Reis xThara: rondreis NY - Philly - Washington - Niagara Falls - NY.

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
xThara
Amerika-ontdekker
Berichten: 65
Lid geworden op: 16 feb 2018, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 4

Reis xThara: rondreis NY - Philly - Washington - Niagara Falls - NY.

Bericht door xThara »

Hi!

Na een zeer succesvolle reis vorig jaar in Florida, gaan we (mijn vriend en ik) dit jaar opnieuw naar Amerika. Ditmaal staat het noordoosten op de planning. Onze vluchten liggen al vast, maar er zijn nog geen hotels of een huurauto geboekt. We weten wel al zeker dat we een auto willen gaan huren i.p.v. met Amtrack reizen omdat we naar de Niagara Watervallen willen en de vrijheid van een auto willen hebben. Tot nu toe hebben we het volgende schema opgesteld:

Heenvlucht: 27 augustus 2019
Terugvlucht: 11 september 2019

Dag 1: Overnachting dicht bij de luchthaven + auto ophalen (landen om +- 17.00 uur)
Dag 2: New York – Philadelphia
Dag 3: Philadelphia – Washington D.C.
Dag 4: Washington D.C.
Dag 5: Washington D.C.
Dag 6: Washington D.C. – Niagara Watervallen (in één keer doorrijden)
Dag 7: Niagara Watervallen
Dag 8: Niagara Watervallen - ??? (op de terugweg willen we wel ergens een tussenstop maken, het liefst zo dicht mogelijk bij New York zodat we de volgende dag de auto kunnen inleveren en nog iets aan de dag in New York hebben)
Dag 9: NY
Dag 10: NY
Dag 11: NY
Dag 12: NY
Dag 13: NY
Dag 14: NY
Dag 15: XXX
Dag 16: NY – Amsterdam (terugvlucht om +- 17.00 uur)

Nu zitten we nog te denken over waar we de tussenstop willen na de Niagara Watervallen. Zelf hou ik minder van de natuur, maar mijn vriend wel. Ik ga liever naar de grote steden. Hebben jullie tips waar een overnachting leuk zou kunnen zijn?

Daarnaast kunnen jullie zien dat dag 15 nog niet ingevuld is. Dit komt omdat we deze nog over hebben. In eerste instantie wilden we op de heen weg naar de Niagara Watervallen ook nog een tussenstop maken, maar aangezien we niet zo goed wisten waar we dit dan moesten doen vonden we het wat zonde van onze dagen. We zouden dus op elke plek in de route nog ergens een dag aan of tussen kunnen plakken. Maar waar…. Op zich lijkt 6 volle dagen NY me wel genoeg te zijn en 2,5 dagen in Washington ook (hier skippen we sowieso enkele musea).

In NY willen we graag een baseball of basketball wedstrijd bijwonen, heeft iemand hier al ervaringen mee? Wat wel en wat niet te doen bijvoorbeeld. Wat is leuker om naar te gaan kijken?

Overige tips of tops over onze route zijn natuurlijk welkom! Dit is onze tweede keer in Amerika en dus nog niet heel erg ervaren :wink: .
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Rondreis NY - Philly - Washington - Niagara Falls - NY

Bericht door Marcopstal »

DC - Niagara Falls is een flinke rit voor één dag. Je moet toch op bijna 8 uur rekenen en dan mag er niets tegenzitten. Jullie tijd in DC is ook niet echt ruim, je hebt er eigenlijk maar twee dagen.

Twee overnachtingen in Niagara Falls is dan misschien weer wat veel van het goede. Ik zou dan eerder kiezen om ergens een tussenstop te maken, al is het gewoon om de rit op te delen. In principe heb je het op een halve dag wel gezien.

Vergeet niet dat de corridor NYC-Philly - DC heel druk kan zijn kwa verkeer.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
xThara
Amerika-ontdekker
Berichten: 65
Lid geworden op: 16 feb 2018, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis xThara: rondreis NY - Philly - Washington - Niagara Falls - NY.

Bericht door xThara »

Bedankt voor je reactie!

Dat het een flinke rit is weten we inderdaad, we zijn dan ook nog heel erg aan het twijfelen of we in één keer er heen rijden of de rit toch opdelen om 's ochtends bijvoorbeeld ook nog wat tijd in Washington D.C. door te brengen.

Check, 1 overnachtig is dus voldoende bij de Falls. In principe had ik hier twee overnachtingen omdat we dus in één dag er heen wilden rijden.

Dat is druk is op de weg begrijpen we, maar dat nemen we dan maar voor lief. Hebben we liever dan dat we aan de treintijden van de tickets vast zitten. Vorig jaar hebben we vaak nog even het programma een beetje omgegooid waardoor de vrijheid van een auto hebben toch erg fijn was.

Aangezien ik niet kan vinden hoe ik het eerste bericht aan moet passen, hierbij de aangepaste route:

Dag 1: Overnachting dicht bij de luchthaven + auto ophalen (landen om +- 17.00 uur)
Dag 2: New York – Philadelphia
Dag 3: Philadelphia – Washington D.C.
Dag 4: Washington D.C.
Dag 5: Washington D.C.
Dag 6: Washington D.C. – ???
Dag 7: ??? - Niagara Watervallen (in één keer doorrijden)
Dag 8: Niagara Watervallen - ??? (op de terugweg willen we wel ergens een tussenstop maken, het liefst zo dicht mogelijk bij New York zodat we de volgende dag de auto kunnen inleveren en nog iets aan de dag in New York hebben)
Dag 9: ??? - NY
Dag 10: NY
Dag 11: NY
Dag 12: NY
Dag 13: NY
Dag 14: NY
Dag 15: NY
Dag 16: NY – Amsterdam (terugvlucht om +- 17.00 uur)
Gebruikersavatar
tosca
Amerika-expert
Berichten: 3212
Lid geworden op: 01 feb 2010, 16:30

Re: Reis xThara: rondreis NY - Philly - Washington - Niagara Falls - NY.

Bericht door tosca »

Leuke trip in het vooruitzicht !

Wij reizen komende zomer ook vanuit Niagara naar New York en maken een tussenstop bij de Fingerlakes. Is wel nog wat meer in de buurt van Niagara dan NY, maar daar zou je eens naar kunnen kijken. Uiteindelijk heb je nog veel dagen NY aan het einde (ik weet het, het zijn eigenlijk nooit genoeg dagen in NY).

Voor een stop tussen Niagara & DC zou je Hersey kunnen overwegen (mocht je dat leuk vinden). Naar het pretpark of Chocalate World.

Zoals gezegd is je tijd DC inderdaad wel erg kort. Maar goed, in 2 á 2,5 dag kun je ook wel een mooie indruk van de stad krijgen hoor!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis xThara: rondreis NY - Philly - Washington - Niagara Falls - NY.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou zeker een stop doen tussen Washington en de Niagara Falls. Je kunt dan bijvoorbeeld nog langs de Great Fallls. Kijk voor dat stuk eens in ons 2012-verslag.

Je bericht aanpassen kan door op het pennetje te klikken maar een aangepaste route kun je het beste in een nieuw bericht zetten.

Marianne
Gebruikersavatar
tomaat85
Amerikakenner
Berichten: 796
Lid geworden op: 06 feb 2011, 18:27
Contacteer:

Re: Reis xThara: rondreis NY - Philly - Washington - Niagara Falls - NY.

Bericht door tomaat85 »

Mooie vooruitzichten hoor. Ik deel de in dit topic eerder gegeven alternatieven. Een tussenstop is zeker aan te bevelen EN 1 nacht Falls is echt voldoende (als de Falls het enige doel zijn). Zelf ben ik met onze aanpak uit 2013 nog erg tevreden. Wij zijn eind van de middag bij de Falls aangekomen. Dan kan je ze bij avond zien (kermis maar toch..) en en wat door het dorp lopen. Wij zijn vroeg opgestaan om de eerste tour te nemen naar de journey behind the Falls, daar waren we even maar met zijn 4'n en met name het op het platform staan is erg indrukwekkend. Daarna direct naar de Hornblower. Daar was het toen nog niet druk en waren we zo op de boot. Voor ons wat het toen "genoeg Falls" en reden we tegen 12.00 weg om onderweg te lunchen. Mocht het budget het toestaan, overweeg een kamer met Fallsview...dat uitzicht gaan wij echt nooit meer vergeten :D
p.s. en idd bij voorkeur niet de orignele post aanpassen, dan zijn de reacties daarop niet meer passend en wordt het verwarrend :wink:
Grote Amerika fan
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Reis xThara: rondreis NY - Philly - Washington - Niagara Falls - NY.

Bericht door harryh »

@xThara Ik weet niet of je er al naar gekeken hebt, een auto huren in PHI is vaak veel (tientallen procenten) goedkoper dan op JFK. Misschien dat je daar nog wat mee kunt als je toch naar PHI gaat?
xThara
Amerika-ontdekker
Berichten: 65
Lid geworden op: 16 feb 2018, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis xThara: rondreis NY - Philly - Washington - Niagara Falls - NY.

Bericht door xThara »

tosca schreef:
07 feb 2019, 21:32
Leuke trip in het vooruitzicht !

Wij reizen komende zomer ook vanuit Niagara naar New York en maken een tussenstop bij de Fingerlakes. Is wel nog wat meer in de buurt van Niagara dan NY, maar daar zou je eens naar kunnen kijken. Uiteindelijk heb je nog veel dagen NY aan het einde (ik weet het, het zijn eigenlijk nooit genoeg dagen in NY).

Voor een stop tussen Niagara & DC zou je Hersey kunnen overwegen (mocht je dat leuk vinden). Naar het pretpark of Chocalate World.

Zoals gezegd is je tijd DC inderdaad wel erg kort. Maar goed, in 2 á 2,5 dag kun je ook wel een mooie indruk van de stad krijgen hoor!
De Fingerlakes heb ik inderdaad al enkele keren in wat routes voorbij zien komen op dit forum, ik zal nog eens gaan kijken wat dat precies inhoudt :thumbup: .
Wat betreft Washington D.C., we zijn nog aan het overwegen om één dag van New York af te halen en deze bij Washington D.C. erbij te plakken. Daarvoor moeten we alleen nog even kijken hoeveel en wat we allemaal in NY willen zien en doen om te kijken of we het redden in het aantal dagen. Hoofddoel van de vakantie is namelijk de stad NY, die reis is me ooit voor de neus ontnomen waardoor ik er nu super graag heen wilde.
Martin & Marianne schreef:
08 feb 2019, 06:54
Ik zou zeker een stop doen tussen Washington en de Niagara Falls. Je kunt dan bijvoorbeeld nog langs de Great Fallls. Kijk voor dat stuk eens in ons 2012-verslag.

Je bericht aanpassen kan door op het pennetje te klikken maar een aangepaste route kun je het beste in een nieuw bericht zetten.

Marianne
Ook de Great Falls zal ik even opzoeken! :thumbup: .
Dat pennetje zocht ik inderdaad, maar die stond nergens bij mijn eerste bericht, wel bij het tweede haha...
tomaat85 schreef:
08 feb 2019, 08:41
Mooie vooruitzichten hoor. Ik deel de in dit topic eerder gegeven alternatieven. Een tussenstop is zeker aan te bevelen EN 1 nacht Falls is echt voldoende (als de Falls het enige doel zijn). Zelf ben ik met onze aanpak uit 2013 nog erg tevreden. Wij zijn eind van de middag bij de Falls aangekomen. Dan kan je ze bij avond zien (kermis maar toch..) en en wat door het dorp lopen. Wij zijn vroeg opgestaan om de eerste tour te nemen naar de journey behind the Falls, daar waren we even maar met zijn 4'n en met name het op het platform staan is erg indrukwekkend. Daarna direct naar de Hornblower. Daar was het toen nog niet druk en waren we zo op de boot. Voor ons wat het toen "genoeg Falls" en reden we tegen 12.00 weg om onderweg te lunchen. Mocht het budget het toestaan, overweeg een kamer met Fallsview...dat uitzicht gaan wij echt nooit meer vergeten :D
p.s. en idd bij voorkeur niet de orignele post aanpassen, dan zijn de reacties daarop niet meer passend en wordt het verwarrend :wink:
Dat vroeg in de ochtend naar de Falls gaan om zo 's middags weer verder te kunnen rijden is wel een goede tip :clap:!
Tjah het budget... dat is een ander verhaal. Dat moeten we nog eens overwegen of we genoeg budget hebben voor een kamer met Fallsview, ik zou mijn vriend nergens blijer mee maken dan met dat uitzicht denk ik :lol:
harryh schreef:
08 feb 2019, 09:34
@ xThara Ik weet niet of je er al naar gekeken hebt, een auto huren in PHI is vaak veel (tientallen procenten) goedkoper dan op JFK. Misschien dat je daar nog wat mee kunt als je toch naar PHI gaat?
Oh, dat wist ik nog niet! Ga ik eens zoeken. I.v.m. de underage toeslag is een auto huren voor ons best prijzig helaas...
Gebruikersavatar
tomaat85
Amerikakenner
Berichten: 796
Lid geworden op: 06 feb 2011, 18:27
Contacteer:

Re: Reis xThara: rondreis NY - Philly - Washington - Niagara Falls - NY.

Bericht door tomaat85 »

Zomaar, omdat het kan
blogger-image-1563749468.jpg
blogger-image-1563749468.jpg (47.56 KiB) 2301 keer bekeken
Iphone 5 foto :wink:
Grote Amerika fan
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Reis xThara: rondreis NY - Philly - Washington - Niagara Falls - NY.

Bericht door harryh »

xThara schreef:
08 feb 2019, 16:08
harryh schreef:
08 feb 2019, 09:34
@ xThara Ik weet niet of je er al naar gekeken hebt, een auto huren in PHI is vaak veel (tientallen procenten) goedkoper dan op JFK. Misschien dat je daar nog wat mee kunt als je toch naar PHI gaat?
Oh, dat wist ik nog niet! Ga ik eens zoeken. I.v.m. de underage toeslag is een auto huren voor ons best prijzig helaas...
In dat geval al helemaal ;)
xThara
Amerika-ontdekker
Berichten: 65
Lid geworden op: 16 feb 2018, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis xThara: rondreis NY - Philly - Washington - Niagara Falls - NY.

Bericht door xThara »

harryh schreef:
08 feb 2019, 17:08
xThara schreef:
08 feb 2019, 16:08


Oh, dat wist ik nog niet! Ga ik eens zoeken. I.v.m. de underage toeslag is een auto huren voor ons best prijzig helaas...
In dat geval al helemaal ;)
Gelijk gekeken en dat is inderdaad stukken goedkoper! Rond de €500 ipv €1000 als we via Alamo boeken.

Nu zit ik alleen wel te puzzelen met de route of het dan niet slimmer is om eerst de dagen NY te pakken zodat je die 1e 'verloren' dag niet hebt. Aangezien we rond half 5 's avonds zullen landen kunnen we (denk ik) helaas niet gelijk door naar Philadelphia en zullen we dus één overnachting in NY ergens moeten boeken om de volgende dag met Amtrack naar Philadelphia te reizen. Ervaring met vorig jaar dat we ongeveer 1,5 uur bij immigrations hebben gestaan namelijk. En om dan vanuit JFK nog naar Penn station te reizen en daar de trein of Greyhound te pakken lijkt me lastig. Ook omdat je die van tevoren dient te boeken en het inschatten van de tijd ook lastig wordt i.v.m. vertragingen. Een taxi naar PHI is dan weer erg duur....

Ik heb nu bijvoorbeeld onderstaande route wanneer ik het omgooi:
27 AMS - NY
28 NY
29 NY
30 NY
31 NY
1 NY
2 NY
3 NY – PHI
4 PHI - DC
5 DC
6 DC
7 DC
8 DC - xx
9 xx – NF
10 NF - xx
11 xx - NY - AMS (vlucht vertrekt om 17.35)

Daarbij twijfel ik alleen nog of het verstandig is om op de laatste dag nog een stuk naar JFK te moeten rijden. Als ik tel op rond 13.30 uur op het vliegveld zijn aangezien de auto ook nog ingeleverd moet worden. Om dit te voorkomen zou er één dag van DC of NY ingeruild kunnen worden voor één nacht dicht bij JFK.
GuusP
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 08 feb 2019, 18:30
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis xThara: rondreis NY - Philly - Washington - Niagara Falls - NY.

Bericht door GuusP »

tomaat85 schreef:
08 feb 2019, 16:38
Zomaar, omdat het kan
blogger-image-1563749468.jpg
Iphone 5 foto :wink:
Deze nemen we, goed plan! :thumbup: :clap:
xThara
Amerika-ontdekker
Berichten: 65
Lid geworden op: 16 feb 2018, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis xThara: rondreis NY - Philly - Washington - Niagara Falls - NY.

Bericht door xThara »

We hebben besloten om de reis om te gooien, zo hebben we één dag extra NY en de dag die we over hadden bij DC geplaatst. Na nog een paar grondige zoektochten bleek toch dat een auto huren op JFK rond de 500/600 euro ligt, waar dit in PHI rond 400/500 ligt. Maar met de tickets voor Amtrack ($78 voor 2p) er nog bij kom je dan nog ongeveer hetzelfde uit. Net zo gemakkelijk om dan gewoon op JFK te huren.

We hebben besloten om de Finger Lakes over te slaan, een extra dag NY of DC had dan toch de voorkeur. Misschien dat we er op de terugweg van de Falls richting JFK nog even een korte stop maken om te kijken en daarna weer doorrijden. De overnachting van 10 op 11 september wordt dus echt alleen een overnachtingsplaats waar verder geen bezienswaardigheden etc. meer hoeven te zijn omdat we daar waarschijnlijk toch geen tijd voor zullen hebben. Op 11 september willen we rond 14.00 uur op de luchthaven zijn om de auto weer in te leveren. Gezien de drukte op de weg rondom NY/JFK zullen we voor de trip toch wel zeker 3 uur uit moeten trekken.

27 AMS - NY
28 NY
29 NY
30 NY
31 NY
1 NY
2 NY
3 NY – PHI (eerst auto ophalen op JFK)
4 PHI - DC
5 DC
6 DC
7 DC
8 DC - tussenstop voor de Falls
9 tussenstop – NF
10 NF - tussenstop circa 2/2,5u van JFK vandaan
11 tussenstop - NY - AMS (vlucht vertrekt om 17.35)
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Reis xThara: rondreis NY - Philly - Washington - Niagara Falls - NY.

Bericht door Coyote »

Persoonlijk vind ik dit wel erg veel steden in 16 dagen tijd. Zal een persoonlijke keuze zijn maar waarom wil je 80% van je tijd daar in steden rond brengen? Ik zou meer van Amerika willen zien tussen de steden New York en Washington DC en Niagara Falls.

Ik zou het als volgt indelen:

Landen op JFK (ligt immers al vast), rijden naar Niagara Falls en onderweg bezienswaardigheden opzoeken, dus extra tijd voor nemen. Dan rijden naar Washington DC en ook weer bezienswaardigheden onderweg opzoeken, ook hier weer extra tijd voor nemen. Dan van Washington DC via Philadelphia naar New York waar je de laatstse dagen verblijft. Je kunt de auto dan bijv. al inleveren bij aankomst New York.

Is natuurlijk helemaal een persoonlijke voorkeur maar ik zou zelf absoluut niet blij worden van de route zoals TO die nu zelf bedacht heeft.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
tosca
Amerika-expert
Berichten: 3212
Lid geworden op: 01 feb 2010, 16:30

Re: Reis xThara: rondreis NY - Philly - Washington - Niagara Falls - NY.

Bericht door tosca »

Coyote schreef:
10 feb 2019, 12:49
Persoonlijk vind ik dit wel erg veel steden in 16 dagen tijd. Zal een persoonlijke keuze zijn maar waarom wil je 80% van je tijd daar in steden rond brengen?
Zo zien de meeste van onze (Amerika) trips er ook uit. Zeker de eerste jaren was het een aaneenschakeling van steden, soort van stedentrip van 3 of soms wel 4 weken. Inderdaad heel persoonlijk ;)

Niet om jullie het enige stukje natuur door de neus te boren, maar de Niagara Falls liggen niet echt op de route. Maar he, ze zijn inderdaad wel indrukwekkend. De Great Falls die Marianne noemt kun je trouwens ook goed vanuit DC bezoeken als dagtripje, zeker de moeite waard!
xThara
Amerika-ontdekker
Berichten: 65
Lid geworden op: 16 feb 2018, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis xThara: rondreis NY - Philly - Washington - Niagara Falls - NY.

Bericht door xThara »

Ik ben zelf niet zo'n natuurmens, hou er niet zo van :) . Vandaar de keuze voor het bezoeken van voornamelijk steden.

Klopt, de Falls liggen niet heel erg op de route, maar mijn vriend is er al eens geweest, en toen was het bar slecht weer waardoor ze er niet veel van gezien hebben. Vandaar dat hij graag nog een keer terug wil, daar hebben we de tocht dan wel voor over :D . En als er iets is wat ik dan wel wil zien van de natuur, zijn het de Niagara Falls.

Ondertussen hebben we twee hotels vastgelegd: Het LIC Hotel in Long Island City en het Days Inn by Wyndhamm Near The Falls bij de Niagara Watervallen (inderdaad in het Canadeese gedeelte :D ). Helaas geen Fallview, maar hé wat wil je met een net afgestudeerd en zelf ben ik aan het laatste jaar bezig. Geld groeit nog niet op onze rug. :lol: :lol:
Laatst gewijzigd door xThara op 10 feb 2019, 22:28, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
analogkid
Amerikakenner
Berichten: 1200
Lid geworden op: 28 dec 2009, 17:18
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Arnhem

Re: Reis xThara: rondreis NY - Philly - Washington - Niagara Falls - NY.

Bericht door analogkid »

Je geeft aan de Finger Lakes over te slaan, maar zoekt nog wel een tussenstop tussen DC en NF. Dan zou ik toch echt adviseren om in Watkins Glen te overnachten en daar het State Park te bezoeken. Dat is echt schitterend en in een uur of 2 heb je dat wel gezien. Een ideale stop, zou ik zeggen.
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
xThara
Amerika-ontdekker
Berichten: 65
Lid geworden op: 16 feb 2018, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis xThara: rondreis NY - Philly - Washington - Niagara Falls - NY.

Bericht door xThara »

Ik dacht dat de Finger Lakes enkel als tussenstop konden dienen op de route van de Falls terug naar New York. Aangezien we de laatste nacht op kortere afstand van JFK moeten zitten had ik deze stop uitgesloten. Maar dan zal ik het zeker nog eens meenemen als tussenstop tussen DC en de Falls. Als het kan willen we er natuurlijk wel heen!
Laatst gewijzigd door markro op 11 feb 2019, 07:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bovenliggende quote is niet nodig, is verwijderd.
Timb
Amerikakenner
Berichten: 417
Lid geworden op: 06 okt 2015, 10:17
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis xThara: rondreis NY - Philly - Washington - Niagara Falls - NY.

Bericht door Timb »

xThara schreef:
10 feb 2019, 12:29
We hebben besloten om de reis om te gooien, zo hebben we één dag extra NY en de dag die we over hadden bij DC geplaatst. Na nog een paar grondige zoektochten bleek toch dat een auto huren op JFK rond de 500/600 euro ligt, waar dit in PHI rond 400/500 ligt. Maar met de tickets voor Amtrack ($78 voor 2p) er nog bij kom je dan nog ongeveer hetzelfde uit. Net zo gemakkelijk om dan gewoon op JFK te huren.
Wij landen rond die tijd ook op JFK en zijn ook op zoek naar een auto, maar gaan met de bus naar Philly, omdat het zo enorm veel scheelt. Nu zie ik dat jij een auto hebt gevonden voor 5 à 600 euro. Voor die prijzen wil ik ook wel in NY gaan huren, dus als je een tip hebt waar ik dit kan vinden, dan hoor ik het graag. :-)
Laatst gewijzigd door markro op 11 feb 2019, 11:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote ingekort.
xThara
Amerika-ontdekker
Berichten: 65
Lid geworden op: 16 feb 2018, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis xThara: rondreis NY - Philly - Washington - Niagara Falls - NY.

Bericht door xThara »

Avis.be heeft nu hele goedkope prijzen! Voor onze periode 3 sept - 11 sept betaal je voor een auto uit groep B +-€250 euro, daar komen voor ons dan wel nog de underage kosten bij à $35 dollar per dag. Dan zitten wij rond de €500 totaal. Nog redelijk goedkoop in vergelijking met alamo à €1.100 euro.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer