Centrale plek Oostkust

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
Timb
Amerikakenner
Berichten: 417
Lid geworden op: 06 okt 2015, 10:17
Aantal x V.S. bezocht: 4

Centrale plek Oostkust

Bericht door Timb »

Hoi,

Zoals in de titel aangegeven zijn wij op zoek naar een beetje centrale plek om de oostkust te bezoeken. Denk dan aan bijv NY, Philadelphia. Washington. Niagara falls hebben we een nachtje extra nodig en dat is niet erg, maar we willen eigenlijk lekker 2,5 a 3 weken ergens aan een mooie kust zitten waarvandaan we een aantal uitstapjes kunnen maken, maar ook een dagje fijn kunnen relaxen bij bijv het zwembad of strand. Geen idee of het te doen is hoor, maar ben benieuwd of iemand dit al eens zo gedaan heeft. Als het niet anders kan dan gaan we toch weer rond touren.

Gr. Tim
dutchie_in_boston
Amerika-expert
Berichten: 1794
Lid geworden op: 14 aug 2007, 21:57
Locatie: Boston, MA

Re: Centrale plek Oostkust

Bericht door dutchie_in_boston »

natuurlijk is dat te doen en natuurlijk kan het altijd anders, dat is toch helemaal aan jullie en waar jullie van genieten? Zoals je zelf al zegt: '...[d]enk dan aan bijv NY, Philadelphia. Washington...' Kijk op een kaart, zoek een huis op bijv. vrbo.com, huur een auto en ga op vakantie. Of is het makkelijker voor je als iemand anders alle beslissingen maakt en jou vertelt wat je nou precies moet gaan doen?
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Centrale plek Oostkust

Bericht door mtl »

Ik zou zeggen: pak de kaart er eens bij.
Timb
Amerikakenner
Berichten: 417
Lid geworden op: 06 okt 2015, 10:17
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Centrale plek Oostkust

Bericht door Timb »

Kaart heb ik er al bijgepakt, maar ik ben niet bekend aan die kant om te weten wat een leuke plaats is om te verblijven. Ging mij er om of er mensen ergens een leuke centrale plaats weten met eerdere genoemde opties. :blink:
dutchie_in_boston
Amerika-expert
Berichten: 1794
Lid geworden op: 14 aug 2007, 21:57
Locatie: Boston, MA

Re: Centrale plek Oostkust

Bericht door dutchie_in_boston »

De oostkust loopt van Key West, Fl naar Lubec ME. Centraal zijn dan Carolinas, Virginia, Delaware? Of willen jullie toch iets noordelijker want je post in Noordoosten forum? In mijn mening ligt het er aan wanneer jullie gaan, of de uitstapjes naar stad of natuur zijn, beide? Welk seizoen? In noordoosten, misschien Mystic, CT met opties naar NY en Boston, zee, Cape Cod. Is natuur belangrijker, dan misschien Adirondacks NY, of Berkshires MA. Hotel met zwembad is overal wel te vinden. Misschien een huis huren met zwembad of aan meer/zee? Geen idee wat de hurricane gaat doen maar de NC outer banks islands zijn erg mooi. Smoky Mountains VA? Ik begrijp je vraag wel maar het is, in mijn mening, zo moeilijk te beantwoorden voor een ander en ongeveer hetzelfde als vragen naar een centrale plek in europa voor leuke uitstapjes, vind ik.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Centrale plek Oostkust

Bericht door Martin & Marianne »

Inderdaad lastig. Je noemt al NY, Philadelphia en DC. Je zou dan in Philadelphia kunnen gaan zitten maar kijk eens wat dat betekent voor het bezoeken van de andere steden. Voor zowel NY als DC heb je meerdere dagen nodig. Wil je dan meerdere dagen heen en weer reizen?

Kijk eerst eens wat je allemaal wilt bezoeken en hoeveel tijd je daarvoor uit wilt trekken. Als je weet wat je wilt bezoeken is het vinden van een centrale locatie niet zo moeilijk natuurlijk.

Marianne
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Centrale plek Oostkust

Bericht door mtl »

Het lijkt me heel simpel. Pak een kaart en kruis de plaatsen aan waar je wil zijn. En dan zoek je een midden gelegen plaats dat jouw basis wordt. Om te weten of zo'n basisplek de moeite waard is zul je moeten zoeken op internet. Belangrijk is ook dat die basisplek ook betaalbare accomodatie heeft.
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Centrale plek Oostkust

Bericht door tomhster »

Opknippen in 2 of 3 "centrale" plekken lijkt mij sowieso wel praktisch. Bijvoorbeeld één bij Boston/Cape Cod, één net onder New York en nog één een stukje zuidelijker. Hou wel rekening met files, tol- en parkeerkosten, waardoor de voordelen in de praktijk nog wel eens kunnen tegenvallen.
Timb
Amerikakenner
Berichten: 417
Lid geworden op: 06 okt 2015, 10:17
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Centrale plek Oostkust

Bericht door Timb »

Ik zal nog eens even goed kijken wat we graag in ieder geval willen zien. Heb ook al wat reisverslagen doorgelezen dus heb denk ik een aardig goed idee welk gebied we willen zitten. Bedankt voor de tips in ieder geval zo ver. :thumbup:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer