Ervaringen gebruik New York pas(sen).

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
chippie777
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Ervaringen gebruik New York pas(sen).

Bericht door chippie777 » 01 jun 2019, 11:35

Ik heb al veel gevonden op dit forum over de verschillende New York passen. Bijvoorbeeld The New York Pass en de New York Explorer pass. Bij de één zit er heel veel in en gebruik je hem gedurende het aantal opvolgende dagen dat je hem hebt gekocht, bij de ander stel je hem zelf samen voor de zaken die je wilt doen.
Maar ik twijfel, omdat wij in het hoogseizoen in New York zijn. Het zal dan nog drukker zijn dan normaal en ik vraag mij af of je dan dit soort passen goed kan gebruiken. Bij veel attracties heb je een tijdslot en dat moet toevallig dan maar net passen in de pas die je gebruikt. De meeste attracties kun je niet van te voren reserveren met deze passen, maar wel als je los kaartjes koopt. Wij zijn er drie volle dagen (vrijdag, zaterdag en zondag).
Ik ben daarom op zoek naar ervaringsdeskundigen, die dit soort passen in het hoogseizoen hebben gebruikt. Op dit moment denk ik, dat het voor ons, waarschijnlijk handiger is om losse kaartjes van te voren te reserveren, zodat we zeker weten dat het lukt in de dagen dat we er zijn, of is het met zo’n pas geen enkel probleem in het hoogseizoen?
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com

Cyclingro
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: ervaringen gebruik New York pas(sen)

Bericht door Cyclingro » 01 jun 2019, 13:54

Ik heb in NY nog nooit een dergelijke pas gekocht. Mijn ervaring is dat als je e.e.a. heel strak plant je bepaalde bezienswaardigheden over het hoofd gaat zien. Je bent je flexibiliteit kwijt vind ik. En psychologisch gezien moet je de dingen doen van die pas want je hebt er wel voor betaald. Meestal kan je wel ergens een kortingscode old vinden. Ik heb daarom nooit voor een pas gekozen; ik boek altijd mijn tickets online als ik naar een bezienswaardigheid wil gaan. Ik heb alleen geen zin in rijen bij de kassa en daarom boek ik wel van te voren zodat ik in de snelle rij kan doorlopen. Ik vind een goede simkaart meer waard in NY zodat ik dingen kan zoeken en boeken.

chippie777
Amerikakenner
Contacteer:

Re: Ervaringen gebruik New York pas(sen).

Bericht door chippie777 » 01 jun 2019, 18:46

Wij zijn ook meer van het type we zien ‘t wel. Aan de andere kant, er zijn wel een paar dingen die we willen doen maar ik denk dat die dingen nog onder de prijs van zo’n pas vallen.

tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca » 01 jun 2019, 22:16

Ik zou gewoon een lijstje maken van alle dingen die je (sowieso) wilt doen en dan die kosten met elkaar vergelijken. Mocht het dan weinig schelen kun je voor het gemak de pas (welke dan ook het beste uitkomt) nemen. Dan heb je minder lange rijen én soms zitten er dingen op die je normaal niet zou doen, maar dan nu toch meepakt. Zo hebben wij de eerste keer de NY Pass genomen, normaal zouden we nooit zoveel geld betalen voor Madame Tussauds, maar nu was het wel even leuk voor een uurtje.

Ik weet niet of je in de zomervakantie gaat, maar dat is juist in NY geen hoogseizoen. De stad is dan eigenlijk te warm, al ik hebben wij daar zelf nooit zoveel last van. Maar het is er dus wel wat rustiger dan de maanden ervoor en erna :)

chippie777
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door chippie777 » 02 jun 2019, 11:21

Uiteraard gaat dat lijstje er komen en dan is het een kwestie van rekenen of het voordeliger is of niet, maar ik ben heel benieuwd hoe het is met wachtrijen, bijvoorbeeld bij TOTR en het 911 museum. Net als fietsen over de Brooklyn Bridge, dat kun je nu al reserveren, maar dat lukt niet wanneer je het via een van de passen doet.
En ja we zitten in de zomer daar, vorige keer ook: https://chippie777.wordpress.com/2013/0 ... -new-york/
maar dat is al weer 6 jaar geleden.
Wat we deze keer zeker willen doen:
- TOTR
- Fietsen over de Brooklyn Bridge
- 911 museum
- (middag) wedstrijd van de NY Yankees
- de NY watertaxi lijkt ons een goede manier van vervoer, mede omdat wij eke dag aankomen op de Port Authority Bus Terminal, de watertaxi is daarvandaan goed aan te lopen.
Daarnaast wil junior Chippie shoppen en dan met name voor sneakers dus een bezoekje aan de Flight Club moet ook gebeuren :-)

tomhster
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door tomhster » 03 jun 2019, 00:35

Neem een flexpas met een bepaald aantal attracties. Mij beviel die prima (ik heb het jaar ervoor een onbeperkte pas gehad) en heb er echt flink geld mee bespaard. Je kunt altijd wel een actie vinden waarbij je 20% korting op de pas krijgt. Dan is het de moeite waard als je attracties neemt die normaal rond of boven de 30 dollar zijn. Dat geldt voor alle uitzichtpunten, maar ook de intrepid, 9/11, fietsenhuur etc.

goState
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door goState » 03 jun 2019, 17:04

Wij waren 7 dagen in NY. Hebben gebruik gemaakt van New York Pass.
5 daagse pas gekocht.
Goede planning zodat je niet van hot naar her gaat. Wij zaten in Harlem moesten ongeveer 20 minuten met metro naar Manhattan. Héél veel gezien en gedaan. Top of the Rock, Empire state building, statue off liberty, intrepid air museum , watertaxi, 9-11 museum, big bus, The American Museum of Natural History en fietsen in central Park.
Kosten ons in 2017 225 dollar. Ruim er uit gehaald.

chippie777
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door chippie777 » 03 jun 2019, 17:22

Dank voor alle tips. Ik lees geen ervaringen/problemen bij het krijgen van een kaartje in een drukke periode. Dat is een beetje waar ik “bang” voor ben. Je hebt een (dure) pass maar kan hem niet gebruiken omdat de populaire dingen volgeboekt zijn. Wij reizen eind juli, voor ons hoogseizoen en ik verwacht toch ook wel drukte in NY. Maar goed ik leg alle tips naast elkaar samen met de “must-do’s” en kijk dan wat het beste voor ons is.

dito2003
Amerika-ontdekker

Bericht door dito2003 » 03 jun 2019, 17:35

ik ben vanmorgen thuis gekomen uit New York en heb dit keer voor het eerst gebruikt gemaakt van de New York sightseeing flex pass. Ik moet zeggen prima bevallen.
fietsen over de Brooklyn Bridge wordt wel een uitdaging omdat het zo ontzettend druk is dat het fietspad vooral gebruikt wordt door voetgangers.
Ga voor attracties zoals het 9/11 museum zo vroeg mogelijk. Je hebt dan geen wachtrijen. Voor het bezoeken van een hoog gebouw, kun je beter ook zo vroeg mogelijk kaarten halen voor een tijdstip voor die dag die jou het beste uitkomt.
New York en dan vooral de favoriete attracties zijn druk. Gewoon even goed vooruit plannen om zo min mogelijk tijd in wachtrijen door te brengen.
Heel veel plezier. Ik was al een paar jaar niet meer in New York geweest maar ik vond het weer geweldig.

tomhster
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door tomhster » 03 jun 2019, 21:16

De Williamsburg bridge heeft gescheiden gedeelten voor voetgangers en fietsers. Probleem opgelost. Ik denk ook niet dat je je erg druk hoeft te maken over rijen bij attracties. New York city is drukker in het voor- en najaar dan in hoogzomer.

Cyclingro
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Cyclingro » 03 jun 2019, 23:26

Meestal valt Manhattan in hartje zomer wel mee; het is er namelijk bloedheet en dan heeft (bijna) niemand zin om in de rij te staan. Het is mij lig 2 jaar geleden erg meegevallen begin augustus in mijn herinnering.

Tinus1955
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Tinus1955 » 12 jun 2019, 10:30

New York Explorer Pass: https://www.groupon.nl/deals/ga-ceetiz-132
Goedkoop met code "VAKANTIE".

xThara
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door xThara » 15 jun 2019, 19:47

@Tin@Tinus1955 Waar kun je deze code invullen dan? Ik ben door gegaan tot het formulier waar ik IDEAL in moest vullen, nog steeds geen vak voor een code.

Tinus1955
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Tinus1955 » 16 jun 2019, 10:53

Rechts op het scherm onder "Samenvatting bestelling" staat Promotie- of kadocode.
De kortingscode veranderd trouwens regelmatig, zie de banner boven de aanbieding. Is nu b.v. "VADERDAG" voor 15% extra korting.
De New York Explorer Pass voor 3 activiteiten komt dan uit op €67,15 voor 1 volwassenen. Stuk goedkoper dan omgerekend €84.35 via de officiële website.

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer