NY met kids (1,5 jr en bijna 7 jaar) HOT or NOT?

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
debbie.dennis
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 17 okt 2018, 23:48
Aantal x V.S. bezocht: 3

NY met kids (1,5 jr en bijna 7 jaar) HOT or NOT?

Bericht door debbie.dennis »

Wij willen misschien met onze kids van dan 1,5 jaar en bijna 7 jaar onze rondreis van 5 weken starten in NY. Mijn vriend ziet er tegenop en vliegt liever meteen naar Yellowstone NP of Glacier NP. Wie heeft er ervaringen met jonge kids en NY? Waar verblijf je en wat zijn leuke dingen om te doen? Opa en oma zijn ook nog mee.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4965
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: NY met kids (1,5 jr en bijna 7 jaar) HOT or NOT?

Bericht door hemmie »

Geen ervaring met NYC specifiek (jongste was al 5 toen we dat deden), maar wij hebben regelmatig met jongere kinderen stedentrips gedaan. O.a. Singapore met een 1,5 en 4 jarige, Dubai met een 2 en 4 jarige en Washington DC met een baby van 7 maanden en een 4 en 7 jarige. Wij hebben stedentrips altijd erg leuk gevonden met de kinderen, er is in zo'n grote stad zoveel te zien en te doen, alleen al daar rondlopen en bijvoorbeeld met ov reizen vinden ze geweldig. We deden gewoon de reguliere toeristendingen, veel rondwandelen, en af en toe meer een kinderattractie (dierentuin, kindermuseum). Moet wel zeggen dat onze kinderen gewend zijn veel te lopen, toen ze echt klein waren gwbruikten we buggy en/of draagdoek/rugdrager, maar met 3+ liepen ze gewoon de hele dag.
Wij sliepen in NYC in een airbnb in Brooklyn, vonden wij een leuke plek, en met metrostation om de hoek alles goed bereikbaar.
Terug in Texas!
LiesD
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 24 feb 2018, 20:19
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: NY met kids (1,5 jr en bijna 7 jaar) HOT or NOT?

Bericht door LiesD »

Hoi
Wij waren 4 dagen in NY de voorbije zomer met onze zoon van 8.( alvorens rondreis te starten)
Wat vond hij leuk :
• de dag naar het vrijheidsbeeld met de ferry ( wij hadden tickets voor de piëdestal ( 300 trappen) en Ellis( met wat uitleg van ons.
• TOR beklimmen en Empire State building ( beiden ' s avonds met al de lichtjes)
• fietsen in Central Park,picknick en de waterspeeltuin
• De M&M 's store op TS en de Lego store aan TOR
• wandelen door Dumbo met al de graffiti
• Een ritje op de hop on hop off met dan het strijkijzergebouw, de stier van Wall street enz
•9/11 museum
Dit zijn een paar voorbeelden. NY was heel leuk , de max maar na een paar dagen hadden we er genoeg van want het was wel heel druk.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: NY met kids (1,5 jr en bijna 7 jaar) HOT or NOT?

Bericht door Martin & Marianne »

ALs je tijfelt kun je ook eerst eens de rest van de route uitwerken en kijken of en hoeveel tijd je overhoudt voor NY.
Het is er druk zoals LiesD al zegt, maar in de zomer ook letterlijk HOT! Hou daar rekening mee.

Marianne
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4965
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: NY met kids (1,5 jr en bijna 7 jaar) HOT or NOT?

Bericht door hemmie »

Als je een kind hebt dat van treinen en metro's houdt is het New York Transit Museum een aanrader, vond ik zelf ook erg leuk.
Terug in Texas!
debbie.dennis
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 17 okt 2018, 23:48
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: NY met kids (1,5 jr en bijna 7 jaar) HOT or NOT?

Bericht door debbie.dennis »

Bedankt voor de tips.
Waarschijnlijk doen we New York nog een keer apart en kiezen we nu voor Glacier NP in Montana als startpunt van onze reis.
Mijn vriend en ik zijn zelf al in New York geweest en het vrijheidsbeeld ziet onze dochter dan maar een paar jaar later ;-)
Al vind ik de keuze nog steeds moeilijk! Bij de tips van LiesD denk ik....dit vind de oudste echt leuk!
Maar Glacier (Montana) vlieg je niet meer zo gemakkelijk heen als New York, want na deze reis gaan we voorlopig niet meer naar het Noorden/Westen en Zuiden van de Verenigde staten (wij zijn zelf al in het zuid-westen en canada geweest). Dan staan er weer andere gebieden op het verlanglijstje.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer