Planning 3 dagen New York

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 976
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Planning 3 dagen New York

Bericht door Kletskous »

Maar even in een apart topic, dat is wat overzichtelijker denk ik.

In juli zijn wij drie volle dagen in New York. We blijven 4 nachten, maar de eerste avond landen wij om 21.00 op JFK dus voordat we in het hotel zijn, is die dag om en zijn we moe natuurlijk. Vervolgens drie volle dagen om met mijn gezin (met kinderen van 12/15 jr) voor de eerste keer NY te gaan ontdekken. Ons hotel is op 1-2 minuten van Times Square gelegen, dus lekker centraal. Natuurlijk willen we veel zien en doen en het maximale eruit halen. En dat we niet alles kunnen zien, realiseer ik me.

Ik heb een dagindeling gemaakt en toch maar even uitgeschreven met tijden, om te zien of iets haalbaar is. Maar ik vind het zó lastig om in te schatten hoeveel tijd je ergens doorbrengt. De één zal bij iets even binnenlopen en het met een halfuurtje wel gezien hebben terwijl een ander er wel ruim 2 uur kan doorbrengen.

De attracties/bezienswaardigheden liggen nog niet vast hoor, dit is een eerste ideetje. Lastig kiezen hoor, er is zoveel!

Dag 1
* 7.00 - 8.30 uur : Ontbijt Ellen Stardust Diner
* 9.00 - 11.00 uur : Top of the Rock bij daglicht
* 11.00 - 11.30 uur : Langs Trump Tower / St. Patricks Cathedral
* 12.00 - 15.00 uur : Lunch en wandelen in Central Park (evt. korte fietstocht ?)
* 16.00 - 16.30 uur : The Beast Speedboot
* 17.00 - 18.30 uur : Intrepid Air and Space Museum
* 18.30 - 20.00 uur : diner
* 20.00 - 22.00 uur : Top of the Rock by night


Dag 2
* 9.00 -11.30 uur : Staten Island Ferry
* 11.30 - 12.30 uur : koffie met snack/vroege lunch
* 13.00 - 15.00 uur : 9/11 Memorial & Museum
* 15.30 - 16.30 uur : Wall Street / Financial Distrikt
* 17.00 - 18.30 uur : Brooklyn Bridge
* 18.30 -19.30 uur : diner
* 20.00 - 21.30 uur : One World Observatory by night


Dag 3
* 9.30 - 11.30 uur : Radio City Hall
* 12.30 - 14.00 uur : The Ride bustour
* 14.00 - 15.30 uur : Empire State Building (niet erop, alleen foto's maken)
* 15.30 - 17.30 uur : Madison Square Garden
* 17.30 - 18.30 uur : diner
* 19.00 - 21.00 uur : Circle Line Habor Lights cruise (2 uur)
* 21.30 - 22.30 uur : Times Square kort rondje

Wie wil er eens op schieten ? Qua afstanden bij elkaar, qua tijdsverblijf, wat mis ik nu écht en wat zou er af kunnen ?
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
newyorkalicious
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 13 jul 2013, 20:09

Re: Planning 3 dagen New York

Bericht door newyorkalicious »

Ik persoonlijk zou niet twee keer Top of the Rock doen. Misschien kunnen jullie er al staan als de zon onder begint te gaan?

En ik zou aanraden het 9/11 Memorial Museum s ochtends vroeg te doen, hoe vroeger hoe beter. Als je er al staat als ze open gaan, zal het waarschijnlijk minder druk zijn dan later op de dag en kun je alles veel beter zien.
Tinuszke
Amerikafan
Berichten: 159
Lid geworden op: 23 jul 2013, 12:27
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Planning 3 dagen New York

Bericht door Tinuszke »

ik zou niet 3x gaan varen (the beast / staten island ferry / Circle Line Habor Lights cruise).
dan krijg je ook wat meer tijd voor de musea, daar kun je nog wel wat langer blijven als je alles wilt zien (ook afhankelijk van hoe lang je kinderen het leuk blijven vinden).

weet niet wat je plan is bij MSG, maar daar zie je aan de buitekant niet veel aan
idem voor radio city music hall, of is daar een rondleiding ofzo?

als je niet op de ESB gaat, ben je daar ook sneller klaar. Wel even naar binnen om de lobby te zien.

Ik mis de high line / chelsea market, dat is sowieso leuk.
Grand central station is ook mooi en komt veel voor in films, misschien leuk voor kinderen.
Als ze boekenwurmen zijn, zou je eventueel nog even de library in kunnen stappen.
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Planning 3 dagen New York

Bericht door tomhster »

De rondleiding in Madison square garden is best leuk en inclusief bij de Sightseeing Pass. Anders 30 dollar geloof ik, dat zou ik redelijk aan de prijs vinden.
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 976
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Planning 3 dagen New York

Bericht door Kletskous »

Hmmm... Dus zowel de TOTR en One World in het donker bezoeken raden jullie dus niet aan.

Is op dag 1 dan leuker om 's avonds National Geographic Encounter: Ocean Odyssey en Madame Tussaud binnen te lopen wellicht?

En drie keer varen twijfel ik ook wel over. Anderzijds is de ferry naar het Vrijheidsbeeld natuurlijk al 1 en die móet erin. En die speedboot lijkt me erg leuk voor kinderen en ook voor mezelf wel hahaha. Effe wat sensatie. En een boottocht 's avonds lijkt me ook wel idylisch en kunnen we foto's maken van het Vrijheidsbeeld in donker, ook wel leuk. Dus dan kom ik toch tot 3x.

Ik denk dat dag 2 op zich een logische volgorde/bezienswaardigheden heeft toch? En dan moet ik kiezen: het wordt ook aangeraden om vroeg naar Staten Island te varen en ook ok vroeg bij 9/11 museum te zijn. Dat kan ik niet allebei op één dag als eerste activiteit doen. Dan moet ik het verschuiven naar een andere dag, maar wordt het daardoor beter? Doe maar een voorstel hoor, ik sta overal voor open.

De 3e dag ben ik nog niet zo van overtuigd eigenlijk. Ik weet niet zo goed wat ik zowel van een rondleiding bij Radio City Hall als bij Madison Square Garden moet verwachten (behalve dat het de thuisbasis van sportclubs en veel concerten worden gegeven). Is dat écht de moeite, ook voor de kinderen?
Of beter vervangen door High Lane, Chelsea Market of China Town, ander mooi park of een andere must-see? Hoe deel ik die dag dan logisch in, ook qua afstanden? Die dag is wel het meest logisch om even bij het ESB te kijken, denk ik?
Tips?
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Gebruikersavatar
miccie
Amerikafan
Berichten: 366
Lid geworden op: 21 jan 2012, 22:33
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Re: Planning 3 dagen New York

Bericht door miccie »

Top of the Rocks zou ik zeer zeker wel twee keer doen. Dat is echt de moeite waard. (heb ik ook zo gedaan)

Bij Intrepid Air & Space Museum zijn er iets duurdere kaartjes, dan kan je ook de Space Shuttle zien die er staat. Echt een aanrader.

Als je naar St. Patricks gaat, zou ik ook naar St. Thomas gaan. Dat is ook een mooie kerk en ligt op hele korte afstand van St. Patricks.
Dit is de St. Thomas:

Dag 2 is nog redelijk rustig, dus daar kun je nog wat dingen bij toevoegen.

Bij zowel dag 2 als dag 3 kan je er kleine dingen tussenvoegen die op de route liggen. Dat is kijken naar wat jullie leuk vinden, en je hebt nog veel tijd tot je gaat.

Een site waar ik wat tips vandaan heb is deze:
https://www.atlasobscura.com/things-to-do/new-york

Voor de rest google en youtube gebruiken, filmpjes van vloggers en bv fotografen zijn altijd interessant.
1988 California | 1997 California | 2009 New York City | 2014 New York City & Washington DC | 2016 New York City | 2018 New York City
Gebruikersavatar
tomaat85
Amerikakenner
Berichten: 796
Lid geworden op: 06 feb 2011, 18:27
Contacteer:

Re: Planning 3 dagen New York

Bericht door tomaat85 »

Tja, 3 dagen NYC wat "moet" je dan perse doen. Mijn 5Ct, zorgen dat je maximaal geniet van alle dingen die jullie doen en als dat zou inhouden dat je iets van je planning moet laten varen "so be it" :wink: Over het programma, ik zou het bezoeken van de "hoge" gebouwen van het weer laten afhangen en hoewel wij ze allemaal zowel overdag als bij avond hebben bezocht hebben (en super hebben gevonden) hebben we daar wel meerdere vakanties over gedaan. Ik zou er in die 3 dagen maar voor 1 of 2 gaan, als het tegen zit kan het wachten best lang duren. Maar ja, het is zomer, weer zal best goed zijn :) dus zal de kans dat het bewolkt is op het moment dat het in je schema staat niet zo groot zijn? Je hebt het over fietsen in CP maar ik zou je in overweging willen geven om een tour te nemen (of zelf een halve dag plannen), je ziet op de bike heel veel in korte tijd en als je de BB met de bike doet kan je ook nog ff een stukje Brooklyn "doen". Je zou fietsen kunnen combineren met het bezoek aan het vliegdekschip b.v. Daarna door naar BatteryPark en dan de BB over..Maar ach, wij zijn fietsverslaafden en niet rationeel :wink: De dollarkoers is echt niet leuk op dit moment maar wat ik ook mis is shoppen. Hoe dan ook, heel veel plezier gewenst met de voorbereiding en de uitvoering!
Grote Amerika fan
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 976
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Planning 3 dagen New York

Bericht door Kletskous »

Ja, ik wil wel een planning maken, maar als er iets niet meer haalbaar lijkt, of geen zin meer in hebt, dat is dat zo. Wat je zegt: ook gewoon genieten !

Wij zijn geen fietsers (en ik al helemaal niet) dus weet nog niet of ik dat überhaupt wil doen. Kan een optie zijn omdat je dan relatief veel kunt zien van Central Park. Maar ja, daar kun je wel een volle dag doorbrengen bij wijze van spreken.

MAAR: ik ben het even kwijt hoor jongens.
Heb volgens mij allerlei passen door elkaar gegooid :oops:
Zoveel zitten googlen en bekeken dat bovengenoemde planning niet kan met één onbeperkte pas.

Ik dacht van de Sightseeing Pass uit te gaan omdat daar One World bij zit (dat klopt). . Maar ik dacht dus dat ook The Beast Speedboot en de Harbor light cruise om 19.00 uur erbij zitten. Niet dus. Wel een andere speedboot RIB maar die ligt een stuk zuidelijker en dus niet naast Intrepid zoals ik mooi bedacht had. En een andere avondboot is de Hornblower maar die heeft al boarding om 17.30 uur, erg vroeg vind ik. En ligt ook zuidelijk.

Heb wel bedacht dat ik niet persé Liberty Island of Ellis Island op hoef. Maar wel een keer met een boot er langs varen.
Dacht dat te skippen op dag 2, maar wat ik in die hoek dan nog meer kan doen om de tijd op te vullen (behalve Financial District, Brooklyn Bridge en ‘s avonds One World als het de Sightseeing Pass wordt. En anders dus een avond op TOTR óf ESB.).

Dus moet ik weer gaan knutselen in mijn programma.
Zucht. En ik zie het even niet meer hoor. Ik was best goed op weg dacht ik met dag 1-2 en 3 nog niet (daar kom ik helemaal niet uit). Maar nu weet ik het even niet meer.
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Gebruikersavatar
tomaat85
Amerikakenner
Berichten: 796
Lid geworden op: 06 feb 2011, 18:27
Contacteer:

Re: Planning 3 dagen New York

Bericht door tomaat85 »

@Kletskous...ff op zijn Haags RUSTAAGH :wink: Je hebt tijd zat, niet in paniek raken. Welke "hulpmiddelen" heb je ingezet om te programma samen te stellen? Voor NYC gebruik ik alleen nog google maps. Ik heb daar een eigen kaart aangemaakt. Op deze kaart plaats ik wat markeringen. Die markeringen kan je een kleur en een eigen icoontje meegeven. Bezienswaardigheden krijgen een "groen" fototoestel, restaurants een blauw icoontje maar wel met voor elke keuken een eigen icoontje etc. In jouw geval zou je voor elke NY-pas een eigen kleur kunnen kiezen en zo snel zien wat je waarmee kan. Er is over de 2 passen al heel veel geschreven en dat heb je vast al gelezen?
(https://www.newyork.nl/bezienswaardighe ... york-pass/)
(https://www.travellust.nl/new-york-pass-wel-of-niet/)

Een oud voorbeeld van hoe ik mijn eigen kaart maak, ( Je ziet, wij houden van winkelen :o

Ff paar dagen afstand nemen en dan weer terug naar de tekentafel :thumbup: Maar hoe dan ook, mooie vooruitzichten en wees ervan overtuigd dat je gaat genieten!
Grote Amerika fan
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 976
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Planning 3 dagen New York

Bericht door Kletskous »

Zo dan, Tomaat, zó gedetailleerd ga ik niet te werk hoor! Ken Google Drive verder ook eigenlijk niet. Ik zie gemarkeerde punten, maar kun je ook afstanden onderling weergeven?

Ik was het gisteravond even helemaal zat hihi.
Wat ik doe is op Google Maps attracties opzoeken en hoeveel loopafstand er tussen zit. En wat een beetje bij elkaar zit. En daar dan een beetje logische volgorde in aanbrengen en toch veel te kunnen zien.
Shoppen laat ik geheel achterwege, dat doen wij in Orlando wel. Eten ga ik verder ook niet plannen, dat is maar net waar we dan zijn en wanneer we honger hebben. Uitgebreid lunchen doen we na NY wel weer, daar is een broodje op een bankje even prima. Wel proberen te ontbijten bij Ellen Stardust, maar zijn we later wakker dan gepland dan vervalt dat. Daarom wil ik daar de eerste dag mee proberen te starten, omdat we dan waarschijnlijk toch vroeg wakker zijn. En eventjes wachten prima, maar geen anderhalf uur voordat we naar binnen mogen. Dat heb ik er weer niet voor over. Dus maar net of het past en uitkomt.

Maar ik moet misschien de hele vorige planning loslaten en vanaf 0 beginnen. Wellicht werkt dat beter dan mijn vorige schema aanpassen.
Ik denk dat ik zoals ik bedenk, voor de Sightseeing Pass ga.

En wat ik in de planning wil opnemen zijn:
- Een uitzicht overdag en eentje ‘s avonds dus TROT en One World
- Via Trump Tower, St. Patricks Cathedral naar Central Park
- ontbijt bij Ellen Stardust
- Madame Tusseaud
- National Geographic Encounter
- Intrepid Air & Space
- 9/11 Memorial en Museum
- RIB speedboot
- stukje over de Brooklyn Bridge lopen met uitzicht skyline Manhattan
- rondvaart langs Vrijheidsbeeld (hoef Ellis Island niet op, de optie die minste tijd kost)
- eventjes door Wall Street, sfeer proeven: is dit de moeite op zaterdag/zondag?
- kort bij het ESB, voor wat foto’s en de hal bekijken

En dan eventueel nog indien haalbaar:
- High Line/Chelsea Market of Chinatown/Little Italy
- avondcruise voor foto’s Vrijheidsbeeld in het donker
- rondleiding Madison Square Garden
- Bryant Park


Dus. Het puzzelen kan weer beginnen. Voel je vrij om input te geven of een indeling voor te stellen hoor!
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Gebruikersavatar
tomaat85
Amerikakenner
Berichten: 796
Lid geworden op: 06 feb 2011, 18:27
Contacteer:

Re: Planning 3 dagen New York

Bericht door tomaat85 »

Zo dan, Tomaat, zó gedetailleerd ga ik niet te werk hoor! Ken Google Drive verder ook eigenlijk niet. Ik zie gemarkeerde punten, maar kun je ook afstanden onderling weergeven?
detaillering valt mee hoor, die kaart groeit mee tijdens het inlezen voorafgaand aan de trip en het geeft een richting meer niet. Wij weten nooit wat we "deze dag" gaan doen en hoe laat we "de deur uit gaan" (we zitten in een AirBnB) . Dus als we bij het ontbijten een plan maken dan is die kaart onwijs handig omdat je dan zo kan zien, als een keuze hebben gemaakt over de dag, wat daar dan nog in de buurt zit wat dus eerder onze aandacht heeft getrokken. En ja je kan ook een route toevoegen op die kaart. Ik kan over Wallstreet niet veel zeggen, we zijn daar niet bewust geweest de afgelopen 10 jaar. Over het eten/lunch wil ik nog wel kwijt dat dit voor ons nu juist ook NY maakt, zoveel verschillende keukens en nieuwe trends dat we daar graag tijd voor maken. En wat ik me afvraag, heb je ook plannen om (sommige) verplaatsingen met de Subway te doen? Nogmaals, veel voorpret en geen stress hoor :wink:
Grote Amerika fan
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 976
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Planning 3 dagen New York

Bericht door Kletskous »

Ja, ik denk niet dat je aan de metro ontkomt. En dat is ook prima.
Maar als iets op 10-12 minuten loopafstand zit doe je dat wellicht eerder lopend dan eerst weer een metrostation opzoeken en uitzoeken hoe je dan van A naar B komt en die metro er net zo goed 10 minuten over doet. Maar misschien als je moe bent en genoeg hebt van het lopen dat je dat toch maar wel doet :wink: .
En qua eten vind ik dat natuurlijk ook leuk om verschillende keukens te proeven, dat hoeft geen Mac te zijn natuurlijk. Maar ik wil er meer mee zeggen dat sommigen persé in bepaalde restaurants willen lunchen of dineren en dat heb ik niet. Dat bepaalt dan ook wel erg je planning denk ik. Prima als je een week de tijd hebt, dan is daar ruimte voor, maar niet in drie dagen.
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Planning 3 dagen New York

Bericht door tomhster »

Wall Street is in het weekend praktisch uitgestorven. Prima plek om te verblijven, want lekker centraal en kort bij diverse metrolijnen, maar sfeer proeven heeft in het weekend geen enkele zin.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Planning 3 dagen New York

Bericht door Martin & Marianne »

Je kunt Central Park in het weekend doen; dan is er geen autoverkeer.
Ik zou zelf geen twee keer TotR doen maar voor de avond het ESB doen. Zeker als je toch naar het ESB wilt.
Misschien heb je iets aan ons 2008 verslag. Wij waren er toen ook 3 dagen. Met kinderen van 15 en 17.
Zij vonden de trip naar het vrijheidsbeeld en met name Ellis Island erg interessant.

Marianne
Gast

Re: Planning 3 dagen New York

Bericht door Gast »

Je gaat in de zomer, het zal dan warm en benauwd zijn, en je bent eerder moe. Hou daar rekening mee in je planning.
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 976
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Planning 3 dagen New York

Bericht door Kletskous »

Nou, weer zitten puzzelen.

Aanpassingen :
- Ik heb dag 1-2 omgedraaid. Dan lopen we door Wallstreet / Financial Distrikt op vrijdag.
- Central Park op zaterdag, en als we willen fietsen is het dus autovrij.
- Geen twee keer TOTR.
- Geen boottocht naar State of Liberty want ik kom er bij andere boottochten langs


Dag 1
* 7.00 - 8.30 uur : Ontbijt Ellen Stardust Diner
* 9.00 -11.00 uur : 9/11 Museum & Memorial
* 11.15 - 12.00 uur : Wall Street, Financial Distrikt (via Charging Bull)
* 12.00 - 14.00 uur : Brooklyn Bridge + lunch
* 15.00 - 15.30 uur : RIB speedboot *
* 16.00 - 17.30 uur : One World Observatory bij daglicht
* 17.45 - 18.30 uur : reistijd terug naar Times Square
* 18.30 - 19.30 uur : diner
* 19.45- 21.00 uur : The Ride (vlg vertrek om 21.00 uur) of ???

(* RIB laatste afvaart om 16.00 uur)


Dag 2
* 8.45 - 9.30 uur : via St.Patricks Cathedral / Trump Tower
* 9.30 - 12.30 uur : lunch en wandelen in Central Park (evt. fietsen huren)
* 13.00 - 14.30 :uur : Madame Tussauds
* 15.30 - 17.00 uur : Circle Line Landcruise * (incl. langs State of Liberty varen)
* 17.15 - 18.30 uur : Intrepid Air & Space Museum
* 18.30 - 19.30 uur : diner
* 20.00 - 21.00 uur : Top of the Rock by night
* 21.00 - 22.00 uur : nog zin? Dan evt. National Geographic Encounter

(* Inchecken boot ca. 14.45, vertrek om 15.30 uur)


Dag 3
* 9.00 - 10.00 uur : Empire State Building (niet erop, even foto’s maken)
* 10.30 - 12.00 uur : Madison Square Garden tour
* 12.30 - 14.30 uur : High Line & Chelsea Market + lunch
* 14.45 - 15.15 uur : reistijd
* 15.30 - 17.15 uur : Little Italy & China Town + vast klein hapje eten
* 17.30 - 20.00 uur : Hornblower cruise by night *
* 20.00 - 20.30 uur: reistijd terug naar Times Square
* 20.30- 22.00 uur : Times Square (evt. M&M World & National Geographic)

(* inchecken om 17.30 uur, vertrek om 18.00 uur)


Wat vinden jullie hiervan? Ruim genoeg gepland of niet haalbaar?
Of zit er juist ergens ruimte teveel?
Uitgegaan van een Sightseeing Pass voor 3 dagen.
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Gebruikersavatar
tosca
Amerika-expert
Berichten: 3212
Lid geworden op: 01 feb 2010, 16:30

Re: Planning 3 dagen New York

Bericht door tosca »

Het is een zeer druk programma, maar goed daar ontkom je in NY ook niet aan! Als je het niet erg vind om iets te laten schieten of juist ergens uit te wijden is het een prima uitgangspunt. Ook zou ik rekening mee houden dat het wel eens slecht weer kan zijn, zeker voor zo'n uitzichtpunt zonde als het bewolkt / mistig / regenachtig is. Als je flexibel bent in je planning kun je die (dagen) dan omdraaien.

Stel je bij Chinatown en vooral Little Italy (dit is echt maar 1 straat) niet al te veel voor. Maar het is zeker leuk om te zien!

Verder is alles natuurlijk persoonlijk, zo zou ik nooit 2x gaan varen als ik er zo'n korte periode was. Maar aan de andere kant, je hebt er al een geschrapt.

Trump Tower is niet heel bijzonder, maar de binnenkant is wel lekker kitsch. Wij gaan er wel altijd even een kopje koffie drinken bij de Starbucks binnen :)
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 976
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Planning 3 dagen New York

Bericht door Kletskous »

Zolang er niks gereserveerd is, is de planning flexibel. Dus inderdaad kunnen switchen met minder weer is wel fijn.
Wat zou ik moeten reserveren trouwens? Ik dacht in elk geval The Ride. Maar goed, heb je met zo’n pas gereserveerd en het lukt toch niet, en ga ik ervan uit dat je niet alsnog een rekening gepresenteerd krijgt.
Moet ik Top of The Rock en One World trouwens wél reserveren? Of kun je er gewoon heen lopen en met een aparte rij omdat je een Pass hebt, naar binnen?

Chinatown en Little Italy zijn een beetje ‘opvullers’ zeg maar.
Zelfde als Trump Tower en St. Pauls Cathedral, dat zijn leuke meepakkers, even een blik werpen zeg maar, op weg naar Central Park.

Is een sportwedstrijd wellicht nog leuk? De Yankees spelen tegen Colorado als wij er zijn. Voor het overige zijn er geen sportwedstrijden, voor zover ik kon nagaan. Dus áls we iets willen zien, zou dit kunnen. Helaas nog geen tijden bekend. Als het rond 19.00 uur zou zijn, zou dat iets voor dag 3 kunnen zijn ? Dan zou ik het ochtendprogramma kunnen laten staan en na de lunch terug naar Times Square. Dan evt. nog National Geograpic Encounter kunnen doen, wat eten en dan naar het stadion. Lukt dat?
Is zo’n wedstrijd leuk voor twee tieners van 12 en 15 jaar? Of is zoiets een veel te lange zit?
Qua kaarten heb ik begrepen dat je tussen vak 418-422 wel goed zit. Dat is althans nog betaalbaar.
Via ticketmonster zijn kaarten in vak 420 B verkrijgbaar van $ 64,=.
Op Stubhub in vak 420 A voor $ 35,=. Dat scheelt nogal.
Alleen staat op de website van Stubhub de wedstrijd nog als “onbevestigd”. Wat houdt dit precies in? Heeft dit te maken met het feit dat het tijdstip nog niet bekend is?
Ik ken Stubhub verder niet. Is dat betrouwbaar, krijg je kaarten direct per mail of via je telefoon? Want in dag vantevoren in NY nog ergens moeten printen heeft niet mijn voorkeur.
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Planning 3 dagen New York

Bericht door mtl »

Een honkbalwedstrijd kan een lange zit zijn. Reken op minstens 3 uur als je de hele wedstrijd wil zien. Stubhub is betrouwbaar. Kaarten zul je over het algemeen via je telefoon krijgen. Al kunnen er ook andere methodes zijn zoals kaartje printen of afhalen. Starttijden van wedstrijden worden inderdaad nog later bepaald zodra er TBD staat.
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 976
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Planning 3 dagen New York

Bericht door Kletskous »

Oke, dat is dus wel een avondvullend programma dan, als het begin van de avond is.
Wel leuk ook !
Kaarten dan via email die je op je telefoon toont? Of verplicht met een app ofzo?
Is het raadzaam om zoiets eventueel juist ver vantevoren te bestellen, worden kaarten nog duurder bijvoorbeeld of beter ter plaatse aan de kassa ofzo?
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer