Eerste bezoek aan NY

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
Jerbo
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 dec 2012, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 0

Eerste bezoek aan NY

Bericht door Jerbo »

Hallo iedereen!

Binnen een drietal weken (31/08 - 04/09) gaan mijn vriendin en ik voor het eerst naar New York.

We verblijven in het hotel Pod 51 in Manhattan.

Zelf hebben we al wat informatie opgezocht, maar bij mijn rondreis van Las Vegas naar LA enkele jaren geleden kreeg ik hier heel wat zeer goede & waardevolle tips.

Wat raden jullie aan van transport van de luchthaven Newark naar ons hotel? Zijn gedeelde shuttlebussen een goede optie? Welke optie(s) zouden jullie aanraden?

Een tweede vraag gaat over de voordeelpassen. We zijn zeer geïnteresseerd om de New York Pass voor 3 dagen aan te schaffen. Een 3-day pass komt nu op 199 dollar per persoon. Er loopt momenteel een actie die op dinsdag 14augustus eindigt. Is dit een goede prijs? Het lijkt ons wel tof om dit te doen voor een eerste bezoek.

Zijn er nog andere bepaalde zaken die jullie ons kunnen aanraden?

Alvast bedankt voor de hulp!
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Eerste bezoek aan NY

Bericht door tomhster »

Ik ben niet zo wild van die shuttles. Je kunt een goede ervaring hebben, maar ook de pech dat er eerst allemaal andere mensen ergens anders afgezet of opgehaald moeten worden. Het openbaar vervoer werkt best prima. Je neemt de monorail naar het treinstation en neemt daar de trein naar Penn Station New York. Dit is het eindpunt, niet verwarren met Penn Station dat in de staat New Jersey ligt. Binnen Manhattan neem je de metro.

Ik heb bij een eerder bezoek de sightseeingpass gekocht die ook op http://www.newyork.nl staat (ik heb daar verder geen banden mee) Via die site, maar ook op andere manieren, kun je zo'n pas vaak met 20% korting kopen. Hoe langer de pas geldig is, hoe relatief aantrekkelijker de prijs. Ook kun je een variant kopen voor bijvoorbeeld 10 attracties. Lees het boekje wat je kunt downloaden goed door en maak dan voor jezelf de rekensom. Voor mij was de vorige keer de all-in variant voor 5 dagen handig, nu ga ik voor de 10 attracties naar keuze variant (Flexpass).
Sandy40
Amerika-ontdekker
Berichten: 68
Lid geworden op: 02 okt 2012, 11:25

Re: Eerste bezoek aan NY

Bericht door Sandy40 »

Afgelopen juni waren wij in NY en wij vonden de New York Seightseeing Pass helemaal top! Wij hadden de Flexpass met 10 attracties voor $ 159 p/p. Dit was wel een aanbieding. Van de 10 attracties hebben we zeker gebruik gemaakt van een stuk of 6, we hebben ons geld in ieder geval eruit gehaald.

Verder hebben wij ook vanaf JFK de OV gepakt. Maar dat vind ik alleen de moeite waard als je hotel heel dichtbij een metrostation is. Ons hotel (The New Yorker) was nog geen minuut lopen van Penn Station, dan is het wel te doen! En anders kan je beter gewoon een taxi of Uber pakken. Met shuttles hebben wij ook geen goede ervaringen.

Veel plezier!
Jerbo
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 dec 2012, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Eerste bezoek aan NY

Bericht door Jerbo »

Super, bedankt voor de handige informatie!

Ik heb me wat verdiept in de verschillende passen en kwam ook uit op de Sighseeing pass met name de Flex Pass. Daar kunnen we bijvoorbeeld 6 attracties selecteren en komt het goedkoper uit dan de Citypass en kunnen we ze wel alle 6 kiezen. Bij de city liggen er 3 vast en moet je bij de andere 3 een keuze maken tussen 2 opties.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer