Reis dohijo: tips gevraagd voor autoreis met huisjes in noordoost Amerika.

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
dohijo
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 4

Reis dohijo: tips gevraagd voor autoreis met huisjes in noordoost Amerika.

Bericht door dohijo » 31 aug 2019, 16:46

Goedemiddag!

Volgend jaar zomer willen wij graag met ons gezin (3 pubers van 18, 16 en 15) een rondreis maken door noordoost Amerika. We zijn al 3x aan de westkant geweest (Oregon, Washington, Vancouver Island en de Rockies) en willen nu graag Washington, New York en Boston combineren met 2 weken een rondreis door de natuur. We willen niet iedere dag in de auto zitten, maar overal 2 en soms 3 nachten slapen.
En we zoeken een combinatie van de kust, whale watching, wandelen, kanoën, een keer raften voor de kinderen en indien mogelijk gebieden met wildlife. Diverse aanbieders hebben mooie routes, maar die zijn altijd met hotels en wij willen dat graag afwisselen met chalets/cottages, vooral als we drie dagen in een park zitten.
Heeft iemand van jullie daar ervaringen mee of tips voor een reisaanbieder of locaties waar dit mogelijk is?
We hebben de route bijna compleet en willen in ieder geval naar Cape Cod (2n), Acadia (3n), White mountains (2n), Adirondack (3n). Daarnaast twijfelen we nog over de Green Mountains, of toch doorrijden naar Finger Lakes en Niagara Falls (hoewel ik heb gehoord dat dat erg toeristisch is en ik weet niet of de Finger Lakes de moeite waard zijn als we al in de andere parken zijn geweest.
Als iemand tips heeft voor de route en vooral voor andere accommodaties dan hotels, dan hoor ik het graag.
Alvast bedankt!
Juliette

BonnyR
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis dohijo: tips gevraagd voor autoreis met huisjes in noordoost Amerika.

Bericht door BonnyR » 01 sep 2019, 00:18

Paar vragen.
Wanneer willen jullie gaan? Em hoeveel dagen heb je ?
Je praat over aanbieders?? Dus jullie overwegen via een reisbureau te boeken? Op het forum zitten met name 'zelf regelaars' :wink:
Vrijheid voor je eigen keuzes en ideeen, de invulling zoals je het zelf wilt.
Voor goede tips is het handig om je reisschema wat je in gedachten hebt eens uit te schrijven in een van naar schema.
Wat ik voor nu kan meegeven dat wij in het hoogseizoen( schoolvakanties) naar de Oostkust zijn geweest en toen niets hebben gereserveerd. Wij hebben toen gereisd met een camper.
Washington en New York kun je alleen al per stad je een aantal dagen vermaken.
Andere onderkomens als hotels zijn bijvoorbeeld via Airbnb of cabins in parken.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust

tomaat85
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door tomaat85 » 01 sep 2019, 07:55

Mooie vooruitzichten hoor. Ik ondersteun de tip om de reis uit te schrijven in etappes "van" - "naar" maar zou ook willen adviseren (voor zover nog niet gedaan) om de verslagen van andere forummers te lezen.
En met jullie reis ervaring zou ik ook overwegen om de reis zelf samen te stellen zonder tussenkomst van een aanbieder.
Over de trip, je schrijft dit;
dohijo schreef:
31 aug 2019, 16:46
en willen nu graag Washington, New York en Boston combineren met 2 weken een rondreis door de natuur
en dit
dohijo schreef:
31 aug 2019, 16:46
We hebben de route bijna compleet en willen in ieder geval naar Cape Cod (2n), Acadia (3n), White mountains (2n), Adirondack (3n). Daarnaast twijfelen we nog over de Green Mountains, of toch doorrijden naar Finger Lakes en Niagara Falls
Dit schema zijn (al) 10 nachten. Mijn vraag is nu, hoeveel tijd heb je voor de steden gereserveerd? Of zitten die ook in de 2 weken (denk t niet toch) ? Want dan gaat t niet passen om alle 3 de steden te ervaren.
Mijn 5 ct,
Overweeg een multicity vlucht, start in Washington haal daar na een paar dagen de auto op, maakt je rondje, eindig in NYC en lever daar je auto in.
Over de Falls is veel geschreven, ik zou ze erin plannen en een fallsview kamer nemen. Ondanks het super toeristische een ervaring om niet te vergeten voor ons.
Veel plezier met inlezen, voorbereiden en uitvoeren :wink:
Grote Amerika fan

dohijo
Amerika-newbie

Bericht door dohijo » 01 sep 2019, 10:02

Dank jullie wel voor je reactie en kritische vragen! We hebben een week gereserveerd voor de steden en dan dus nog ruim 2 weken voor de rondreis. Het idee is eerst Washington, dan met de trein naar NY en daar een auto huren. De route is nog globaal, dus alleen het park en nog niet de specifieke plaats. Dit is afhankelijk van de vraag of er cabins of chalets in de diverse parken te vinden zijn. Dus als iemand daar ervaringen mee heeft of goede tips, dan hoor ik het graag! De globale route vanuit NY:
- dag 1 en 2: Cape Cod
- dag 3 en 4: Boston
- dag 5, 6 en 7: Acadia Park
- dag 8 en 9: White mountains
- dag 10, 11 en 12: Adirondack
- dag 14 en 15: Green mountains en vandaar terug naar NY, of vanuit Adirondack doorrijden naar Finger Lakes en Niagara Falls en eventueel terugvliegen vanuit Toronto.

Tot nu toe regelen we onze trips altijd zelf, maar zoals jullie zelf ook weten kost dat veel tijd, dus alle tips over de route en vooral over accommodaties zijn welkom! We gaan in ieder geval beginnen met de reisverslagen te lezen!

BonnyR
Amerikakenner

Bericht door BonnyR » 01 sep 2019, 10:57

dohijo schreef:
01 sep 2019, 10:02
Tot nu toe regelen we onze trips altijd zelf, maar zoals jullie zelf ook weten kost dat veel tijd, dus alle tips over de route en vooral over accommodaties zijn welkom! We gaan in ieder geval beginnen met de reisverslagen te lezen!
Jullie hebben 3 waarschijnlijk zeer computer vaardige pubers. Ik zou zeggen; jongens/meisjes dit is ons budget per nacht en kom maar op met die leuke accommodaties in.... :wink:

In je laatste schemaatje staan al 15 dagen ingepland, dat is zonder heen en terug vlucht. Dat zijn dus al ongeveer 17 dagen. Hebben jullie 21 dagen of iets van 25 of meer? Want anders wordt het wel heel krapjes in DC of New York. Lijkt me eigenlijk dat je daar minimaal 2/3 dagen moet zijn om iets te kunnen zien.
Trouwens Wildlife vind ik nogal tegenvallen in het Oosten , ten minste ten opzichte van de West kant.Het is echt een heel andere reis. Maar als je de Niagara nog nooit hebt gezien, vind ik dat zeker een aanrader. Super toeristisch, maar heel erg imposant om het te ervaren. Wij hadden de pech, dat er nogal wat watervallen( Finger Lakes) bijna droog stonden en dan het het een miezerig gezicht.
90 - Fl naar CA
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust

tomaat85
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door tomaat85 » 01 sep 2019, 16:12

Een reactie op deze passage;
dohijo schreef:
maar zoals jullie zelf ook weten kost dat veel tijd, dus alle tips over de route en vooral over accommodaties zijn welkom! We gaan in ieder geval beginnen met de reisverslagen te lezen
Uiteraard is dit persoonlijk maar zelf beleef ik juist erg veel plezier aan het zelf allemaal uitzoeken, ons draaiboek groeit mee in die voorbereiding en zo houdt ik het reisgezelschap op de hoogte. En de tip om een deel van die verantwoordelijkheden aan de medereizigers te geven, of is het juist misschien wel gunnen :wink:, vindt ik een top idee!
dohijo schreef:
We hebben een week gereserveerd voor de steden
Zowel NYC, Washington en Boston in een week is in mijn ogen echt te ambitieus om ze echt te kunnen ervaren en beleven.
Over terug vliegen vanuit Toronto, je moet je dan echt goed verdiepen in de drop-off van de auto. Zelf is het mij niet gelukt een aanbieder te vinden die me een auto in Toronto liet ophalen en in NYC liet inleveren. Er zijn forummers die t wel gelukt is maar goed zoeken is dan wel nodig.
Grote Amerika fan

Josje99
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Josje99 » 01 sep 2019, 16:21

Voor cabins kan je op de site van Koa kijken.
Daar hebben we echt een hele mooie gehad bij Lake Placid.
Maar er zullen vast meer zijn.
Wel goed opletten dat je met beddengoed boekt :)

dohijo
Amerika-newbie

Bericht door dohijo » 01 sep 2019, 19:49

Dank je wel voor de Koawebsite, dat is een goede tip! En ook een goede tip om eerst te checken hoe het zit met de auto. De vorige keer hadden we een auto in Calgary opgehaald en in Portland afgeleverd en dat ging goed. De week voor de steden is alleen voor Washington en NY.

BonnyR
Amerikakenner

Bericht door BonnyR » 02 sep 2019, 13:55

https://glampinghub.com/ meer wat chique, maar op dit soort sites vind je ook hele leuke cabins:

https://www.fs.usda.gov/recarea/whitemo ... &actid=101

en via de websites van de parken kun je ook veel info vinden. https://visitadirondacks.com/stay
90 - Fl naar CA
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen