Reis chippie777: 18 dagen rondje noordoosten.

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4837
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Reis chippie777: 18 dagen rondje noordoosten.

Bericht door Tipsy_1 »

Chippie, wij zitten ondertussen in de New Englander Inn bij Boston en wou je even laten weten dat de files hier echt verschrikkelijk zijn.
Nu moesten wij wel NY langs en CT door en zo maar pfff echt overal veel file en vooral rond Boston (deden 7.5u over een rit die normaal 4.5 u doet). Erger dan ik had verwacht. Het hotel is overigens prima.
Gebruikersavatar
chippie777
Amerikakenner
Berichten: 1175
Lid geworden op: 11 feb 2013, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: NL
Contacteer:

Re: Reis chippie777: 18 dagen rondje noordoosten.

Bericht door chippie777 »

Ik was hier al bang voor. Hou het een beetje in de gaten via Google Maps en het ziet er niet best uit. Maar goed we komen aan in het begin van de avond en gaan de volgende dag richting NY.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
mlbvinnie
Amerika-ontdekker
Berichten: 47
Lid geworden op: 05 jan 2013, 14:48

Re: Reis chippie777: 18 dagen rondje noordoosten.

Bericht door mlbvinnie »

Zelf ook een hele zoektocht naar hotels gedaan, wij hebben geen auto in Boston en uiteindelijk is het deze geworden https://www.booking.com/hotel/us/inn-at ... en-gb.html. Zit in Boston Harbor, Winthrop, redelijk dicht bij het vliegveld en met een boot naar de stad te gaan. 4 nachten 510 dollar was voor mij een prima prijs vergeleken met al het andere aanbod.
Gebruikersavatar
chippie777
Amerikakenner
Berichten: 1175
Lid geworden op: 11 feb 2013, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: NL
Contacteer:

Re: Reis chippie777: 18 dagen rondje noordoosten.

Bericht door chippie777 »

Is een mooie prijs die je hebt. Ik had hem ook al een paar keer voorbij zien komen. Maar voor onze data komt hij op 290 per nacht.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
mlbvinnie
Amerika-ontdekker
Berichten: 47
Lid geworden op: 05 jan 2013, 14:48

Re: Reis chippie777: 18 dagen rondje noordoosten.

Bericht door mlbvinnie »

chippie777 schreef:
23 jun 2019, 13:13
Is een mooie prijs die je hebt. Ik had hem ook al een paar keer voorbij zien komen. Maar voor onze data komt hij op 290 per nacht.
Dat is inderdaad een hele andere prijs, we hebben wel het kleinste kamertje waar volgens mij net een twee persoons bed in kan. Maar dat maakt ons niet uit. Mijn andere optie was de Longwood Inn (Brookline), echter die was bij mij al te duur geworden.
Gebruikersavatar
chippie777
Amerikakenner
Berichten: 1175
Lid geworden op: 11 feb 2013, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: NL
Contacteer:

Re: Reis chippie777: 18 dagen rondje noordoosten.

Bericht door chippie777 »

We zijn inmiddels weer terug van een prachtige reis door het noord oosten. Al hoewel het verkeer rond Boston druk was hebben we er niet veel last van gehad, dit kwam ook omdat we zo veel mogelijk om Boston heen zijn gereden en Boston zelf niet bezocht hebben.
We waren blij met de Ez-Pass in de auto, zeker op het stuk Boston - New York. Uiteraard hadden we tolwegen kunnen vermijden maar dit was wel zo makkelijk.
Hotel in New Jersey in combinatie met de bus naar de Port Authority Terminal in NY was weer perfect, net als vorige keer is dit ons super goed bevallen. Mocht je NY in een rondje willen aan doen en zoek je een hotel met mogelijkheid tot (gratis) parkeren dan is dit een prima optie.Meer dan genoeg hotels langs de buslijn 320. New York was ontzettend warm, werd zelfs voor gewaarschuwd. Voor ons was het de tweede keer dus de bekendste dingen hebben we niet gedaan. De NY watertaxi was super en een aanrader.
De poconos mountains waren leuk en het fietsen daar was goed te doen en goed geregeld. Lake George en omstreken was ook leuk en erg toeristisch maar daar door heel gezellig, het leek wel een beetje op het Garda meer.
De white mountains waren ook super, de autoroute naar de top van Mount Washington was duur maar zeker de moeite waard. De treinrit vanuit North Conway was leuk maar minder spectaculair dan verwacht.
Cape Cod was ook fantastisch, uiteraard de walvistocht maar ook Martha’s Vineyard was erg leuk.
Wel vonden wij het allemaal erg prijzig. Uiteraard was de dollar koers niet geweldig, maar hotels in deze regio en in juli/augustus zijn echt aan de prijs in vergelijking met wat wij gewend waren. Of dit nu aan de regio ligt of aan het feit dat toerisme steeds meer toeneemt weet ik niet maar het viel ons op.
We gaan zeker nog eens terug naar deze regio en dan Boston zelf eens bekijken.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4837
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Reis chippie777: 18 dagen rondje noordoosten.

Bericht door Tipsy_1 »

Het was leuk jullie te volgen!

Dat van die prijs is volgens mij toch een algemeen ding. In het zuidwesten zijn de prijzen ook flink gestegen in vergelijking met een paar jaar geleden.
Ing
Amerikakenner
Berichten: 830
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: Reis chippie777: 18 dagen rondje noordoosten.

Bericht door Ing »

Chippie, leuk dat jullie zo'n mooie reis hebben gemaakt! Ik vind jouw verslag altijd leuk om te lezen.

Ik snap je opmerking over prijs zeker, maar ik denk dat het ook dat het seizoen zo midden juli/augustus het nog ietsjes meer heeft opgedreven. Wij zijn afgelopen jaar eind augustus/begin september geweest (voor een deel na Labour Day) en dat scheelde wel enorm in de prijs. Dus wellicht voor een volgende bezoeker: past het in je planning: begin september is het ook nog goed weer in die regio en een stukje betaalbaarder.
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
Gebruikersavatar
chippie777
Amerikakenner
Berichten: 1175
Lid geworden op: 11 feb 2013, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: NL
Contacteer:

Re: Reis chippie777: 18 dagen rondje noordoosten.

Bericht door chippie777 »

@Ing ik denk ook dat de periode meespeelt. Volgend jaar gaan we een andere periode. Ben benieuwd.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Reis chippie777: 18 dagen rondje noordoosten.

Bericht door winterpark »

Ik sluit me daarbij aan, na de zomer, maar vóór fall foliage is echt een sweet spot in het noordoosten.
@chippie777 waar gaat de volgende reis naartoe? :D
Gebruikersavatar
chippie777
Amerikakenner
Berichten: 1175
Lid geworden op: 11 feb 2013, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: NL
Contacteer:

Re: Reis chippie777: 18 dagen rondje noordoosten.

Bericht door chippie777 »

Dat weten we nog niet. Maar zou zo maar eens iets in the usa kunnen zijn. :D
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4837
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Reis chippie777: 18 dagen rondje noordoosten.

Bericht door Tipsy_1 »

combinatie noorden en midwest misschien???
Wij waren aangenaam verrast door Michigan en Ohio.
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Reis chippie777: 18 dagen rondje noordoosten.

Bericht door winterpark »

Of Oregon en Washington? :) Maar ja, dat is weer echt iets voor in de zomer...
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer