Reis Cappy1973: wie wil even meedenken. Reis NY naar Florida.

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
Cappy1973
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 jul 2018, 16:01
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis Cappy1973: wie wil even meedenken. Reis NY naar Florida.

Bericht door Cappy1973 »

Hoi,

Volgend jaar willen we met onze kinderen van dan 13 en 16 een (auto) roadtrip van 4 weken maken in Amerika. Het plan is om eerst NY aan te doen en daarna af te zakken naar Florida. Onderstaand reisschema heb ik opgesteld na wat forums te hebben gelezen. Voor ik hotels etc. ga boeken en gericht op zoek ga naar tickets (is nu nog een beetje vroeg), wil ik wel zeker weten dat het reisschema oké is. Hebben we nu alle leuke plekjes op deze route ingepland? Missen we iets? Is dit überhaupt haalbaar? Want we wilen natuurlijk het mooiste eruit halen. Ik ben benieuwd naar je advies. Alvast bedankt.

Claudia.

Dag: Naar:
1 Heenvlucht New York (NY)
2 New York (NY)
3 New York (NY)
4 New York (NY)
5 Washington (DC)
6 Washington (DC)
7 Shenandoah NP (Luray) (VA)
8 Charlottesville (VA)
9 Roanoke (VA)
10 Pembroke (VA)
11 Galax (VA)
12 West Jefferson (NC)
13 Asheville (NC)
14 Asheville (NC)
15 Charleston (SC)
16 Charleston (SC)
17 Beaufort (SC)
18 Savannah (GA)
19 Crystal River (FL)
20 Crystal River (FL) (Rainbow River)
21 Captiva Island (FL)
22 Captiva Island (FL)
23 Captiva Island (FL)
24 Naples (FL)
25 Naples (FL)
26 Miami (FL)
27 Miami (FL)
28 Aankomst thuis
hke
Amerikakenner
Berichten: 523
Lid geworden op: 23 aug 2009, 13:21
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Reis Cappy1973: wie wil even meedenken. Reis NY naar Florida.

Bericht door hke »

hallo
Ik ben met mijn gezin in 2017 van Miami naar NY gereden. In 22 dagen. (2 kids van 15 en 17 en mijn vrouw en ik)
Reden dat we het zo gereden hebben was het verschil in huurprijs voor de auto. Dat scheelde een enorm bedrag.

Zelf zou ik meer tijd in de smokys inruimen. Dat vonden wij erg mooi.

Voor meer tips zou je ons weblog van 2017 kunnen bekijken.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Reis Cappy1973: wie wil even meedenken. Reis NY naar Florida.

Bericht door sanook »

Ipv Asheville zou je ook kunnen kijken om in Gatlinburg of Pigeon Forge te overnachten, is wel aan de andere kant van de GSM maar heeft wel meer sfeer dan Asheville. Wij vonden Asheville een dode bedoeling.
Ing
Amerikakenner
Berichten: 830
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: Reis Cappy1973: wie wil even meedenken. Reis NY naar Florida.

Bericht door Ing »

Dat hangt af van hoe je sfeer ziet/benadert...
Ik vond Gatlinburg en Pigeon Forge een enorme kermis. Schreeuwende neonverlichting, file rijden door de dorpjes etc.

Asheville was toen ik er was helemaal niet doods. Juist een gezellig sfeervol hip stadje met een wat ander kaliber toerist dan in Gatlinburg en omgeving..

Ik zou niet omrijden voor de sfeer, eventueel wel voor de afstand. In Asheville zit je nog best ver van de ingang van de Smokies vandaan. Je kunt aan die kant ook in Cherokee gaan zitten.
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4837
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Reis Cappy1973: wie wil even meedenken. Reis NY naar Florida.

Bericht door Tipsy_1 »

Voor de Great Smoky Mountains vonden wij het rustige Townsend fantastisch! Vlakbij Cades Cove!
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Reis Cappy1973: wie wil even meedenken. Reis NY naar Florida.

Bericht door winterpark »

Ik vind Asheville ook echt een super leuk stadje. Heerlijk gegeten bij The Laughing Seed Cafe. Super leuke mensen. Helemaal top :)

Is er een reden waarom je zoveel dagen doorbrengt in Virginia voordat je afzakt naar de Smoky Mountains? Anders zou ik toch 1 of 2 overnachtingen schrappen en die inderdaad doorbrengen in Cherokee of in Gatlinburg. Dan 1 nachtje in Asheville en dan door naar Charleston.
Ik zou een extra nachtje in Savannah blijven en als dat lukt op je route, ook St Augustine bezoeken na Savannah.

Moet ik je schema trouwens zo lezen?

1 Heenvlucht New York (NY)
2 New York (NY)
3 New York (NY)
4 New York (NY) - Washington
5 Washington (DC)
6 Washington (DC)
7 Washington - Shenandoah NP (Luray) (VA)
8 Luray - Charlottesville (VA)
9 Charlottesville - Roanoke (VA)
10 Roanoke - Pembroke (VA)
11 Pembroke - Galax (VA)
12 Galax - West Jefferson (NC)
13 West Jefferson - Asheville (NC)
14 Asheville (NC)
15 Asheville - Charleston (SC)
16 Charleston (SC)
17 Charleston - Beaufort (SC)
18 Beaufort - Savannah (GA)
19 Savannah - Crystal River (FL)
20 Crystal River (FL) (Rainbow River)
21 Chrystal River - Captiva Island (FL)
22 Captiva Island (FL)
23 Captiva Island (FL)
24 Captiva Island - Naples (FL)
25 Naples (FL)
26 Naples - Miami (FL)
27 Miami (FL)
28 Aankomst thuis
Cappy1973
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 jul 2018, 16:01
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Cappy1973: wie wil even meedenken. Reis NY naar Florida.

Bericht door Cappy1973 »

Superfijn dat er reacties binnen komen. Bedankt!!

@Winterpark. De reden dat we daar zoveel nachten blijven is omdat we niet dagelijks heel veel uren willen rijden. Een enkele dag een flink stuk rijden is prima, maar we willen vooral ook de tijd hebben om stadjes te bezoeken of te wandelen, etc. Als ik jou begrijp is het te veel. We wilden een heel groot stuk Blue Ridge Parkway doen, maar daar twijfel ik ook wat aan omdat het erg langzaam gaat begreep ik. En welk stuk van de Blue Ridge Parkway is het mooist?

Zou het anders een idee zijn om vanaf Mabry Mill al af te buigen naar Cherokee en dan op de weg naar Charleston over Asheville te gaan?

Ik heb er getwijfeld tussen 2 dagen Charleston of 2 Savannah. Ik had gelezen dat in Charleston iets meer te beleven is.

En is Cades Cove het omrijden waard?

Tips voor bijzondere verblijfplekken en restaurants zijn ook zeer welkom.
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4837
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Reis Cappy1973: wie wil even meedenken. Reis NY naar Florida.

Bericht door Tipsy_1 »

Cades Cove is onderdeel van Great Smoky mountain NP.Vanuit Asheville kan je dit park ook bezoeken maar dat is niet ideaal, vandaar de voorstellen ivm Gatlinburg, Townsend,... Wij vonden dit een prachtig park!
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Reis Cappy1973: wie wil even meedenken. Reis NY naar Florida.

Bericht door winterpark »

Cappy1973 schreef:Superfijn dat er reacties binnen komen. Bedankt!!

@Winterpark. De reden dat we daar zoveel nachten blijven is omdat we niet dagelijks heel veel uren willen rijden. Een enkele dag een flink stuk rijden is prima, maar we willen vooral ook de tijd hebben om stadjes te bezoeken of te wandelen, etc. Als ik jou begrijp is het te veel. We wilden een heel groot stuk Blue Ridge Parkway doen, maar daar twijfel ik ook wat aan omdat het erg langzaam gaat begreep ik. En welk stuk van de Blue Ridge Parkway is het mooist?

Zou het anders een idee zijn om vanaf Mabry Mill al af te buigen naar Cherokee en dan op de weg naar Charleston over Asheville te gaan?

Ik heb er getwijfeld tussen 2 dagen Charleston of 2 Savannah. Ik had gelezen dat in Charleston iets meer te beleven is.

En is Cades Cove het omrijden waard?

Tips voor bijzondere verblijfplekken en restaurants zijn ook zeer welkom.
Of het teveel is, durf ik niet zo heel goed te zeggen want ik ken niet het hele stuk, het viel me vooral op dat het steeds korte afstanden zijn. Maar opzich klinkt het als een goede reden hoor. Je zou er ook gewoon 1 nacht uit kunnen halen en die elders inzetten. Bijvoorbeeld dus na Savannah een nachtje in St Augustine en dan doorrijden naar Crystal River.

Snap je redenatie wbt Savannah/Charleston, als je de keuze hebt zou ik het inderdaad doen zoals jij doet.

Cades Cove vonden wij heel mooi, wij sliepen vlakbij Townsend in een cabin en hebben om 4 uur 's nachts 1,5 uur gereden om om 6u Cades Cove te fietsen, haha. Was wel een geweldig mooie ervaring :)

Oja, in New York kun je bij Five Leaves waanzinnig lekker ontbijten. Je hebt in Amsterdam een keten (The Breakfast Club) die zijn pancakes ernaar gemodelleerd heeft ;-)
http://fiveleavesny.com/
Cappy1973
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 jul 2018, 16:01
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Cappy1973: wie wil even meedenken. Reis NY naar Florida.

Bericht door Cappy1973 »

Ik heb nu een stukje aangepast. Vanuit Washington toch een snellere route richting Blowing Rock, daar de Blue Ridge Parkway op tot aan Asheville en vanuit daar een soort van loop naar Pigeon Forge en Cades Cove, terug naar Asheville en dan naar Charleston. Hoe het dan exact van dag tot dag eruit gaat zien moet ik nog even bepuzzelen. Tips? Welke bezienswaardigheden tussen Washington en Pigeon Forge moeten we echt zien?

En ik heb Beaufort geschrapt en St Augustine toegevoegd.

@Winterpark, zaten jullie ook in een verblijf rond Five Leaves? Ik ben onlangs naar New York geweest en sliep toen in een hotel aan de Upper West Side, erg leuk. Volgend jaar dus weer, maar dan zou ik wel buiten Manhattan willen zitten, maar wel met een snelle verbinding naar Manhattan, bv. Brooklyn of Long Island City.
hke
Amerikakenner
Berichten: 523
Lid geworden op: 23 aug 2009, 13:21
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Reis Cappy1973: wie wil even meedenken. Reis NY naar Florida.

Bericht door hke »

winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Reis Cappy1973: wie wil even meedenken. Reis NY naar Florida.

Bericht door winterpark »

Cappy1973 schreef:
@Winterpark, zaten jullie ook in een verblijf rond Five Leaves? Ik ben onlangs naar New York geweest en sliep toen in een hotel aan de Upper West Side, erg leuk. Volgend jaar dus weer, maar dan zou ik wel buiten Manhattan willen zitten, maar wel met een snelle verbinding naar Manhattan, bv. Brooklyn of Long Island City.
Ja, wij hadden een airbnb in Williamsburg, aan het water uitkijkend op Manhattan :D Je hebt in Brooklyn wel een aantal hele leuke hotels die nog heel nieuw zijn, bijvoorbeeld The Box House Hotel, Even Hotel en Condor Hotel. Maar weet niet wat hun tarieven zijn voor de tijd die jij gaat. Ik vond Williamsburg iig echt heel erg leuk, we zijn ook wel veel op Manhattan geweest maar daar ben je natuurlijk zo met de metro. En qua eten, ontbijt, koffiebarretjes, lekker slenteren zijn Williamsburg en Green Point allebei geweldig.
Cappy1973
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 jul 2018, 16:01
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Cappy1973: wie wil even meedenken. Reis NY naar Florida.

Bericht door Cappy1973 »

Dag: KM's naar: Naar:
1 Heenvlucht New York (NY)
2 0 New York (NY)
3 0 New York (NY)
4 0 New York (NY)
5 trein Washington (DC)
6 0 Washington (DC)
7 300 Lexington (VA)
8 160 Pembroke (VA)
9 140 Galax (VA)
10 128 Blowing Rock (NC)
11 157 Hot Springs (NC)
12 90 Pigeon Forge (TN)
13 0 Pigeon Forge (TN)
14 150 Asheville (NC)
15 450 Charleston (SC)
16 0 Charleston (SC)
17 70 Savannah (GA)
18 290 St. Augustine (FL)
19 210 Crystal River (FL)
20 0 Crystal River (FL)
21 383 Captiva Island (FL)
22 0 Captiva Island (FL)
23 0 Captiva Island (FL)
24 82 Naples (FL)
25 0 Naples (FL)
26 203 Miami (FL)
27 0 Miami (FL)
28 Aankomst thuis

"Uiteindelijk" kom ik op deze route uit.
Ing
Amerikakenner
Berichten: 830
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: Reis Cappy1973: wie wil even meedenken. Reis NY naar Florida.

Bericht door Ing »

Hele mooie uitgebalanceerde reis!!

Hotels al een beetje uitgestippeld? Ik vond het Zuiden een regio met goede hotels voor een leuke prijs, zeker als je er op tijd bij bent!
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
Cappy1973
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 jul 2018, 16:01
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Cappy1973: wie wil even meedenken. Reis NY naar Florida.

Bericht door Cappy1973 »

Dank je Ing! Ik denk dat het zo al een aardig definitieve vorm begint aan te nemen.

Heb je suggesties voor leuke accommodaties? Een boomhut of cabin zou ook erg leuk zijn.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer