Reis KJH70: rondreis NO Amerika en Canada - graag advies over route en bezienswaardigheden.

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
KJH70
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 mei 2018, 22:46
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis KJH70: rondreis NO Amerika en Canada - graag advies over route en bezienswaardigheden.

Bericht door KJH70 »

Hallo allemaal,

Vorig jaar hebben mijn vrouw en ik met onze dochters van (toen) 11-13 jaar een prachtige reis door het Zuidwesten van Amerika gemaakt. Deze onvergetelijke reis hebben we destijds samengesteld met tips & trics van dit forum.
We hebben de Amerikaanse smaak te pakken en willen in de zomer van 2019 het Noordoosten van Amerika en een deel van Canada (in 3 weken met de auto) gaan ontdekken.
We hebben onderstaande route uitgestippeld, maar we zijn niet zeker of dit de beste keuze is en daarom hebben we een paar vragen:

Zijn Philadelphia/Gettysburg/Pittsburgh de moeite waard om te bezoeken? Welke van deze steden zouden jullie eventueel overslaan en wat zouden jullie hiervoor in de plaats doen?

Onderstaande route bestaat uit erg veel steden. Zijn er op deze route nog must sees te ontdekken, zoals mooie natuurparken, leuke dorpjes, toffe excursies of andere bijzondere dingen?

Ten slotte willen we (nou ja, mijn vrouw en dochters) graag gaan shoppen: welke (betaalbare) shopping malls kunnen jullie aanbevelen?

Enorm bedankt voor jullie hulp! 

Dag 1: New York
Dag 2: Philadelphia
Dag 3-4: Washington
Dag 5: Gettysburg
Dag 6: Pittsburgh
Dag 7: Niagara Falls
Dag 8-9: Toronto
Dag 10-11: Montréal
Dag 12-13: Green Mountains
Dag 14-15: Boston
Dag 16: Cape Cod
Dag 17-20: New York
Dag 21: New York -> A’dam
Domi13
Amerika-ontdekker
Berichten: 38
Lid geworden op: 25 jan 2018, 21:22
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis KJH70: rondreis NO Amerika en Canada - graag advies over route en bezienswaardigheden.

Bericht door Domi13 »

We doen binnen een maand een gelijkaardige roadtrip.
Waarom kies je voor de Green Mountains en niet voor de White mountains (ik denk dat het daar veel meer te doen is).
We gaan ook naar Lake George.
Josje99
Amerikafan
Berichten: 390
Lid geworden op: 14 mar 2013, 20:42
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Dordrecht

Re: Reis KJH70: rondreis NO Amerika en Canada - graag advies over route en bezienswaardigheden.

Bericht door Josje99 »

Wij gaan juli 2091 ook die kant op.
Ook 3 weken maar zonder Canada.
Het ziet er erg gehaast uit zo, weinig tijd in Washington. Pittsburgh hebben we niet in de planning maar je zou ipv de finger lakes kunnen doen. Heb je ook wat meer natuur erbij.
Voor onze route kan je op mijn blog kijken van 2018
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42023
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis KJH70: rondreis NO Amerika en Canada - graag advies over route en bezienswaardigheden.

Bericht door Martin & Marianne »

Het zijn erg veel steden, en erg veel reisdagen. Ik zou Pittsburg laten vallen, of heb je daar een speciale reden voor? Alleen als overnachting heeft het niet veel zin. Zoals hierboven gezegd is het leuker om dan ter afwisseling via de Finger Lakes/Watkins Glen te rijden. Of bezoek het Amish gebied rond Lancaster.
Ik zou zelf ook het Canada-deel laten vallen en meer tijd uittrekken voor Washington, de kust en de natuur.
Misschien heb je iets aan ons 2012-verslag .
Zet de route ook eens per dag in een van/naar schema neer; dan zie je beter waar je een volle dag hebt en wat de reisdagen zijn.
Josje99 schreef:Wij gaan juli 2091 ook die kant op.
Dat duurt nog wel even! :lol:

Marianne
Josje99
Amerikafan
Berichten: 390
Lid geworden op: 14 mar 2013, 20:42
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Dordrecht

Re: Reis KJH70: rondreis NO Amerika en Canada - graag advies over route en bezienswaardigheden.

Bericht door Josje99 »

Martin & Marianne schreef:
Josje99 schreef:Wij gaan juli 2091 ook die kant op.
Dat duurt nog wel even! :lol:

Marianne
Oooops, gelukkig gaan we toch iets eerder, over 7 weken al!
KJH70
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 mei 2018, 22:46
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis KJH70: rondreis NO Amerika en Canada - graag advies over route en bezienswaardigheden.

Bericht door KJH70 »

Bedankt voor jullie reacties! Ik denk dat het inderdaad allemaal wat te veel is dus we gaan eens flink aan de route knutselen. Ik houd jullie op de hoogte :thumbup:
Gebruikersavatar
tomaat85
Amerikakenner
Berichten: 796
Lid geworden op: 06 feb 2011, 18:27
Contacteer:

Re: Reis KJH70: rondreis NO Amerika en Canada - graag advies over route en bezienswaardigheden.

Bericht door tomaat85 »

Misschien kan je uit ons blog ook nog wat tips halen (hoewel de bezochte plaatsen ook weer deels v t forum "zijn afgehaald" :wink: ).
https://85tomaat.blogspot.com
veel voorpret :thumbup:
Grote Amerika fan
KJH70
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 mei 2018, 22:46
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis KJH70: rondreis NO Amerika en Canada - graag advies over route en bezienswaardigheden.

Bericht door KJH70 »

Goedemiddag,

N.a.v. jullie advies hebben we de route aangepast, zie onder, en hiermee meer rust en evenwicht in de reis gebracht.
Kunnen jullie ajb nog eens kijken naar deze route en jullie op- en aanmerkingen geven graag?

We hebben nog een paar vragen:

Tussen Niagara Falls en Green Mountain and Finger Lakes NP ligt Syracuse. Is dat een leuke stad of zouden jullie een andere stad/dorp in de buurt aanbevelen, wellicht aan Lake Ontario?

Weten jullie nog een mooie shopping mall op onderstaande route?

Bedankt wederom!


Dag 01: Amsterdam -> New York
Dag 02: New York - Philadelphia (175 km, 2 uur)
Dag 03: Philadelphia - Washington (230 km, 2,5 uur)
Dag 04: Washington
Dag 05: Washington - Great Falls NP (30 min) - Gettysburg (130 km, 1,5 uur)
Dag 06: Gettysburg
Dag 07: Gettysburg - Lancaster - Watkins Glen State Park (450 km, 4,5 uur)
Dag 08: Watkins Glen State Park
Dag 09: Watkins Glen State Park - Niagara Falls (Canada) (260 km, 3 uur)
Dag 10: Niagara Falls - Syracuse (265 km, 3 uur)
Dag 11: Syracuse - Green Mountain and Finger Lakes NP (325 km, 3,5 uur)
Dag 12: Green Mountain and Finger Lakes NP
Dag 13: Green Mountain and Finger Lakes NP - Boston (225 km, 3 uur)
Dag 14: Boston
Dag 15: Boston - Cape Cod (Provincetown) (185 km, 2 uur)
Dag 16: Cape Cod
Dag 17: Cape Cod - New York (400 km, 4 uur)
Dag 18: New York
Dag 19: New York
Dag 20: New York
Dag 21: New York -> Amsterdam
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42023
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis KJH70: rondreis NO Amerika en Canada - graag advies over route en bezienswaardigheden.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik vind dit er al veel beter uitzien. Maar de tijd voor Washington is wel kort. En waarom een volle dag Gettysburg?
Voor alleen Watkins Glen heb je geen volle dag nodig.

Marianne
Gebruikersavatar
miro
Amerikafan
Berichten: 287
Lid geworden op: 16 jul 2010, 03:42
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Reis KJH70: rondreis NO Amerika en Canada - graag advies over route en bezienswaardigheden.

Bericht door miro »

Ik denk dat de tijd in Washington prima kan zijn. Wij hebben tijdens een rondreis ook twee nachten Washington gedaan (1 volle dag) en ik vond het voor de eerste keer en gezien het feit dat het verschrikkelijk warm was prima. Je hebt toch een indruk, je moet van te voren kiezen wat je wilt zien. Wij hebben alleen het stuk van de National Mall gedaan. De dag van vertrek zijn we via Arlington cemetry gereden.
USA: 2001-2010-2012-2013-2015-2016-2018-2023-2024
Overig:3xNieuw Zeeland en Australië, Curaçao, Azoren, meerdere cruises, veel van Europa
KJH70
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 mei 2018, 22:46
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis KJH70: rondreis NO Amerika - graag advies over route en bezienswaardigheden.

Bericht door KJH70 »

Goedenavond,

Aangezien we toch meer aan de kust willen verblijven, hebben we de route flink aangepast, zie onder.
Kunnen jullie ajb nog eens kijken naar deze route en jullie op- en aanmerkingen geven graag?
Is het volgens jullie de moeite om een stuk het binnenland in te gaan en Blue Ridge Mountains (dag 11) en de Great Smoky Mountains (dag 13) te bezoeken? Hebben jullie nog dorpjes, steden, bezienswaardigheden, excursies die op deze route liggen en die de moeite waard zijn?
Bedankt wederom!

Dag 01: Amsterdam - Boston
Dag 02: Boston
Dag 03: Boston
Dag 04: Boston - New York (4,5 uur per trein)
Dag 05: New York
Dag 06: New York
Dag 07: New York - Washington D.C. (4 uur per trein)
Dag 08: Washington D.C.
Dag 09: Washington D.C.
Dag 10: Washington DC - Roanoke (4 uur auto)
Dag 11: Roanoke
Dag 12: Roanoke - Gatlinburg (4 uur auto)
Dag 13: Gatlinburg
Dag 14: Gatlinburg - Savannah (6 uur auto)
Dag 15: Savannah
Dag 16: Savannah - Clearwater (6 uur auto)
Dag 17: Clearwater
Dag 18: Clearwater - Napels
Dag 19: Naples - Everglades (1 uur auto) - Miami (2 uur auto)
Dag 20: Miami
Dag 21: Miami
Dag 22: Miami
Dag 23: Miami - Amsterdam
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Reis KJH70: rondreis NO Amerika en Canada - graag advies over route en bezienswaardigheden.

Bericht door winterpark »

Ik zou denk ik een dag Miami opofferen om toch iets meer rust te bouwen, bijv een extra dag in Gatlinburg en de GSM meepakken. Je kunt eventueel ook nog vanaf de oostkant van Florida naar Miami rijden, scheelt aanzienlijk uren. Dan kun je bijv. vanaf Savannah langs Jekyll Island naar St Augustine, daar een nachtje, en dan door naar Miami. Ofzoiets :)
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Reis KJH70: rondreis NO Amerika en Canada - graag advies over route en bezienswaardigheden.

Bericht door winterpark »

Wat wij heel leuk vonden trouwens, is fietsen in Cades Cove in de Smoky Mountains. Dat kan op woensdag en zaterdag om 6u 's ochtends. Je moet er vroeg voor op, maar het is wel heel erg mooi. Asheville is trouwens ook erg leuk, mooie downtown en ook veel mooie natuur in de buurt zoals Clingmans Dome. Maar waarschijnlijk wordt het voor jullie óf Asheville óf Gatlinburg.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer