Reis Tosca: Rondje Noordoosten

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Gebruikersavatar
tosca
Amerika-expert
Berichten: 3212
Lid geworden op: 01 feb 2010, 16:30

Reis Tosca: Rondje Noordoosten

Bericht door tosca »

We waren ons aan het oriënteren op een rondje rondom Lake Michigan (viewtopic.php?f=19&t=72381) en hadden mooie tickets naar Toronto geboekt. Helaas blijken de hotels in die regio echt razend duur te zijn! Nu begrijp ik ook wel dat deze regio niet bepaald goedkoop is, maar ik vind 100-150 dollar voor een 1 á 2 sterren voor vier weken wel echt (te) veel geld.

Daarom hebben we nu een opzetje gemaakt voor een rondje de andere kant op.

1 Amsterdam - Toronto - Niagara Falls
2 Niagara Falls - Niagara Falls
3 Niagara Falls - Finger Lakes
4 Finger Lakes
5 Finger Lakes
6 Finger Lakes - New York
7 New York
8 New York
9 New York
10 New York
11 New York
12 New York - Cape Cod
13 Cape Cod
14 Cape Cod - Boston
15 Boston
16 Boston
17 Boston - Adirondacks
18 Adirondacks
19 Adirondacks
20 Adirondacks - Ottawa
21 Ottawa
22 Ottawa
23 Ottawa - Algonquin Provincional Park
24 Algonquin Provincional Park
25 Algonquin Provincional Park
26 Algonquin Provincional Park - Toronto
27 Toronto
28 Toronto
29 Toronto - Amsterdam
30 Amsterdam

Zoals jullie zien hebben we meer dan genoeg tijd. We willen ook wel rustig aan doen omdat we met een kindje van net 1 jaar reizen, maar ik denk dat er nog wel wat ruimte is voor wat extra's?

We hebben lang in NY, enerzijds omdat we dat gewoon een hele leuke stad vinden, maar anderzijds omdat dag 11 op 1 juli is en dat is onze trouwdag (we zijn 5 jaar geleden in NY getrouwd). Op zich kan er best een dagje van NY af, maar dan moeten we iets leuks hebben tussen Niagara Falls & NY extra.

Verder zijn we natuurlijk benieuwd naar tips of extra's voor onze route. We kunnen nog alle kanten op. Voor ons leek ons dit een mooie basis met een combinatie tussen steden & natuur. NY, Boston & Toronto zijn we al eens geweest.

En zijn er misschien tips waar het leuk is te verblijven bij de Fingerlakes & de Adirondacks?
Gebruikersavatar
tosca
Amerika-expert
Berichten: 3212
Lid geworden op: 01 feb 2010, 16:30

Re: Reis Tosca: Rondje Noordoosten

Bericht door tosca »

Iemand ervaring met een auto & NY? Tip voor een hotel met parkeergarage? Of waar we de auto kunnen parkeren voor 6 nachten?

NY zit midden in de route en de auto inleveren & een nieuwe ophalen is geen optie vanwege startplaats Toronto :)
Gebruikersavatar
meyem
Amerika-expert
Berichten: 4600
Lid geworden op: 15 sep 2010, 21:53
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Amstelveen

Re: Reis Tosca: Rondje Noordoosten

Bericht door meyem »

ik heb geen ervaring met een auto in NYC, maar ik heb wel eens groupons voor garages voorbij zien komen...

Op veel plekken in LIC, Queens, kun je je auto volgens mij gratis neerzetten. Geen idee hoe veilig dat is...
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Tosca: Rondje Noordoosten

Bericht door tomhster »

Ja, Long Island City lijkt mij de beste optie met een auto. Verder is Lake Placid/Saranac Lake een prima plek om te verblijven. Je planning lijkt mij prima, ik zou alleen één dag extra in Cape Cod willen hebben om een dagtocht naar Martha's Vineyard te kunnen doen. Onderweg naar Ottawa kun je een stop doen in Gananoque voor een boottocht langs de 1000 islands.
Gebruikersavatar
tomaat85
Amerikakenner
Berichten: 796
Lid geworden op: 06 feb 2011, 18:27
Contacteer:

Re: Reis Tosca: Rondje Noordoosten

Bericht door tomaat85 »

Mooie vooruitzichten hoor. Tot aan de Adirondacks herken ik het rondje en denk ik dat je aan 1 overnachting bij de Falls voldoende hebt als alleen de Falls het reisdoel zijn (overweeg een Fallsview kamer :thumbup: ), maar ja met een kleine erbij en een lange reisdag achter de rug ook wel weer lekker om ff rustaagh aan te doen. Tussen de falls en NYC zijn nog zat opties voor een extra tussenstop, Watkins Glen, Jim Thorpe, Lancaster mocht je nog iets zoeken. Over het parkeren in NYC kan ik zeggen dat wij een AirBnB hebben gehad in Weehawken en we daar gratis hadden kunnen parkeren mochten we een auto hebben gehad (die hadden we niet maar had gekund dus :wink: ). Hoe dan ook, heel veel plezier!
Grote Amerika fan
Gebruikersavatar
tosca
Amerika-expert
Berichten: 3212
Lid geworden op: 01 feb 2010, 16:30

Re: Reis Tosca: Rondje Noordoosten

Bericht door tosca »

We hebben inderdaad bewust 2 nachten bij de Falls om even rustig op te starten met de kleine. Geen idee hoe hij de reist overleeft en last heeft van het tijdsverschil. Vorige week ging een vlucht van 4 uur prima, dus we hebben goede hoop :lol:

@tomaat85 Bedoel je met een extra stop nog een stop naast de Fingerlakes? Of juist de de fingerlakes. Zo'n Airbnb klinkt ook goed, geldt voor NJ hetzelfde verbod als voor NY of juist niet? Heb je misschien een linkje van de Airbnb, ik ben nu wel benieuwd :)

Extra dagje Cape Cod moet misschien ook wel lukken. Moeten alleen ook even goed kijken waar we met 4th of July zitten (wat leuk is én wat betaalbaar is :wink: )
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Tosca: Rondje Noordoosten

Bericht door tomhster »

Ik lees nu nog even je opmerking over te hoge hotelprijzen. Dan kun je deze regio beter helemaal uit je hoofd zetten. :blink:
Gebruikersavatar
tosca
Amerika-expert
Berichten: 3212
Lid geworden op: 01 feb 2010, 16:30

Re: Reis Tosca: Rondje Noordoosten

Bericht door tosca »

Ik vind hoge hotelprijzen niet zo erg (althans, hoe lager hoe beter natuurlijk). Maar wel hoge prijzen voor hotels & motels buiten de grote steden (en populaire plaatsen) voor hele hoge prijzen. In Michigan waren 1* motels voor 80-120 euro per nacht geen uitzondering en dat is in deze regio toch beter.
Gebruikersavatar
tosca
Amerika-expert
Berichten: 3212
Lid geworden op: 01 feb 2010, 16:30

Re: Reis Tosca: Rondje Noordoosten

Bericht door tosca »

Is er naast de Fingerlakes nog wat anders de moeite waard om 1 of 2 dagen te blijven tussen Niagara & NY? En is 2 dagen 3 nachten genoeg bij de Fingerlakes?

We hebben nu erg lang NY waar best 1 of 2 nachten af kunnen, maar omdat best graag op 1 juli in NY willen zijn liever niet aan laatste nachten :)
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Tosca: Rondje Noordoosten

Bericht door tomhster »

Het glasmuseum in Corning is een standaard stop, de honkbal Hall of Fame in Cooperstown is een andere optie.
Gebruikersavatar
tosca
Amerika-expert
Berichten: 3212
Lid geworden op: 01 feb 2010, 16:30

Re: Reis Tosca: Rondje Noordoosten

Bericht door tosca »

Glasmuseum geloven we wel denk ik, maar Hall of Fame klinkt leuk!!We zijn enorme baseball liefhebbers namelijk. Ligt alleen wel weer een stukje naar boven áls we Watkins Glenn als uitgangsbasis zouden nemen voor de Fingerlakes.

Tips voor een uitgangsbasis? We hadden wel wat leuke hotels (goed betaalbaal ook) gezien rond om Syracuse (wat we overigens alleen van colleges basketbal kennen), maar dan is het toch nog wel 1,5 uur rijden naar bijvoorbeeld Watkins Glenn.

Ik heb liever niet te veel overnachtingen op verschillende plaatsen vanwege in- en uitpakken (heb ik normaal al een hekel aan, maar met een baby helemaal :lol: ).
Gebruikersavatar
tosca
Amerika-expert
Berichten: 3212
Lid geworden op: 01 feb 2010, 16:30

Re: Reis Tosca: Rondje Noordoosten

Bericht door tosca »

Inmiddels een hotel in NY geboekt (we mogen nog annuleren), maar de La Quinta Inn in Long Island City had vandaag een hele goede deal. Normaal gesproken willen we perse op Manhattan, maar met een auto is dat echt geen doen.

Nu een goede deal gescoord voor 6 nachten, inclusief ontbijt én parkeren. Mocht er dan echt wat moois voorbij komen kunnen we altijd switchen :)
ANY
Amerika-expert
Berichten: 3032
Lid geworden op: 09 mar 2004, 17:47
Locatie: Ithaca,NY

Re: Reis Tosca: Rondje Noordoosten

Bericht door ANY »

Je kunt denk ik beter ergens in de Finger Lakes gaan logeren versus Syracuse. Ik zie niet welke tijd van het jaar je gaat, maar de natuur in de Finger Lakes is mooi, en je kunt op vele plekken zwemmen of wandelen.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Gebruikersavatar
tosca
Amerika-expert
Berichten: 3212
Lid geworden op: 01 feb 2010, 16:30

Re: Reis Tosca: Rondje Noordoosten

Bericht door tosca »

Ja, dat hadden we inmiddels ook bedacht! Hebben nu een leuke accommodatie gevonden in Elmira. Half uurtje rijden van Watkins Glenn. Maar gaan nu nog even uitgebreid op zoek.

Het wordt de eerste verre reis met een kleine, de eisen van de accommodatie zijn ook ineens veranderd natuurlijk!
Gebruikersavatar
tosca
Amerika-expert
Berichten: 3212
Lid geworden op: 01 feb 2010, 16:30

Re: Reis Tosca: Rondje Noordoosten

Bericht door tosca »

Inmiddels al druk in de weer met de accommodaties en de meesten liggen al vast (nog wel te annuleren). Nu zijn we nog op zoek naar een locatie bij Algonquin, maar ik weet niet zo goed waar we moeten verblijven. Iemand hier tips voor een locatie?
Gebruikersavatar
markro
Moderator
Berichten: 9254
Lid geworden op: 06 apr 2004, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Hilversum, NL
Contacteer:

Re: Reis Tosca: Rondje Noordoosten

Bericht door markro »

Hierbij een stukje tekst uit mijn reiservaringen van 2016 (klik hier voor de online versie):

Het Algonquin Provincial Park bezochten wij vanuit de plaats Huntsville, ON. Voor de overnachtingen verbleven wij in de EconoLodge (117 Main St. West) en dat is ons goed bevallen.
Een keurig hotel, vriendelijke ontvangst, (gratis) parkeerplaats voor het hotel, nette kamers met eigen badkamer/toilet, koelkastje, magnetron, Tv, WiFi, ontbijt in kleine ontbijtruimte inbegrepen. Wij hadden echter geen koffiezetapparaat op de kamer.
Het hotel ligt dichtbij het centrum van het stadje, waar o.a. een tankstation en een Walmart zijn, en voor een heerlijke koffie kan u bij Tim Hortons terecht.
Goed eten deden wij bij de restaurants "The Mill on Main" en "On the Docks", beide gelegen aan Main Street.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Gebruikersavatar
tosca
Amerika-expert
Berichten: 3212
Lid geworden op: 01 feb 2010, 16:30

Re: Reis Tosca: Rondje Noordoosten

Bericht door tosca »

Dankjewel Marco, wat een fijne tip! We zagen door de bomen het bos niet meer en Huntsville was al een paar keer voorbij gekomen. Econolodge geboekt, ziet er prima uit en een fijne locatie!

Nu alleen nog Toronto en dan zijn we rond qua hotels (al blijf ik stiekem altijd nog even verder zoeken :) )
Gebruikersavatar
tomaat85
Amerikakenner
Berichten: 796
Lid geworden op: 06 feb 2011, 18:27
Contacteer:

Re: Reis Tosca: Rondje Noordoosten

Bericht door tomaat85 »

Toronto hebben wij hier verbleven (https://www.airbnb.nl/rooms/12264481?guests=1&adults=1).
2 slaapkamers, een perfecte ligging, een geweldig uitzicht en een zwembad en sportschool op het dak.
Maar jullie zijn maar met zijn 2'n toch..dan is t best duur :(
Grote Amerika fan
Gebruikersavatar
chippie777
Amerikakenner
Berichten: 1175
Lid geworden op: 11 feb 2013, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: NL
Contacteer:

Re: Reis Tosca: Rondje Noordoosten

Bericht door chippie777 »

Wij waren in 2013 in New York met auto. Wij hadden een prima hotel in New Jersey. Het was een La Quinta met grote kamers met uitzicht op de sky line van NY. Gratis parkeren en ontbijt. Het aller mooiste was dat voor de deur een bus halte was van een buslijn die elke 20 (?) minuten naar New York ging met als eind halte Port Authority, op loop afstand van Times Squeare. Het hotel lag in de wijk Secaucus, hier zitten veel meer hotels. Voordeel van LQ was dat deze bij het begin/eindpunt van de buslijn lag dus altijd een zitplaats. De bus doet een beetje denken aan bussen die lange afstanden rijden in Europa, geen staanplaatsen maar prima zitplaatsen, dus geen stadsbus. De rit was niet duur en super relaxt na een dagje wandelen door NY city. De rit duurde ongeveer 20 minuten.
https://chippie777.wordpress.com/2013/0 ... -new-york/
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
Gebruikersavatar
tosca
Amerika-expert
Berichten: 3212
Lid geworden op: 01 feb 2010, 16:30

Re: Reis Tosca: Rondje Noordoosten

Bericht door tosca »

tomaat85 schreef:Toronto hebben wij hier verbleven (https://www.airbnb.nl/rooms/12264481?guests=1&adults=1).
Ik kan de link niet openen, maar denk wel dat het een Airbnb gaat worden! Nog even puzzelen waar, hangt er ook vanaf of we de auto houden voor die dagen of dat we die al eerder inleveren :)

Vorige keer in Toronto in het Marriott verbleven maar dat was via Priceline, dus stuk betere prijzen.
chippie777 schreef:Wij waren in 2013 in New York met auto. Wij hadden een prima hotel in New Jersey. Het was een La Quinta met grote kamers met uitzicht op de sky line van NY.
Bedankt voor de tip! Op dit moment hebben we een La Quinta in Long Island City naast de metro, ook inclusief parkeren & ontbijt. Ik vermoed vergelijkbaar :)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer