Reis Lisette71: rondreis Boston naar Charleston.

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
Lisette71
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 02 dec 2018, 14:18
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis Lisette71: rondreis Boston naar Charleston.

Bericht door Lisette71 »

Hallo allemaal,
Komende zomer gaan wij met onze drie dochters (dan 17,13 en 10) voor het eerst naar Amerika. We houden van stedentrips, geschiedenis, nieuwe dingen zien en ervaren. We zijn niet super sportief, raften en urenlange hiking tochten zijn niet echt ons ding. We hebben daarom gekozen voor de Oostkust van Amerika: van Boston, via New York en Washington naar het zuiden, door Shenandoah park naar Charleston.
We hebben 2 routes gemaakt waarbij het verschil met name in de laatste dagen zit. Van te voren heb ik al veel op dit forum rondgekeken en ook reisverslagen gelezen. Een hee fijne manier om al wat concretere plannen te maken en tips op te doen.
We gaan in totaal zo’n 5 weken weg, ben nu van 35 dagen uitgegaan. Ik heb het schema niet helemaal volgepakt met kilometers, het is immers ook vakantie en we moeten rekening houden met wat gezondheidsklachten.

Route 1:
1 Amsterdam naar Boston
2 Boston
3 Boston
4 Dagtocht vanuit Boston naar Salem
5 Naar Cape Cod
6 Cape Cod; whale watching
7 Cape Cod stranddag
8 Cape Cod naar Mystic
9 Mystic sightseeing
10 Van Mystic naar New York (auto weg)
11 New York
12 New York
13 New York
14 New York
15 New York
16 New York naar Washington per trein
17 Washington
18 Washington
19 Van Washington naar Shenandoah locatie nog bepalen. Per auto of camper?
20 Hiking vanuit deze locatie?
21 Van camping naar Roanoke via BlueRidge Parkway
22 Roanoke naar Ashville
23 Cherokee bezoek dagtocht
24 Asheville naar Athens
25 Athens naar Macon (antebellum trail)
26 Ergens tussenstop of zelfde plek ivm uitstapjes
27 Macon naar Charleston
28 Charleston
29 Charleston
30 Charleston
31 Charleston strandhuis
32 Charleston strandhuis
33 Charleston strandhuis
34 Charleston ergens aan strand naar Atlanta
35 terugvlucht

Route 2:
1 Amsterdam naar Boston
2 Boston
3 Boston
4 Dagtocht vanuit Boston naar Salem (auto oppikken of ov)
5 Naar Cape Cod
6 Cape Cod; whale watching
7 Cape Cod stranddag
8 Cape Cod naar Mystic
9 Mystic sightseeing
10 Van Mystic naar New York (auto weg)
11 New York
12 New York
13 New York
14 New York
15 New York
16 New York naar Washington per trein
17 Washington
18 Washington
19 Van Washington naar Shenandoah locatie nog bepalen. Per auto of camper?
20 Van camping naar Roanoke via BlueRidge Parkway
21 Roanoke naar Cherokee? (dagtocht)
22 Cherokee naar Ashville
23 Asheville naar Athens
24 Athens naar Macon, antebellum trail
25 Macon naar Charleston
26 Charleston
27 Charleston
28 Charleston
29 Charleston naar Jacksonville
30 Jacksonville naar Virginia Beach
31 Virginia Beach
32 Uitstapje naar Colonial Williamsburg
33 Virginia Beach chill dag
34 Van Virginia Beach naar Washington
35 terugvlucht

Vragen die we nog hebben:
1) Wat vinden jullie in zijn algemeenheid van de routes? Welke zou je aanraden en waarom? Wat missen we nog? Doen we te lang over sommige dingen?
2) We zijn er nog steeds niet over uit of het stuk na Washington met de auto of een camper willen doen. Beide hebben voor en nadelen, nadeel lijkt ons vooral dat de campings best wel ver vanaf de plaatsen zitten en dat je daardoor extra reistijd hebt bij uitstapjes. In Charleston bijvoorbeeld helemaal niet handig, en die stad lijkt ons leuk om meerdere dagen naar toe te gaan. Het Gone with te wind sfeertje, de geschiedenis etc. Wat zouden jullie aanraden bij deze route, auto of camper?
3) Volgens een reisbureau is het beter om de camper (als we dat gaan doen) op dezelfde plaats op te halen als weg te brengen. Vandaar in route 2 de keuze om via Jacksonville en Virginia Beach terug naar Washington te gaan. Het zijn echter wel veel extra kilometers ten opzichte van de andere optie waarbij we vanaf Atlanta terug zouden vliegen. Iemand ervaring hiermee?
4) Volgens dit forum is airbnb goed te doen in New York, ik zou dit ook op Cape Cod en in Charleston overwegen. Of toch beter hotels?
5) Is het slim om nu al tickets te boeken? Is dat goedkoper via reisbureau of zelf zoeken? Ik las ergens dat het sowieso goedkoper is om op woensdag te vliegen?

Voor nu genoeg vragen, we kijken vol verwachting uit naar tips en aanvullingen. Alvast reuze bedankt daarvoor!
Hartelijke groet, Lisette Smid.
Gebruikersavatar
tosca
Amerika-expert
Berichten: 3208
Lid geworden op: 01 feb 2010, 16:30

Re: Rondreis Boston naar Charleston

Bericht door tosca »

Wat een heerlijk vooruitzicht, 5 weken USA!

De route an sich kan ik je niet echt mee helpen, op veel plekken geweest maar altijd alleen de steden. Voor wat betreft camper of auto ook niet, wij doen altijd alles met de auto. Houdt er met de auto ook rekening mee dat er extra kosten komen voor ophalen in Boston en inleveren in NY (andere staat), maar sommige verhuurders zijn hierin weer goedkoper dan anderen. En datzelfde zal dus vermoedelijk ook met je camper zijn.

De meningen zijn verdeeld over Airbnb in NY (het mag dus officieel niet), zelf doe ik het dan ook niet. Maar op diverse andere plaatsen, zowel binnen als buiten de USA veel gebruik van gemaakt en altijd naar tevredenheid (overigens als je al een klacht hebt lost Airbnb dit zeer netjes op in mijn ervaring).

Als je van steden en geschiedenis houdt zou je nog kunnen overwegen om Philadelphia tussen NY en Washington toe te voegen. Historische plaats in de geschiedenis van de VS. Voor een dag of 2 is dat prima, waarbij je alle highlight wel kunt bezoeken.

Vliegtickets gewoon goed in de gaten houden. Durf niet te zeggen of het via het reisbureau goedkoper is, maar meestal is dat niet het geval. Vaak is wel, hoe eerder hoe goedkoper. Maar niet altijd. Gewoon boeken als je een prijs ziet die voor jullie goed is!

Voor de trein van NY naar DC geldt wel hoe eerder hoe goedkoper. Dus zodra je route vastligt kun je die tickets het beste boeken.
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Rondreis Boston naar Charleston

Bericht door winterpark »

Wat een vreselijk fijn vooruitzicht dit zeg! Beide routes lijken me fijn hoor, je zou ook nog vanaf je strandhuis in Charleston een dagtrip naar Savannah kunnen maken :) Of terugvliegen vanaf Orlando en dan nog onderweg twee nachtjes Savannah en een nachtje St Augustine doen. Charleston is wel een prijzige omgeving, maar ik kan hieruit opmaken dat jullie al een huis op het oog hebben daar? Zo niet, mocht je graag aan het strand zitten, wat verder naar beneden langs die kust worden de prijzen lager.

Oja, Salem vonden wij ook hartstikke leuk om een middag te slenteren :-)
Je zou nog wat tijd in de GSM kunnen doorbrengen, maar je pakt sowieso al een stukje BRP mee met mooie natuur.
Ik zou voor een auto kiezen trouwens.
Tickets: gewoon wat combinaties uitproberen, dus bijv Boston/Atlanta, Boston/Orlando. Ik zou het zelf zoeken in ieder geval.
Airbnb: vooral in NY zijn ze bezig met behoorlijk wat regelgeving rondom Airbnb. Kijk hiermee uit, boek desnoods een backuphotell
Lisette71
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 02 dec 2018, 14:18
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Rondreis Boston naar Charleston

Bericht door Lisette71 »

Dank jullie wel voor de reacties. Door familieomstandigheden is de planning een beetje op de lange baan geschoven en ook het posten en vragen hier. Maar inmiddels hebben we een schema bepaald, tickets geboekt, auto geregeld en ben ik druk bezig met de hotels. We gaan!
Inmiddels heb ik ongelofelijk veel blogs gelezen, heel veel dank voor alle info en tips die ik daar al uit heb gehaald.

Dit is het schema geworden:
22-jul Boston
23-jul Boston
24-jul Boston uitstapje naar Salem
25-jul Boston
26-jul Auto ophalen: New Hampshire shopping trip
27-jul naar Cape Cod, via Plimoth Plantation
28-jul Cape Cod whale watching
29-jul Cape Cod
30-jul naar Mystic, via Newport
31-jul Mystic
1-aug naar New York, via Bridgeport (klimpark)
2-aug New York, airbnb in NYC
3-aug New York
4-aug New York
5-aug New York
6-aug New York
7-aug naar Washington, per trein
8-aug Washington
9-aug Washington
10-aug Naar Shenandoah Front Royal, Via Arlington en Great Falls?
11-aug Shenandoah Floyd (airbnb)
12-aug Floyd hiking
13-aug Great Smokey Mountains, Buffalo Creek airbnb
14-aug dagtocht naar Cherokee
15-aug chil dag?
16-aug Naar Athens
17-aug Macon, aitbnb
18-aug Macon, dagtocht naar Milledgville
19-aug naar Charleston, via?
20-aug Charleston, airbnb op Mount Pleasant
21-aug Charleston
22-aug Charleston, Boone Hall Plantation
23-aug Charleston, strand
24-aug Charleston, swamp?
25-aug
naar Atlanta rijden, via?
26-aug terugvlucht vanaf Atlanta, via Philadelphia
27-aug aankomst Amsterdam

We hebben toch voor een auto gekozen ipv camper. Handiger om de steden te bezoeken.Verder een mix van hotels en airbnb. Ik zit voor Washington nog te overwegen om een congresman/woman aan te schrijven voor een rondleiding. Is dat echt een aanrader? Onze jongste wil graag naar een dierentuin, ook hier denk ik nu aan Washington of hebben jullie een leukere om aan te raden? We gaan al naar het aquarium in Mystic.

Dit zijn de vragen voor nu, later misschien meer ;-)
Gebruikersavatar
tosca
Amerika-expert
Berichten: 3208
Lid geworden op: 01 feb 2010, 16:30

Re: Reis Lisette71: rondreis Boston naar Charleston.

Bericht door tosca »

De zoo in DC is een aanrader! De dierentuin is gratis te bezoeken én ze hebben er panda's. Wij vonden het een leuke besteding voor een middag!
Lisette71
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 02 dec 2018, 14:18
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Lisette71: rondreis Boston naar Charleston.

Bericht door Lisette71 »

Dank je Tosca! Zijn jullie ook in het Witte Huis geweest?
Cyclingro
Amerika-ontdekker
Berichten: 39
Lid geworden op: 10 okt 2018, 15:26
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Lisette71: rondreis Boston naar Charleston.

Bericht door Cyclingro »

Mooie trip die gepland staat.
Volgende week vrijdag weet ik of bezoek aan the White house het waard is. OM 7.45 AM kan ik me daar melden voor een tour.
Gebruikersavatar
tosca
Amerika-expert
Berichten: 3208
Lid geworden op: 01 feb 2010, 16:30

Re: Reis Lisette71: rondreis Boston naar Charleston.

Bericht door tosca »

Nee wij zijn er niet geweest, maar als je kans hebt zou ik het zeker doen!
Lisette71
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 02 dec 2018, 14:18
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Lisette71: rondreis Boston naar Charleston.

Bericht door Lisette71 »

Cyclingro schreef:
02 mar 2019, 22:02
Mooie trip die gepland staat.
Volgende week vrijdag weet ik of bezoek aan the White house het waard is. OM 7.45 AM kan ik me daar melden voor een tour.
Oh ben benieuwd! Laat je het weten?
Lisette71
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 02 dec 2018, 14:18
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Lisette71: rondreis Boston naar Charleston.

Bericht door Lisette71 »

tosca schreef:
02 mar 2019, 22:12
Nee wij zijn er niet geweest, maar als je kans hebt zou ik het zeker doen!
Ik ga het gewoon proberen, toch wel een cool idee om daar te zijn geweest. Misschien krijgen we een Big Mac van Trump :thumbup:
Lisette71
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 02 dec 2018, 14:18
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Lisette71: rondreis Boston (via New York, Washington en Shenandoah) naar Charleston.

Bericht door Lisette71 »

Wie kan ons nog helpen in New York?
Ik vind het lastig om te kiezen tussen de uitkijkmogelijkheden. Top of the Rock, Empire State of One World? 3 is wat overdreven maar welke dan? Ik lees zoveel adviezen maar die zijn allemaal anders!

En ik oriënteer me nog op een voordeel pas voor New York. Ook weer zoveel keus, argh! We zijn er 5 volle dagen, dus kunnen wel wat dingen doen. Iemand het ultieme advies?
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Lisette71: rondreis Boston naar Charleston.

Bericht door Kletskous »

Wij hebben 3 volle dagen in NY. Ik heb dit weekend de Sightseeing Pass voor 3 dagen besteld.

Bij deze Pass zit geen Emire State Building, maar wél One World.
Hier kun je de verschillen tussen de passen lezen:
https://www.newyork.nl/voordeelpas-voor-new-york/

Wij hebben voor deze pas gekozen omdat we het leuk vinden een speedboot-tochtje te doen, die ook langs het Vrijheidsbeeld vaart. Dat zit bijv. niet in de New York Pass.
Maar daarnaast was deze ook iets goedkoper.
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Cyclingro
Amerika-ontdekker
Berichten: 39
Lid geworden op: 10 okt 2018, 15:26
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Lisette71: rondreis Boston naar Charleston.

Bericht door Cyclingro »

Lisette71 schreef:
04 mar 2019, 17:45
Cyclingro schreef:
02 mar 2019, 22:02
Mooie trip die gepland staat.
Volgende week vrijdag weet ik of bezoek aan the White house het waard is. OM 7.45 AM kan ik me daar melden voor een tour.
Oh ben benieuwd! Laat je het weten?
Ja hoor!

Enne ik zou voor alleen TOTR kiezen. Ik zou één tijdstip rond schemering kiezen. Zodat je dag -en nacht view hebt. Waarom TOTR? Deze is gevestigd in midtown zodat je een view hebt op up -en downtown.
Cyclingro
Amerika-ontdekker
Berichten: 39
Lid geworden op: 10 okt 2018, 15:26
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Lisette71: rondreis Boston naar Charleston.

Bericht door Cyclingro »

Afgelopen weekend naar Washington geweest en afgelopen vrijdag de White House tour gedaan. Algemene indruk is leuk om te zien, maar het viel mij een beetje tegen. Zeker gezien het feit dat ik het Capitol en Library of Congress veel indrukwekkender vond en deze dan ook aanraad. Uiteraard moet je voor de beleving de White House Tour wel doen. Je doet er langer over om door security te gaan dan dat je daadwerkelijk binnen bent. Onze tour is verschoven en om 8.15AM aanmelden. Via de e-mail krijg je een boardingpass met instructies; volg ook echt de regels zoals opgenomen. Dus eigenlijk alleen paspoort, evt portemonnee mee, kleine compactcamera mag en/of mobiele telefoon. Laat vooral voedsel en vocht achter (geld ook voor Capitol). Je krijgt een aantal controles op paspoort en op verboden voorwerpen. Security was aardig en je kon goed grappen met ze maken. Om ongeveer 8.55AM konden wij naar binnen in de Eastwing en hebben rond de 20 minuten rondgelopen. Dan mag je via de zijkant De White House verlaten.

Zeker een leuke ervaring om te doen. Dus succes met verkrijgen toegang en hopelijk word je uitgenodigd.
Kimdum
Amerika-ontdekker
Berichten: 82
Lid geworden op: 22 jan 2017, 10:35
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Lisette71: rondreis Boston naar Charleston.

Bericht door Kimdum »

Ik zou ook voor TOTR kiezen als je er 1tje wilt doen. Vooral ook omdat je dan het Empire State Building effectief kan zien, wat je niet kan als je op het ESB zelf staat natuurlijk.

Ik ga binnnenkort ook naar NY en wij hebben voor de NY Explorer pass gekozen. Vooral omdat we flexibel willen blijven en met deze pas gaat dat perfect. Je kan kijken hoeveel attracties je wilt doen (en de meeste attracties van de NY Pass staan er ook tussen). Wij hebben voor de 10 attracties gekozen en die kwam ons toch goedkoper uit dan bijvoorbeeld 5 dagen New York Pass. Ik zou kijken wat je zeker wilt doen en op basis daar van een keuze maken tussen de passen.
mayco
Amerika-ontdekker
Berichten: 34
Lid geworden op: 04 mar 2019, 16:22
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Lisette71: rondreis Boston naar Charleston.

Bericht door mayco »

Hoi, afgelopen jaar ook 3 dagen Boston geweest. Wij hadden het Hilton garden vlakbij Airport gereserveerd. Duur maar gezien de prijzen in Boston zelf nog redelijk. Van daar loop je in 5 minuten naar de T (metro) en sta je binnen 25 minuten in hartje Boston . Aanrader daar is Donna breakfast &lucnh bijn regenover de T . !e dag de hop on hop off genomen en dag 2 de freedom trail gelopen. Maar je kunt alles met de T ook bereiken Have fun
Lisette71
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 02 dec 2018, 14:18
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Lisette71: rondreis Boston naar Charleston.

Bericht door Lisette71 »

Cyclingro schreef:
11 mar 2019, 22:25
Afgelopen weekend naar Washington geweest en afgelopen vrijdag de White House tour gedaan. Algemene indruk is leuk om te zien, maar het viel mij een beetje tegen. Zeker gezien het feit dat ik het Capitol en Library of Congress veel indrukwekkender vond en deze dan ook aanraad. Uiteraard moet je voor de beleving de White House Tour wel doen. Je doet er langer over om door security te gaan dan dat je daadwerkelijk binnen bent. Onze tour is verschoven en om 8.15AM aanmelden. Via de e-mail krijg je een boardingpass met instructies; volg ook echt de regels zoals opgenomen. Dus eigenlijk alleen paspoort, evt portemonnee mee, kleine compactcamera mag en/of mobiele telefoon. Laat vooral voedsel en vocht achter (geld ook voor Capitol). Je krijgt een aantal controles op paspoort en op verboden voorwerpen. Security was aardig en je kon goed grappen met ze maken. Om ongeveer 8.55AM konden wij naar binnen in de Eastwing en hebben rond de 20 minuten rondgelopen. Dan mag je via de zijkant De White House verlaten.

Zeker een leuke ervaring om te doen. Dus succes met verkrijgen toegang en hopelijk word je uitgenodigd.
Dank je wel! Ik ga je tips opnemen in mijn voorbereiding. Inderdaad nu duimen voor uitnodiing :thumbup:
Lisette71
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 02 dec 2018, 14:18
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Lisette71: rondreis Boston naar Charleston.

Bericht door Lisette71 »

mayco schreef:
13 mar 2019, 12:19
Hoi, afgelopen jaar ook 3 dagen Boston geweest. Wij hadden het Hilton garden vlakbij Airport gereserveerd. Duur maar gezien de prijzen in Boston zelf nog redelijk. Van daar loop je in 5 minuten naar de T (metro) en sta je binnen 25 minuten in hartje Boston . Aanrader daar is Donna breakfast &lucnh bijn regenover de T . !e dag de hop on hop off genomen en dag 2 de freedom trail gelopen. Maar je kunt alles met de T ook bereiken Have fun
Dankje wel! ik ga Donna in het lijstje zetten.
Lisette71
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 02 dec 2018, 14:18
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Lisette71: rondreis Boston naar Charleston.

Bericht door Lisette71 »

Kimdum schreef:
12 mar 2019, 10:24
Ik zou ook voor TOTR kiezen als je er 1tje wilt doen. Vooral ook omdat je dan het Empire State Building effectief kan zien, wat je niet kan als je op het ESB zelf staat natuurlijk.

Ik ga binnnenkort ook naar NY en wij hebben voor de NY Explorer pass gekozen. Vooral omdat we flexibel willen blijven en met deze pas gaat dat perfect. Je kan kijken hoeveel attracties je wilt doen (en de meeste attracties van de NY Pass staan er ook tussen). Wij hebben voor de 10 attracties gekozen en die kwam ons toch goedkoper uit dan bijvoorbeeld 5 dagen New York Pass. Ik zou kijken wat je zeker wilt doen en op basis daar van een keuze maken tussen de passen.
Thanks! ik denk dat we iid TOTR gaan doen en dan tegen zonsondergang. qua passen is het gewoon nog even puzzelen. Ik zet alles wat we leuk vinden op google maps en dan ga ik de dagen zo logisch mogelijk indelen. Vervolgens kijken hoeveel atracties er in zitten en dan de passen vergelijken. Die paar uurtjes voorbereiding kunnen we ook nog wel bij, haha.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer