerika verkennen. Dit wordt mijn 4e keer Amerika en voor mijn vriend en zoontje hun 2e keer. Ik ben al een keer in New York geweest, maar mijn vriend en zoontje nog niet.
Nu zitten wij in twijfel wat we willen doen. 2 jaar terug hebben we een rondje in het zuidwesten gedaan met de auto. Beviel prima, maar zoon was toen 1,5 en best makkelijk. Nu hij ouder is, lijkt het ons leuker met een camper. Maar is het noordoosten ook leuk en handig met de camper?

Ons rondje wat wij nu voor ogen hebben zal ongeveer het volgende zijn: New York, New Jersey, Delaware, Maryland/Washington, Pennsylvania, Fairport (hier wonen vrienden waar we 2/3 dagen gaan verblijven en mee naar de Niagara watervallen gaan), Vermont, New Hampshire, Massachusetts, Rhode Island, Connecticut, New York.

De vragen:
- camper, auto of deels camper deels auto?
- is onze route een beetje haalbaar?
(We willen graag een combi tussen natuur en steden, op max 3/4 uur rijden en meerdere keren 2 dagen op dezelfde plek verblijven.)
Bennogr
Amerika-expert
Berichten: 8334
Lid geworden op: 26 mar 2006, 07:13
Locatie: Philadelphia, PA

Re: Reis manhattan: hulp nodig! Camper of auto?

Bericht door Bennogr »

Ik zou een auto in Manhattan vermijden. En een camper helemaal. Met onze kleine auto (Honda Civic) is de stad al afschuwelijk, met een camper vrees ik het ergste.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
manhattan
Amerikafan
Berichten: 113
Lid geworden op: 10 mar 2011, 22:54
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis manhattan: hulp nodig! Camper of auto?

Bericht door manhattan »

Bedoeling is om op de 3e dag New York de camper op te halen en naar Atlantic City te gaan. Dus niet een camper of auto in New York zelf. Daar zullen we een hotel hebben. Inleveren camper zal ook voor New York zijn.
Gebruikersavatar
analogkid
Amerikakenner
Berichten: 1200
Lid geworden op: 28 dec 2009, 17:18
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Arnhem

Re: Reis manhattan: hulp nodig! Camper of auto?

Bericht door analogkid »

Het noordoosten is prima te doen met een camper. Het is meer een persoonlijke keuze wat je leuker vindt. Wij vinden het heerlijk om niet uit de koffer te leven bij een rondreis en om lekker in de natuur te staan, kampvuurtje maken, etc.

Je bent met een camper wel wat minder flexibel in de steden, maar zoals je al aangaf kun je m huren na NYC en weer inleveren voordat je NYC weer in gaat. Bij DC hebben wij op Cherry Hill gestaan. Hier is het vervoer de stad in prima geregeld.
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
ArjanUSA
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 okt 2019, 16:49
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis manhattan: hulp nodig! Camper of auto?

Bericht door ArjanUSA »

Wij hebben dit rondje afgelopen zomer gemaakt. Ook een hotel in New York en daarna pas de camper ophalen. Wij hadden drie weken de tijd met de camper maar dat bleek toch eigenlijk wat te kort (of de route was te lang...). Zeker als je regelmatig ergens twee nachten wil staan of wat meer van de omgeving wilt zien heb je meer tijd nodig.

Globaal onze route: New York - Cape May - Washington - Hersheypark - Finger Lakes - Adirondack/Lake Placid - White Mountains - Cape Cod - Boston - New York.
manhattan
Amerikafan
Berichten: 113
Lid geworden op: 10 mar 2011, 22:54
Aantal x V.S. bezocht: 3

Hulp bij laatste deel reis, fairport - New York City

Bericht door manhattan »

Wij gaan begin juni voor 3 weken naar noord oost Amerika. Het wordt een rondje New York. Het grootste deel van de reis heb ik al uitgevogeld maar ik twijfel nog over het laatste deel.

Wij verblijven 2 volle dagen bij vrienden in fairport. Daar zullen we een dag mee naar de niagara falls gaan en een dag naar watkins Glen/finger lakes.

Hierna hebben wij nog 6 dagen tot we weer in New York city moeten zijn. Het originel plan is
Fairport - Springfield (ivm lengte trip, mag ook ergens anders)
Springfield - Boston
Boston - cape cod
Cape cod - Providence
Providence - New haven (yale)
New haven - New York City

Ik ben denk alleen dat het teveel reizen wordt.
Hoe zouden jullie het invullen. Wil graag een dagje strand en naar yale university.

Opmerking moderator

Berichten over dezelfde route samengevoegd om overzicht te houden en dubbele antwoorden te voorkomen.
Gebruikersavatar
tomaat85
Amerikakenner
Berichten: 796
Lid geworden op: 06 feb 2011, 18:27
Contacteer:

Re: Reis manhattan: hulp nodig! Camper of auto?

Bericht door tomaat85 »

Hierna hebben wij nog 6 dagen tot we weer in New York city moeten zijn. Het originel plan is
Fairport - Springfield (ivm lengte trip, mag ook ergens anders)
Springfield - Boston
Boston - cape cod
Cape cod - Providence
Providence - New haven (yale)
New haven - New York City
begrijp ik het nu goed? In dit stuk van de route verblijf je nergens 2 nachten (dus echt een hele dag?). Dan ben ik iig de mening toegedaan dat het teveel verplaatsen is. Cape Cod heeft zoveel te bieden dat je daar ten minste een hele dag zou moeten overwegen. Wij vonden Boston zelf niet zo geweldig maar zijn daar afwijkend in tov veel anderen. Ga je erheen dan toch ook wel een hele dag "netto" voor Boston. Yale hebben we gezien, was idd leuk maar wanneer dat me een dag Cape Cod had "gekost" waren we er zeker voorbij gereden.
Hoe dan ook, veel plezier nog met plannen en straks de uitvoering :wink:
Grote Amerika fan
manhattan
Amerikafan
Berichten: 113
Lid geworden op: 10 mar 2011, 22:54
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis manhattan: hulp nodig! Camper of auto?

Bericht door manhattan »

Jep, goed gezien haha. Maar ik vind het dus zelf ook te druk.. hoe zou jij het laatste stuk invullen?

11-6 fairport -
12-6
13-6
14-6
15-6
16-6 New haven - New York

Zit nu zelf hier aan te denken:

11-6 fairport - Springfield
12-6 Springfield - cape cod
13-6 cape cod
14-6 cape cod
15-6 cape cod - New haven
16-6 New haven - New York

We gaan trouwens met een camper!
Gebruikersavatar
tomaat85
Amerikakenner
Berichten: 796
Lid geworden op: 06 feb 2011, 18:27
Contacteer:

Re: Reis manhattan: hulp nodig! Camper of auto?

Bericht door tomaat85 »

Ik heb zomaar het vermoeden dat jullie vrienden wel een paar leuke tips hebben. Ik heb geen ervaring met een Camper maar denk dat ik voor een plek in de Green Mountains zou gaan. Maar welke dan, wij vonden Lake Placid erg leuk maar dan ga je wel wat noordelijk? Maar ja, Phoukeepsie vonden we ook erg leuk maar dan zit je wel weer "dicht bij" NYC :? Dus echt helpen doe ik nu niet. Zoals gezegd, wij hebben Yale gezien, leuke dag gehad maar ik zou m zo hebben geofferd mocht t nodig geweest zijn. FF nog wat verslagen lezen van andere forummers en duimen dat er nog iemand met een goede tip komt :D
Grote Amerika fan
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer