Kerst in New York

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Reinoknip
Amerika-ontdekker
Berichten: 35
Lid geworden op: 11 feb 2015, 08:40
Aantal x V.S. bezocht: 2

Kerst in New York

Bericht door Reinoknip »

Voor het eerst gaan we met de kerst naar New York. Zoals ik merk moet het ontzettend druk zijn in deze tijd.
Moet ik me dan voorstellen dat de metro's overvol zijn? Lange wachtrijen voor de Hop on Hop Off? We hebben een hotel in Midtown dus zal ook wel veel lopen worden, maar als iemand tips heeft voor vervoer in de drukte zijn ze van harte welkom.
Verder hebben we vooraf de Dyker Height lights tour geboekt, willen we schaatsen in central park en zijn we van plan om een bezoek aan Macys te brengen. Als iemand nog echte must do/ see tips tijdens de kerst heeft zijn ze ook van harte welkom.
Alvast bedankt.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7755
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Kerst in New York

Bericht door mtl »

Het is druk maar niet dusdanig dat het moeilijker wordt om er te zijn. Metro's zullen vol zijn op piektijden. Niks om je zorgen over te maken.
Reinoknip
Amerika-ontdekker
Berichten: 35
Lid geworden op: 11 feb 2015, 08:40
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Kerst in New York

Bericht door Reinoknip »

Oké bedankt voor de geruststellende reactie!
Gebruikersavatar
tosca
Amerika-expert
Berichten: 3212
Lid geworden op: 01 feb 2010, 16:30

Re: Kerst in New York

Bericht door tosca »

Voor algemene tips over NY kun je het NY topic eens doornemen, bomvol tips & info: viewtopic.php?f=9&t=45082

V.w.b. NY tijdens de kerstperiode zijn de etalages van Saks Fith Avenue wel het bekijken waard, net als de boom bij Rockefeller Center of een show van de Rockettes?
Gebruikersavatar
meyem
Amerika-expert
Berichten: 4600
Lid geworden op: 15 sep 2010, 21:53
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Amstelveen

Re: Kerst in New York

Bericht door meyem »

dit is een handig plattegrondje voor de meest indrukwekkende etalages:
NYC xmas.jpg
Ik ben nooit echt met kerst naar de stad geweest, maar wel een paar keer in de weken ervoor. Zeker, het is druk, maar zoooo gezellig :D
Dyker Heights is geweldig leuk om te bezoeken.

dit is ook een nuttig draadje om eens door te lezen:
https://www.tripadvisor.com/ShowTopic-g ... _York.html
en dit draadje:
https://www.tripadvisor.com/ShowTopic-g ... _York.html
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Reinoknip
Amerika-ontdekker
Berichten: 35
Lid geworden op: 11 feb 2015, 08:40
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Kerst in New York

Bericht door Reinoknip »

Ontzettend bedankt voor de bruikbare tips!
Miss iemand nog een tip voor een restaurant die redelijk aan de prijs is tijdens de kerst?
Gebruikersavatar
meyem
Amerika-expert
Berichten: 4600
Lid geworden op: 15 sep 2010, 21:53
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Amstelveen

Re: Kerst in New York

Bericht door meyem »

Lees vooral mijn TA draadjes even door. Daar komen goede restaurants ook ruimschoots aan bod
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Reinoknip
Amerika-ontdekker
Berichten: 35
Lid geworden op: 11 feb 2015, 08:40
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Kerst in New York

Bericht door Reinoknip »

Bedankt! Ik kan alleen nog niet reserveren, dus ik zal even moeten wachten...
Even iets anders, ik heb Crown Reserve tickets gekocht, dus met toegang tot de kroon.
De ferry vanaf battery park zit daar toch bij in? Of niet? Weet iemand dit?
Gebruikersavatar
meyem
Amerika-expert
Berichten: 4600
Lid geworden op: 15 sep 2010, 21:53
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Amstelveen

Re: Kerst in New York

Bericht door meyem »

Nee, nu je het zegt, ik geloofd dat je bij de meeste restaurants pas 1 maand voor de kerst kunt reserveren.

en ja, de bootreis naar Lady Liberty zit er bij in.
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Gast

Re: Kerst in New York

Bericht door Gast »

Ik zou wel vóór de Kerst gaan. Een dag erna (26 dec) worden de etalages al weer omgebouwd.
Reinoknip schreef:Ontzettend bedankt voor de bruikbare tips!
Miss iemand nog een tip voor een restaurant die redelijk aan de prijs is tijdens de kerst?
Probeer het bij een Chinees (geen grap, die sluiten namelijk niet: https://www.amny.com/eat-and-drink/chin ... -1.9703839)
Reinoknip
Amerika-ontdekker
Berichten: 35
Lid geworden op: 11 feb 2015, 08:40
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Kerst in New York

Bericht door Reinoknip »

Bedankt wederom voor de reacties....!
We gaan 22-12 dus kunnen de etalages nog zien...!
Miss vervelend er komt ieder keer toch weer iets naar boven waar ik een vraag over heb.
Is op 2e kerstdag nu echt alles zo afgeprijsd? Of moet je daarvoor naar woodbury?
We zijn van plan om de eerste 2 dagen de hop on hop off te boeken met daarbij een metrokaart. Welke maatschappij bevelen jullie aan? BIG BUS of GRAY LINE?

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
meyem
Amerika-expert
Berichten: 4600
Lid geworden op: 15 sep 2010, 21:53
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Amstelveen

Re: Kerst in New York

Bericht door meyem »

Ja, 2e kerstdag is overal grote uitverkoop, maar dus wel: DRUK, DRUK, DRUK.... ik zou liever iets anders gaan doen.
En dat is dan niet een HOHO bus.... yikes... :lol:
Ik geloof niet dat die busmaatschappijen veel voor elkaar onder doen.... wat reviews zoeken op het net?
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Gebruikersavatar
tomaat85
Amerikakenner
Berichten: 796
Lid geworden op: 06 feb 2011, 18:27
Contacteer:

Re: Kerst in New York

Bericht door tomaat85 »

We gaan, van 6 t/m 12 december 2018. Hoewel de Werelddealweken niet mijn gewenste klapper hebben opgeleverd toch maar geboekt. Uiteindelijk is rechstreeks met 2'n voor 950euro met 1 stuks ruimbagage niet slecht (en een stoelkeuze).
Het samenstellen van het programma (alleen de hoofdlijnen) kan beginnen. We zijn in mei nog 4 dagen in NYC geweest maar zijn er nog nooit in de winter en dus ook niet met de kerst. We hebben al wat ingelezen nav bovenstaande tips van "Ms NewYork" :D en hebben er super veel zin in.
Eerst nog een AirBnB zoeken in Brooklyn maar dat lijstje met favorieten staat er al een tijdje :wink: , nu maar hopen dat er nog een leuke beschikbaar is.
Grote Amerika fan
Gebruikersavatar
meyem
Amerika-expert
Berichten: 4600
Lid geworden op: 15 sep 2010, 21:53
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Amstelveen

Re: Kerst in New York

Bericht door meyem »

tomaat85 schreef: We hebben al wat ingelezen nav bovenstaande tips van "Ms NewYork" :D en hebben er super veel zin in.
:lol:
Dank, maar ik ben al bijna 2 jaar niet meer in de stad geweest, ik begin out-of-touch te raken.... :|

Gaan jullie echt met kerst, of ervoor? Het is in ieder geval een reuze gezellige periode.
De eerste keer dat ik in december ging, was dat rond 5 december. Amerikanen die elkaar op het vliegveld tegenkwamen, wensten elkaar een gezellige kerst. Dat vond ik nogal overdreven... tot ik in de stad aankwam en zag hoe enorm kerst daar al aan de gang was :santa:

Heel veel gezellige kerstmarktjes, prachtige etalages, indrukwekkende bomen.... En dichter bij kerst zelf kun je deelnemen aan het zingen van Carols op diverse plekken, zeker de moeite waard om even naar te goochelen!
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Bennogr
Amerika-expert
Berichten: 8334
Lid geworden op: 26 mar 2006, 07:13
Locatie: Philadelphia, PA

Re: Kerst in New York

Bericht door Bennogr »

Meyem: al bijna 2 jaar niet in NY geweest??!! Kom terug, de stad mist je!
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Gebruikersavatar
meyem
Amerika-expert
Berichten: 4600
Lid geworden op: 15 sep 2010, 21:53
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Amstelveen

Re: Kerst in New York

Bericht door meyem »

Bennogr schreef:Kom terug, de stad mist je!
:lol: :lol: :lol:
Dank je!! En anders ik de stad wel!
Het leven heeft even andere prioriteiten, maar ik hoef mijn ogen maar dicht te doen om een momentje in The Big Apple te vertoeven :D

(maar het kriebelt altijd en Halloween staat al een tijdje op mijn verlanglijst, dus wie weet, geef ik me tegen die tijd een leuk verjaardagskado :toothy7: )
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Gebruikersavatar
tomaat85
Amerikakenner
Berichten: 796
Lid geworden op: 06 feb 2011, 18:27
Contacteer:

Re: Kerst in New York

Bericht door tomaat85 »

@Meyem; Ja, "stom" is dat he...een politie serie, een film, een nieuwsbericht waar NYC in voorkomt geeft een instant prikkel om een lade met herinneringen open te trekken en (fijne) emoties op te wekken. Wij hebben inmiddels ook een AirBnB geboekt in Brooklyn en zijn "all set". En jouw moment komt wel weer, je hebt altijd je ringtone nog :wink:
Grote Amerika fan
Gebruikersavatar
meyem
Amerika-expert
Berichten: 4600
Lid geworden op: 15 sep 2010, 21:53
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Amstelveen

Re: Kerst in New York

Bericht door meyem »

hahaha, die ringtone!! Ik ben er al de hele ochtend naar op zoek voor mijn nieuwe telefoon!!!
Ik kwam 'm 100x tegen in allerlei opslagmedia, maar ik heb pas opgeschoond en schijnbaar heb ik alle versies weggegooid!!

Voor nu heb ik dan Imagine van Lennon erop staan, en ik wacht geduldig tot het aan/uit knopje van mijn oude telefoon weer eens mee wil werken, dan kan ik alle bestanden over gaan zetten :lol: :lol: :lol:

Wanneer gaan jullie precies? En welk adres in Brooklyn?
Edit: ah, ik zie het al 6-12 december... Lekkerrrrrrrr :D
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Gebruikersavatar
tomaat85
Amerikakenner
Berichten: 796
Lid geworden op: 06 feb 2011, 18:27
Contacteer:

Re: Kerst in New York

Bericht door tomaat85 »

@meyem; Ik heb je net de ringtone per mail toegezonden, just in case.
We zijn er itt mijn eerdere post vanaf 9t/m15-12 en zitten hier (https://www.airbnb.nl/rooms/25688649?wl ... &infants=0)
Grote Amerika fan
Gebruikersavatar
meyem
Amerika-expert
Berichten: 4600
Lid geworden op: 15 sep 2010, 21:53
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Amstelveen

Re: Kerst in New York

Bericht door meyem »

Nou, als jullie daar al vertoeven, moet je zeker eens 's avonds de bus naar Dyker Heights nemen! Even van tevoren bekijken tussen welke straten de leukste tuinen te bewonderen zijn. Dat is echt een belevenis.
Tegenwoordig staan er ook karretjes die warme choco e.d. verkopen.

De Green-Wood cemetary is ook de moeite van een mooie dag waard, vind ik, net als het museum bij Prospect Park.

En in Victorian Flatbush kun je van die prachtige Amerikaanse huizen bewonderen, net aan de andere kant van Prospect Park.
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer