Reis dinniske: rondreis NY-Boston-Washington

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
dinniske
Amerika-ontdekker
Berichten: 52
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:16
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis dinniske: rondreis NY-Boston-Washington

Bericht door dinniske »

Hallo allemaal,
Volgend jaar zomer (helaas gebonden aan hoogseizoen) willen wij met ons gezin (2 volwassenen, 2 tieners) naar het Oosten van Amerika.
Ondanks dat het nog vroeg is ben ik al druk bezig met rondneuzen op het internet naar leuke bestemmingen, tips, prijzen e.d.
We willen zowiezo een aantal dagen in New York en onze voorkeur is om dat aan het begin van de trip te doen.
Gemakshalve ga ik er nu ook even vanuit dat we weer terugvliegen vanaf New York, maar dat is flexibel. Dat kan ook Boston of Washington zijn.
Kunnen jullie, als amerika kenners, inschatten of dit een leuke route is ? Kan ook omgedraaid worden
1. Aankomst New York
2. NY
3. NY
4. NY
5. NY - Boston
6. Boston
7. Boston - White Mountains, via route langs de kust
8. dag in White Mountains doorbrengen, overnachten in Thornton, Woodstock of Lincoln lijkt me het handigst qua ligging ?
9. van WM via Burlington, Waterbury of Stowe, Charlotte, met de boot meer over, naar Lake Placid of Saranac Lake
10. dag bij die meren en in de Adirondacks doorbrengen
11. via Saranac lake, Tupper Lake, Old Forge naar Oneida Lakes
12. Oneida Lake - Niagara Falls
13. Niagara Falls - Finger Lakes en Watkins Glen, overnachten in Ithaca ?
14. dag daar doorbrengen

15. daarna twijfel ik een beetje om meteen door te rijden naar Washington (al is dat wel een heel eind) of eerst naar Amish, Lancaster of Harrisburg of ander plaatsje daar in de buurt
16. Washington
17. Washington
18. Washington terugvlucht of naar New York rijden voor terugvlucht (meestal eind van de dag toch ?)

Als we wel een vlucht vanaf Washington (of Boston als we de route omdraaien) kunnen krijgen voor mooie prijs dan is misschien ook wel een optie om nog even een overnachting in Portland mee te pikken ?

Denken jullie dat dit haalbaar is ?
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: rondreis NY-Boston-Washington

Bericht door tomhster »

Ik zou zeker een nacht of twee of drie in Cape Cod doorbrengen en bijvoorbeeld een dagtrip naar Martha's Vineyard te doen. Ik vond Washington niet zo'n heel leuke stad, dus daar zou ik in ieder geval één dag laten vallen.
Teuntje
Amerika-ontdekker
Berichten: 99
Lid geworden op: 25 feb 2013, 11:20

Re: rondreis NY-Boston-Washington

Bericht door Teuntje »

Wij vonden Washington juist erg leuk met tieners! We zijn naar meerdere musea geweest, Air and Space museum was favoriet waar we zelfs twee keer naar toe zijn gegaan. Ik had ook toegang tot het witte huis geregeld via een senator en dat was ook erg indrukwekkend.
Waar houden jouw kinderen van? Dan kan ik wat gerichter tips geven.
Gebruikersavatar
analogkid
Amerikakenner
Berichten: 1200
Lid geworden op: 28 dec 2009, 17:18
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Arnhem

Re: rondreis NY-Boston-Washington

Bericht door analogkid »

Wij zijn net terug van een stedentrip in o.a. Washington en wij vinden het een geweldige stad. Er is zo veel te zien! Vooral aan te raden: fietsen huren. Het is allemaal goed te fietsen. En regel een rondleiding in The Capitol en ga vooral door de tunnel naar Library of Congress. Echt prachtig!
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: rondreis NY-Boston-Washington

Bericht door Marcopstal »

Ik vind dit best ambitieus. De tijd in zowel NY als Washington is eerder wat aan de beperkte kant. In Washington is ook heel veel te zien en te doen, en musea zijn (bijna ?) allemaal gratis.

Op de dag van terugreis nog even van Washington naar NY rijden ? Vergis je niet in de verkeersdrukte rond deze steden en vooral NYC. Wat je rekent op een half uur te doen wordt soms zomaar 2 uur, zeker als het weer wat mocht tegenzitten. Dat risico zou ik dus niet nemen. Wij zaten vorige week op 25 km van JFK en moesten nog hollen, we deden er 2 uur over om op de luchthaven te geraken met de huurwagen. Newark is in dat geval wel een betere optie.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
dinniske
Amerika-ontdekker
Berichten: 52
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:16
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: rondreis NY-Boston-Washington

Bericht door dinniske »

Dus dan zou ik beter kunnen kiezen om vanuit WatkinsGlen/fingerlakes meteen door te kunnen rijden naar Washington ipv nog een overnachting bij Lancaster. Dan heb je in Washington een dag meer.
Hopelijk dan ook nog een terugvlucht vanaf Washington, scheelt weer reistijd.
Of ik plak aan het begin nog een dagje New York erbij. Dan schuift het allemaal op.

Mochten we de route omdraaien; dus NY - Washington - Boston;
is jullie ervaring dat het vanuit Boston makkelijker of moeilijker is om New York in te komen voor terugvlucht (dan vanuit Washington)

En wat heeft voorkeur; tussenstop in europa of in amerika ?
dinniske
Amerika-ontdekker
Berichten: 52
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:16
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: rondreis NY-Boston-Washington

Bericht door dinniske »

Teuntje schreef:Wij vonden Washington juist erg leuk met tieners! We zijn naar meerdere musea geweest, Air and Space museum was favoriet waar we zelfs twee keer naar toe zijn gegaan. Ik had ook toegang tot het witte huis geregeld via een senator en dat was ook erg indrukwekkend.
Waar houden jouw kinderen van? Dan kan ik wat gerichter tips geven.
De jongens zijn dan 15 en bijna 14. Ze houden niet van pretparken, dierentuinen en kunst.
Maar zijn wel geinteresseerd in oorlog , steden, musea en natuurpark op z'n tijd. Maar vooral veel afwisseling.
Hen lijkt Washington wel heel leuk, vooral Witte huis. Dat zien ze toch in de films he :D
Die herkenning vinden ze leuk. Ik las bv ergens over Newburgh; dat daar OCC shoppers zit.
Zoiets vinden ze ook leuk. Dat kijken ze wel eens op tv.
Gebruikersavatar
analogkid
Amerikakenner
Berichten: 1200
Lid geworden op: 28 dec 2009, 17:18
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Arnhem

Re: rondreis NY-Boston-Washington

Bericht door analogkid »

Washington staat vol met monumenten over oorlog en ook in het Air & Space Museum is veel te vinden over oorlogsvliegtuigen. Wij zijn pas The Pentagon in geweest, maar dat moet je wel een tijd van tevoren aanvragen.
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: rondreis NY-Boston-Washington

Bericht door tomhster »

Het Air&Spacemuseum is inderdaad mooi. De drie steden zijn ook verbonden met de Acela (semi)hoge snelheidstrein. Je kunt er dus eventueel voor kiezen om met de trein terug te rijden, maar waarschijnlijk is heen op een ander vliegveld aanvliegen dan vertrekken uiteindelijk goedkoper. Overstappen zou ik in ieder geval op de heenweg proberen te voorkomen; bij de eerste luchthaven in de USA moet je door de douane inclusief bagage voordat je naar een eventuele vervolgvlucht kunt. Dat wil je dus liever niet.
dinniske
Amerika-ontdekker
Berichten: 52
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:16
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: rondreis NY-Boston-Washington

Bericht door dinniske »

Overstappen is toch wel veel voorkomend ? dus daar ontkomen we waarschijnlijk niet aan.

Denken jullie dat het nodig is om alle overnachtingen vooraf al te boeken ?
Of zou het mogelijk zijn om op de bonnefooi te gaan rijden ? Zo ja, of betalen we dan de hoofdprijs ?
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7753
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: rondreis NY-Boston-Washington

Bericht door mtl »

Voor de toeristische toppers is vooruit boeken geen overbodige luxe.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42023
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: rondreis NY-Boston-Washington

Bericht door Martin & Marianne »

Ik ben altijd wel een voorstander van vooraf boeken. Meestal kun je dan nog wel een dag van te voren annuleren, mocht je toch nog iets willen wijzigen. Het geeft wel rust en meer kans op lagere prijzen.
Wij hebben in 2012 iets vergelijkbaars gedaan in september/oktober, en toen was het op veel plaatsen ook aardig druk.
Misschien heb je iets aan ons reisverslag; wij deden een groot deel van jullie route.

Marianne
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: rondreis NY-Boston-Washington

Bericht door winterpark »

Als je van Boston naar de White Mountains rijdt, kom je langs Portsmouth. Vonden we een heel leuk en charmant stadje.
Maar:
Ik vind het best veel rijden en geen optimale route. Je zou ook nog kunnen overwegen om van New York naar Vermont te rijden, dan naar de White Mountains, dan Acadia NP (vonden wij GEWELDIG) en langs de kust af te zakken naar Boston en vanaf daar naar huis vliegen.

Of vliegen op Washington, daar tijd doorbrengen, trein naar NY, en dan de route zoals ik hierboven beschrijf.
Teuntje
Amerika-ontdekker
Berichten: 99
Lid geworden op: 25 feb 2013, 11:20

Re: rondreis NY-Boston-Washington

Bericht door Teuntje »

dinniske schreef:Maar zijn wel geinteresseerd in oorlog
Onderweg naar Washington kom je langs Gettysburg, je kunt daar naar Gettysburg National Military Park, echt heel interessant. Wij waren daar een hele middag en dat was eigenlijk nog te kort, we hadden toen alleen nog maar het museum bekeken en nog niet de autotour gedaan.
In New York is het Intrepid Air and Space museum leuk, een vliegdekschip met vliegtuigen, spaceship Enterprice en een concorde.
Onderweg van New York richting Boston zijn we naar Rhinebeck Aerodrome geweest, een leuk, kleinschalig museum met voertuigen uit de eerste wereldoorlog: vliegtuigen en auto's. Wij waren er in het weekend, dan is er ook een airshow. Man en dochter hebben daar zelf ook nog met een biplane vliegtuig een vlucht gemaakt! We hebben in de buurt overnacht, in Woodstock, zodat we echt goed de tijd hadden voor het museum. We vonden dit wel een van de hoogtepunten van de reis.
Josje99
Amerikafan
Berichten: 390
Lid geworden op: 14 mar 2013, 20:42
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Dordrecht

Re: rondreis NY-Boston-Washington

Bericht door Josje99 »

Wij hebben deze zomer ook een rondreis gemaakt langs de oostkust.
Eerst ook New york en daarna via Philadelphia naar Washington. Op de weg naar finger lakes nog 2 dagen in Lancaster, wat wij erg leuk vonden. Achteraf was 1 nacht bij de finger lakes eigenlijk te kort en had ik liever 2 nachten gebleven. Lake Placid en White mountains vonden wij ook erg leuk na de steden.
Misschien vind je wat tips in mijn blog van dit jaar.
dinniske
Amerika-ontdekker
Berichten: 52
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:16
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: rondreis NY-Boston-Washington

Bericht door dinniske »

winterpark schreef: Maar:
Ik vind het best veel rijden en geen optimale route. dan Acadia NP (vonden wij GEWELDIG)
oh, ik dacht dat ik echt een mooie route had bedacht... :? ik vind het over het algemeen wel meevallen met reisuren
alleen van Washington naar Finger Lakes is wel lang. Maar dat kan misschien met een tussenstop in Gettysburg !
Bedankt voor de tip.

Acadia lijkt me ook heel erg prachtig, zeker. Maar kids willen wel graag Niagara Falls zien. Jammergenoeg dat het te ver van elkaar afligt.

En ik heb net het hele blog van "degrootjesinamerika" gelezen, beetje vergelijkbaar. Leuk om te lezen !!
Ook van Marian heb ik het gelezen, ook erg leuk.
Teuntje
Amerika-ontdekker
Berichten: 99
Lid geworden op: 25 feb 2013, 11:20

Re: rondreis NY-Boston-Washington

Bericht door Teuntje »

Ik vind je route prima, Acadia ligt wat mij betreft juist te ver weg. Onze route was vergelijkbaar met die van jou, alleen hadden we een week langer, waardoor we op sommige plekken langer konden blijven. Niagara falls is echt indrukwekkend en zeker de moeite waard! De weg er naar toe was wel saai, een lang stuk snelweg. Van Niagara falls naar de Finger Lakes zijn we niet via de snelweg gegaan, maar onderlangs via dorpjes, dat was een stuk leuker.
Watkins Glen State Park is erg mooi, nog mooier dan de Flume Gorge in de White Mountains. Nog een aanrader is de Ausable Chasm in de Adirondack mountains, mijn zoon van 16 en ik hebben daar gewandeld en mijn dochter van 14 is daar met mijn man gaan bergbeklimmen. Je kon er ook raften, maar dat was meer rustig varen.
Gebruikersavatar
Walnic
Amerikafan
Berichten: 385
Lid geworden op: 23 nov 2008, 22:57
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: rondreis NY-Boston-Washington

Bericht door Walnic »

Wij hebben een soortgelijke route gedaan, maar dan beginnen in Washington en eindigen in NY. Hier hebben we ruim 2,5 week over gedaan. Onze hoogtepunten waren Acadia en Bar Harbour, Boston, Watkins Glenn en Flume Gorge. Je kan hierover lezen in ons reisverslag, zie hieronder.
Gebruikersavatar
miro
Amerikafan
Berichten: 287
Lid geworden op: 16 jul 2010, 03:42
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: rondreis NY-Boston-Washington

Bericht door miro »

Wij hebben afgelopen zomer het rondje Boston, Acadia, White mountains, Cape cod gedaan.

Ik zou zeker Cape Cod bezoeken. Wij zaten in Chatham en konden van daaruit makkelijk alle kanten op. Wij vonden de sfeer op Cape Cod heel relaxed en gezellig.
De walvistocht vanuit Provincetown was fantastisch. We hebben ontzettend veel walvissen gezien (dat blijft natuurlijk altijd afwachten) Goed georganiseerde maatschappij die ook veel vertelden. We waren met Dolphin Fleet. Parkeren kan aan de kade, maar goedkoper is het bij Grace Hall parking, tenzij je er meer dan 10 uur bent, dan is Macmillan (aan de kade) weer goedkoper ;-)

De White mountains waren erg mooi. We hebben een bootje gehuurd op Echo lake (erg leuk) . Geen elanden gezien, maar wel beren ('gewoon' in een woonwijk....) De wandeling door de Flume Gorge is een aanrader. Ik zou wel zo vroeg mogelijk gaan ivm de drukte en de warmte
Je kan via https://www.visitwhitemountains.com brochures bestellen met goede plattegronden.
Wij hadden een huisje gehuurd in Thornton. Perfect vakantie gevoel!
USA: 2001-2010-2012-2013-2015-2016-2018-2023-2024
Overig:3xNieuw Zeeland en Australië, Curaçao, Azoren, meerdere cruises, veel van Europa
Gebruikersavatar
Petra/VS
Medebeheerder
Berichten: 19661
Lid geworden op: 07 sep 2003, 15:10
Locatie: Washington DC metro
Contacteer:

Re: Reis dinniske: rondreis NY-Boston-Washington

Bericht door Petra/VS »

Met tieners is Washington inderdaad erg leuk. Ik geef er rondleidingen in het Nederlands, als jullie geinteresseerd zijn staat de link om het te boeken hieronder. De rit van Niagara Falls naar Washington is met goed verkeer 8 uur, dat is haasten, maar wel te doen (maar ja, wij rijden in een keer naar Ottawa, tien uur rijden). Als jullie in de buurt komen is Ben & Jerry's erg leuk om te bezoeken in Vermont: https://www.benjerry.com/about-us/factory-tours
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer