Reis Nettie: 9 dgn reis WashingtonDC-Gettysburg-Lancaster-New York-Philadelphia [Baltimore] tips & ervaringen gevraagd

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
nettie
Amerikafan
Berichten: 153
Lid geworden op: 09 sep 2008, 19:01
Locatie: drenthe

Reis Nettie: 9 dgn reis WashingtonDC-Gettysburg-Lancaster-New York-Philadelphia [Baltimore] tips & ervaringen gevraagd

Bericht door nettie »

Nog ruim een maand te gaan en dan gaan mijn dochters [18 & 20 jaar] en ik eindelijk een lang verwachtte reis maken.
Ik heb al heel veel info gevonden [en blogs gelezen] maar ben toch benieuwd naar jullie tips en ervaringen.
We hebben een complete reis geboekt dus huurauto, hotels is allemaal al geregeld en staan dus vast.
Ik zal even onze reis en mijn vragen opschrijven;

Dag 1; vliegen van Amsterdam naar Baltimore
Huurauto ophalen en naar hotel in centrum Washington DC.
Dag 2;in Washington DC
Veel dingen gevonden die wel leuk vinden maar ben bang dat we niet alles kunnen bekijken.
*We hebben in iedergeval een 24 uur Hop-on Hop-off bus pass ... iemand hier ervaring mee?
Om 8.50 uur Tour Capitol geregeld en daarna Library of Congress inlopen/ tunnel.
Ik ben nog in afwachting of we een tour at the White House kunnen maken [hoe aan te vragen hier op het forum gevonden :clap: ].
*Verder natuurlijk National Mall ... vraag me af of dat te belopen is of dat het handiger is om er met de Hop-on Hop-of bus omheen te rijden en bij verschillende stops eruit te gaan. [*Inmiddels tips gekregen dat fietsen ook een zeer goede optie is.]
Arlington National Cemetery.
Pentagon .. heb nog niet besloten of we daar een tour ga aanvragen .. ben bang dat als the White House tour doorgaat dat we heel veel tijd kwijt zijn met de tours/ veiligheidscontroles ed.
We hebben toegangskaarten voor Madame Tussauds maar is nog niet zeker of we daar gebruik van maken.
Dag 3;van Washington DC naar Gettysburg
Tussen stop maken bij Great Falls om bij de 3 uitkijkpunten te kijken [verder geen uitgebreide wandeling maken].
Gettysburg National Military Park, Battlefield Museum and visitor Center bekijken.
evt Wills House Museum [foto van Lincoln standbeeld maken].
*Nog ander tips/ervaringen om te zien/doen?
Dag 4; Gettysburg - Lancaster
*Amish country ... geen idee wat of waar bekijken.
*Covered bridges ... lijkt me ook heel leuk om te zien maar nog geen idee waar ik die kan vinden. [*Inmiddels een link gekregen met adressen.]
Dag 5; Lancaster - New York & Dag 6; New York
Plannen om 's morgens vroeg te vertrekken om op tijd in New York te zijn want daar zullen we ws echt tijd te kort komen.
*We hebben 48u Gray-Line Hop-on Hop-off pass-en dus we willen zo wie zo de avond tour gaan doen [iemand ervaring mee?]
*Ben benieuwd of iemand de Gray-Line Ferry tour heeft gedaan .. heb je dan een goed zicht op het Vrijheidsbeeld?
*Top of the Rock uitzicht bewonderen... moet daar nog kaarten voor regelen [wat voor soort kaarten hebben jullie gedaan, alleen Top of VIP, of in combi met Rockefellertour?]
9/11 memorial
Brooklyn Bridge
Time Square
Central Park
New York Public Library
Ik heb me nog niet zo goed verdiept in New York ... denk dat we gebruik gaan maken van de Hop-on Hop-off pass-en en zo de stad gaan ontdekken. We kunnen toch niet alles zien maar zo ws wel een goed indruk van de stad krijgen en de rest is dan voor een volgend bezoek :wink: .
Dag 7; New York - Philadelphia
Misschien s'morgens nog in New York maar in Philly ook veel te bekijken.
Liberty Bell & Independence Hall
City Hall
Philadelphia Museum of Art en de Rocky trappen & Rocky beeld.
*Philadelphia Magic Garden .. ben benieuwd of iemand daar geweest is.
Reading Terminal Market
Dag 8; Philadelphia -Baltimore -Amsterdam
Dag 9; Amsterdam

Ben benieuwd naar jullie ervaringen, tips, aanvullingen of evt links naar blogs.
Laatst gewijzigd door nettie op 28 mar 2019, 11:51, 2 keer totaal gewijzigd.
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Reis Nettie: 9 dgn reis WashingtonDC-Gettysburg-Lancaster-New York-Philadelphia [Baltimore] tips & ervaringen gevraa

Bericht door Marcopstal »

Dit is wel heel veel in zeer weinig tijd.

Washington DC: dit hele lijstje op één dag , lijkt me niet echt realistisch. Alleen al de National Mall en het Capitool vullen makkelijk je dag. Op zich vind ik dit wel grotendeels te belopen. Zeker het stuk tussen het Washington Monument en Lincoln Memorial is een aaneenschakeling van bezienswaardigheden.

Arlington Cemetery, Pentagon, ... ik zie niet in waar je hier de tijd voor gaat vinden, laat staan om ook nog naar het Pentagon te gaan.

Washington DC verdient minstens drie volle dagen.

Amish Country was voor mij persoonlijk de grootste teleurstelling aan de oostkust.

Covered bridges ? Is google niet je beste vriend ? https://lancasterpa.com/covered-bridges/

NYC: Eigenlijk heb je dus anderhalve dag voor NY, een stad waar je zonder enig probleem 5 dagen kan vullen en dan heb je nog maar een ietsje gezien.

Als je d eGray line Ferry hop-on hop-off doet dan stopt men voor het vrijheidsbeeld eventjes.


Is dit je aangeraden door een reisbureau ? Het lijkt er immers wel op.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gebruikersavatar
analogkid
Amerikakenner
Berichten: 1200
Lid geworden op: 28 dec 2009, 17:18
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Arnhem

Re: Reis Nettie: 9 dgn reis WashingtonDC-Gettysburg-Lancaster-New York-Philadelphia [Baltimore] tips & ervaringen gevraa

Bericht door analogkid »

Inderdaad heel veel doen in beperkte tijd. In Washington zou ik fietsen huren. Dan kun je prima The Capitol en The National Mall doen. Maar dan schoet het al hard op met de tijd op één dag. Ik begrijp niet zo goed hoe (wanneer) je de HOHO bus dan nog gaat inzetten. Pentagon of White House kost zeker een dagdeel.

Voor Philly zou ik van te voren een tour door Independance Hall regelen. Is echt heel intressant.

Wij zijn afgelopen jaar naar DC, Philly en NYC geweest :

https://reisdcphillynyc.blogspot.com
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
nettie
Amerikafan
Berichten: 153
Lid geworden op: 09 sep 2008, 19:01
Locatie: drenthe

Re: Reis Nettie: 9 dgn reis WashingtonDC-Gettysburg-Lancaster-New York-Philadelphia [Baltimore] tips & ervaringen gevraa

Bericht door nettie »

Bedankt voor je input.
Klop idd dat het heel veel is in korte tijd, heb eerst wel overwogen om de reis zelf samen te stellen maar dan waren we 2,5 -3 weken onderweg en zoveel vakantie dagen hebben mijn dochters niet :wink: daarnaast zou dan het budget ook heel anders worden.
Toen nog overwogen om 3 dagen Washington en 5 dagen New York te doen maar met deze reis maak je toch wat meer mee van de Amerikaanse geschiedenis en zal je niet gauw weer doen [in 2009 hebben we in FL gewoond en hebben mijn meiden op school veel vd geschiedenis meegekregen ... dus leuk om 10 jaar later deze reis te maken].
Dus toen ik deze reis tegenkwam was dit me net zo handig; hoef niet te speuren naar voordelige tickets en waar auto te huren en welke hotels ed. Maar wel een mooie indruk en veel high light zien en wie weet later voor herhaling om alleen de 2 grote steden te bezoeken.

Zoals ik al aangaf twijfel ik om tijdgebrek een tour van Pentagon aan te vragen en ligt onze voorkeur bij the National Mall, Capitool en White House [en ga er nu vanuit dat we het te voet gaan doen].

De indruk die jij van Amish County hebt ... zo'n idee heb ik er, na alles wat ik er van heb kunnen vinden, ook van. Zo'n Amish farm & House wat je kunt bezoeken lijkt me erg toeristisch ... daarom was ik erg benieuwd of mijn indruk terecht is.
Bedankt voor de link naar de covered bridges [handig met adres en kaart] die had ik nog niet gevonden, wel blogs maar daar werden geen straten oid benoemd.
Laatst gewijzigd door nettie op 27 mar 2019, 19:35, 1 keer totaal gewijzigd.
nettie
Amerikafan
Berichten: 153
Lid geworden op: 09 sep 2008, 19:01
Locatie: drenthe

Re: Reis Nettie: 9 dgn reis WashingtonDC-Gettysburg-Lancaster-New York-Philadelphia [Baltimore] tips & ervaringen gevraa

Bericht door nettie »

@analogkid
Fietsen is ook nog een goede optie al hou ik totaal niet van fietsen [maar een paar jaar geleden was het in Londen toch ook wel ideaal en sneller dan alles lopen].

Bedankt voor de link naar jullie blog, was ik nog niet tegen gekomen maar lijkt me zeer interessant ... ga ik vanavond even de tijd voor nemen!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Nettie: 9 dgn reis WashingtonDC-Gettysburg-Lancaster-New York-Philadelphia [Baltimore] tips & ervaringen gevraa

Bericht door Martin & Marianne »

Misschien heb je voor Washington en Lancaster iets aan ons 2012-verslag.
Wij hadden bij ons hotel een handige kaart gevonden met covered bridges en andere bezienswaardigheden erop. Erg handig!

Marianne
nettie
Amerikafan
Berichten: 153
Lid geworden op: 09 sep 2008, 19:01
Locatie: drenthe

Re: Reis Nettie: 9 dgn reis WashingtonDC-Gettysburg-Lancaster-New York-Philadelphia [Baltimore] tips & ervaringen gevraa

Bericht door nettie »

@marianne
Ja!! ... door jullie blog kwam ik achter die "covered bridges" en nu willen we ze ook zien :D
Fijn om hier even weer jullie blog vermeld te hebben ... kan ik hem makkelijker terug vinden :wink: .
Ik weet niet of er ook zo'n kaart in ons hotel ligt en aangezien we onderweg geen internet op onze telefoon kunnen gebruiken ben ik erg blij met de link die ik hier eerder gekregen heb ... kan ik al die adressen op/in de app "maps.me" zetten ... dat is onze route-planner tijdens de vakantie [werkt zonder internet verbinding; is te gebruiken als route navigatiesysteem en al je bezienswaardigheden kun je er markeren].
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Reis Nettie: 9 dgn reis WashingtonDC-Gettysburg-Lancaster-New York-Philadelphia [Baltimore] tips & ervaringen gevraa

Bericht door Marcopstal »

analogkid schreef:
27 mar 2019, 16:31
Voor Philly zou ik van te voren een tour door Independance Hall regelen. Is echt heel intressant.
Volgens mij kan je deze alleen ter plaatse in het visitor center bekomen op een first come/first serve basis.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gebruikersavatar
analogkid
Amerikakenner
Berichten: 1200
Lid geworden op: 28 dec 2009, 17:18
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Arnhem

Re: Reis Nettie: 9 dgn reis WashingtonDC-Gettysburg-Lancaster-New York-Philadelphia [Baltimore] tips & ervaringen gevraa

Bericht door analogkid »

Nee hoor. Ik had van te voren een tijd gereserveerd.
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Reis Nettie: 9 dgn reis WashingtonDC-Gettysburg-Lancaster-New York-Philadelphia [Baltimore] tips & ervaringen gevraa

Bericht door Coyote »

nettie schreef:
27 mar 2019, 14:42
*Verder natuurlijk National Mall ... vraag me af of dat te belopen is of dat het handiger is om er met de Hop-on Hop-of bus omheen te rijden en bij verschillende stops eruit te gaan.
Waarom geen fietsen huren hier? Heb ik vorig jaar oktober ook gedaan. Je kunt ze op de National Mall zelf huren (wat duurder en vooral handig voor enkele uurtjes en je kunt ze overal weer inleveren, fietsstallingen vind je overal in de stad) of elders voor een hele dag.

Het beviel mij erg goed. De dag ervoor alles gelopen, de andere dag alles op de fiets gedaan. Heerlijk! :D

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
BigJesper
Amerikafan
Berichten: 198
Lid geworden op: 10 jan 2019, 13:38
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Reis Nettie: 9 dgn reis WashingtonDC-Gettysburg-Lancaster-New York-Philadelphia [Baltimore] tips & ervaringen gevraa

Bericht door BigJesper »

De DC Circulator bus is tegenwoordig helemaal gratis en rijdt de gehele National Mall route: https://www.dccirculator.com/explore/wh ... onal-mall/
nettie
Amerikafan
Berichten: 153
Lid geworden op: 09 sep 2008, 19:01
Locatie: drenthe

Re: Reis Nettie: 9 dgn reis WashingtonDC-Gettysburg-Lancaster-New York-Philadelphia [Baltimore] tips & ervaringen gevraa

Bericht door nettie »

Helaas geen plek voor ons bij de White House tour maar nu dus meer tijd om rond te dwalen op the National Mall ... nog 2 dagen geduld hebben :wink:
xThara
Amerika-ontdekker
Berichten: 65
Lid geworden op: 16 feb 2018, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Nettie: 9 dgn reis WashingtonDC-Gettysburg-Lancaster-New York-Philadelphia [Baltimore] tips & ervaringen gevraa

Bericht door xThara »

BigJesper schreef:
28 mar 2019, 10:49
De DC Circulator bus is tegenwoordig helemaal gratis en rijdt de gehele National Mall route: https://www.dccirculator.com/explore/wh ... onal-mall/
Op de website van de DC Circulator zie ik het volgende staan:

“For Fair Shot February, I made the DC Circulator free. You liked it so much I extended it through March.''

Betekent dit an dat hij alleen in Maart nog gratis was? Uit jouw bericht haal ik namelijk dat dit voor altijd is :D . Wij gaan in september, zou héél handig zijn als deze dan ook gratis is natuurlijk.
Gebruikersavatar
BigJesper
Amerikafan
Berichten: 198
Lid geworden op: 10 jan 2019, 13:38
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Reis Nettie: 9 dgn reis WashingtonDC-Gettysburg-Lancaster-New York-Philadelphia [Baltimore] tips & ervaringen gevraa

Bericht door BigJesper »

@xThara

Uit de FAQ:
Starting February 1, 2019, Mayor Muriel Bowser implemented a new program, making Circulator rides completely FREE for all. This initiative became a permanent fare policy in March 2019.
xThara
Amerika-ontdekker
Berichten: 65
Lid geworden op: 16 feb 2018, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Nettie: 9 dgn reis WashingtonDC-Gettysburg-Lancaster-New York-Philadelphia [Baltimore] tips & ervaringen gevraa

Bericht door xThara »

Oké, thanks!! :D :D
nettie
Amerikafan
Berichten: 153
Lid geworden op: 09 sep 2008, 19:01
Locatie: drenthe

Re: Reis Nettie: 9 dgn reis WashingtonDC-Gettysburg-Lancaster-New York-Philadelphia [Baltimore] tips & ervaringen gevraa

Bericht door nettie »

Na zo'n 1000 km met de huurauto en meer dan 100.000 voetstappen :D zijn we, na een hele mooie afwisselende vakantie, weer terug in NL en zal ik gelijk even onze reiservaringen delen!
Helaas was het weer ook "afwisselend" dus helaas door regenbuien een aantal dingen niet kunnen doen/zien maar dat schuiven we gewoon door voor een volgende keer :D
In ons reispakket zat een full-size huurauto van Alamo op Baltimore Airport; daar aangekomen mochten we een auto uitkiezen ...mijn dochters helemaal blij en samen met de medewerker hebben ze gekozen voor een Jeep Grand Cherokee 4x4 Limited met nog maar 1700 miles op de teller ... een hele fijne auto!
Washington:
We hadden een hotel vlakbij The Mall [ten hoogte van het National Air & Space Museum] en hadden de eerste ochtend om 8.50uur een tour gereserveerd bij The Capitol, we waren er ruim op tijd en maar goed ook wat algauw ontstond er een mega rij achter ons [er zijn 2 ingangen/rijen maar beide rijen waren na een half uur enorm ... vraag me dan dus wel af mocht je om 10 uur gereserveerd hebben of je dan niet heel lang in de rij staat].
Naast de groepstour [met koptelefoontjes om de gids goed te kunnen verstaan] hebben we zowel een kijkje genomen in het Huis van Afgevaardigden als in bij Amerikaanse Senaat [voor beide een toegangskaartje bij verschillende balies te krijgen] en daarna hebben we via de tunnel ook nog een kijkje genomen Library of Congress ... mooi!
Verder hebben we regelmatig gebruik gemaakt van de Big Bus Hop-On Hop-Off zowel de rode als de blauwe route gedaan. Helaas Arlington National Cemetery niet bezocht want op dat moment heftige regen en onweersbuien.
We hebben ook geen bezoek gebracht aan Great Falls Park ivm het slechte weer.
Gettysburg:
National Military Park Museum and Visitor Center; de film, de Cyclorama Painting, het museum bekeken en het National Cemetery bezocht ... we vonden het allemaal zeer interessant.
Verder shoppen bij oa the Outlet Shoppes en Walmart.
Heerlijk Amerikaans ontbijt gehad bij Perkins.
Lancaster:
De Covered Bridges; de bruggen, die in de link stond die ik via hier kreeg, ingevoerd in de app MAP.ME en toen gewoon wat gaan toeren genieten van de omgeving ... mooie landelijk. Onderweg meerdere Amish koetsjes gezien en we zagen bij de Walmart dat ze daar Horse and Buggy Parking hebben ... een bijzondere leefstijl.
New York:
De stad viel me erg mee, is toegankelijker dan ik dacht.
Ik zag er een beetje tegenop om met mijn mooie grote huurauto daar op het drukke Manhattan naar het hotel te rijden maar dat was prima te doen. Toen vervolgens bleek dat onze hotelkamer nog niet beschikbaar was en het de hele dag zou blijven regenen ... zijn we met de auto 1,5 uur gaan rondrijden; oa over de Brooklyn Bridge en de Manhattan Bridge gereden :D
Huurauto kon in de parkeergarage tegen over ons hotel en ook die prijs viel ons mee 2 x 24 uur voor $60,-
We hadden hotel op 44th street/ 9-10th ave dus dichtbij Times Square.
Door de regen hebben we onze planning iets aan moeten passen en hebben Top of the Rock niet gedaan.
Bij onze complete pakket reis zaten 48 uur Gray Line Citysightseeing -All Around Town Tour en daar eigenlijk volop gebruik van gemaakt;
De avond tour gedaan maar door regen niet zoveel kunnen zien maar chauffeur & gids hadden extra stops gemaakt waardoor het toch de moeite waard was.
En ook de Ferry Tour; kwam dicht bij Statue of Liberty ... mooi op de foto.
Verder oa Central Park, 9/11, Oculus en op de Brooklyn Bridge gelopen en ook een ritje met een Yellow Cab.
Philadelphia:
Helaas lag ons hotel niet echt in het centrum dus dat was wat jammer aangezien we niet zoveel tijd hadden.
Reading Terminal Market was al dicht tegen de tijd dat wij er waren, City Hall gezien en heerlijk gegeten bij Cheesecake Factory.
En Philadelphia Magic Garden bezocht, was wel leuk om te zien maar we waren er eigenlijk ook zo weer uit.
En toen was het alweer tijd om richting vliegveld te gaan en zat de reis erop!
Het was een fantastische vakantie ... en steden om zeker ooit nog eens te bezoeken :D
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer