New England de moeite waard?

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
bartensharon
Amerika-ontdekker
Berichten: 28
Lid geworden op: 26 aug 2012, 00:21
Aantal x V.S. bezocht: 12

New England de moeite waard?

Bericht door bartensharon »

Hallo,

wij zijn echte Amerika fans en zijn ons weer aan het oriënteren voor volgende zomer. Voor New England hebben we ondertussen al een paar keer gekeken, maar het is het nog steeds niet geworden omdat we denk ik bang zijn dat het minder mooi/interessant zal zijn dan veel andere gebieden in de USA. We hebben de oostkust gezien, the deep south, de gehele westkust, noordwest, hawaii, Alaska. Gaat ons New England dan tegenvallen of is dit ook een mooi stukje Amerika? We hebben ondertussen 2 kinderen en ik denk dat het New England daar zeker voor geschikt is qua afstanden en bezienswaardigheden klopt dat? We hebben totaal geen ervaring met dat stukje Amerika dus wie kan ons wat meer vertellen? En welke dingen moeten we zeker gaan zien dan?
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: New England de moeite waard?

Bericht door Tipsy_1 »

New England is zeker de moeite.
enkele activiteiten
- Boston is naar onze mening de leukste stad van de US (nu ja, NY is uiteraard buiten categorie ;-) )
- Walvissen spotten
- Dinosaur state park is een leuke stop (dino voet afdrukken, zeer knap)
- Rhode Island vonden wij erg apart (deed ons wat denken aan ierland) met mooie kustlijnen
- Mooie vuurtorens langs de hele kust van MA, Maine
- De white mountains zijn zeer toeristisch maar de moeite (flume gorge, mount washington)
- Maine is zeer apart, heel "ontontgonnen". Wij zagen op een week tijd in totaal 8 x een moose. Highlights waren Lubec, Acadia NP, een floatplane trip over Moosehead lake en het feit dat het er zo "eenzaam is"

combineer met
- een van mijn favoriete plekjes amerika: Watkins Glen en de waterval-parken rondom Itchaca
- Adirondacks
- Niagara falls
bartensharon
Amerika-ontdekker
Berichten: 28
Lid geworden op: 26 aug 2012, 00:21
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: New England de moeite waard?

Bericht door bartensharon »

Ik moet zeggen dat dit al heel goed klinkt 😄. Bedankt voor de moeite!

Nog meer reacties om ons lekker te maken? ☺️
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: New England de moeite waard?

Bericht door tomhster »

Cape Cod, Nantucket en Martha's vineyard.
Gebruikersavatar
Roosuithoorn
Amerikafan
Berichten: 336
Lid geworden op: 04 aug 2012, 16:01
Aantal x V.S. bezocht: 35

Re: New England de moeite waard?

Bericht door Roosuithoorn »

Ik ben net deze week terug uit New England en ik vond het heel leuk! Wij konden ivm de orkaan Dorian niet het rondje doen dat we in gedachte hadden, maar er is genoeg te zien en doen in New England. Ik vond Cape Cod en de boottrip naar Martha's Vineyard super leuk. De Green Moutnains zijn prachtig. De al eerder genoemde Flume is een mooie wandeling door een heel groene kloof en je kunt daar vlakbij met een skilift de berg op. Net over de grens met New York State hebben we gewandeld en een stukje geraft bij de Ausable Chasm, ook weer een heel mooi natuurgebied. En zo kan ik nog wel even doorgaan.
Het gebied heeft een wat minder spectaculaire natuur dan het zuid-westen, maar heeft veel mooie historische dorpjes waardoor het sfeervol aandoet.
2013:Deep South,2014:van DC naar Orlando,2015:van Denver naar SF, 2016/2017: Florida maart,2018: Oregon, 2019 New England.2022:Zuid Californië.2022:rondje Denver met Yellowstone.2023: Deep South. Link naar blogs: https://mijnamerikablogs.jimdofree.com/
terralinda
Amerikafan
Berichten: 252
Lid geworden op: 02 nov 2011, 11:50
Aantal x V.S. bezocht: 40

Re: New England de moeite waard?

Bericht door terralinda »

Ik volg even omdat ik ook plannen heb voor New England komend jaar.
bartensharon
Amerika-ontdekker
Berichten: 28
Lid geworden op: 26 aug 2012, 00:21
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: New England de moeite waard?

Bericht door bartensharon »

Iemand die er nog wat over kan vertellen?
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: New England de moeite waard?

Bericht door tomhster »

Nee, gewoon boeken en verder niet zeuren :wink:
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: New England de moeite waard?

Bericht door Coyote »

New England vind ik prachtig maar bezoek ik het liefst tijdens de Fall Foliage met z'n prachtige herfstkleuren. :)

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
dutchie_in_boston
Amerika-expert
Berichten: 1794
Lid geworden op: 14 aug 2007, 21:57
Locatie: Boston, MA

Re: New England de moeite waard?

Bericht door dutchie_in_boston »

Ik woon er nu alweer een poosje en blijf het hier mooi vinden. Ik ben veel buiten en dat kan hier goed, het hele jaar door - ik heb speelgoed voor alle seizoenen :). Voor alle toeristische dingen moet je even zoeken op deze site en de rest van internet, dan heb je genoeg info voor het standaard rondje die velen rijden. De natuur is niet zo overweldigend als in het westen maar ik vind het hier erg afwisselend. Je zit op een paar uur rijden tussen stad, strand, bergen, meren. En er is hier zoveel wildleven, bijna iedere dag zie ik herten, chipmunks, loons, schildpadden, en noem het maar op, vanaf mijn veranda. De herfst kan erg mooi zijn met de herfstkleuren maar het ligt er echt helemaal aan wat je graag wilt doen.
sleutelbos
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 30 aug 2018, 09:54
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: New England de moeite waard?

Bericht door sleutelbos »

We gaan het mee maken, volgende week begint onze roadtrip. Hoe zijn de herfstkleuren ondertussen?
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: New England de moeite waard?

Bericht door Coyote »

sleutelbos schreef:
24 sep 2019, 17:03
Hoe zijn de herfstkleuren ondertussen?
Via deze site kun je een voorspelling zien voor New England.

Vorig jaar zat ik er in de 2e week van oktober, prachtige herfstkleuren! :D

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
dutchie_in_boston
Amerika-expert
Berichten: 1794
Lid geworden op: 14 aug 2007, 21:57
Locatie: Boston, MA

Re: New England de moeite waard?

Bericht door dutchie_in_boston »

Sleutelbos, hier in Maine (boven Sebago Lake) is het net begonnen dus het is nog moeilijk te zeggen wat het gaat worden deze herfst. Maar het zal nu wel snel gaan met de koelere temps 's nachts. Gaan jullie vanuit autoraampje kijken, of ook hiken, apple picking, wandeling, enz.?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer