Reis SuusP: Last minute vakantie naar NO

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
SuusP
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 sep 2018, 16:44
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis SuusP: Last minute vakantie naar NO

Bericht door SuusP »

Beste forumleden,

Mijn man en ik hebben last minute besloten om half oktober naar Amerika te reizen :clap:. Ik heb vorige week mooie tickets kunnen kopen. We vliegen 16 oktober naar New York (Newark) en 4 november vanaf Washington DC weer naar huis. Nu heb ik afgelopen week al veel op dit forum gelezen maar ik kom er nog niet helemaal uit op een aantal punten, hopelijk kunnen jullie mij verder helpen want het is zomaar zover.

Allereerst mbt New York. Ik schrok een beetje van de hotelprijzen in New York. We zijn in 2015 3,5 week in het westen geweest en ik weet dat de steden duur zijn, maar voor 4 nachten in Manhatten zie ik voornamelijk prijzen van boven de €1000,-. Ik wil wel langer blijven in New York maar dat wordt me wat te duur. Ik heb daarom eerst voor 4 nachten het Holland Hotel in Jersey City geboekt voor €760,-. Aangezien we op Newark vliegen leek het mij niet handig om in LOC te verblijven. Daarnaast kan ik dit hotel nog gratis annuleren. Ik blijf de prijzen bij Hotwire/PC/Booking nog wel checken voor betere deals in Manhatten. Is er een pijl op te trekken wanneer de 'last minute' prijzen een beetje beginnen te komen?

Dan over de resterende route. We willen graag de natuur in om de herfstkleuren te zien. Onze eerste gedachte was om na een paar dagen New York naar Boston te reizen en dan een rondje New England te doen. Maar wat ik bij de meeste mensen lees is dat ze al in september en begin oktober die kant op gaan. Ik heb op een Amerikaanse site (ook via dit forum) een aantal fall folliage reports bekeken, en als ik het goed begrijp hoeven we niet meer te ver naar het noorden te trekken omdat het hoogtepunt van de herfstkleuren dan al voorbij is. Tweede gedachte was om na New York naar Philadelphia of Washinghton DC te reizen en vanuit daar richting de Great Smokey Mountains en dan weer terug via? Ik lees zomerroutes die langs de kust gaan, maar het is dan natuurlijk geen strandweer. Ik ben begonnen met wat routes in elkaar te zetten a.h.v. voorbeeldroutes van verschillende reisorganisaties. Graag jullie hulp/tips/ervaringen.

Concept 1:
16-okt. AMS-New York
17-okt. New York
18-okt. New York
19-okt. New York
20-okt. New York - Boston
21-okt. Boston
22-okt. Boston - Green Mountains
23-okt. Green Mountains
24-okt. Green Mountains - Finger Lakes
25-okt. Finger lakes
26-okt. Finger lakes -Niagara Falls
27-okt. Niagara Falls - Pittsburg (PEN)
28-okt. Pittsburg - Shenandoah NP
29-okt. Shenandoah NP (Luray?)
30-okt. Shenandoah NP (Luray?)
31-okt. ?
1-nov. ?
2-nov. ?
3-nov. Washington DC
4-nov. Washington DC -Amsterdam
5-nov. aankomst Amsterdan

Concept 2:
16-okt. Amsterdam - New York
17-okt. New York
18-okt. New York
19-okt. New York
20-okt. New York - Washington DC
21-okt. Washington DC - Luray
22-okt. Luray - Roanoke
23-okt. Roanoke - Asheville (?)
24-okt. Asheville (GSM)
25-okt. Asheville - Chattanooga
26-okt. Chattanooga - Atlanta
27-okt. Atlanta - Savannah
28-okt. Savannah
29-okt. Savannah - Charleston
30-okt. Charleston - Myrtle Beach
31-okt. Myrtle Beach - Virginia Beach
1-nov. Virginia Beach - Anapolis/Washington
2-nov. Anapolis - Washington DC
3-nov. Washington DC
4-nov. Washington DC Amsterdam
5-nov. aankomst Amsterdam
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Last minute vakantie naar NO

Bericht door Martin & Marianne »

Wij vertrokken in 2012 eind september. We hebben toen toch nog uitgebreid van de fall colors kunnen genieten. Het verschilt ook per jaar. Je zou eens kunnen googelen naar de verwachting voor dit jaar; er zijn veel sites die aangeven wanneer de mooiste kleuren zijn te verwachten.

Misschien heb je iets aan ons verslag.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 25 sep 2018, 22:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
analogkid
Amerikakenner
Berichten: 1200
Lid geworden op: 28 dec 2009, 17:18
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Arnhem

Re: Last minute vakantie naar NO

Bericht door analogkid »

Heerlijk vooruitzicht! Wij vertrekken overmorgen voor een (korte) stedentrip langs de oostkust. Wij vliegen op Washington en gaan via Philadelphia naar New York en van daaruit vliegen we weer terug. Ik heb ook heel lang gezocht naar een betaalbaar hotel in NYC. Echt niet normaal die hotel prijzen daar. Inderdaad nauwelijks iets fatsoenlijks te krijgen onder de € 250 per nacht op Manhattan. Ik heb echt een paar maanden allerlei boekingssites in de gaten gehouden en op een dag stond Hampton Inn Chelsea op Booking voor € 175 per nacht. Direct vastgelegd en een dag later was ie weer meer dan € 400 per nacht. Echt geen peil op te trekken en dus elke dag even de sites af gaan. Voor Philly en Washington heb ik mooie aanbiedingen gescoord via Hotwire. Beiden voor ongeveer de helft van de prijs die ze normaal vragen. Goed zoeken is dus het devies!
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Last minute vakantie naar NO

Bericht door Coyote »

Voor de herfstkleuren ben je naar mijn mening inderdaad wat te laat. In ieder geval voor New England. Zelf ga ik over anderhalve week voor 2 weken naar Amerika en als ik in New Hampshire ben (7-12 okt) zijn de kleuren zo'n beetje op hun hoogtepunt als ik de voorspellingen mag geloven maar dat is altijd afwachten.

New York is inderdaad duur. Ik verblijf daar wellicht de laatste 2 nachten, maar kan nog helemaal anders worden. Heb nog niets geboekt maar ga dan zelf nabij New York zitten, dus niet hartje New York. Scheelt al enorm in de kamerprijzen. Ik zit bovendien nog met mijn huurauto en heb daar dus niets aan in Manhatten.

Voor je route heb ik niet heel veel tips. Had zelf wellicht meer tijd voor Washington DC genomen dan voor New York. Mis Gettysburg in je rijtje. Je zou zelfs nog kunnen overwegen Florida aan te doen met 3,5 week. Je route zou dan meer op het zuiden geconcentreerd zijn. De noordelijke variant is echter ook mooi. Kortom, keuzes genoeg. Nu nog bepalen waar jullie zelf het liefste naartoe gaan. :wink:

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
tomaat85
Amerikakenner
Berichten: 796
Lid geworden op: 06 feb 2011, 18:27
Contacteer:

Re: Reis SuusP: Last minute vakantie naar NO

Bericht door tomaat85 »

Hele mooie vooruizichten hoor! Over het rondje zelf is al heel veel geschreven op dit forum (zoals je zelf ook al zegt) de opties zijn bijna eindeloos en het is gewoon een kwestie van keuzes maken, wat je gevoel je ingeeft :wink: Over het overnachten in New York, je zou een AirBnB in Weehawken kunnen overwegen. Dat is daar legaal en beter betaalbaar dan in NYC. Voordeel is dat je dan vanaf Newark erg weinig reistijd hebt, je daar ook meerdere autoverhuurders hebt zitten voor als de rondreis begint en natuurlijk het geweldige uitzicht op de skyline :thumbup: Nadeel zou kunnen zijn dat je reistijd hebt voordat je op Manhattan bent. Wij hebben die reistijd helemaal niet als bezwaar ervaren, we hebben vaak de ferry genomen en de overtocht is een feestje. Ook met de bus ben je zo "aan de overkant". Er is al gezegd dat Washington mogelijk nog wel een extra dag mag krijgen, ik ben het daar zeker mee eens. 2 hele dagen ipv 1 krijg je zeker vol :D Hoe dan ook, heel veel plezier. Onze blog (https://85tomaat.blogspot.com), misschien nog goed voor tussenstop inspiratie?
Grote Amerika fan
SuusP
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 sep 2018, 16:44
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis SuusP: Last minute vakantie naar NO

Bericht door SuusP »

Sorry voor mijn late reactie! Er waren even wat dingen tussendoor gekomen (o.a. kapotte wasmachine met bijbehorend waterballet). Heel erg bedankt voor jullie reacties. De reisblogs zijn super handig en erg leuk om te lezen! Daar haal ik zeker nog wat tips uit.

Ik heb nog even op wat sites gekeken voor de verwachtingen van de herfstkleuren. Het lijkt dit jaar iets later te zijn dan normaal, maar we kunnen denk ik beter richting Virginia en North-Carolina. Ik zal morgenavond nog even puzzelen met de route. Gettysburg (en Great Falls) lijkt inderdaad ook interessant en de omgeving bij Williamsburg zag ik ook nog voorbijkomen. We zijn niet vies van een stuk rijden maar we vinden het ook wel fijn om op sommige plekken wat langer te blijven. Naar Florida lijkt mij wat te ver omdat we ook New York willen zien. Misschien dat we Atlanta skippen om zo meer tijd over te houden voor Washington e.d. We zijn niet echte museumgangers daarom had ik in eerste instantie wat minder tijd in Washington gepland.

Gelukkig ben ik niet de enige die met de hotelprijzen in New York worstelt :shock: Ik zal de hotelsites en airbnb in de gaten houden.
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Reis SuusP: Last minute vakantie naar NO

Bericht door winterpark »

Ik zou deze tijd van het jaar inderdaad voor rondje twee kiezen. De rit Asheville - Atlanta vonden wij een hele leuke. Chattanooga als stad wél weer leuker dan Atlanta. Ik zou 1 van de twee er wellicht uitgooien om nog een dag extra in Charleston door te brengen.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Reis SuusP: Last minute vakantie naar NO

Bericht door Almere vak V »

Tsja, hotel, New York en goedkoop in 1 zin. Het is bijna niet te doen.

Heb even met mijn vrouw overlegd wat zij betaalbare hotels vindt en enigszins ook net op een goede plek zitten wat betreft dingen te doen. Dan bleven er wat haar betreft 3 over:
- Roosevelt, zit vlakbij Grand Central. Statig hotel. Wel een tikkie gedateerd.
- Wellington, vlakbij Central Park. Kleine kamers, maar met je ogen dicht schijn te daar weinig van te merken...
- En als laatste het Radisson om de hoek bij Broadway. Laatste keer waren ze druk aan het renoveren. Volgens mijn vrouw 1 groot nadeel. Macy's zit recht tegenover het hotel. En als ik ergens een hekel aan heb...

Volgens mijn vrouw, na een beetje zoeken, bijna altijd te boeken voor minder dan €200 per nacht.

Vanuit mijn ervaring met hotels. Zeker in de grote binnensteden. Vaak achterhaald, rumoerig, veel herrie van buitenaf. Verouderde verwarmings- danwel airco installaties. Die of te veel herrie maken, of niet goed functioneren, danwel allebei.
Voor mn werk is het voor mij vaak prettiger om nabij een vliegveld te zitten. Vaak modernere hotels. Goed geïsoleerd en veel beter geprijsd al worden die altijd betaald door mn werk.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer