Vervoer vanaf en naar JFK / Manhattan

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Maritabma
Amerikafan
Berichten: 127
Lid geworden op: 20 dec 2018, 13:41
Aantal x V.S. bezocht: 0

Vervoer vanaf en naar JFK / Manhattan

Bericht door Maritabma »

Dag allen,

Het staat vast op het forum, maar ik kan het niet vinden.
Wat raden jullie mij aan voor vervoer van JFK naar Manhatten en van Manhattan naar JFK.
De terugreis vliegen wij om 10.00 uur naar Las Vegas.
We logeren nabij Times Sqaure.

Ik zie door de bomen het bos niet meer, en weet niet of reserveren handig is of dat het niet werkt i.v.m. tijden bij douane en dergelijke.

Groeten
Marit
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7731
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Vervoer vanaf en naar JFK / Manhattan

Bericht door mtl »

Er zijn diverse mogelijkheden en die staan ook beschreven op de website van de luchthaven. Je kan taxi nemen, lijnbus, vooraf bestelde bus, trein of metro. Allereerst even vermelden dat je bij een binnenlandse vlucht niks met douane en immigrations te maken hebt. Er is wel een security-controle vooraf. Als je met meerderen bent en veel bagage hebt dan kan vooral taxi en vooraf bestelde bus het beste zijn.
Maritabma
Amerikafan
Berichten: 127
Lid geworden op: 20 dec 2018, 13:41
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Vervoer vanaf en naar JFK / Manhattan

Bericht door Maritabma »

Dank!
Nee klopt. Voor reserveren is de terugweg misschien wel handig? Zo'n shuttle?
Alleen is dat de heenreis ook handig? Dan komen we voor het eerst aan in de VS namelijk. Wat voor tijd geef je dan door?
We hebben best wat koffers mee want we gaan na NY nog 2,5 touren rondom Las Vegas. Openbaar vervoer lijkt me derhalve niet handig?
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1616
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Vervoer vanaf en naar JFK / Manhattan

Bericht door BonnyR »

Wij gingen voor 'goedkoop'in NY.... met metro en bus naar Manhattan. Eerst met de air train. 5 dollar, dacht ik. Alleen liepen er nog weinig bussen in de avond, dus geloof ik in totaal meer dan twee uur onderweg geweest van vliegveld naar Manhattan. Dat doen we dus niet meer. Als onderdeel van de Flex Pas had je de optie om met een shuttle naar het vliegveld te gaan en gezien we één optie niet gebruikt hadden kozen we daarvoor. Perfect,die shuttle. Exact op tijd in het drukke NY opgehaald.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Vervoer vanaf en naar JFK / Manhattan

Bericht door Kletskous »

Ik haak even aan.

Wij komen om 21.00 uur aan op JKF en hebben ook een hotel bij Times Square.
Ik was van plan gewoon lekker Amerikaans te beginnen en een taxi (yellow cab) te pakken.
We zijn met 4 personen en hebben wel wat bagage bij ons (gaan na NY rondreizen).
We hebben 3 koffers + handbagage mee, moet lukken ??
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Maritabma
Amerikafan
Berichten: 127
Lid geworden op: 20 dec 2018, 13:41
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Vervoer vanaf en naar JFK / Manhattan

Bericht door Maritabma »

Hoe gaan jullie de terugweg doen?
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Vervoer vanaf en naar JFK / Manhattan

Bericht door Kletskous »

@Maritabma
Wij halen in New York op onze laatste dag daar de huurauto op (vlakbij TS) en starten dan onze rondreis. En met die huurauto eindigen we de roadtrip bij airport Washington, leveren em daar in en in Orlando pikken we een andere huurauto weer op.
Dus we hebben alleen transfer nodig van airport JFK naar het hotel in Manhattan.
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
dito2003
Amerika-ontdekker
Berichten: 65
Lid geworden op: 30 jan 2010, 17:16

Re: Vervoer vanaf en naar JFK / Manhattan

Bericht door dito2003 »

Hoi ben ongeveer een week terug uit New York. Wij vlogen op JFK en hadden een hotel in de buurt van het Empire State Building. Wij waren met vier personen en hebben vanaf JFK een yellow cab genomen. Wij zaten om ongeveer rond 14.00 uur in de taxi en kwamen rond 15.00 uur aan in het hotel. Wij vlogen op een donderdag.
Totaal kosten taxi $62 en met fooi $72.
Persoonlijk vond ik de taxi wel fijn omdat je toch met zes uur tijd verschil zit. Terug hebben wij de metro en airtrain genomen. Wij wilden een gezamenlijk busje reserveren maar die komen je al 5 uur voor vertrek ophalen omdat ze ook anderen mensen ophalen. Het risico is dat je dan soms al vier uur voor vertrek weer op het vliegveld zit. Aangezien wij een citytrip maakten was elke uur langer een Manhattan mooi meegenomen.
Succes met de voorbereiding.
Cyclingro
Amerika-ontdekker
Berichten: 39
Lid geworden op: 10 okt 2018, 15:26
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Vervoer vanaf en naar JFK / Manhattan

Bericht door Cyclingro »

Het is maar wat je zelf fijn vindt. Ik pak vanaf JFK altijd de airtrain en dan de Metro om naar Grand Central te gaan om uiteindelijk met de trein upstate te komen. Airtrain, metro en overstap naar GCT kosten mij rond het uur. Met taxi naar city kan je nog wel eens vast komen te zitten in verkeer. Maar metro is wat minder handig met veel bagage. Met alleen handbagage prima te doen. Terug naar JFK pak ik meestal een Uber omdat ik iets meer zekerheid wil hebben. Hoewel ik twee weken geleden stress had met een uur op JFK tot ik mijn vlucht naar Adam kon halen. Ik stapte uiteindelijk als een vd laatsten aan boord.
Maritabma
Amerikafan
Berichten: 127
Lid geworden op: 20 dec 2018, 13:41
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Vervoer vanaf en naar JFK / Manhattan

Bericht door Maritabma »

Denk dat we de heenreis inderdaad gewoon een taxi pakken.
Is dat de terugweg handig?
ik wilde eigenlijk zo'n busje doen, maar 5 uur is wel veel. Is dat altijd zo?
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 758
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Vervoer vanaf en naar JFK / Manhattan

Bericht door ClaireVHaut »

wij zijn net terug..

Wij hadden heen al wat geregeld vanuit huis (via KLM), ideaal.. chauffeur stond op ons te wachten bij aankomst. Was iets duurder dan met taxi, maar niet veel. Heen kwamen we aan om 1630, toen ruim 1 1/2 uur erover gedaan.

Terug hebben we gewoon via het hotel een taxi laten regelen (gewoon yellow cab). Wij hebben er 45 minuten over gedaan om vanaf Empire state , daar zat ook ons hotel in de buurt, naar JFK, we hadden druk verkeer maar niet extreem. Wij vlogen om 1730, taxi om 1330. Wij hadden er een uur voor gerekend.

Volgende keer zou ik heen ook taxi nemen, er is een standplaats bij de aankomst hal, je gaat daar staan en de taxi komt vanzelf. Er is flatfee vanaf JFK naar city.. dus prima te doen. Met airtrain etc. leuk maar ik heb geen zin in dat gesleep.. en voor de goedkopigheid moet je niet naar NYC gaan...Wát een prijzen daar ;-) Maar geweldige stad..
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Maritabma
Amerikafan
Berichten: 127
Lid geworden op: 20 dec 2018, 13:41
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Vervoer vanaf en naar JFK / Manhattan

Bericht door Maritabma »

Nee precies, t'is toch duur.
Hoe veel uur van te voren (voor je vlucht) ben je vertrokken met de taxi?
Tinus1955
Amerikafan
Berichten: 280
Lid geworden op: 18 okt 2017, 11:12
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Vervoer vanaf en naar JFK / Manhattan

Bericht door Tinus1955 »

Mooie korting via SIXT Ride: https://www.sixt.nl/ride
Kortingscode invullen in laatste stap, onder BETALINGSGEGEVENS, VOEG EXTRA INFORMATIE TOE, CODE TEGOEDBON.
Privé Rit JFK-Manhattan in een personenauto wordt dan ongeveer USD 38,00 i.p.v. USD 76,00.
Enjoy our SIXT ride special offer in June and get 50% off all rides for all vehicle classes worldwide! Whether you need to spontaneously order a taxi or you want to ensure the utmost comfort for your business trips with our business and first class rides. We will get you where you need to be! Simply use the code: RIDESPECIAL
until the end of June to get your discount.
Gast

Re: Vervoer vanaf en naar JFK / Manhattan

Bericht door Gast »

Maritabma schreef:
12 jun 2019, 09:45
De terugreis vliegen wij om 10.00 uur naar Las Vegas.
Dit snap ik even niet, ga je van JFK verder naar Las Vegas?
Maritabma
Amerikafan
Berichten: 127
Lid geworden op: 20 dec 2018, 13:41
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Vervoer vanaf en naar JFK / Manhattan

Bericht door Maritabma »

Ja klopt! Eerst paar dagen NY en dan naar Las Vegas
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 758
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Vervoer vanaf en naar JFK / Manhattan

Bericht door ClaireVHaut »

Maritabma schreef:
13 jun 2019, 10:07
Nee precies, t'is toch duur.
Hoe veel uur van te voren (voor je vlucht) ben je vertrokken met de taxi?
vlogen om 1730, taxi om 1330. Dan rekenden we een uur voor de rit, dus rond 1430 op airport, dan bagage drop (duurde laaaaang...) en dan door veiligheidscheck en paspoort (ging heel vlot). Wij hadden nog ruim de tijd voor boarden. Nog koffie kunnen drinken enzo.
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Maritabma
Amerikafan
Berichten: 127
Lid geworden op: 20 dec 2018, 13:41
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Vervoer vanaf en naar JFK / Manhattan

Bericht door Maritabma »

Zie dat je bij goairlinkshuttle ook een auto voor 3 personen kunt kiezen.. Dan kun je kiezen voor pickup 07.00 / 06.30 / 06.00 (mijn vlucht gaat om 10.00). Dan lijkt mij 06.00 de beste?
Gast

Re: Vervoer vanaf en naar JFK / Manhattan

Bericht door Gast »

Voor een binnenlandse vlucht is 2 uur van te voren voldoende. Dus rond 8 op JFK. Ik weet niet hoe ver je hotel is, maar 7 uur lijkt me ok. Wat zegt die shuttle over aankomst op JFK?
Maritabma
Amerikafan
Berichten: 127
Lid geworden op: 20 dec 2018, 13:41
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Vervoer vanaf en naar JFK / Manhattan

Bericht door Maritabma »

Met gedeeld busje zeggen ze ophaaltijd +1,5 uur.
Gast

Re: Vervoer vanaf en naar JFK / Manhattan

Bericht door Gast »

Ja, dan zou ik wel 6 uur doen. Wel vroeg hoor :o
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer