Verblijf in NYC

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Vanessa007
Amerikafan
Berichten: 275
Lid geworden op: 20 sep 2017, 18:53
Contacteer:

Verblijf in NYC

Bericht door Vanessa007 »

Hallo allemaal!

Ik ben mij een beetje aan het oriënteren om volgend jaar februari (krokusvakantie) naar NYC te gaan met ons gezin. Wij zijn met 2 volwassenen en 2 tieners van 15 en 17.
Ik ben op Booking.com eens aan het kijken geweest voor hotels maar zie het bos door de bomen niet meer... Vaak zijn de kamers maar erg nipt en bij sommige is er sprake van hoge extra’s die er bovenop de prijs, ter plaatse, nog bijkomen, terwijl de prijs toch inclusief alle belastingen zou zijn!
Dus wie kan mij de ultieme tip geven qua verblijf? Welke buurten kan je best nemen en welke zijn beter te vermijden? Ook andere “first time NYC”-tips zijn natuurlijk welkom!
Alvast hartelijk dank!
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1627
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Verblijf in NYC

Bericht door BonnyR »

Wij zaten in het Canal Loft hotel ( is eigenlijk een hostel) Ik heb even gekeken voor een week in February ben je voor 2 personen 584 euro kwijt. Eigen kamer met badkamer.Niet groot, maar je bent toch de hele dag op pad. Misschien vinden de kinderen het wel leuk om juist op een zaal te slapen. Is natuurlijk een stuk goedkoper en ontmoeten ze ook andere jongeren. je zit in Manhattan midden in Chinatown. Wij vonden het een prima stek. Hadden wel iets van geluidoverlast verwacht, maar helemaal niets gehoord. Bus lijnen zitten ook vlakbij, dus je bent zo overal.

Ik ben wel fan van Erik. Hij heeft een leuke website met allerlei informatie. https://www.newyork.nl/
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Vanessa007
Amerikafan
Berichten: 275
Lid geworden op: 20 sep 2017, 18:53
Contacteer:

Re: Verblijf in NYC

Bericht door Vanessa007 »

Bedankt voor je reactie, Bonny, maar ik vrees dat de dochters toch liever bij ons op de kamer verblijven of in een eigen kamer... Een zaal zien ze niet zitten!
Pberndsen
Amerika-ontdekker
Berichten: 70
Lid geworden op: 29 jan 2019, 20:09
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Verblijf in NYC

Bericht door Pberndsen »

Zoek eens op long island city in queens, goede prijs kwaliteit en je bent met de metro snel in manhattan. Kijk voor verdere tips eens in het noordoosten forum. Hier staan veel tips voor overnachtingen en activiteiten/bezienswaardigheden.

Groet,

Paul
Chrissie35
Amerika-ontdekker
Berichten: 26
Lid geworden op: 19 dec 2015, 18:16
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Verblijf in NYC

Bericht door Chrissie35 »

Wij hebben afgelopen mei gelogeerd in het Best Western in Queens. Echt een prima hotel. Kamer is niet heel ruim voor 4 personen (2 queen size bedden), maar netjes en schoon. Prima ontbijt is inbegrepen en met de metro (op 5 min lopen) zit je binnen 10 minuten in Manhattan. Ons was het het prijsverschil met een verblijf in Manhattan zeker waard.
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Verblijf in NYC

Bericht door Hockey »

Google maps. Zoek op hotel New York City, kies dan de periode, het aantal gasten en wat je als extra opties wil.
Ik ben er 4 jaar geleden geweest en heb toen een hop on hop off bus gehad, wat me goed beviel. Ik was er met mijn ouders en we zaten vlakbij Times Square in The Paramount Hotel.
Gebruikersavatar
tomaat85
Amerikakenner
Berichten: 796
Lid geworden op: 06 feb 2011, 18:27
Contacteer:

Re: Verblijf in NYC

Bericht door tomaat85 »

Mooie vooruitzichten hoor. Er is als (heel) veel over geschreven op het forum, ik zou dat zeker op mijn gemakkie doorlezen en zo eruit halen wat voor jullie echte "beslissers" zijn. Voor ons is door de jaren heen een AirBnB met afstand de voorkeur geworden. Wij hebben meerdere keren in een AirBnB in Brooklyn gezeten (subway/bus) en gaan voorjaar voor de 2e keer naar een AirBnB in Weehawken (ferry/bus). Krijg je betaalbare ruimte waar je wel weer (extra) reistijd voorlief moet nemen. Wij vinden een Subway of bus rit ook NYC beleven en ach, als je van midtown naar downtown wilt ben je ook tijd "kwijt"...Voor een eerste keer NYV is een hotel midtown natuurlijk wel vet :wink: Voor ons is die eigen keuken in een AirBnB echt een enorme plus. De dag begint met een goed ontbijt (kwark/yoghurt, fruit, muesli etc) en opstaan in eigen tempo met een koffer of thee is ons goud waard (ff ter verduidelijking, wij zijn of 2 of 4 vijftigers :wink: ). Vandaar, echt lezen wat er geschreven is aan voor en tegen hotels vs airbnb, Midtown of juist niet etc..
Hoe dan ook , heel veel plezier gewenst en als laatste, overweeg te gaan fietsen! En dan niet rondje CP maar echt langs de Hudson, de BB over, naar Red Hook, Manhattan Bridge terug etc..
Grote Amerika fan
Vanessa007
Amerikafan
Berichten: 275
Lid geworden op: 20 sep 2017, 18:53
Contacteer:

Re: Verblijf in NYC

Bericht door Vanessa007 »

Alvast bedankt voor de reacties! Ik heb ook al even gezocht naar een hotel en ben bij het Steward Hotel uitgekomen, het is nog net in Midtown Manhattan denk ik, vlakbij Madison Square Garden. Als ik de prijzen vergelijk met de hierboven opgegeven hotels, zit hij volgens mij wel goed. Voor een suite met aparte slaapkamer en een slaapbank, 2(!) badkamers en keukentje komt het op €1200 voor 6 nachten. Dit lijkt mij een goede prijs voor de ligging?... Iemand toevallig ervaring met dit hotel?
@tomaat85 Dat fietsen gaat zeker op het programma! :thumbup:
Ik heb daarstraks de vliegtickets maar alvast geboekt, zeer mooie aanbieding! €230 voor rechtstreekse vluchten vanaf Brussel in de Krokusvakantie! 8)
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 976
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Verblijf in NYC

Bericht door Kletskous »

Wij verbleven deze zomer in The Gallivant Times Square. Ook met twee tieners.
Echt letterlijk óm de hoek bij Times Square en vlakbij metrostation.

Wij hadden de Family suite: 2x tweepersoonsbedden én een stapelbed. Dus in feite 6 slaapplekken.
Voor New Yorkse begrippen een ruime kamer, namelijk 35 m2. Echt ruim genoeg om koffers kwijt te kunnen.

Van 22-28 februari (6 nachten) voor € 955,= bij Agoda.
https://www.agoda.com/nl-nl/the-galliva ... lyMode=off

Wij waren zeer positief hierover en zouden zo weer terug gaan !
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Vanessa007
Amerikafan
Berichten: 275
Lid geworden op: 20 sep 2017, 18:53
Contacteer:

Re: Verblijf in NYC

Bericht door Vanessa007 »

Die ziet er inderdaad ook leuk uit! Maar de kamer die ik nu op het oog heb is 62 m2, wat me toch net iets beter lijkt...
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 976
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Verblijf in NYC

Bericht door Kletskous »

Jouw hotel ziet er zeker mooi uit, en ook heel ruim hoor!
Heel modern ook, en een keukentje kan ook fijn zijn. Maar eerlijk......wij waren er écht alleen om te slapen en een keer 1 uurtje rusten. Voor de rest ben je toch op pad, de hele dag.


Persoonlijk wilden wij persé geen slaapbank voor de kinderen. Telkens dat opbouwen enzo, of toch dat het in de weg ligt plus dat het (denk ik) niet lekker zal liggen.
Vanwege het prijsverschil en allemaal een eigen bed zou ik mijn optie nog es overwegen, maar is persoonlijk hoor. Je moet doen wat voor jou goed voelt !
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Vanessa007
Amerikafan
Berichten: 275
Lid geworden op: 20 sep 2017, 18:53
Contacteer:

Re: Verblijf in NYC

Bericht door Vanessa007 »

Ja ik weet het, die slaapbank is een minpuntje... Maar 2 badkamers is daarentegen wel een luxe met 2 tienerdochters! Dat scheelt ons een uur ‘s ochtends! :D
De kamer is nog niet geboekt dus we kunnen ook nog eentje nemen met 2 bedden maar dan maar met 1 badkamer, de keuze zal bij de dochters liggen...
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 976
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Verblijf in NYC

Bericht door Kletskous »

Oja, dat is waar :D
Ik heb jongens die zijn in 2 minuten klaar (nog wel haha).
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Gebruikersavatar
meyem
Amerika-expert
Berichten: 4600
Lid geworden op: 15 sep 2010, 21:53
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Amstelveen

Re: Verblijf in NYC

Bericht door meyem »

Dat hotel ziet er goed uit op Tripadvisor en de ligging is prima voor een eerste bezoek aan de stad, lekker centraal.
Let op dat als je direct bij het hotel boek, de belasting er nog bij komt (zo werkt dan in de VS, ook in de winkels). Boek je bij booking.com, dan zal de prijs inclusief zijn.

Ik zou adviseren om zo te boeken dat je gratis op kunt zeggen. Februari is laag-seizoen en wellicht kom je de komende maanden nog een leuke aanbieding tegen? Zelf betaal ik dan ook nooit vooruit, want als je wisselt van keuze is de terugbetalingskoers altijd in jouw nadeel :mrgreen:
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Vanessa007
Amerikafan
Berichten: 275
Lid geworden op: 20 sep 2017, 18:53
Contacteer:

Re: Verblijf in NYC

Bericht door Vanessa007 »

Ja, inderdaad, als ik zou boeken zal het via Booking zijn, dan zijn alle extra kosten inbegrepen, zo geeft de prijsindicatie toch aan!
Ik heb nog verder gekeken voor een hotel maar vind voorlopig geen beter alternatief!
Het enige minpuntje dat meermaals terugkomt is het lawaai van de sirenes van een naburige kazerne, maar dan steken we maar stopjes in of vragen een kamer aan de andere kant...
Gebruikersavatar
MattRob
Amerika-expert
Berichten: 3505
Lid geworden op: 23 aug 2005, 08:50
Aantal x V.S. bezocht: 65
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: Verblijf in NYC

Bericht door MattRob »

Wat een heerlijk vooruitzicht !! Ik ben nog steeds 'in love' met die stad. Heb er een hele tijd gewoond en gewerkt (15 jaar terug of zo ...), en we komen er bijna elk jaar wel. Ongeveer 2,5 jaar geleden in de mei-vakantie met de kinderen (toen 13 en 16) geweest, en wij hebben toen, zoals hierboven al genoemd, gekozen voor een AirBnB aan de overkant van de Hudson. In een leuke woonwijk, 1 buslijn naar de stad (Port Authority), en ook met Uber redelijk te doen. Kinderen allebei een eigen kamer en badkamer, lekker grote woonkamer en keukentje. Wij vonden het geweldig, en redelijk goed betaalbaar.

Maar goed, je bent er al zo goed als uit, zie ik ;-) ! Just my thoughts, in ieder geval. Wij doen tegenwoordig al onze vakanties met de kinderen (inmiddels 16 en 19, en wsl de laatste keer geweest deze zomer dat ze meegingen) in AirBnB, voor hun is zo'n eigen kamer en even terug kunnen trekken erg lekker. Maar ja, zoals ook al gezegd, New York is the city that never sleeps, dus jullie zullen heel veel op pad zijn ! Dan is dat misschien allemaal minder belangrijk.

Veel succes en plezier met de voorbereidingen, wordt ongetwijfeld geweldig !
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Gebruikersavatar
meyem
Amerika-expert
Berichten: 4600
Lid geworden op: 15 sep 2010, 21:53
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Amstelveen

Re: Verblijf in NYC

Bericht door meyem »

Och, sirenes horen een beetje bij een grote stad. Ik heb ook wel eens in een hotel in die straat gezeten, en vond de nabijheid van die kazerne wel prettig als ik savonds alleen thuis kwam. En ik heb nooit last gehad van overdreven veel herrie, het is juist een stille straat. Ik zat in de Hampton Inn iets verderop.... is prima bevallen, maar zelfs in mijn uppie kon ik mijn gat niet keren in de kamer.... het bed zelf was wel lekker groot.

Vanuit Penn Station moet je zoeken naar uitgang 7th Avenue/Zuid (het is een handig station om dichtbij te hebben, maar het is wel een doolhof! :mrgreen: ).
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Gebruikersavatar
tomaat85
Amerikakenner
Berichten: 796
Lid geworden op: 06 feb 2011, 18:27
Contacteer:

Re: Verblijf in NYC

Bericht door tomaat85 »

Tuurlijk, een hotel midtown gelegen dat moet wel met sirene's :D :D , anders is het "niet echt" :wink:
Grote Amerika fan
Vanessa007
Amerikafan
Berichten: 275
Lid geworden op: 20 sep 2017, 18:53
Contacteer:

Re: Verblijf in NYC

Bericht door Vanessa007 »

@MattRob Aan een Airbnb heb ik ook gedacht, vooral omdat je dan inderdaad meer ruimte hebt, maar ik heb er een beetje schrik van omdat het toch illegaal is in NYC, tenzij de eigenaar er ook woont... En dat valt niet altijd te checken!
@meyem Wat de buurt betreft, is het daar toch een beetje netjes? Want een collega van m’n man beweerde nu gisteren dat het toch niet zo’n nette buurt is... En bedankt voor de tip over Pen station, dan kunnen we daar alvast niet meer verloren lopen! Ik wist niet dat het zooo groot was! :D
@tomaat85 Inderdaad de sirenes horen een beetje bij het city-life! :lol:
Gebruikersavatar
nieuwenoord
Amerika-expert
Berichten: 13814
Lid geworden op: 08 feb 2005, 17:34
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Macisvenda, Spanje
Contacteer:

Re: Verblijf in NYC

Bericht door nieuwenoord »

Mijn man vond het geweldig om naast de kazerne te zitten. Geweldig, al die fire trucks :D :thumbup:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer