reistijd Manhattan naar JFK

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
Ellen1308
Amerikafan
Berichten: 153
Lid geworden op: 06 mei 2012, 20:18
Aantal x V.S. bezocht: 7

reistijd Manhattan naar JFK

Bericht door Ellen1308 »

Op onze laatste dag vliegen we om 19.00 uur 's avonds vanaf JFK vliegveld weer terug naar Nederland. Als we aanhouden dat we 3 uur van tevoren aanwezig moeten zijn op het vliegveld, hoe laat raden jullie dan aan om te vertrekken vanaf Manhattan (Fashion District)? We willen met taxi/shuttlebus gaan, dus niet met het OV.

Zou 14.00 uur vertrekken bij het hotel goed zijn? Of is dit te laat? Of te vroeg?
Gebruikersavatar
meyem
Amerika-expert
Berichten: 4600
Lid geworden op: 15 sep 2010, 21:53
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Amstelveen

Re: reistijd Manhattan naar JFK

Bericht door meyem »

Is het een doordeweekse dag?
Ik durf het niet echt te zeggen, want ik reis altijd met het OV. 14 uur moet ruim voldoende zijn, lijkt mij.....
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Ellen1308
Amerikafan
Berichten: 153
Lid geworden op: 06 mei 2012, 20:18
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: reistijd Manhattan naar JFK

Bericht door Ellen1308 »

Het is een vrijdag (10 augustus)
medi
Amerika-ontdekker
Berichten: 15
Lid geworden op: 30 mar 2014, 17:26

Re: reistijd Manhattan naar JFK

Bericht door medi »

Wij zijn op een vrijdag in de afgelopen meimaand met een auto vanuit Manhatten (time square) gegaan. We vertrokken om 17.15u en waren op JFK om 18.45u.
Gebruikersavatar
miccie
Amerikafan
Berichten: 366
Lid geworden op: 21 jan 2012, 22:33
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Re: reistijd Manhattan naar JFK

Bericht door miccie »

Met een shutle busje worden er vaak meerdere mensen opgehaald (of gebracht). Het voordeel is dat het weinig kost, nadeel is dat de rit langer duurt. Eind 2016 had ik dat ook, en toen duurde de rit 2 uur voor ik op JFK was.

Een taxi kan ook zomaar anderhalf uur duren, en sneller als je geluk hebt. Voordeel is wel dat je de taxi voor jezelf hebt, maar is wel een stuk duurder.
1988 California | 1997 California | 2009 New York City | 2014 New York City & Washington DC | 2016 New York City | 2018 New York City
Gebruikersavatar
meyem
Amerika-expert
Berichten: 4600
Lid geworden op: 15 sep 2010, 21:53
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Amstelveen

Re: reistijd Manhattan naar JFK

Bericht door meyem »

Dan is OV toch gauw sneller :lol:

Garment District? Niet te ver van Port Authority of Penn Station, toch? Daar kun je op de E stappen en rijd je, incl de airtrain, in 57 minuten naar JFK. (volgens tripplanner)
Kosten: $7,75

en mocht je van stoffenwinkels houden, moet je zeker Mood even aandoen... :crazy:
en nog veel meeeeeeer
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Carolena
Amerikafan
Berichten: 370
Lid geworden op: 23 sep 2016, 14:03
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: reistijd Manhattan naar JFK

Bericht door Carolena »

Wij waren vorige maand ook 3u op voorhand op JFK (terminal 1 - Brussels Airlines) en hebben er echt 2u met onze vingers zitten draaien :sadcry: !!
Waren al online ingecheckt, moesten enkel 1 koffer droppen en de security check gaat er zooooo snel (geen vloeistoffen meer uit de handbagage halen, maar alles in 1 keer door de scanner) dat we op minder dan een half uur door alles door waren. In terminal 1 was ook bijna niets om te eten, buiten een Starbucks (en die hadden we op een week tijd wel meer dan genoeg gehad). Was een beetje triestig.
Maar ik denk dat dit ook wel sterk afhangt van terminal tot terminal.
Rond 15u vertrekken zou ik zeker wel tijd genoeg vinden, maar jullie moeten doen waar jullie zich het aangenaamste bij voelen!
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7753
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: reistijd Manhattan naar JFK

Bericht door mtl »

Twee uur van te voren moet toch voldoende zijn? Als je vliegtuig om 19.00 vertrekt dan zou ik rond 15.00 weggaan.
Ellen1308
Amerikafan
Berichten: 153
Lid geworden op: 06 mei 2012, 20:18
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: reistijd Manhattan naar JFK

Bericht door Ellen1308 »

Bedankt voor de reacties. Dus 2 uur van tevoren is meer dan genoeg begrijp ik.
Ik verbaas me erover dat de terminals in Amerika zo saai zijn. Ik lees hierboven dat er in de terminal op JFK alleen een Starbucks zit; vorig jaar in Miami vonden wij de terminal ook zo vreselijk saai. Weinig eetgelegenheden of winkeltjes. Heel wat anders dan Schiphol!
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: reistijd Manhattan naar JFK

Bericht door sanook »

Schiphol is meer 1 groot geheel, in de US zijn het allemaal kleine afzonderlijke terminals, saaie boel inderdaad.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: reistijd Manhattan naar JFK

Bericht door PSVwally »

Alle Amerikanen die ik spreek zijn dan ook altijd lovend over Schiphol!
Gast

Re: reistijd Manhattan naar JFK

Bericht door Gast »

Vliegvelden in de VS doen me meer denken aan een trein- of busstation waar je naar toe gaat om van A naar B te vliegen. Schiphol heeft meer een ‘ik ga op reis’ gevoel.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer