Reis xThara: rondreis NY - Philly - Washington - Niagara Falls - NY.

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5014
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Reis xThara: rondreis NY - Philly - Washington - Niagara Falls - NY.

Bericht door harryh »

Goede prijs, boeken ;)
xThara
Amerika-ontdekker
Berichten: 65
Lid geworden op: 16 feb 2018, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis xThara: rondreis NY - Philly - Washington - Niagara Falls - NY.

Bericht door xThara »

Dat willen wij inderdaad gaan doen! Hebben alleen nog een vraag uitstaan bij avis aangezien ze ergens in hun voorwaarden zeggen dat er automatisch €27 under age fee wordt meegenomen in de getoonde prijs, maar elders staat dat we op de luchthaven nog $35 dollar dienen te betalen. Daar krijgen we waarschijnlijk vandaag antwoord op, en dan boeken we de auto. Zo spotgoedkoop heb ik het de afgelopen weken nog niet gezien. :clap:
GuusP
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 08 feb 2019, 18:30
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis xThara: rondreis NY - Philly - Washington - Niagara Falls - NY.

Bericht door GuusP »

xThara schreef:
11 feb 2019, 09:44
Dat willen wij inderdaad gaan doen! Hebben alleen nog een vraag uitstaan bij avis aangezien ze ergens in hun voorwaarden zeggen dat er automatisch €27 under age fee wordt meegenomen in de getoonde prijs, maar elders staat dat we op de luchthaven nog $35 dollar dienen te betalen. Daar krijgen we waarschijnlijk vandaag antwoord op, en dan boeken we de auto. Zo spotgoedkoop heb ik het de afgelopen weken nog niet gezien. :clap:
We hebben inmiddels de auto, inclusief underage fee, geboekt bij Avis! Een totaalbedrag van 490 euro! Terwijl bij de Nederlandse Avis het standaard bedrag, zonder underage fee, op maar liefst 700 euro uit kwam. Research doen loont!
xThara
Amerika-ontdekker
Berichten: 65
Lid geworden op: 16 feb 2018, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis xThara: rondreis NY - Philly - Washington - Niagara Falls - NY.

Bericht door xThara »

In DC stuiten we op het probleem dat de parkeerkosten bij de hotels 'in de stad' vrij hoog liggen, toen kwamen we het Wyndham Garden Washington DC North tegen: https://www.booking.com/hotel/us/howard ... #hotelTmpl

Heeft iemand ervaringen met dit hotel? Recensies zijn vrij goed, maar het ligt toch echt wel een stukje van het centrum af. Er is wel een gratis shuttle service tussen 6.30 en 22.00 die pendelt tussen het hotel en een metrostation. Mochten we onverhoopt een keer later zijn dan 22.00, is Uber altijd nog de oplossing. De auto bij een hotel in de stad parkeren voor $50 per dag vind ik toch wel een beetje veel...

Ook had ik gevonden dat er twee type 'multiple day' metrokaarten zijn, eentje voor $36.50 (alleen voor korte afstanden) en eentje voor $59.50 (voor lange afstanden). Loont het zich om deze kaart te pakken of kun je in Washington als je eenmaal in het centrum bent ook wel alles te voet afleggen?
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14311
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Reis xThara: rondreis NY - Philly - Washington - Niagara Falls - NY.

Bericht door Coyote »

Afgelopen oktober ben ik nog naar Washington DC geweest. Om de motelkosten te drukken zat ik 3 nachten in een motel in Fairfax.

Ik ben 2 volle dagen naar Washington DC geweest en heb dat met de metro gedaan. Auto kun je bij metrostation parkeren en voor weinig rijd je in korte tijd naar Washington DC waar je midden in de stad uitkomt.

De eerste dag alles te voet gedaan, de 2e dag een fiets gehuurd.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
xThara
Amerika-ontdekker
Berichten: 65
Lid geworden op: 16 feb 2018, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis xThara: rondreis NY - Philly - Washington - Niagara Falls - NY.

Bericht door xThara »

Dan kunnen we idd overwegen om losse metrokaartjes te kopen in in DC zelf alles te voet te doen + één dag een fiets huren. Wellicht dat we voor de 3e dag Washington nog een leuke uitstap ergens naar toe kunnen maken. Hiervoor ga ik dan nog maar even op onderzoek uit. Besparen we ons hopelijk een hoop geld i.p.v. 3 dagen kaarten te kopen die de volle dag geldig zijn. We hebben ook het Americana hotel gevonden net buiten DC, dit ligt bij de luchthaven in de buurt. Nu ben ik een beetje twijfelend over dit hotel, maar het ligt wel dicht bij een metrostation. Heeft iemand wel eens in dit hotel overnacht?

Voor de tussenstop tussen DC en de Niagara watervallen heb ik door een tip hier eens gezocht op Watkins Glenn. Nu kon ik in dat specifieke plaatsje niet echt een geschikt hotel vinden (aangezien de hotels in de steden vrij prijzig zijn, wil ilk hier wel een budget hotel vinden). Daarom ben ik even verder gaan kijken en kwam ik uit bij de plaatsen Sayre en Elmira. Hier heb ik wel goede budgethotels gevonden. Dit is ongeveer 5,5 uur rijden vanuit DC meen ik me te herinneren. Ik wil dan daar overnachten om de volgende dag in +- 40 min naar Watkins Glen te rijden, daar een paar uurtjes het national park in om vervolgens door te rijden naar de Niagara Watervallen (+-2 uur) en hier later in de middag aan te komen om de watervallen in de avond te kunnen zien. Is dit haalbaar zoals ik het in gedachten heb, of is het te veel om op één dag te doen?

De volgende dag zouden we dan vroeg opstaan om een van de eerste boten te hebben bij de Watervallen en het stuk 'behind the falls' te doen, om vervolgens rond het middaguur verder te rijden naar onze tussenstop tussen de Niagara Watervallen en JFK. Dit zal weer rond de 5/6 uur rijden zijn.
xThara
Amerika-ontdekker
Berichten: 65
Lid geworden op: 16 feb 2018, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis xThara: rondreis NY - Philly - Washington - Niagara Falls - NY.

Bericht door xThara »

Inmiddels hebben we een hotel in Washington DC geboekt, of er eigenlijk net buiten in Arlington: Arlington Holiday Inn National Airport. Op loopafstand van de metro en goedkoper wat betreft het parkeren dan in het stadscentrum zelf :thumbup:.

Nu ben ik op zoek naar een hotel in Philadelphia. Ik heb ergens op internet gevonden dat er een heel goed openbaar vervoer netwerk is. Nu zat ik te denken om een hotel buiten het centrum te pakken omdat we dan een hoop parkeerkosten besparen waarschijnlijk. Alleen kan ik nergens duidelijk vinden of er een dagpas voor openbaar vervoer is, wat dan de zones zijn en hoeveel deze kost. Heeft iemand van jullie toevallig ervaring met het ov in Philadelphia?

Wanneer we toch een hotel in het centrum boeken kunnen we natuurlijk alles lopen doen maar kost het ons wel relatief 'veel' aan parkeerkosten. In het centrum heb ik nu het 'Days Inn by Wyndham Philadelphia Convention Center' en 'Best Western Plus Convention Center Hotel' op het oog.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42050
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis xThara: rondreis NY - Philly - Washington - Niagara Falls - NY.

Bericht door Martin & Marianne »

Misschien heb je hier iets aan? https://www.visitphilly.com/getting-aro ... ic-transit

Marianne
xThara
Amerika-ontdekker
Berichten: 65
Lid geworden op: 16 feb 2018, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis xThara: rondreis NY - Philly - Washington - Niagara Falls - NY.

Bericht door xThara »

Die had ik laatst inderdaad ook gevonden. Alleen zijn wij er op op 3 en 4 september. 3 September is de laatste dag dat de Philly Splash iedere dag rijdt. Vanaf 4 september alleen nog maar in het weekend wat betekend dat hij dus niet op 4 september rijdt helaas... Voor de eerste dag zou dit wel een goede zijn, al rijdt hij maar tot 18.00 uur 's avonds.

Ah, nadat ik bovenstaand had getypt zag ik dat er ook een tabblad 'public transport' bij zat. Daar zie ik een metrokaart staan die handig is! Die gaat inderdaad ook buiten het stadscentrum. Thanks! :thumbup: Nog even uitzoeken of we dan goedkoper uit zijn met een 'one-day individual pass à $13 of beter losse kaartjes kunnen kopen omdat we in Philadephia zelf dan waarschijnlijk veel met de voet zullen doen dus eigenlijk alleen het ov nodig hebben van en naar het hotel.
xThara
Amerika-ontdekker
Berichten: 65
Lid geworden op: 16 feb 2018, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis xThara: rondreis NY - Philly - Washington - Niagara Falls - NY.

Bericht door xThara »

Inmiddels is het alweer bijna augustus, dat wil zeggen nog 1 maand en 1 dag tot onze reis naar New York en omstreken :D :D .

Toch heb ik zo kort voor vertrek nog één hotel niet geboekt, puur omdat ik niet weet waar ik het zoeken moeten. Wellicht hebben jullie een goede suggestie? Onderaan dit bericht een screenshot van de route die wij gaan rijden: New York - Philadelphia - Washington - Sayre - Niagara Falls - ??? - JFK Airport.

Zoals je ziet heb ik alleen nog geen hotel de nacht vóór de terugvlucht. Op 10 september plannen we rond 12/13u weg te rijden bij de niagara watervallen richting JFK airport. Deze trip is mij te lang om in één keer door te rijden. Maar we willen wel zo dicht mogelijk bij de luchthaven belanden. We vliegen op 11 september om half 6, dus plannen rond half 2 de auto in te leveren bij Avis. Waar kan ik die laatste overnachting nu het beste boeken? Echt BIJ de luchthaven is me te lang rijden op 10 september, maar bijvoorbeeld op een afstand van nog 2 uur verwijderd van de luchthaven af is wel een idee? Echt nog een activiteit ondernemen op de 11e 's ochtends lijkt me moeilijk... of is jullie mening daar anders over en ligt er nog wat moois op de route wat we zo even in één uurtje snel kunnen bekijken alvorens we naar de luchthaven rijden?

In Sayre hebben we één overnachting, niet omdat we hier iets willen zien maar omdat we hier een goedkoop en prima hotel hebben gevonden wat mooi kan dienen om de trip naar de Niagarawatervallen op te splitsen. Zo hoeven we niet 8 uur op één dag te rijden. Daarnaast is het ook nog prima gelegen om na de overnachting een korte stop te maken bij Watkins Glen.


image.png
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer