Verblijf in NYC

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Gebruikersavatar
MattRob
Amerika-expert
Berichten: 3505
Lid geworden op: 23 aug 2005, 08:50
Aantal x V.S. bezocht: 65
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: Verblijf in NYC

Bericht door MattRob »

De locatie die je nu geboekt hebt, is echt prima ! Eigenlijk is alles op Manhattan onder 100e straat prima, dus daar zou ik me geen zorgen over maken. En ja, herrie in New York, ik denk niet dat er een plek is waar je daar geen 'last' van hebt hoor ! Dus ook daar zou ik me geen zorgen over maken, komt wel goed.

Wij hadden dus AirBnB in Union City, dit ligt net aan de andere kant van de Hudson. Voor zover ik weet, is daar geen verbod op AirBnB hoor, is ook geen New York state, maar New Jersey ! Maar goed, je hebt dan wel wat reistijd natuurlijk.
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Gebruikersavatar
tomaat85
Amerikakenner
Berichten: 796
Lid geworden op: 06 feb 2011, 18:27
Contacteer:

Re: Verblijf in NYC

Bericht door tomaat85 »

Wat MattRob zegt over de legaliteit wilde ik ook opmerken hoewel er tov 2018 wel wat aan het veranderen is (zegt google maar of ik alles goed begrijp?)
In 2018 hebben wij, 4 50tigers een geweldige AirBnB gehad in Weehawken. Met de ferry naar de overkant dat was 10 minuten lopen maar wel met een behoorlijke trap, er is een fors hoogte verschil tussen de huizen en het water. En dan een paar minuten met de ferry. Dat is een feestje :thumbup: . Met de bus ging ook goed, bus halte op de hoek, maar in de ochtend moesten we wel staan in de bus vanwege de drukte met forenzen. Eerlijk gezegd zijn we in de avond nooit met de bus terug gegaan maar telkens met de ferry. Een AirBnB is voor ons inmiddels bijna een must geworden. Iedereen staat in eigen tempo op, je kan een eigen ontbijtje maken en een dagplan samen doorspreken. Na een intensieve dag samen op de bank nog een wijntje, biertje of thee-tje is echt relaxed tov ieder naar zijn eigen hotelkamer waar doorgaans beperkt ruimte is.
Komende vakantie zitten we hier https://www.airbnb.nl/rooms/21710808?so ... 03J2C8hvHS en volgens de host is het 10 minuten naar de ferry (met of zonder de trap? geen idee, we zullen het zien).
Maar eerlijk is eerlijk, zo (bijna) midtown naar buiten lopen en NYC beleven is ook geweldig. Wat t ook wordt, je kan niet fout :wink: hele fijne vakantie alvast en veel voorpret!
Grote Amerika fan
Gebruikersavatar
meyem
Amerika-expert
Berichten: 4600
Lid geworden op: 15 sep 2010, 21:53
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Amstelveen

Re: Verblijf in NYC

Bericht door meyem »

Vanessa007 schreef:
28 aug 2019, 05:14
@meyem Wat de buurt betreft, is het daar toch een beetje netjes? Want een collega van m’n man beweerde nu gisteren dat het toch niet zo’n nette buurt is... En bedankt voor de tip over Pen station, dan kunnen we daar alvast niet meer verloren lopen! Ik wist niet dat het zooo groot was! :D
De buurt is neutraal. Overdag heel druk, omdat Penn echt een Hub is. Het is geen gezellige woonwijk, daarvoor zou je naar Chelsea, the Village of Upper West moeten gaan, maar dit is voor first timers echt een prima locatie.
tomaat85 schreef:
28 aug 2019, 10:08
Komende vakantie zitten we hier en volgens de host is het 10 minuten naar de ferry (met of zonder de trap? geen idee, we zullen het zien).
Ik heb ook een keer BnB gedaan in NJ, en dat was bijna een kwartier lopen. Dat brak mij op het laatst wel op, als je na een intensieve dag in NYC nog zo'n stuk moet lopen naar je onderkomen....
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Gebruikersavatar
tomaat85
Amerikakenner
Berichten: 796
Lid geworden op: 06 feb 2011, 18:27
Contacteer:

Re: Verblijf in NYC

Bericht door tomaat85 »

meyem schreef:
29 aug 2019, 08:09
Ik heb ook een keer BnB gedaan in NJ, en dat was bijna een kwartier lopen. Dat brak mij op het laatst wel op, als je na een intensieve dag in NYC nog zo'n stuk moet lopen naar je onderkomen....
Helemaal mee eens natuurlijk, het is een keuze en de eerlijkheid gebied natuurlijk te zeggen dat wij ook wel eens dacht..pff nu nog terug :wink:
Maar onder de streep staat onze balans dus nog in de plus voor een AirBnB in Weehawken. Al was het maar voor het "verplichte" diner hier...http://loscharritos.com/index.php/el-charro-weehawken/, het uitzicht is onbeschrijfelijk :D
En wat ook meetelt, we hebben NYC vaker bezocht en hoewel de dagbesteding weliswaar nog intensief blijft geldt nu ook dat er aanzienlijk meer pauze's zijn dan 10 jaar geleden. Er ook altijd een fietsdag inzit (nu willen we naar het teardrop memorial) en de subway steeds vaker wordt gebruikt ipv de benenwagen.
Heel wat anders, heb je zelf geen trip in het vooruitzicht? Je hebt altijd wel nieuwe tips die we graag meenemen :thumbup:
Grote Amerika fan
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Verblijf in NYC

Bericht door roelb »

Als je met meer dan twee personen bent dan kan ik me zeker de keuze voor een AirBNB in de vorm van een appartement oid voorstellen. Want dan worden hotels al snel erg duur en het is ook fijn om een gezamelijke woonkamer oid te hebben. Alles kan ook in een hotel, maar dan kom je al snel in de suites terecht en dan wordt het onbetaalbaar.

Maar als je met z'n tweeen reist is dat toch anders. Dan gaat er voor mij toch echt niets boven een hotel in midtown, ze zo ergens tussen 30th en 55. Lekker alles op wandelafstand en je kunt gedane boodschappen ook snel even binnendroppen in je kamer, of nog even omkleden voor een avondje theater, etc. Maar goed, dat is in NYC helaas niet goedkoop. in de afgelopen 10 jaar heb ik de prijzen voor een kamer in dat gebied, in een goed hotel, wel zien oplopen van zo'n $140 in crisistijd tot meestal zo'n $275 tot $300 per nacht nu.
Vanessa007
Amerikafan
Berichten: 275
Lid geworden op: 20 sep 2017, 18:53
Contacteer:

Re: Verblijf in NYC

Bericht door Vanessa007 »

@roelb Het Steward hotel dat ik nu op het oog heb komt op een €1200 voor 6 nachten, voor een suite met aparte slaapkamer, 2 badkamers en keuken, dat valt dan toch mee, niet?!
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Verblijf in NYC

Bericht door roelb »

Klopt, dat valt 100% mee en ziet er prima uit. Ik ken het hotel verder niet, maar wat ik er van zie is het een oud hotel zit het volgens mij ook wel een beetje aan de onderkant van de 4* classificatie die ze zeggen te hebben. Maar goed, temper de verwachtingen een beetje en het zal helemaal prima zijn. Voor dat geld vind je in Manhattan nergens anders een kamer met die faciliteiten.

Ben trouwens wel benieuwd waar je dit dan boekt. Non-refundable rate op de site van het hotel zelf voor deze suite, van 15-21/2 of 16-22/2 is $1776 ofwel EUR 1600. En let op: dat is dus non-refundable.

Flexible rate is $1880 voor diezelfde periode. $104 meer, maar dan kun je tot 48 uur vooraf gratis cancellen en zit je nergens aan vast. En het is de dan de "family package", met volgens het hotel: "We’ll provide a free movie nightly, coloring books, popcorn for everyone, cookies, and kids’ beverages. "
Timb
Amerikakenner
Berichten: 417
Lid geworden op: 06 okt 2015, 10:17
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Verblijf in NYC

Bericht door Timb »

Wij zijn net terug en zaten in Hampton Inn Grand Central. Zit op 43rd street. Prima en net hotel midden in Manhattan. Grand central station op loop afstand en zelfs Times Square en 5th avenue is prima te doen. Prijs ook prima! Mochten we terug gaan (en dat willen we graag!!!!) dan gaan we daar weer naar toe.
Vanessa007
Amerikafan
Berichten: 275
Lid geworden op: 20 sep 2017, 18:53
Contacteer:

Re: Verblijf in NYC

Bericht door Vanessa007 »

roelb schreef:
29 aug 2019, 13:17
Ben trouwens wel benieuwd waar je dit dan boekt. Non-refundable rate op de site van het hotel zelf voor deze suite, van 15-21/2 of 16-22/2 is $1776 ofwel EUR 1600. En let op: dat is dus non-refundable.
Op Booking...
Schermafbeelding 2019-08-29 om 14.38.56.png
Schermafbeelding 2019-08-29 om 14.38.56.png (83.36 KiB) 2040 keer bekeken
Gebruikersavatar
MattRob
Amerika-expert
Berichten: 3505
Lid geworden op: 23 aug 2005, 08:50
Aantal x V.S. bezocht: 65
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: Verblijf in NYC

Bericht door MattRob »

roelb schreef:
29 aug 2019, 09:59
Maar als je met z'n tweeen reist is dat toch anders. Dan gaat er voor mij toch echt niets boven een hotel in midtown, ze zo ergens tussen 30th en 55. Lekker alles op wandelafstand en je kunt gedane boodschappen ook snel even binnendroppen in je kamer, of nog even omkleden voor een avondje theater, etc. Maar goed, dat is in NYC helaas niet goedkoop. in de afgelopen 10 jaar heb ik de prijzen voor een kamer in dat gebied, in een goed hotel, wel zien oplopen van zo'n $140 in crisistijd tot meestal zo'n $275 tot $300 per nacht nu.
Helemaal eens ja !
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Verblijf in NYC

Bericht door roelb »

Vanessa007 schreef:
29 aug 2019, 14:42
roelb schreef:
29 aug 2019, 13:17
Ben trouwens wel benieuwd waar je dit dan boekt. Non-refundable rate op de site van het hotel zelf voor deze suite, van 15-21/2 of 16-22/2 is $1776 ofwel EUR 1600. En let op: dat is dus non-refundable.
Op Booking...
Schermafbeelding 2019-08-29 om 14.38.56.png
Direct reserveren!
Vanessa007
Amerikafan
Berichten: 275
Lid geworden op: 20 sep 2017, 18:53
Contacteer:

Re: Verblijf in NYC

Bericht door Vanessa007 »

Is bij deze dan ook gebeurd! :lol:
Gebruikersavatar
tomaat85
Amerikakenner
Berichten: 796
Lid geworden op: 06 feb 2011, 18:27
Contacteer:

Re: Verblijf in NYC

Bericht door tomaat85 »

Gefeliciteerd :thumbup: altijd lekker een boeking, maakt dat t net allemaal weer wat dichterbij komt:wink:
Grote Amerika fan
Vanessa007
Amerikafan
Berichten: 275
Lid geworden op: 20 sep 2017, 18:53
Contacteer:

Re: Verblijf in NYC

Bericht door Vanessa007 »

Inderdaad! Nu kan het plannen weer beginnen... Maar eerst beslissen of we één van de passen gaan nemen of niet. Ik hoor zowel pro’s als contra’s... En dan is er ook nog het weer, voor hetzelfde geld hebben we daar een week een sneeuwstorm en dan zit je daar met je passen! Maarja, dat is doemdenken zeker?! :lol:
Gebruikersavatar
tomaat85
Amerikakenner
Berichten: 796
Lid geworden op: 06 feb 2011, 18:27
Contacteer:

Re: Verblijf in NYC

Bericht door tomaat85 »

Over de passen kan ik zelf niets zeggen, geen ervaring mee. Ik weet wel dat er op t forum erg veel over is geschreven..dat heb je vast ook al gelezen. En stel je hebt sneeuwstorm dan kan je maar mooi zeggen dat je daarbij was :wink:
Check dit,
Grote Amerika fan
xThara
Amerika-ontdekker
Berichten: 65
Lid geworden op: 16 feb 2018, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Verblijf in NYC

Bericht door xThara »

Vanessa007 schreef:
30 aug 2019, 00:09
Inderdaad! Nu kan het plannen weer beginnen... Maar eerst beslissen of we één van de passen gaan nemen of niet. Ik hoor zowel pro’s als contra’s... En dan is er ook nog het weer, voor hetzelfde geld hebben we daar een week een sneeuwstorm en dan zit je daar met je passen! Maarja, dat is doemdenken zeker?! :lol:
Wij hebben afgelopen maand gebruik gemaakt van een pas. Zeker goed bevallen! New York Explorer voor 7 ‘attracties’. Enige minpuntje was dat we alsnog overal in de rij konden aansluiten om een ticket te halen. Ik had verwacht dat we die rijen juist over konden slaan. Met de New York City Go pas of iets in die richting kon je AEL vaak bij een bepaald apparaatje je tickets halen. Overigens kon je bij het empire state wel de pas laten scannen en gelijk doorlopen. Verder echt goed bevallen! Veel geld mee uitgespaard :D
Vanessa007
Amerikafan
Berichten: 275
Lid geworden op: 20 sep 2017, 18:53
Contacteer:

Re: Verblijf in NYC

Bericht door Vanessa007 »

Ok, ik ben blond, maar wat bedoel je met AEL?... :?
xThara
Amerika-ontdekker
Berichten: 65
Lid geworden op: 16 feb 2018, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Verblijf in NYC

Bericht door xThara »

Woeps, die A moest een W zijn > WEL.

Met de Go city NY Pass kon je wel vaak de rij overslaan wilde ik daar mee zeggen :lol:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer