Reis Artemis20: 7 dagen New York - met kinderen 8j en 5j.

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Artemis20
Amerika-ontdekker
Berichten: 75
Lid geworden op: 05 feb 2019, 08:43
Aantal x V.S. bezocht: 0
Contacteer:

Reis Artemis20: 7 dagen New York - met kinderen 8j en 5j.

Bericht door Artemis20 »

Hoera, onze droomreis komt eraan! In de paasvakantie trekken wij 7 dagen naar New York!
Wij reizen met onze twee zonen van (bijna) 8 jaar en 5,5 jaar.
De kinderen kunnen best wel goed stappen, zijn citytrippen gewend (Barcelona, Venetië maar natuurlijk geen New York). We zullen dus wel af en toe een pauze moeten houden als we een speelpleintje passeren. De kinderen hebben natuurlijk meer slaap nodig dan volwassenen, dus dat houdt in dat onze dagen wat korter zijn dan die van een groep volwassenen. :)
We willen vooral de stad 'beleven', dus we hebben C3 tickets gekocht om te gebruiken voor het Vrijheidsbeeld, Natural History Museum en Top of the Rock. Andere entrees verwachten we niet te doen?
Sowieso zijn we van plan om metropassen voor 7 dagen te kopen (op aankomstdag los ticket en op zondag het 7-dagenticket kopen).
Ik heb hier al zowat alle topics over New York doorspit, en toen dacht ik, ik zet ook eens onze 'planning' hier om te horen of jullie nog tips hebben.
Komt-ie!

ZATERDAG
Aankomst vlucht om 17u
Naar het hotel (in Chinatown)
Nog iets eten. Verder niets gepland.

ZONDAG

• Vrijheidsbeeld & Liberty Island & Ellis Island (eerste ferry is vanaf 8u30 am) - C3 ticket gebruiken
• Battery Park (foto’s Vrijheidsbeeld maken + misschien Labyrinth)
• Charging Bull
• Via Broadway naar Wall Street wandelen
• Trinity Church (zicht vanuit Wall Street)
• (metro nemen) National September 11 Memorial
• One World Trade Center
• Irish Hunger Memorial (North End Avenue + Vesey Street)
• The Oculus (binnen + buiten, is winkelcentrum)

MAANDAG

• Rockefeller center (Top of the Rock met C3 en binnen kijken) + Rockefeller Plaza + Lego Store + FAO Schwarz
• St Patrick’s Cathedral
• 5th Avenue wandelen, ondertussen even de waterval aan West 53rd bekijken en ‘love’ sculpture (West 55th & 6t Av) en piece of Berlin Wall, langs Trump Tower, FAO Schwarz, tot aan Apple Store.
• Via West 57th Street naar 6 ½ Avenue, door deze voetgangerszone wandelen
• misschien Ellens Stardust Diner (ontbijt 7-11 of eten, open tot middernacht). 1650 Broadway (corner of 51st en Broadway)
• Via M&M World
• Tot aan Times Square (rode trappen + sound installatie + Broadway eens in kijken)
• Door Bryant Park naar NY Public Library en aan de andere kant ervan ook gaan kijken
• Grand Central Terminal (station) – sterren plafond + boog fluisteren
• Empire State Building (te voet of met metro ernaartoe) (zonder ticket)
• misschien nog Macy’s (151 W 34 Street, tussen 6th & 7th Av)

DINSDAG

• American Museum of Natural History (C3 ticket gebruiken)
• The High Line afwandelen van Gansevoort Street tot aan West 30th Street
(metro nemen 14Str ACE)
view statue of liberty: bij oversteken 10th Avenue en 17th Street
30th Street: see the cars underneath

WOENSDAG

• Central Park: Bike Rental 4u (open 8am-6pm, 2 adressen, tickets geldig op al onze dagen dus we kunnen nog wisselen met een andere dag afh v het weer) (we hebben fietsen voor ons en tag-a-longs voor de kinderen gereserveerd, zo'n fietjes die achter onze fiets bevestigd hangen)
• Strawberry Fields (Imagine mozaïek)
• Bow Bridge (en foto nemen ervanop met zicht op skyline)
• Bethesda Terrace
• Carroussel bekijken
• Heckscher Playground
• East 72nd street playground
• 20.00u Free Tours by Foot: Midtown Manhattan Night Tour (2u) - daar zit Times Square ook in

DONDERDAG

• Metro nemen naar Brooklyn, andere kant van Brooklyn Bridge
• Brooklyn Bridge Park
• Brooklyn Heights Promenade (foto’s nemen!) en speelplaats Pierrepont
• Wandelen in Brooklyn Heights
• Foto’s nemen vanuit Washington Street
• view vanuit Main Street Park + speeltuin
• misschien Pizzeria: Grimaldi’s, 1 Front St, Brooklyn
• Wandelen over Brooklyn Bridge richting Manhattan
• Katz Delicatessen (205 East Houston Street, corner of Ludlow Street) = 20min wandelen v appartement of metro: 2 Avenue Station)

VRIJDAG

• Metro naar Guggenheim Museum voor buitenkant
• Metro naar Roosevelt Island Tramway (59th & 60th, 2nd Av) kabelbaan
• Metro naar Flatiron Building (als niet gezien op wandeling): metrohalte: 23Street Station RW)
• 12u30 Grand Central Neighbourhood Tour (1,5u)
• MoMa gratis toegang 4-8pm

ZATERDAG

• Reserve voor wat niet afgevinkt is
• Reserve-items zie hieronder (kiezen we dan ter plaatse uit)
• 14.00u Free Tours by Foot: SoHo, Little Italy, Chinatown (2,5u)
• 17.00u valiezen oppikken en naar de luchthaven vertrekken (vlucht vertrekt 22u30)

RESERVE

• Ferry naar Staten Island voor foto’s Vrijheidsbeeld
• Coney Island (alleen in weekend open!)
• Hudson River Park’s Pier 51 Playground
• Intrepid Sea, Air & Space Museum (toegang 114$ voor ons 4)
• Ferry naar Governor’s Island (za&zo vóór middag gratis ferry van Battery Park, anders 3$ pp)
• Canal Street shoppen knock-offs (start Nolita en loop zuidwaarts naar Mott Street, waar Chinatown begint)
• (Hudson) Riverside park: Hippo Playground & Dinosaur Playground
• Free Tours by Foot audio Tours downloaden: 2,29€ per tour

Dussss... zeg het maar :)
Iets wat de moeite niet waard is? Te veel gepland op een dag? Iets wat we overslaan maar zeker niet mogen vergeten?
Alle ideeën welkom!
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: 7 dagen New York - met kinderen 8j 5j

Bericht door Almere vak V »

Heel eerlijk??

Ik ben al kapot na het lezen van hetgeen je gaat doen. Stel dat ik het ook nog echt zou moeten doen. Je geeft aan dat je kinderen 8 en 5,5 zijn. Ik weet niet hoe goed jij ze gedrild hebt. Maar die van mij zouden halverwege de eerste dag al zeggen, bekijk het lekker. Ik ben er wel klaar mee...

Je geeft aan dat het "onze" droomreis is. Ik vraag me af wie ons is. Maar ik denk zeker niet je kinderen.
Maritabma
Amerikafan
Berichten: 129
Lid geworden op: 20 dec 2018, 13:41
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: 7 dagen New York - met kinderen 8j 5j

Bericht door Maritabma »

Persoonlijk, van dit schema wordt ik inderdaad als volwassene al uitgeput...
Zet het eerst eens uit in Google MyMaps of iets dergelijks.
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: 7 dagen New York - met kinderen 8j 5j

Bericht door tomhster »

Kun je nog iets anders boeken in plaats van het American Museum of Natural History? Dat viel mij zo tegen. Het is groot, heel groot, maar er zijn altijd wel een aantal delen buiten gebruik vanwege renovatie. Verder is het er saaier dan verwacht, zeker voor kinderen. Het is echt een voorwerp/bordje-museum waar ze in Nederland al een jaar of vijftig mee gestopt zijn. De Intrepid vind ik dan een veel beter alternatief, maar ook het New York Transit Museum lijkt mij met/voor kinderen veel leuker.
Artemis20
Amerika-ontdekker
Berichten: 75
Lid geworden op: 05 feb 2019, 08:43
Aantal x V.S. bezocht: 0
Contacteer:

Re: 7 dagen New York - met kinderen 8j 5j

Bericht door Artemis20 »

tomhster schreef:
05 feb 2019, 10:18
Kun je nog iets anders boeken in plaats van het American Museum of Natural History? Dat viel mij zo tegen. Het is groot, heel groot, maar er zijn altijd wel een aantal delen buiten gebruik vanwege renovatie. Verder is het er saaier dan verwacht, zeker voor kinderen. Het is echt een voorwerp/bordje-museum waar ze in Nederland al een jaar of vijftig mee gestopt zijn. De Intrepid vind ik dan een veel beter alternatief, maar ook het New York Transit Museum lijkt mij met/voor kinderen veel leuker.
Oh, dat is goed om te weten. American Museum of Natural History wilden we doen vooral voor de kinderen inderdaad, voor de dinoskeletten meerbepaald. Maar Intrepid is dan misschien toch leuker.
We kunnen inderdaad nog kiezen, met dat C3 ticket mogen we 3 musea bezoeken uit een lijstje.


( The Empire State Building
Top of the Rock Observation Deck
Ferry Access to Statue of Liberty and Ellis Island
9/11 Memorial & Museum
American Museum of Natural History
The Metropolitan Museum of Art
Circle Line Sightseeing Cruises
Intrepid Sea, Air & Space Museum
Guggenheim Museum
Hornblower Sightseeing Cruises )
Artemis20
Amerika-ontdekker
Berichten: 75
Lid geworden op: 05 feb 2019, 08:43
Aantal x V.S. bezocht: 0
Contacteer:

Re: 7 dagen New York - met kinderen 8j 5j

Bericht door Artemis20 »

Almere vak V schreef:
05 feb 2019, 09:44
Heel eerlijk??

Ik ben al kapot na het lezen van hetgeen je gaat doen. Stel dat ik het ook nog echt zou moeten doen. Je geeft aan dat je kinderen 8 en 5,5 zijn. Ik weet niet hoe goed jij ze gedrild hebt. Maar die van mij zouden halverwege de eerste dag al zeggen, bekijk het lekker. Ik ben er wel klaar mee...

Je geeft aan dat het "onze" droomreis is. Ik vraag me af wie ons is. Maar ik denk zeker niet je kinderen.
Maritabma schreef:
05 feb 2019, 10:12
Persoonlijk, van dit schema wordt ik inderdaad als volwassene al uitgeput...
Zet het eerst eens uit in Google MyMaps of iets dergelijks.
Oeps, van deze reacties schrik ik wel.
Ik heb natuurlijk al véél info vergaard en misschien heb ik dan altijd maar zaken toegevoegd en dan word je vanzelf wat ambitieus natuurlijk...
Of misschien begrijpen we elkaar niet zo goed en is het omdat ik al die kleine zaken allemaal los vermeld? Bijvoorbeeld op zondag, sommigen zouden dat misschien omschrijven als 'vrijheidsbeeld + omgeving wall street' en dat is eigenlijk hetzelfde maar het klinkt relaxter?

ZATERDAG
Aankomst vlucht om 17u
Naar het hotel (in Chinatown)
Nog iets eten. Verder niets gepland.

ZONDAG

• Vrijheidsbeeld & Liberty Island & Ellis Island (eerste ferry is vanaf 8u30 am) - C3 ticket gebruiken
• omgeving Wall Street
• 11 September Memorial

MAANDAG

• Rockefeller center (Top of the Rock met C3 en binnen kijken) + Rockefeller Plaza
• Times Square
• Central Station
• Empire State Building

DINSDAG

• American Museum of Natural History (C3 ticket gebruiken)
• The High Line afwandelen van Gansevoort Street tot aan West 30th Street
(metro nemen 14Str ACE)


WOENSDAG

• Central Park: Bike Rental 4u (open 8am-6pm)
• 20.00u Free Tours by Foot: Midtown Manhattan Night Tour (2u)

DONDERDAG

• Brooklyn en Brooklyn Heights
• Wandelen over Brooklyn Bridge richting Manhattan
• Katz Delicatessen (205 East Houston Street, corner of Ludlow Street)

VRIJDAG

• Metro naar Guggenheim Museum voor buitenkant
• Metro naar Roosevelt Island Tramway (59th & 60th, 2nd Av) kabelbaan
• 12u30 Grand Central Neighbourhood Tour (1,5u)
• MoMa gratis toegang 4-8pm

ZATERDAG

• Reserve voor wat niet gelukt is of nog iets opnieuw gaan bekijken
• 14.00u Free Tours by Foot: SoHo, Little Italy, Chinatown (2,5u)
• 17.00u valiezen oppikken en naar de luchthaven vertrekken (vlucht vertrekt 22u30)
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: 7 dagen New York - met kinderen 8j 5j

Bericht door Almere vak V »

Artemis20 schreef:
05 feb 2019, 10:57
Oeps, van deze reacties schrik ik wel.
Je moet zeker niet schrikken! En je zeker niet al te veel aantrekken van de reacties hier. Maar als je er om vraagt dan kun je ze natuurlijk wel verwachten.

Je geeft aan dat dit jullie droomreis is. Dan zou ik er ook zoveel mogelijk van proberen te genieten. Ik heb nu de indruk dat je alleen maar van links naar rechts aan het rennen bent om op bepaalde plekken foto's te maken. En in je kielzog sleep je nog twee kindjes mee.

Neem de tijd. Laat de indrukken goed op je inwerken. Neem desnoods genoegen met minder. Nog beter excuus om later nog een keer terug te gaan... :wink:

Maar dat is mijn persoonlijke mening. Net wat je gewend bent, wat je prettig vindt of waar je jezelf het beste bij voelt. Ik vind persoonlijk New York 7 dagen echt veels te lang. Ik ben na max 4 dagen de poppenkast echt meer dan zat. Hetzelfde heb ik overigens met Las Vegas. In New York kom ik diverse keren per jaar voor mn werk dus heb ik eenvoudig weg de keus niet. Uiteindelijk heeft mijn vrouw me een paar jaar geleden mij er van kunnen overtuigen dat het prive best leuk kan zijn voor een paar dagen. En dat klopt. Maar na 3, 4 dagen ben ik er echt helemaal klaar mee. Naar Las Vegas hoef ik (nog) niet voor mn werk. Vanaf volgend jaar wel. Maar ook dit is een stad die compleet aan het hysterische grenst. Voor 2 of 3 nachtjes kan ik me daar prima vermaken. Maar daarna ga ik echt gillend de stad uit. Om er volgens nu al een keer of 5, 6 geweest te zijn.

Ik begrijp echter ook dat niet iedereen die mogelijkheden heeft. Dus nogmaals, lekker doen waar je/jullie je lekker bij voelen. Kijk naar de ervaringen en meningen die mensen hier hebben. En doe er mee wat je past.

Veel plezier!!
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: 7 dagen New York - met kinderen 8j 5j

Bericht door tomhster »

Ik kom net terug van 7 dagen New York. Prima te doen, maar je komt dan nog tijd te kort. Je hoeft je niet tot Manhattan te beperken, je kunt ook naar Williamsburg (metro of fiets), met de bus naar de outlet in Woodbury Common, naar de grootste Chinatown in Flushing (eindpunt metro 7) een sportwedstrijd, enzovoort. Wij hadden een ochtendprogramma (door jetlag ben je toch al vroeg wakker), namen daarna bewust siësta en halverwege de middag gingen we weer op pad. Op die manier lijkt het mij ook met kinderen goed te doen.
Artemis20
Amerika-ontdekker
Berichten: 75
Lid geworden op: 05 feb 2019, 08:43
Aantal x V.S. bezocht: 0
Contacteer:

Re: 7 dagen New York - met kinderen 8j 5j

Bericht door Artemis20 »

Maritabma schreef:
05 feb 2019, 10:12
Persoonlijk, van dit schema wordt ik inderdaad als volwassene al uitgeput...
Zet het eerst eens uit in Google MyMaps of iets dergelijks.
Bedankt voor de tip, ik zal dat zeker proberen! Ik heb al veel in google maps geklooid maar met MyMaps kan ik dan waarschijnlijk echt de wandeling uittekenen en de totale wandelafstand zien en het plannetje bewaren, lijkt me superhandig.
tomhster schreef:
05 feb 2019, 12:22
Wij hadden een ochtendprogramma (door jetlag ben je toch al vroeg wakker), namen daarna bewust siësta en halverwege de middag gingen we weer op pad. Op die manier lijkt het mij ook met kinderen goed te doen.
Is inderdaad ook een mogelijkheid, ter plaatse zullen we wel zien maar dat kan zeker eens gebeuren!
Almere vak V schreef:
05 feb 2019, 12:05
Voor 2 of 3 nachtjes kan ik me daar prima vermaken. Maar daarna ga ik echt gillend de stad uit. Om er volgens nu al een keer of 5, 6 geweest te zijn.
Ik begrijp echter ook dat niet iedereen die mogelijkheden heeft.
Ja, dat is inderdaad een optie die niet iedereen heeft.

Alleszins houden we er rekening mee dat we tegen dag drie misschien even overal genoeg van hebben. Dan gooien we het schema wel om of schrappen we wat.
Op citytrip hebben we ook al zo'n momenten gehad van 'eeennnn hier hebben we er allemaal even genoeg van'. Dan blijven we een uur bij een speelpleintje zitten of keren we even terug naar het hotel om een paar uur te ontspannen en 's avonds nog even iets te gaan doen.
Planning is er om elke avond even geëvalueerd te worden ter plaatse :)
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4979
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: 7 dagen New York - met kinderen 8j 5j

Bericht door hemmie »

Wij deden 2 jaar geleden een week NYC met 3 kinderen, jongste was 5. Geweldig! Veel van de dingen die jij hebt genoemd gedaan, maar niet alles, en ook juist weer andere dingen. Er is zo veel! Wij hadden de Lonely Planet NYC, en deden eigenlijk elke dag wel een wandeling uit het boek. Zo zagen we elke dag weer een heel andere wijk van de stad, en daar hebben we erg van genoten.
Zorg dat je alles logisch indeelt zodat je niet te veel tijd kwijt bent aan verplaatsingen. In je oorspronkelijke opzet stond metro nemen om guggenheim van buiten te bekijken. Maar dat ligt aan de rand van Central Park, wat jeeen andere dag doet. Zou ik dus combineren.
Moma deden wij ook, maar in de ochtend, ik weet niet of jongste dat eind van de dag nog zo leuk zou hebben gevonden. Na een hele dag lopen was hij eind van de middag meestal flink moe.
Wij deden overigens ook het Transit museum, is een aanrader als je kinderen hebt die dat leuk vinden!
Terug in Texas!
Kimdum
Amerika-ontdekker
Berichten: 82
Lid geworden op: 22 jan 2017, 10:35
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Artemis20: 7 dagen New York - met kinderen 8j en 5j.

Bericht door Kimdum »

Ik ben ook 7 dagen naar NY geweest en ga nu terug voor 7 dagen.

New York is groot en er is veel en genoeg te doen te doen. Je kan zelfs op 7 dagen tijd niet alles gedaan hebben. Maak een keuze van de dingen die je echt wil zien en kijk dan wat er in de buurt ligt. En ik zou het inderdaad niet te vol plannen.

Wat misschien ook wel leuk is met de kindjes is (en zeker als het goed weer is) is om gewoon eens te gaan picknicken in Central Park bijvoorbeeld. Kunnen ze heerlijk ravotten en er valt sowieso in CP al veel te beleven.

Maar laat je vooral niet afschrikken. En geniet er van!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42135
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Artemis20: 7 dagen New York - met kinderen 8j en 5j.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik vind het wel meevallen. Het lijkt veel maar sommige dingen kosten weinig tijd. Zorg er wel voor dat je niet te veel heen en weer reist van het ene deel naar het andere. Maar aan de andere kant gaat dat met de metro natuurlijk wel heel snel (en dan kun je ook even zitten :wink: ). Als je maar voor ogen houdt dat niet alles van je lijstje hoeft lijkt me dit best een goed startpunt.

Marianne
Artemis20
Amerika-ontdekker
Berichten: 75
Lid geworden op: 05 feb 2019, 08:43
Aantal x V.S. bezocht: 0
Contacteer:

Re: 7 dagen New York - met kinderen 8j 5j

Bericht door Artemis20 »

hemmie schreef:
05 feb 2019, 15:06
Wij deden 2 jaar geleden een week NYC met 3 kinderen, jongste was 5. Geweldig! Veel van de dingen die jij hebt genoemd gedaan, maar niet alles, en ook juist weer andere dingen. Er is zo veel! Wij hadden de Lonely Planet NYC, en deden eigenlijk elke dag wel een wandeling uit het boek. Zo zagen we elke dag weer een heel andere wijk van de stad, en daar hebben we erg van genoten.
AZorg dat je alles logisch indeelt zodat je niet te veel tijd kwijt bent aan verplaatsingen. In je oorspronkelijke opzet stond metro nemen om guggenheim van buiten te bekijken. Maar dat ligt aan de rand van Central Park, wat jeeen andere dag doet. Zou ik dus combineren.
Moma deden wij ook, maar in de ochtend, ik weet niet of jongste dat eind van de dag nog zo leuk zou hebben gevonden. Na een hele dag lopen was hij eind van de middag meestal flink moe.
Wij deden overigens ook het Transit museum, is een aanrader als je kinderen hebt die dat leuk vinden!
Bedankt voor je tips!
Leuk te lezen dat jullie ook met een 5-jarige op stap waren.
Artemis20
Amerika-ontdekker
Berichten: 75
Lid geworden op: 05 feb 2019, 08:43
Aantal x V.S. bezocht: 0
Contacteer:

Re: Reis Artemis20: 7 dagen New York - met kinderen 8j en 5j.

Bericht door Artemis20 »

Martin & Marianne schreef:
05 feb 2019, 15:36
Als je maar voor ogen houdt dat niet alles van je lijstje hoeft lijkt me dit best een goed startpunt.

Marianne
Ja dat is waar. Door de jaren ben ik al zo slim geworden om ‘s ochtends te beginnen met wat we écht willen zien, als de dag dan eerder ‘op’ is dan is dat niet zo erg :wink:
Roadtrip Zuidwesten juli 2022: https://broertjesmama.wordpress.com/202 ... /comeback/
Weekje New York met kinderen: april 2018: https://broertjesmama.wordpress.com/201 ... ren-dag-0/
Artemis20
Amerika-ontdekker
Berichten: 75
Lid geworden op: 05 feb 2019, 08:43
Aantal x V.S. bezocht: 0
Contacteer:

Re: Reis Artemis20: 7 dagen New York - met kinderen 8j en 5j.

Bericht door Artemis20 »

Kimdum schreef:
05 feb 2019, 15:06

Wat misschien ook wel leuk is met de kindjes is (en zeker als het goed weer is) is om gewoon eens te gaan picknicken in Central Park bijvoorbeeld. Kunnen ze heerlijk ravotten en er valt sowieso in CP al veel te beleven.

Maar laat je vooral niet afschrikken. En geniet er van!
Zullen we zeker doen!
Roadtrip Zuidwesten juli 2022: https://broertjesmama.wordpress.com/202 ... /comeback/
Weekje New York met kinderen: april 2018: https://broertjesmama.wordpress.com/201 ... ren-dag-0/
eveline77
Amerikafan
Berichten: 137
Lid geworden op: 18 okt 2011, 22:36
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Artemis20: 7 dagen New York - met kinderen 8j en 5j.

Bericht door eveline77 »

Artemis20 schreef:
05 feb 2019, 08:59
Coney Island (alleen in weekend open!)
Is dat zo? Had ik nog niet gevonden en ik heb m op een doordeweekse dag ingepland staan.
Ik ga eind mei met mijn 15 jarige dochter, dit is onze planning:

Zaterdag 25 mei 2019

• Vanaf Battery Park de ferry nemen Liberty Island (Vrijheidsbeeld)
Vertrek vanaf haven 08.00 uur (vanwege jetlag zijn we toch heel vroeg wakker)
Middag;
• Brooklyn Bridge / Brooklyn Bridge Park
• Manhattan Bridge

Zondag 26 mei 2019

• 9/11 Memorial / Museum (FLEXPAS ATTRACTIE 1)
• One World Trade Center, 541 meter hoog (hoogste van New York) (FLEXPAS ATTRACTIE 2)
• Westfield World Trade Center Shoppingmall (Grootste winkelcentrum van Manhattan)
• Century 21 (Outlet)
• Milkshake halen bij Black Tap en wat winkels kijken in Soho
• Washington Square Arch
• Manhattan Saddlery (Ruitersportwinkel)
• Empire State Building (alleen buiten kijken)

Maandag 27 mei 2019

• Winkelen Woodburry Common Premium Outlet (FLEXPAS ATTRACTIE 3)

Dinsdag 28 mei 2019

• Rockefeller Center, Top of the Rock op (FLEXPAS ATTRACTIE 4)
• Serendipity 3 (Frozen hot chocolate etc)
• Sprinkles Cupcakes
• Central Park
• 5th Avenue (Winkels)
• Ellens Stardust (Restaurant)
• M&M Store
• Times Square
• Disney Store
• Madame Tussauds (FLEXPAS ATTRACTIE 5)
• Junior’s Restaurant & Bakery
• Hard Rock Café

Woensdag 29 mei 2019

• Coney Island (Strand)
• Luna Park (FLEXPAS ATTRACTIE 6)
• Macy’s (grootste warenhuis van New York)

Donderdag 30 mei 2019

einde middag naar nederland vliegen
2012 Rondreis Zuidwest met gezin
2013 Rondreis Noordwest en stukje Canada met gezin
2019 New York met dochter
2023 New York met zoon
Artemis20
Amerika-ontdekker
Berichten: 75
Lid geworden op: 05 feb 2019, 08:43
Aantal x V.S. bezocht: 0
Contacteer:

Re: Reis Artemis20: 7 dagen New York - met kinderen 8j en 5j.

Bericht door Artemis20 »

eveline77 schreef:
07 feb 2019, 12:34
Artemis20 schreef:
05 feb 2019, 08:59
Coney Island (alleen in weekend open!)
Is dat zo? Had ik nog niet gevonden en ik heb m op een doordeweekse dag ingepland staan.
Ik ga eind mei met mijn 15 jarige dochter, dit is onze planning:

Misschien dat het eind mei tijdens de week wel open is. Maar ik had ergens gevonden dat begin april enkel in het weeeknd de attracties open zijn.
Best even checken maar ik gok dat je wel safe zit.
Roadtrip Zuidwesten juli 2022: https://broertjesmama.wordpress.com/202 ... /comeback/
Weekje New York met kinderen: april 2018: https://broertjesmama.wordpress.com/201 ... ren-dag-0/
Gebruikersavatar
analogkid
Amerikakenner
Berichten: 1200
Lid geworden op: 28 dec 2009, 17:18
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Arnhem

Re: Reis Artemis20: 7 dagen New York - met kinderen 8j en 5j.

Bericht door analogkid »

Een wandeling over de High Line combineren met een bezoek aan Chelsea Market en wellicht Intrepid (ook zeer intressant voor kinderen in die leeftijd). Zeer de moeite waard!
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7590
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Reis Artemis20: 7 dagen New York - met kinderen 8j en 5j.

Bericht door Marcopstal »

Ik vind het opgestelde schema door de band genomen best te doen.

Liberty Island combineren met Battery Park, Wall Street en de 911 site is eigenlijk de logica zelve en heel makkelijk te doen. De afstanden die je te voet aflegt zijn minimaal. (zonder Liberty island combineer ik dit op één dag met Chinatown, Little Italy, Brooklyn bridge, Dumbo en Brooklyn Heights.

De planning op maandag is allesbehalve ambitieus te noemen. Hier ga je volgens mij nog tijd over hebben.

Het Natural History Museum zou ik niet schrappen. Je kan er best een paar uurtjes doorbrengen en interessante zaken zien. De combinatie met de High Line is misschien niet zo ideaal, dit legt toch vrij ver uit elkaar. Ik zou dit eerder combineren met een halve dag central park aangezien het museum halfweg en net naast het park ligt.

Brooklyn: eerlijk gezegd wat je hier voor de donderdag opschrijft daar kan je mijn inziens geen volle dag mee vullen.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7590
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Reis Artemis20: 7 dagen New York - met kinderen 8j en 5j.

Bericht door Marcopstal »

eveline77 schreef: Artemis20 schreef: ↑05 feb 2019, 08:59
Coney Island (alleen in weekend open!)
Is dat zo? Had ik nog niet gevonden en ik heb m op een doordeweekse dag ingepland staan.
Coney Island is a seasonal center operating roughly between Easter and Halloween. Rides and attraction are generally open on weekends from Easter until Memorial Day, all week long from Memorial Day until Labor Day, and then weekends from Labor Day until the end of October.

Memorial day 2019 = maandag 27 mei
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer