Reis dinniske: rondreis NY-Boston-Washington

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
dinniske
Amerika-ontdekker
Berichten: 52
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:16
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis dinniske: rondreis NY-Boston-Washington

Bericht door dinniske »

petra, dat lijkt me erg leuk. ik houd het zeker in gedachten.
de bedoeling is om vanuit washington naar glen watkins te rijden; dat is, als het meezit, een uur of 6
dan zouden we vanuit glen watkins naar niagara falls gaan
daarna moet je dan jammergenoeg wel een stuk weer terugrijden en dan lijkt me een overnachting rond oneida lakes of old forge een goede plek
LiesD
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 24 feb 2018, 20:19
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis dinniske: rondreis NY-Boston-Washington

Bericht door LiesD »

Hoi
Washington is echt top. Doen dus. Wij hebben de rit gebroken door een dagje pretpark te Hershey. Het waterpark was leuk.De weersvoorspellingen waren de voorbije zomer minder goed in juli dus hadden we geen dagen aan de fingerlakes maar we kwamen er wel voorbij en het leek ons mooi. We kozen ervoor om aan Watkins Glen te slapen . Vandaar naar Niagara.( we kochten vooraf tickets voor maid of mist en hurricane deck).
Gr Lies
dinniske
Amerika-ontdekker
Berichten: 52
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:16
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis dinniske: rondreis NY-Boston-Washington

Bericht door dinniske »

Als we vanuit New York naar Washington vertrekken hebben we het plan bedacht om de Megabus te nemen. Deze vertrekt in de buurt van Javits convention center. Nou is dat tegenover Weehawken. Zouden jullie daar voor alle nachten een hotel nemen ?
Ik lees bij Super8 hotel in Weehawken dat de bus voor de deur stopt en je naar het centrum brengt voor $ 3 in 15 minuten of zo
Of toch liever aan de andere kant; Queens, Long Island of Brooklyn ? Is dat een gezelligere omgeving ?
En dan laatste dag een Ubertaxi nemen naar de megabus ?
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Reis dinniske: rondreis NY-Boston-Washington

Bericht door mtl »

Die bushalte is gewoon per metro te bereiken dus een hotel in Weehawken lijkt mij niet helemaal nuttig. Ik zou kijken of je in de buurt een hotel kan krijgen of als manhattan te duur is iets in Long Island City. Bedenk ook dat Long Island en Long Island City twee verschillende gebieden zijn.
dinniske
Amerika-ontdekker
Berichten: 52
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:16
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis dinniske: rondreis NY-Boston-Washington

Bericht door dinniske »

Ik ga eens uitkijken naar hotel in Queens of Brooklyn of LIC.

Voor het vervoer in Washington vind ik het nog lastiger.
Die metro kaartjes... ik snap er niet zo veel van, ben ik bang.
De circulator kost telkens maar $ 1 ?
En een metro dagkaart kost $ 14, maar zoals ik het begrijp moet je daarvoor nogal wat reizen.

Als we met de Megabus naar Washington gaan arriveren we op Union Station.
Lijkt mij het handigst om óf een (betaalbaar) hotel op Dupont circle daar ergens, óf een hotel in Rosslyn te nemen ??
Volgens mij rijdt de Circulator ook in Rosslyn. En ook de hop on/off
We verblijven 2,5 dag in de stad.

Ik twijfel heel erg tussen fietsen huren, old town trolley en een metrokaart. Iemand tips ?
Onze ervaring met citytrips in Europa is dat we stiekem toch heel veel lopen.

Must sees voor ons zijn; Witte Huis, Arlington cemetary, Capitol
Air en space museum lijkt ook erg leuk, lekker wandelen bij The Mall

Vanuit Washington willen we dan auto huren en doorrijden naar Gettysburg/Lewisburg.
Gebruikersavatar
analogkid
Amerikakenner
Berichten: 1200
Lid geworden op: 28 dec 2009, 17:18
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Arnhem

Re: Reis dinniske: rondreis NY-Boston-Washington

Bericht door analogkid »

Metrokaartjes in Washington is heel makkelijk. Je koopt de eerste keer een soort credit card en laadt deze met 10 USD. Dan kun je die gebruiken tot het op is en weer opnieuw opladen. Dit gaat allemaal in een vending machine die bij elk station staat. Heel eenvoudig. Overigens is het metro netwerk niet zo uitgebreid als bijv. in NYC. En ik raad aan fietsen te huren in Washington. Alle dingen die je opneemt, zijn eenvoudig per fiets te bereiken.
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
Gebruikersavatar
tomaat85
Amerikakenner
Berichten: 796
Lid geworden op: 06 feb 2011, 18:27
Contacteer:

Re: Reis dinniske: rondreis NY-Boston-Washington

Bericht door tomaat85 »

Echt doen hoor fietsen :wink: zo vet! Wij zijn wel een beetje bevooroordeeld want we zijn verslaafd aan fietsen en huren altijd fietsen als het maar enigszins kan. Ons rondje NO zijn we gestart in Washington en hebben de laatste dag de huurauto opgehaald, zijn vervolgens via o.a. Lancaster en Watkins Glenn naar Niagara gereden (overweeg serieus een kamer met fallsview) en via o.a. de Adirondacks, Cape Cod naar New York gereden. Daar de auto ingeleverd en de laatste paar dagen doorgebracht...en ook gefietst natuurlijk :D .Niet echt een blog zonder spelfouten maar misschien heb je er wat aan? Ingeprikt op een pagina waar we hebben gefietst (http://85tomaat.blogspot.com/2014/09/bi ... horpe.html) . Over Weehawken, daar hebben wij jl mei een AirBnB gehuurd. Super locatie, we zaten vlak bij Hamilton Park en zaten met de bus zo in Manhattan. Nog beter was de overtocht met de Ferry, wat een uitzicht. Weehawken kan gunstig zijn om te verblijven als je van Newark vertrekt, of betaalbaar een AirBnB wilt huren maar er is veel voor te zeggen om een eerste keer New York wat meer "midden in de actie" te verblijven (is een mooi topic over). In Weehawken is AirBnB legaal en voor ons is een AirBnB boven een hotel een no-brainer maar goed, daar is ook al veel over geschreven :wink: Zelf afwegen en kiezen dus. Maar om te starten in Washington en te eindigen in New York is echt super goed bevallen, dus als niets vast staat overweeg t eens (tickets waren niets duurder). Heel veel plezier met het plannen en natuurlijk ook de uitvoering
Grote Amerika fan
Aurora
Amerikafan
Berichten: 150
Lid geworden op: 05 dec 2017, 16:44
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Almere

Re: Reis dinniske: rondreis NY-Boston-Washington

Bericht door Aurora »

Let wel op dat wanneer je rechtstreeks via KLM boekt dat de koffers apart bijgeboekt moeten worden. Ik vlieg namelijk ook op Washington en vertrek weer vanaf NY. KLM zet je dan in het light tarief en daar zitten geen koffers bij.
Reisverslagen 2017, 2018 & 2019 https://lovetocookhealthy.nl/reizen/
dinniske
Amerika-ontdekker
Berichten: 52
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:16
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis dinniske: rondreis NY-Boston-Washington

Bericht door dinniske »

Ik heb intussen vaak op dit forum rond zitten neuzen naar leuke tips.
En heb ook de route aangepast;
1. Aankomst Boston
2. Boston
3. Portland
4. White Mountains
5. White Mountains
6. ??? kinderen willen natuurlijk Ben & Jerrys, mama wil Stowe; Monpellier lijkt ook leuk en dan eindigen in Burlington ;of al het meer oversteken en dan overnachten rond Plattsburg of de volgende dag te beginnen met Ausable Chasm raften en wandelen
7. Adirondacks / Lake Placid
8. Adirondacks / Lake Placid
9. Ithaca / Watkins Glen
10. Ithaca / Watkins Glen
11. Niagara falls
12. Lewisburg
13. via Gettysburg naar Washington
14. Washington
15. Washington
16. New York
17. New York
18. New York
19. New York
20. New York terugvlucht

Nu zit ik te twijfelen bij dag 6. Als we 'sochtends op tijd vertrekken uit de White Mountains om Monpellier, Stowe, waterbury en Burlington te bekijken; is het dan verstandig om in Burlington te overnachten ?
Of denken jullie dat je al die dingen wel gezien kunt hebben ?
Of toch zorgen dat we vóór 18.00 uur de ferry nemen om aan de overkant te overnachten ?
We willen de volgende dag graag raften en wandelen in ausable chasm.

Tips zijn welkom !
Domi13
Amerika-ontdekker
Berichten: 38
Lid geworden op: 25 jan 2018, 21:22
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis dinniske: rondreis NY-Boston-Washington

Bericht door Domi13 »

Wij deden een gelijkaardige route vorige zomer (maar dan zonder Niagara falls):
http://kleineglobetrotter.nl/route-noor ... by-peuter/
Gast

Re: Reis dinniske: rondreis NY-Boston-Washington

Bericht door Gast »

Nu zit ik te twijfelen bij dag 6. Als we 'sochtends op tijd vertrekken uit de White Mountains om Monpellier, Stowe, waterbury en Burlington te bekijken; is het dan verstandig om in Burlington te overnachten ?
Van waaruit vertrek je in de White Mountains?

Het is een lange, volle dag, dus ik zou zeker in Burlington overnachten. Dan de volgende ochtend met het pontje het meer over.

Het is trouwens Montpelier - uitspraak: MontPIEliejer (Nederlandse ie)
dinniske
Amerika-ontdekker
Berichten: 52
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:16
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis dinniske: rondreis NY-Boston-Washington

Bericht door dinniske »

@eoms; Vanuit Franconia White Mountains.

De bedoeling is om telkens 'sochtends weer te vertrekken naar de volgende bestemming.
Als we vanuit Portland naar de White mountains rijden dan willen we eerst in Conway met de trein een rondrit, wat wandelen, Diana's Bath en misschien een bezoekje aan de outlet. Daarna via de Kancamagus highway naar Franconia voor 2 overnachtingen. Dan hebben we dus nog een volle dag in de mountains.

Voor de Adirondacks / lake Placid had ik bedacht om de eerste dag in Ausable chasm te raften/wandelen en daarna door te rijden naar Lake Placid voor 2 nachten.

Daarna door naar Ithaca / Watkins glen voor 2 overnachtingen. Dat is een rit van 5 uur vanuit Lake placid. Dus die eerste dag is eigenlijk effectief maar een halve dag.

Denken jullie dat de tijd in Adirondacks en Watkins Glen genoeg is ?
Ja, tuurlijk is het beter om overal meerdere dagen te blijven maar we hebben geen oneindige vakantiedagen... :lol:
Gast

Re: Reis dinniske: rondreis NY-Boston-Washington

Bericht door Gast »

Als je nog wat tijd over hebt zou je ook Mount Washington kunnen bezoeken. Kun je helemaal naar boven rijden vanaf ten noorden van Conway. Aan de kant van Franconia is er een tandradbaan trein die ook helemaal naar de top gaat.
dinniske
Amerika-ontdekker
Berichten: 52
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:16
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis dinniske: rondreis NY-Boston-Washington

Bericht door dinniske »

Ben toch weer wat aan het twijfelen over stukje op de route.
Dit is mijn oorspronkelijke planning;

1. Aankomst Boston
2. Boston
3. van Boston naar Portland
4. van Portland naar White Mountains
5. White Mountains
6. van WM naar Burlington
7. van BUrlington naar Ausable chasm, Adirondacks / Lake Placid
8. Adirondacks / Lake Placid
9. van Lake Placid naar ergens omgeving syracuse
10. omgeving Syracuse naar Niagara Falls
11. van Niagara Falls naar Ithaca
12. Ithaca / Watkins Glen
13. van Ithaca naar Lancaster
14. van Lancaster , via Gettysburg, naar Washington
15. Washington
16. Washington
17. van Washington naar NY
18. New York
19. New York
20. New York
21. New York, late avond terugvlucht

mijn twijfels/vragen;
Boston aan te raden ?
Of misschien al eerder richting Portland en de White Mountains ?

We hebben nu 2 hotels in de White Mountains geboekt (nog te annuleren uiteraard) ; in Bartlett en in Lincoln.
Wat zou het handigst zijn ?

Vanuit Lake Placid ineenkeer door naar Niagara Falls lijkt ons erg veel ?
Dus hadden we de planning om ergens rondom Syracuse te overnachten.

Heb ook nog aan optie gedacht om Niagara Falls en Ithaca om te draaien, maar vanuit Niagara Falls is het verder richting Washington.
En lijkt ons juist wel leuk om die afwisseling Lake Placid - NF - Ithaca te hebben

We zouden ook nog vanuit Ithaca in een keer kunnen doorrijden naar Washington.
Maar Lancaster en Gettysburg lijken ons wel de moeite waard ?
Gebruikersavatar
tosca
Amerika-expert
Berichten: 3212
Lid geworden op: 01 feb 2010, 16:30

Re: Reis dinniske: rondreis NY-Boston-Washington

Bericht door tosca »

Waarom twijfel je over Boston? Leuke stad om lekker door heen te wandelen, zeker voor de 1,5 dag die hebt. Loop de Freedomtrail en ga bijvoorbeeld naar Harvard. Het doet Europees aan, anders dan de andere Amerikaanse steden.

Ik moet eerlijk zeggen, ik ben niet helemaal objectief want ik ben gek op steden. Maar het is een hele leuke stad en een lekkere manier om je trip me te beginnen. Je bent waarschijnlijk vroeg op, dus kunt al lekker op tijd de stad in.
Gebruikersavatar
analogkid
Amerikakenner
Berichten: 1200
Lid geworden op: 28 dec 2009, 17:18
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Arnhem

Re: Reis dinniske: rondreis NY-Boston-Washington

Bericht door analogkid »

Boston is zeker de moeite waard, zou ik niet overslaan! En heb je er ook over gedacht om via de Canada kant van Lake Placid naar Niagara Falls te rijden? Dan zou je een stop kunnen maken bij de 1000 Islands (Kingston) en ben je al aan de ‘goede’ kant bij NF. Over dat laatste zijn de meningen overigens verdeeld. De Canada kant is nogal touristisch maar biedt wel het mooiste zicht op de Falls.
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
Hard Rock Cafe.
Amerikafan
Berichten: 262
Lid geworden op: 26 jul 2017, 10:33
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: rondreis NY-Boston-Washington

Bericht door Hard Rock Cafe. »

dinniske schreef:
11 okt 2018, 13:09

De jongens zijn dan 15 en bijna 14. Ze houden niet van pretparken, dierentuinen en kunst.
Maar zijn wel geïnteresseerd in oorlog , steden, musea en natuurpark op z'n tijd
Even hier op inhaken. Het USS Constitution museum is dan misschien een bezoekje waard. Museum, werft en schip zelf in een bezoek.

https://ussconstitutionmuseum.org/visit/plan/
Makkelijk bereikbaar. Het trammetje heeft er een eigen halte. Speciale aanrader: laat de jongens de Flag Ceremony doen. Je koopt dan een Amerikaanse vlag op het schip. Hij is van een flink formaat. De matroos van dienst doet hem dan ceremonieel uitvouwen en in de top hijsen. Daarna wordt hij gestreken en samen met jullie weer ceremonieel opgevouwen in driehoeksvorm. Je krijgt de vlag dan mee samen met een certificaat. Leuke herinnering voor later :thumbup:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer