Met een groepje van 5 naar NYC

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
munez
Amerika-ontdekker
Berichten: 61
Lid geworden op: 24 okt 2013, 19:31
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Met een groepje van 5 naar NYC

Bericht door munez »

Beste allen!

Ik ben van plan om samen met nog 4 andere vrienden een dikke week naar NY te vliegen. Bij deze vraag ik me af of we voordeel kunnen halen uit het feit dat we met een groepje van 5 zijn. Of zijn hier eerder nadelen aan verbonden. Waarschijnlijk zijn er hier mensen op t forum, denk maar aan grote families, die wel wat ervaring hebben op dit vlak... Kan je bv. met 5 in een taxi? Ik vroeg t mij gewoon af. :wink:

Oh ja, zelf zijn wij een gezellige bende van 5 goeie vrienden eind de 30, begin de 40.
Hadden gepland om onze trip te plannen in mei 2019.

Alvast bedankt voor jullie aandacht!

Munez
2005 New York
2006 New York
2014 Californië Classic Route
2017 Florida Classic Route
2019 New York
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Met een groepje van 5 naar NYC

Bericht door roelb »

Een groep heeft voor- en nadelen.

Wat me zo te binnen schiet:

- let op de ticketprijs. 5 tickets tegelijk boeken kan de prijs per ticket hoger maken. Kijk voordat je koopt ook even of een, twee, drie of vier tickets tegelijkerstijd kopen de prijs per ticket verlaagt. Zoja, dan kan het interessant zijn om de tickets in meerdere boekingen te kopen. Maar ook dat heeft weer nadelen, bijvoorbeeld bij schedule changes.

- een taxi met 5 personen (en bagage) zal lastig worden. Je komt dan al snel bij een UberXL terecht en dat is duurder. Vanaf zowel JFK als EWR (de twee internationale vliegvelden rond NYC) kun je eenvoudig, snel en voordelig met het OV naar Manhattan komen ($7.75 per persoon vanaf JFK). Je kunt daarbij overigens fors besparen op de fare voor de airtrain door een 10-rittenkaart te kopen. Het kost je dan nog maar $5.25 per persoon.

- wat je qua hotelkamers doet is natuurlijk jullie eigen voorkeur. Als je 5 aparte kamers boekt heb je geen voorelen. Het kan wel lastiger worden om een hotel te vinden dat 5 kamers heeft ten opzichte van het zoeken naar 1 beschikbare kamer. Misschien dat je iets van een accommodatie kunt vinden waar je alle 5 in kunt. Maar dan zul je het denk ik buiten hotels moeten gaan zoeken. Vaak is een 2-bedroom suite het grootste dat er is en het zal over het algemeen goedkoper zijn om meerdere kamers te huren dan een grote suite.
Gebruikersavatar
tomaat85
Amerikakenner
Berichten: 796
Lid geworden op: 06 feb 2011, 18:27
Contacteer:

Re: Met een groepje van 5 naar NYC

Bericht door tomaat85 »

Met 5 goeie vrienden zijn en ook nog op vakantie naar NYC gaan zijn iig hele mooie vooruitzichten. Of het met zijn 5'n zijn ter plaatse voordeel heeft weet ik eerlijk gezegd niet. Een taxi zal een limo moeten worden :wink: lijkt me een voordeel. Ik ga met Roel mee; Passende overnachting vinden is erg afhankelijk van wat jullie wensen mbt de bedden zijn, en het eventueel samen delen hiervan :wink: . Of er veel beschikbaarheid van eenpersoonsbedden zijn weet ik niet (geen ervaring mee). Wat ik wel weet is dat je erg goed moet weten hoe breed (lees hoe smal) een tweepersoonsbed kan zijn (queen en kingsize maakt een groot verschil). Ik zou bij het zoeken naar verblijf plekken iig ook naar AirBnB kijken (al dan niet op Manhattan zelf). Zoiets zou zo te zien best passen? https://www.airbnb.nl/rooms/15780300?lo ... s=2w26hXOs
Wij hebben vorige maand ook aan deze zijde van de Hudson een AirBnB gehad en vonden het geweldig..maar ja, er is veel te zeggen over een verblijf "hartje NYC" ...Hoe dan ook, heel veel plezier vooraf en tijdens je verblijf gewenst!
Grote Amerika fan
Gebruikersavatar
meyem
Amerika-expert
Berichten: 4600
Lid geworden op: 15 sep 2010, 21:53
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Amstelveen

Re: Met een groepje van 5 naar NYC

Bericht door meyem »

Van tevoren een beetje plannen wat je wilt zien is ook een aanrader.
Een collega van mij ging met een 6-tal familieleden, en de helft van hun tijd ging zitten in overleg wat vervolgens te gaan doen.... daar had ze achteraf wel spijt van.
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Gebruikersavatar
munez
Amerika-ontdekker
Berichten: 61
Lid geworden op: 24 okt 2013, 19:31
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Met een groepje van 5 naar NYC

Bericht door munez »

Alvast bedankt voor de reacties!

Qua verblijf hebben we niet veel nodig, tweepersoonsbedden zijn prima. Als er iemand over zijn kant durft komen zal die het wel geweten hebben. :D :D Heb op AirBnB al wat zitten neuzen en de prijzen hartje Manhattan vallen reuze mee. Delen door 5 komt dit rond de 300€ per persoon voor 8 dagen. Misschien is dit dan wel een optie. Nu is enkel de vraag of deze prijzen nog dezelfde zullen zijn over enkele maanden...

Zelf ben ik al 2 keer naar NYC geweest, maar dat was 15 jaar geleden. Denk dat er ondertussen wel redelijk wat zal veranderd zijn, inclusief de prijzen...
2005 New York
2006 New York
2014 Californië Classic Route
2017 Florida Classic Route
2019 New York
Gebruikersavatar
tomaat85
Amerikakenner
Berichten: 796
Lid geworden op: 06 feb 2011, 18:27
Contacteer:

Re: Met een groepje van 5 naar NYC

Bericht door tomaat85 »

Bij het zoeken naar een AirBnB geef je het best de exacte periode aan. Dan kloppen de prijzen voor je gevraagde periode en kan je bij een goeie kandidaat ook gelijk reserveren. Let op, je hoeft niet altijd alles gelijk te betalen. En of er in 15 jaar veel veranderd is? Er veranderd al veel in 15 dagen :D . Tip van Meyem is zeker ook goed om rekening mee te houden..hoe dan ook, have fun
Grote Amerika fan
Gebruikersavatar
munez
Amerika-ontdekker
Berichten: 61
Lid geworden op: 24 okt 2013, 19:31
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Met een groepje van 5 naar NYC

Bericht door munez »

Alvast bedankt voor de reacties! Wij zijn alvast bezig met het gelijkstellen van onze agenda's. Samen verlof nemen op eenzelfde moment is altijd een ingewikkelde bevalling... Ik schiet nog wel met vragen mochten die er zijn!
2005 New York
2006 New York
2014 Californië Classic Route
2017 Florida Classic Route
2019 New York
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer