Planning 3 dagen New York

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7777
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Planning 3 dagen New York

Bericht door mtl »

Over het algemeen ontvang je kaarten via een app of via een account. Nadeel is echter dat de Stubhub app hier niet op je telefoon te krijgen is. Ook kan het voorkomen dat je via een andere website je kaarten krijgt. Bijv. via ticketmaster of flashseats.
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 976
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Planning 3 dagen New York

Bericht door Kletskous »

O dat lijkt me niet heel handig als het via een app moet die wij niet kunnen installeren. Handige Harries hier kunnen dat vast wel, maar wij zijn in zulke dingenniet zo goed thuis.

Zie je dat vóór aanschaf van tickets hoe je deze krijgt toegestuurd? Kan ik dus evt. op tijd afhaken zeg maar zodat ik niet aan zo’n app vastzit? Of zie je dat pas na betaling?
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7777
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Planning 3 dagen New York

Bericht door mtl »

Bij stubhub zie je vooraf hoe je kaarten kan ontvangen. Met behulp van filter kan je ook kijken wat de mogelijkheden zijn en er op filteren. Er staat ook op wanneer je de kaarten ontvangt.
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 976
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Planning 3 dagen New York

Bericht door Kletskous »

Oh wacht ik zie nu staan:

Mobiel Ticket:
Beschikbaar in de StubHub-app (en in je StubHub-account) op je telefoon op uiterlijk 19 juli 2019.


Dus dan zijn ze niet direct te printen en dus lastiger via zo’n app, toch?
Hè balen.
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Gebruikersavatar
meyem
Amerika-expert
Berichten: 4600
Lid geworden op: 15 sep 2010, 21:53
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Amstelveen

Re: Planning 3 dagen New York

Bericht door meyem »

die honkbalkaartjes zijn altijd pas beperkte tijd van tevoren te printen... ze zijn nu nog niet echt uitgegeven, vandaar...

Ik hou van honkbal, maar als ik slechts 3 dagen (met kinderen) in de stad was, dan zou ik geen tijd aan honkbal besteden. Vooral al niet als je een NY pas overweegt, want dan wordt het sowieso racen om die er een beetje uit te halen....
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 976
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Planning 3 dagen New York

Bericht door Kletskous »

Het tijdstip van de wedstrijd staat nog niet vast. Als het overdag is, kost het me teveel tijd, denk ik. Maar als het om 19.00 uur ‘s avonds is.....is het wel verleidelijk moet ik zeggen! Mits betaalbaar hè.
Wordt het dit niet, dan houden we ruimte over om iets extras mee te pakken of nog een keer naar iets terug.

Dit zijn de plannen tot nu toe. Volgorde dagen kan afhankelijk van het weer wijzigen.

Dag 1
* 9/11 Museum & Memorial
* One World Observatory
* RIB speedboot
* Avondboot Hornblower Cruise (2 uur)
Optioneel tussendoor: Brooklyn Bridge, Wall Street of Chinatown.

Dag 2
* via St.Patricks Cathedral / Trump Tower
* Central Park (evt. fietsen huren)
* Intrepid Air & Space Museum
* Circle Line Landcruise (1,5 uur incl. langs State of Liberty varen)
* TOTR avond
Optioneel tussendoor een uurtje: Madame Tussauds, National Geographic Encounter

Dag 3
* Empire State Building (niet erop, even foto’s maken)
* Madison Square Garden tour (1,5 uur)
* High Line & Chelsea Market
* eventueel nog Times Square of Chinatown
* avondwedstrijd van the Yankees

Ik denk dat ik met deze activiteiten een Pass er wel uit haal, toch? Overigens kijk ik naar de Sightseeing Pass i.p.v. de NY Pass.
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Gebruikersavatar
meyem
Amerika-expert
Berichten: 4600
Lid geworden op: 15 sep 2010, 21:53
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Amstelveen

Re: Planning 3 dagen New York

Bericht door meyem »

als je de RIB speed boat doet en de Hornblower Cruise, dan hoef je denk ik niet nog een keer met de circle line langs het vrijheidsbeeld?
Vergis je niet hoe moe jullie savonds gaan zijn. Zelf ben ik pas de derde avond in staat om wat activiteiten te plannen, de eerste 2 avonden zit ik nog lang niet in het andere tijdritme.

daarnaast in NYC best overweldigend, als je er voor het eerst komt vergt dat ook energie.
Ik zou die honkbalkaartjes niet vooruit boeken. Er is altijd plek zat, dus als jullie er die dag energie voor hebben, kun je altijd nog wat op de kop tikken.

Times Square moet je natuurlijk, zeker met kids, wel savonds even aandoen, maar goed, daar vertoeven jullie nu vlakbij, geloof ik. Vergeet ook niet savonds nog even naar Bryant Park te gaan, dat is echt gezellig, met een mooi uitzicht op Empire State Building op de achtergrond.
Ook Central Park is leuk om net na het donker te doen. Leeft nog volop met allerlei muzikanten e.d.
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 976
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Planning 3 dagen New York

Bericht door Kletskous »

Hmmm.. daar zit wel wat in. Als ik met de speedboot langs het Vrijheidsbeeld kom en een keer met Hornblower in het donker, is dat misschien wel genoeg....Geeft te overdenken, dankjewel.
Dat zou dan ruimte geven om Madame aTussauds en National Geograpic in te passen. Maar dan ligt Intrepid weer wat uit de richting en is dat het enige waarvoor we dan die hoek in zouden gaan. Mag je trouwens met de fietsen vanaf Central Park daar bijvoorbeeld heen fietsen ? Dat zou dan ook nog kunnen. Of zeg ik nou iets heel stoms?

De avondboot is van 18.00-20.00 uur. Dat moeten we toch wel redden qua tijdstip toch? Kunnen we nog zien of we al omvallen van vermoeidheid of dat we nog zin hebben in een uurtje Times Square in het donker ofzo.

En TOTR is dan dag 2. Wat is een goed tijdstip om naar boven te gaan?

Bryant Park lijkt me ook zeker leuk, ook overdag, maar dat moeten we bekijken of dat lukt. Misschien op de 3e dag, voordat we eventueel naar het stadion gaan. En als we dat toch níet doen, is daar evt. ruimte voor. Is er zelfs voor de Yankees altijd plek genoeg?

Overigens: stomme vraag misschien, maar ik zie in de App-store geen app van Stubhub ?
Wel Stubhub.inc dat wordt doorgeleid naar een Viagogo app?
Is dit dan wel de juiste app voor eventuele aanschaf van tickets via Stubhub ?
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Gebruikersavatar
tosca
Amerika-expert
Berichten: 3212
Lid geworden op: 01 feb 2010, 16:30

Re: Planning 3 dagen New York

Bericht door tosca »

Je kunt in de Nederlandse appstore de app ook niet downloaden, dat is het nadeel van deze methode & Stubhub.
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 976
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Planning 3 dagen New York

Bericht door Kletskous »

Dat zie ik dan niet zo zitten.

Via Ticketmonster vind ik ze trouwens ook.
Daar staat dit bij:
Section 420A, Row 9XFER Mobile Entry Tickets. Must have smart device on hand to enter event. Do not print these tickets.
Seats guaranteed together $ 48.00 per ticket (4 tickets)
E-Ticket — 100% Buyer Guarantee

Delivery:
Electronic — Tickets Will Be Emailed.

Dit zijn wellicht iets duurdere tickets, maar wel dus per email toegestuurd.
Is vak 420A iets? Of vak 422, rij 9 voor $ 44,= p.s. ?
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2432
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Planning 3 dagen New York

Bericht door SuzieQ »

Waarom bewaar je Madame Tusseaud niet voor Orlando?
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 976
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Planning 3 dagen New York

Bericht door Kletskous »

Dan moet ik er extra voor betalen á $ 25,95 p.p. terwijl het nu in de pas inbegrepen is.
Maar het is geen múst in NY hoor. Maar het zit erbij en ligt vlakbij ons hotel. Dus als we een uurtje over hebben, kunnen we het meepikken. En dan is het effe leuk.
Eerlijk gezegd heb ik de entreeprijs van ruim $ 100,= met een gezin er niet voor over. Zeker niet omdat we er vrij snel doorheen zullen zijn, het is geen dagvullend programma zeg maar.
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Gebruikersavatar
tosca
Amerika-expert
Berichten: 3212
Lid geworden op: 01 feb 2010, 16:30

Re: Planning 3 dagen New York

Bericht door tosca »

Gelijk heb je hoor! Wij hebben het toen ook met de pas gedaan de eerste keer dat we in NY waren. Gewoon in een verloren uurtje is het leuk om doorheen te lopen, maar voor de volle mep zou ik het nooit doen!

Voor wat betreft de tickets, de reguliere verkoop is nog niet begonnen voor de meeste teams. In NY kun je wel voor de Mets tickets kopen, maar nog niet voor de Yankees. Ik zou daar gewoon even op wachten, de normale wedstrijden zijn echt niet zomaar uitverkocht.

Wij kiezen altijd of voor de verkoop via de site van team, Ticketmaster (daar wordt je vaak naar doorgestuurd) of Stubhub! Anderen zullen vast ook goed gaan, maar dit zijn de officiële kanalen.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7777
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Planning 3 dagen New York

Bericht door mtl »

Kletskous schreef: Overigens: stomme vraag misschien, maar ik zie in de App-store geen app van Stubhub ?
Wel Stubhub.inc dat wordt doorgeleid naar een Viagogo app?
Is dit dan wel de juiste app voor eventuele aanschaf van tickets via Stubhub ?
Nee. Je hebt daar dus niks aan. Ik zou gewoon het advies van Meyem opvolgen. Je weet immers niet of je na een lange drukke dag vol sightseeing nog energie over hebt om naar het stadion te gaan. Bedenk ook dat je tussendoor terug moet naar het hotel om daar je spullen achter te laten aangezien in Amerikaanse stadions een streng beleid is t.a.v. tassen en rugzakken. Verder wil je daar ook ruim van te voren zijn om sfeer te proeven. Koop kaarten ter plekke. Of koop ze zodra het tijdstip vast staat. Verder heb je niet altijd een app nodig om tickets te laden, een acount is vaak voldoende.
chell
Amerika-ontdekker
Berichten: 90
Lid geworden op: 25 jul 2017, 11:21
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Planning 3 dagen New York

Bericht door chell »

Het is al eerder gezegd, maar je kunt TOTR ook rond zonsondergang doen. Het is echt supergaaf om het uitzicht bij dag te zien veranderen naar donker. En het scheelt je een tweede keer erheen gaan, door de security enz.

En wat ik me zomaar voor kan stellen is dat pubers Bushwick erg tof vinden, daar is echt de meest waanzinnige street art te vinden. Sowieso mis ik Brooklyn wel een beetje. Ik snap dat je niet alles kunt doen, maar het is ook wel erg leuk om ook eens tussen de wolkenkrabbers en toeristenhotspots uit te komen en ander soort NYC te bekijken.
Reisverslagen/foto's
2015: New York
2018: Roadtrip Las Vegas - Seattle
2022: New York
2023: Anaheim (muziekfestival in the House of Blues)
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 976
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Planning 3 dagen New York

Bericht door Kletskous »

Ik ga sowieso niet eerder kopen dan dat het tijdstip bekend is. Ik kan inderdaad nog even op Ticketmaster kijken, nog niet gedaan dacht ik.

Wel een goed punt van de tassen inderdaad. In de nu bedachte planning zouden we ook prima nog even langs het hotel kunnen.
Die ochtend/middag heb ik tot nu toe dan alleen Empire State Building, evt. Tour Madison Square Garden en High Line / Chelsea Market gepland.
Dan zouden we prima nog even via Times Square en het hotel kunnen, alvorens naar het stadion te gaan. Als we rond 17.30 uur de metro nemen, zijn we rond 18.00 uur bij het stadion. Een uur voordat de wedstrijd (mits om 19.00 uur start) zijn we er dan zo ongeveer.
We zullen vast wel moe zijn, maar anderzijds; we hoeven daar alleen maar op een stoel te gaan zitten voor een paar uur. Kunnen we uitrusten dus. En zijn we het zat, kijken we de wedstrijd toch niet af en gaan we terug naar het hotel, als het ons te lang zou duren. Geen idee, maar zo zie ik dat dan voor me?

@Chell: ik heb nu maar 1x TOTR opgenomen hoor, geen 2x. Bushwick heb ik nog niet naar gekeken, zal ik nog es doen. En het is inderdaad keuzes maken.... moeilijk hoor !
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
chell
Amerika-ontdekker
Berichten: 90
Lid geworden op: 25 jul 2017, 11:21
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Planning 3 dagen New York

Bericht door chell »

Ja, er is zooooveel te doen! Maar er past gelukkig ook altijd wel veel in 1 dag :mrgreen:

Ik ben ook maar 1x in NYC geweest en was er toen maar 2,5 dag zelfs (bliksemtripje op kosten van de baas van mijn vriend, die daar toen voor werk regelmatig zat) en heb echt wel heel veel gedaan en gezien (en gelopen). Nu zijn wij minder van de toeristische hotspots, dus een aantal "standaard" plekken hebben we overgeslagen of zijn we gewoon alleen langs gewandeld zonder naar binnen te gaan. Ik vond het echt heel leuk dat ik in dat korte tijdsbestek zowel een aantal van de overbekende als veel minder bekende spots heb gezien, ik heb wel echt het gevoel goed van de stad te hebben geproefd. Brooklyn (Williamsburg) vond ik echt even een verademing na de overweldigende drukte van Manhattan.

Begint inmiddels wel heel hard te kriebelen om nog eens te gaan en dan langer, zodat we ook wat tijd hebben voor musea e.d..
Reisverslagen/foto's
2015: New York
2018: Roadtrip Las Vegas - Seattle
2022: New York
2023: Anaheim (muziekfestival in the House of Blues)
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 976
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Planning 3 dagen New York

Bericht door Kletskous »

Ja Chell, er zitten te weinig uren in een dag in New York ! Goed om te horen dat jij er met 2,5 uur ook al een goed gevoel bij hebt.
Ik wil zoveel mogelijk zien, en weet dat niet alles kan. Maar er inderdaad wel een gevoel bij hebben dat ik toch wel een goede indruk van de stad New York heb gekregen. En ik heb qua musea etc. er nu een paar uitgezocht waarvan ik denk dat die met kinderen ook leuk zijn. Misschien gaan we ooit wel eens terug (en zijn man en ik nog maar samen en zonder kinderen) en dat je dan de overige musea juist doen en wat meer van Brooklyn etc. ziet.


Ik kreeg nog een tip dat je met de Sightseeing Pass ook nog een coupon van $ 40,- krijgt. Die zou je dus kunnen inzetten voor het Empire State Building, die er dus niet bij zit.
Ook begreep ik dat TOTR ‘s avonds minder leuk is, omdat je dan naar een donker Central Park zit te kijken dat net een groot donker gat is.
Is het dan leuker om dit aan te passen ?
Ik heb de boottocht overdag er dan uit gelaten omdat ik met de speedboot en avondcruise al 2x langs het Vrijheidsbeeld kom, is voldoende.

Dan zou dan een iets alternatieve planning zou kunnen zijn (en even uitgaan van The Yankees, anders vervalt dit en komt er iets anders in de plaats, nog geen idee wat):


Dag 1
* 7.00 - 8.30 uur : Ontbijt Ellen Stardust Diner
* 9.00 -11.00 uur : 9/11 Museum & Memorial
* 12.00 - 13.00 uur : One World Observatory
* 14.00 - 14.30 uur : RIB speedboot
* 15.30 - 17.00 uur : Brooklyn Bridge/Financial Distrikt
* 17.30 - 20.00 uur : Hornblower cruise by night


Dag 2
* 9.00 - 10.30 uur : TOTR
* 11.00 - 12.00 uur : St.Patricks Cathedral / Trump Tower
* 12.00 - 15.00 uur: lunch en wandelen in Central Park (evt. fietsen huren)
* 16.00 - 17.30 uur : Intrepid Air & Space
* 18.00 - 19.30 uur : diner richting ESB
* 19.30 - 21.00 uur : Emire State Building
* 21.00 - 22.00 uur : nog zin? Dan evt. National Geographic Encounter / Mme Tussauds


Dag 3
* 9.30 - 11.00 uur. Madison Square Garden tour
* 12.00 - 14.30 uur : High Line & Chelsea Market + lunch
* 14.45 - 15.15 uur : reistijd
* 15.30 - 17.30 uur : Madame Tussauds/National Geographic
* 17.30 - 22.00 uur : The Yankees

Haalbaar? Goed ingedeeld?
Hoe laat is het leuk om naar boven bij het ESB te gaan? Is rond 19.30 uur erheen te vroeg?
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Gast

Re: Planning 3 dagen New York

Bericht door Gast »

Je programma zit best vol, let ook wel op het klimaat. het kan vies warm en benauwd zijn in de zomer in de stad. Dat zal je tempo ook zeker gaan bepalen. Tel daarbij ook de drukte op en een planning is al snel anders dan gehoopt. Ik zou niet te strak plannen, en vooral genieten.

Ik weet niet welke dagen je er precies bent, ik zag een eerdere reactie voorbij komen aangaande het Central Park. Als je in het weekend er bent is het wellicht autovrij maar ook super en super druk.

Succes en een tipje, voor de volgende keer lekker in voorjaar of najaar gaan en iets langer :thumbup: :thumbup:
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 976
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Planning 3 dagen New York

Bericht door Kletskous »

Ik ben ook erg benieuwd !
Bij de planning van deze trip dacht ik eerst einde vd middags aan te komen in NY. Hoewel je dan ook heel moe bent, kon je misschien toch nog wel een dingetje doen.
Toen kon ik echter aan goede tickets komen, scheelde veel, maar met aankomstijd 21.00 uur. Tja, en vanwege het prijsverschil daar toch maar voor gekozen ! Maar nu ik me er meer in verdiept heb, had een dagje extra in NY prima vol gekomen. Ach ja...goede reden om nog es terug te komen hè.
Dat her warm kan zijn weten we, gelukkig kunnen wij er redelijk goed tegen. En wat niet lukt, lukt niet. Plannen kan altijd en daar zien hoe het loopt en of alles haalbaar is. Hangt inderdaad ook af van de drukte.
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer