Advies gevraagd over !

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Gebruikersavatar
Martijn1985
Amerika-ontdekker
Berichten: 24
Lid geworden op: 07 aug 2018, 11:45
Aantal x V.S. bezocht: 1

Advies gevraagd over !

Bericht door Martijn1985 »

Heb mezelf net voorgesteld en gezegd een topic te openen, bij deze de volgende vraagjes!

Mijn wens is eind september / begin oktober 2019 naar New York te gaan, maar ik heb autisme, adhd en licht verstandelijke beperking.
Nu heb ik dus begeleiding nodig om mijn reis te kunnen uitvoeren.
Afgelopen mei had ik dat in de vorm van een organisatie, (duur) en veel te duur in mijn ogen omdat ook in New York te doen.
Nu wil ik zelf alles regelen (niet alleen) zodat ik kan profiteren van goedkopere maand, ticket en verblijf ect.

Want dat kan mij en de andere veel geld schelen, en wij moeten de begeleider ook ervan de kosten verdelen.

Nu was mijn vraag, wat is een goed,goedkoop en mooi verblijf, met wel losse bedden ? en zo ik inschat voor 5 personen.

Alvast bedankt Martijn :thumbup:
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Advies gevraagd over !

Bericht door tomhster »

Volgens de reviews zou dit een goede optie zijn:

https://www.hiusa.org/hostels/new-york/ ... el-booking

Dan heb je een beetje een idee qua kosten. Je zou dan voor een 4 of 6-persoons kamer kunnen kiezen en dan zit je rond de 70 euro per persoon per nacht. Het delen van "normale" hotelkamers zal nog een stuk duurder uitkomen. Als je nog goedkoper wilt verblijven en vliegen dan moet je in januari/februari gaan, maar dan kan het uiteraard heel koud zijn.
Gebruikersavatar
Martijn1985
Amerika-ontdekker
Berichten: 24
Lid geworden op: 07 aug 2018, 11:45
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Advies gevraagd over !

Bericht door Martijn1985 »

dankjewel, zal eens kijken
Gebruikersavatar
miccie
Amerikafan
Berichten: 366
Lid geworden op: 21 jan 2012, 22:33
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Re: Advies gevraagd over !

Bericht door miccie »

Eind september begin oktober is qua weer een mooie tijd van het jaar. In die periode is het over het algemeen lekker weer.

Qua overnachting kan je ook kijken naar ymca westside. Daar ben ik zeer tevreden over en ga ik eind deze maand weer
naartoe. Link: https://www.ymcanyc.org/association/gue ... tsiderooms

Omdat je toch nog een jaar de tijd hebt, kan je de tijd nemen om te zien wat je wilt gaan doen en zien in de stad.
Er is veel meer te doen dan wt er in de gemiddelde reisgids wordt vermeld. Google en youtube zijn wat dat betreft
erg makkelijk.
1988 California | 1997 California | 2009 New York City | 2014 New York City & Washington DC | 2016 New York City | 2018 New York City
Gebruikersavatar
Martijn1985
Amerika-ontdekker
Berichten: 24
Lid geworden op: 07 aug 2018, 11:45
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Advies gevraagd over !

Bericht door Martijn1985 »

bedankt
Gebruikersavatar
tomaat85
Amerikakenner
Berichten: 796
Lid geworden op: 06 feb 2011, 18:27
Contacteer:

Re: Advies gevraagd over !

Bericht door tomaat85 »

Mooie vooruitzichten hoor.
Wat je zou kunnen meenemen in je alternatieven is een AirBnB. Je krijgt dan wel wat reistijd van en naar Manhattan want met 3 slaapkamers een AirBnB op Manhattan is niet eenvoudig, en heel duur en mag officieel niet.
Wij hebben met 4'n in Weehawken gezeten en dat is heel goed bevallen en eerder in Brooklyn ook met zijn 4'n, ook super.
Ik heb zomaar 2 opties ingeplakt zodat je een idee krijgt. Met de juiste periode en jullie persoonlijke wensen mbt slaapkamers (2 of 3 slaapkamer en dan met of zonder slaapbank in de woonkamer) , badkamers etc krijg je natuurlijk een beter idee..
Hoe dan ook, veel plezier alvast...NYC is geweldig!

https://www.airbnb.nl/rooms/21848861?lo ... s=ewkEOMUj

https://www.airbnb.nl/rooms/18656157?lo ... s=4TARwupU
Grote Amerika fan
Gebruikersavatar
meyem
Amerika-expert
Berichten: 4600
Lid geworden op: 15 sep 2010, 21:53
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Amstelveen

Re: Advies gevraagd over !

Bericht door meyem »

begin oktober valt niet echt onder 'goedkope maand'... maar die heb je dan ook bijna niet in NYC... :D
Op februari/maart na, maar ja, dan kan het ERRUG koud en nat zijn!

Spannend! Zo'n 6 pp kamer in een hostel lijkt mij perfect, maar ik vraag me af of je ook echt voor elkaar krijgt dat je samen 1 kamer hebt? Het zou mij verbazen, eerlijk gezegd...
Als je op het punt staat een onderkomen te kiezen, koppel dan vooral even hier terug voor wat 'ervaren' meningen.

Queens bedden zijn smalle 2 pp bedden, maar als je geen stel bent, moet je daar hoogstens in je eentje in willen liggen, denk ik. Ik kan even niet op de term voor een eenpersoons komen, op dit moment.
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Gebruikersavatar
tomaat85
Amerikakenner
Berichten: 796
Lid geworden op: 06 feb 2011, 18:27
Contacteer:

Re: Advies gevraagd over !

Bericht door tomaat85 »

Een hele goeie van Meyem, let op de bedden maatvoering. Ik ben in het verleden tourleider geweest voor NY reizen (tijdens de Marathon) en veel mannen groepjes dachten wel een bed te kunnen delen maar die kwamen dan bij een Queensbed bedrogen uit (ps, verschillen tussen de Kings en Queens bedden stond wel duidelijk in de brochure uitgelegd hoor). Om een Queens te delen dan moet je echt wel wat meer zijn dan vrienden om daar comfortabel met 2 in te kunnen slapen :wink: Goed om in de gaten te houden als de groep niet echt uit "stelletjes" bestaat!
Grote Amerika fan
Gebruikersavatar
Martijn1985
Amerika-ontdekker
Berichten: 24
Lid geworden op: 07 aug 2018, 11:45
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Advies gevraagd over !

Bericht door Martijn1985 »

Bedankt, blijf maar met adviezen komen, waardeer het zeer !!!!!! :thumbup:
Gebruikersavatar
GinnyUSA
Amerikafan
Berichten: 390
Lid geworden op: 21 okt 2015, 18:19
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Advies gevraagd over !

Bericht door GinnyUSA »

Ik zou inderdaad een hostel met goede beoordelingen zoeken, bijvoorbeeld die hier al genoemd zijn. En dan een kamer met privé-badkamer, als dat voor jou ook belangrijk is.
Ik zou ze mailen voor de reservering en uitleggen dat jullie een kamer willen voor jullie allen samen. Als je via een boekingssite boekt heb je kans dat je op verschillende kamers ligt.
En zoeken naar bunkbeds of twins.

Goedkope periodes zijn er inderdaad niet echt in nyc, maar op tijd boeken maakt veel verschil. Voor vliegtickets weet je nooit wanneer er een goede aanbieding is, en voor ho(s)tels ook niet. Maar voor accommodatie geldt vaak, hoe vroeger hoe beter.

Leuk dat je dit zelf wil plannen! Dat is goed te doen, en hier zijn mensen altijd bereid te adviseren.
Gebruikersavatar
meyem
Amerika-expert
Berichten: 4600
Lid geworden op: 15 sep 2010, 21:53
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Amstelveen

Re: Advies gevraagd over !

Bericht door meyem »

aha, ja een 'twin bed' is een 1 pp bed.... heel onlogisch, want het klinkt als een dubbelbed :D

een bunkbed is een stapelbed.
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Gebruikersavatar
Martijn1985
Amerika-ontdekker
Berichten: 24
Lid geworden op: 07 aug 2018, 11:45
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Advies gevraagd over !

Bericht door Martijn1985 »

Hartelijk dank :clap:
Soms moet je accepteren dat iets wat je graag wil niet haalbaar is.dat heb ik vandaag gedaan! uitkomst is nu nog beter geworden
Gebruikersavatar
Martijn1985
Amerika-ontdekker
Berichten: 24
Lid geworden op: 07 aug 2018, 11:45
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Advies gevraagd over !

Bericht door Martijn1985 »

Bedankt voor het lezen, blijf maar advies geven. Ook omtrent eten ect goedkoop maar gezond
Soms moet je accepteren dat iets wat je graag wil niet haalbaar is.dat heb ik vandaag gedaan! uitkomst is nu nog beter geworden
Gebruikersavatar
meyem
Amerika-expert
Berichten: 4600
Lid geworden op: 15 sep 2010, 21:53
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Amstelveen

Re: Advies gevraagd over !

Bericht door meyem »

Eten in New York moet je niet vooruit plannen, vind ik.
Er zijn zoveel mogelijkheden, gewoon iets zoeken waar je toevallig bent rond etenstijd werkt voor mij het best.
Ik ga graag naar PAX of een deli zoals Bryant Deli op de hoek van 38 street en 6th Avenue, haal wat lekkers en eet het dan in Bryant Park op.
De Shake Shack in Madison Square Park is ook een aanrader.

Ik zou me eerst op vluchten en hotel storten en dan dichter bij de tijd een rijtje maken van dingen die jullie graag zouden willen zien. En dan hier hulp vragen met het groeperen van die dingen. (Wat ligt een beetje bij elkaar en wat kun je in 1 dag doen, enzo)

Heb je dit draadje al eens bekeken:
viewtopic.php?f=9&t=45082
Daar kun je alvast weer een tijdje mee voort.

Toen ik voor het eerst ging, heb ik hier veel gebruik van gemaakt:
https://www.tripadvisor.com/Attractions ... _York.html
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Gebruikersavatar
Martijn1985
Amerika-ontdekker
Berichten: 24
Lid geworden op: 07 aug 2018, 11:45
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Advies gevraagd over !

Bericht door Martijn1985 »

Dankjewel :clap:
Soms moet je accepteren dat iets wat je graag wil niet haalbaar is.dat heb ik vandaag gedaan! uitkomst is nu nog beter geworden
Gebruikersavatar
meyem
Amerika-expert
Berichten: 4600
Lid geworden op: 15 sep 2010, 21:53
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Amstelveen

Re: Advies gevraagd over !

Bericht door meyem »

Mijn volgorde van plannen is altijd zo:
Eerst op jacht naar een betaalbare vlucht.

Zodra je de precieze reisdagen weet (afhankelijk van die vlucht), kun je op zoek naar een betaalbaar onderkomen. Het heeft niet zoveel zin om iets aan te raden, omdat prijzen enorm verschillen, soms per week.
Je kunt beter op zoek gaan naar leuke aanbiedingen in jullie reistijd en dan hier meningen vragen over het hotel/hostel dat jullie voor ogen hebben.

En dan begint de voorpret van de planning. :D

Tot die tijd is het handig om lekker veel reisblogs te lezen, om zo ideeën op te doen.
Als er in de 'Op een rijtje naar Amerika' een 'liveverslag' bij staat, dan is dat een reisblog:
2018
2017
2016
2015
2014
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Gebruikersavatar
Martijn1985
Amerika-ontdekker
Berichten: 24
Lid geworden op: 07 aug 2018, 11:45
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Advies gevraagd over !

Bericht door Martijn1985 »

is vroegboek korting dan ook nog van toepassing ?
Zoek ook nog steeds een geschikte vrijwilliger/begeleider die mee kan om daar de reis te begeleiden, en die om kan gaan met autisme ect
Soms moet je accepteren dat iets wat je graag wil niet haalbaar is.dat heb ik vandaag gedaan! uitkomst is nu nog beter geworden
Gebruikersavatar
meyem
Amerika-expert
Berichten: 4600
Lid geworden op: 15 sep 2010, 21:53
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Amstelveen

Re: Advies gevraagd over !

Bericht door meyem »

Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Gebruikersavatar
meyem
Amerika-expert
Berichten: 4600
Lid geworden op: 15 sep 2010, 21:53
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Amstelveen

Re: Advies gevraagd over !

Bericht door meyem »

Vroegboekkorting is nogal relatief. Je kunt op veel momenten een leuke aanbieding vinden, maar ik zou zeker alles ongeveer 6 maanden van tevoren vastleggen, want je reistijd is best populair (meestal lekker weer rond die tijd).

Ik dacht dat je al een begeleider had gevonden? Daar had je toch een organisatie voor?
Dat is inderdaad wel een belangrijk punt om mee te beginnen, maar eerlijk gezegd heb ik daar geen ervaring mee en kan daarom ook niet echt raad geven....

Hoe gaat je groep eruit zien? Je had het over ongeveer 5 mensen.
Hebben jullie allemaal te maken met een vorm van autisme?
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Gebruikersavatar
meyem
Amerika-expert
Berichten: 4600
Lid geworden op: 15 sep 2010, 21:53
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Amstelveen

Re: Advies gevraagd over !

Bericht door meyem »

Deze site ken je waarschijnlijk al:
http://www.mariskamedia.nl/wordpress/op ... t-autisme/
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer