Reis catje1977: Rondje Noordoosten of toch van Noord naar Zuid?

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
catje1977
Amerika-ontdekker
Berichten: 82
Lid geworden op: 26 jan 2009, 11:31
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Reis catje1977: Rondje Noordoosten of toch van Noord naar Zuid?

Bericht door catje1977 »

Hoi allemaal!!
Volgend jaar gaan we met 2 gezinnen een maand op reis naar Amerika. 4 kids van 11/11/13/13 jaar oud

We hebben Las Vegas, rondje N/P's en dan een week in een villa in L.A. op het oog gehad, maar we hebben er een paar bij die niet goed tegen de extreem hete temperaturen kunnen, en die daar al geweest zijn. Daarom oriënteer ik me op een rondje door het Noordoosten ofwel van Noord naar Zuid.

Misschien kunnen jullie inzicht geven, ik heb al aardig wat rondgezocht en gelezen

Rondje Noordoosten heb ik wel een plan voor:

4 juli reis naar New York, verblijf 3 nachten en stad verkennen
7 juli trein naar Philadelphia, 2 nachten, stad verkennen
9 juli trein naar washington, 2 nachten, stad verkennen
11 juli huurauto ophalen en naar Lancaster, 2 nachten verblijven
11 juli Lancaster - Amish excursie en markt
12 juli dagje Herseypark en Herseyfabriek
13 juli naar Ithaca, verblijf 2 nachten en wat natuur verkennen rondom Finger lakes en watervallen
15 juli Niagara falls, 1 nacht verblijf en bezoek watervallen
16 juli naar Toronto, verblijf van 3 nachten. Stad verkennen
19 juli naar Alonquin Highlands, 2 nachten verblijf, verkenning Alonquin State Park
21 juli naar Montreal, verblijf van 2 nachten, stad verkennen'
23 juli naar Lake Placid, KOA cabin, 3 nachten verblijf
tijd om te raften, kayakken, klimmen in de Ausable rivier, zwemmen, hiken etc
26 juli rijden naar Cape Cod (onderweg bezoek Ben en Jerry's fabriek en misschien shoppen in new hampshire)
verblijf van 4 nachten in Cape cod in een villa/ huis met zijn allen. Tijd voor strand, relax, surfen, vissen etc
30 juli terug naar de luchthaven en naar huis

we kunnen ook 1 of 2 augustus vliegen dus we kunnen hier of daar een extra stop of een extra nacht maken

Deze route leek me afwisselend voor zowel ons als de kids. Steden, maar ook veel natuur en water (ze zijn gek op watervallen, zwemmen in rivieren, scharrelen rond stranden etc) Een dagje pretpark etc.

Ik heb ook een vaag idee in gedachten van new York naar Orlando te rijden, en daar 5 dagen te cruisen op het einde. Maar tussen Washington en Orlando ben ik helemaal niet bekend.
Ik zou dan zoiets doen:

4 juli reis naar New York, verblijf 3 nachten en stad verkennen
7 juli trein naar Philadelphia, 2 nachten, stad verkennen
9 juli trein naar washington, 2 nachten, stad verkennen
11 juli huurauto ophalen en naar ??
---
---
---
21 juli naar Charleston, SC, 3 nachten (is daar veel te doen voor kids?)
24 juli naar Savannah, GA, 2 nachten (idem)
26 juli naar St Augustine , FL, 2 nachten (dat ken ik wel)
28 juli naar Capa canaveral, bezoek aan Space center
29 juli, 5 daagse cruise vanaf Port Canaveral met Carnival Liberty naar Bahamas
2 augustus ontscheping en avond naar huis vliegen

Maar wat er tussen? ik zie de stops wel op de kaart, maar heb de ballen verstand van wat bij ons past...
We houden dus van shoppen (outlets en malls), evt een pretpark hier of daar (maar we hoeven niet in orlando te verblijven, al geweest)
mooie natuur of National parks waar je een hike kunt maken naar mooie uitkijkpunten, trail fietsen, door rivier wandelen of watervallen zien/ beklimmen/ zwemmen. Raften etc. Zo'n bezoek aan een fabriek ala Hershey of Ben en Jerry en soortgenoten leek ons ook leuk.
Het leukste wat we afgelopen jaar gedaan hebben, was klimmen op de Sticky Waterfalls Bua Thong in Thailand. Natuur, lekker nat worden etc.
Alles met dieren is ook leuk, en een tocht om te vissen of juist om dieren te bekijken (whales, kroko etc) is leuk

Dit om en beeld te schetsen van wat we leuk vinden.
Geen extreme hitte indien mogelijk. Mooie afwisseling van natuur/ cultuur/ steden/ shoppen
Niet heel erg veel super lange rijdagen ivm wagenziekte van een kind.

Heeft er iemand een suggestie, zowel over eerste als tweede idee?
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7760
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Rondje Noordoosten of toch van Noord naar Zuid?

Bericht door mtl »

In juli en augustus kan je overal in de VS m.u.v. Alaska met extreme hitte te maken krijgen. Ook in New York kan je temperaturen rond de 40 graden treffen. Als extreme hitte niet jullie ding is dan zou je echt moeten overwegen om buiten de zomer te gaan.
Gebruikersavatar
catje1977
Amerika-ontdekker
Berichten: 82
Lid geworden op: 26 jan 2009, 11:31
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Rondje Noordoosten of toch van Noord naar Zuid?

Bericht door catje1977 »

Ik snap het, buiten de zomer is de eerstkomende 8 jaar geen optie met de kids, als we 4 weken willen gaan.
maar doorgaans zal de Oostkust / Noordoost toch wat koeler zijn op de meeste plaatsen?

Hoe dan ook, buiten de extreme hitte gedacht, ben ik aan het bekijken of Noordoost een mooi alternatief kan zijn voor Zuidwest (wat we inderdaad beter een keer in een meivakantie kunnen doen)
ANY
Amerika-expert
Berichten: 3032
Lid geworden op: 09 mar 2004, 17:47
Locatie: Ithaca,NY

Re: Rondje Noordoosten of toch van Noord naar Zuid?

Bericht door ANY »

Het is niet zozeer de temperatuur, maar de vochtigheidsgraad die er voor zorgt dat het nog heter voelt. In het zuiden uiteraard een stuk warmer en vochtiger. We hebben een keer een kampingtrip naar het zuiden gemaakt in de zomer, erg heet. Die eerste reis die je plaatste is lekker rustig aan en lekker veel natuur, heerlijk voor de zomer.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Cappy1973
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 jul 2018, 16:01
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis catje1977: Rondje Noordoosten of toch van Noord naar Zuid?

Bericht door Cappy1973 »

Hoi Catje1977, ik ben ook druk bezig met het plannen van een trip. Zie viewtopic.php?f=9&t=71839. Komt voor een deel overeen. Misschien heb je er wat aan.
Gebruikersavatar
tosca
Amerika-expert
Berichten: 3212
Lid geworden op: 01 feb 2010, 16:30

Re: Rondje Noordoosten of toch van Noord naar Zuid?

Bericht door tosca »

catje1977 schreef:Ik snap het, buiten de zomer is de eerstkomende 8 jaar geen optie met de kids, als we 4 weken willen gaan.
maar doorgaans zal de Oostkust / Noordoost toch wat koeler zijn op de meeste plaatsen?
Jahoor! Tuurlijk zal het warm zijn en kun je de pech hebben dat je deze extreme temperaturen hebt. Maar ik vind het over het algemeen best te doen. Afgelopen jaren zijn wij diverse keren midden in de zomer (eind juni / juli & augustus) aan de oostkust geweest en geen enkele keer hebben we gedacht "dit is echt niet te doen".

Als het echt heel erg warm is gewoon een tempootje lager en een ijsje meer ;)
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis catje1977: Rondje Noordoosten of toch van Noord naar Zuid?

Bericht door tomhster »

Plan 1 lijkt mij best redelijk uitgewerkt. Ik zou alleen naar Ottawa gaan in plaats van Montreal. Vriendelijker, mooier, gezelliger en kleinschaliger. Bovendien ligt het gunstig op route. Lake Placid is leuk. Je zou tussen Ottawa en Lake Placid via Gananoque kunnen rijden voor een boottocht langs de thousand islands. Dat is maar een klein stukje om.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer