Door de vele bomen het juiste bos niet meer vinden.

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
evde57
Amerika-ontdekker
Berichten: 24
Lid geworden op: 12 mei 2018, 10:58
Aantal x V.S. bezocht: 1

Door de vele bomen het juiste bos niet meer vinden.

Bericht door evde57 »

Beste forum gebruikers (zijn jullie er nog ??),

Goed forum, veel aan gehad bij de voorbereiding van onze Calforniëreis. Echt heel handig en goed.
Ook aankopen gedaan via een partner van het forum, die dan de spullen besteld en verstuurd. Diverse keren al. Top.

We willen in april/mei 2019 naar New York City.

- vliegen (link op dit forum werkt niet en/of is onzichtbaar)
- verblijven
- bezoeken

Wanneer vlucht boeken (760 euro KLM, is dat duur ??) en waar (ik zag de boekingssites al op het forum en veelbelovend maar april 2019 is nog vaak niet boekbaar).

Gezien de korte tijd van een paar dagen (meivakantie; een dag of 10) willen we liever geen tussenstops ...

Dan verblijven. Airbnb staan we voor open, maar we willen niet tegen een bij aankomst al/dubbel verhuurde accommodatie aanlopen (wat ik regelmatig lees).

Dus een hotel of B&B is misschien beter. Op Zoover staat wel een en ander, maar niet volledig. Gouden tips met een goeie prijskwalitieitsverhoding ERG welkom ...

Dan wat zijn de MUST DO'S (EN DONT'S), dus dingen die je moet boeken ver van te voren om te bezoeken, zoals Alcatraz bijvoorbeeld … tips erg welkom.

Linkjes waar ik een en ander makkelijk kan vinden meer dan welkom.

Groet en dank.
Gebruikersavatar
miro
Amerikafan
Berichten: 287
Lid geworden op: 16 jul 2010, 03:42
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: door de vele bomen het juiste bos niet meer vinden

Bericht door miro »

Als je een dag of 10 gaat kan je toch best met een overstap vliegen? Icelandair is veel goedkoper dan de KLM en de overstap is goed te doen.
Gezien de KLM prijs reis je denk ik in de meivakantie, dus dan zal je wel rond die prijs uitkomen. Gewoon de prijzen in de gaten houden en boeken als je een mooie prijs ziet.

Schaf een reisgids aan, dan heb je in 1x overzicht van alle highlights. Bedenk dan wat je wilt zien en maak een planning, zodat je niet kriskras door NY hoeft.
Koop ook de NY pass en boek van te voren het One world observatory (aanrader; ga rond zonsondergang voor mooie plaatjes)

Wat betreft hotels kan ik je niet helpen. Wij verblijven altijd in een Hilton hotel, maar dat zijn niet de goedkoopste.
Je kan overwegen om in New Jersey te gaan zitten (is iets goedkoper en je hebt een fantastisch uitzicht op de skyline), maar je moet wel met de Path of ferry naar Manhattan.
Kijk eens op tripadvisor.com voor reviews van hotels

Succes!
USA: 2001-2010-2012-2013-2015-2016-2018-2023-2024
Overig:3xNieuw Zeeland en Australië, Curaçao, Azoren, meerdere cruises, veel van Europa
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: door de vele bomen het juiste bos niet meer vinden

Bericht door PSVwally »

Note mod(psvwally): @evdende57
Het is niet nodig om elke keer een nieuw topic te openen. Het kan zijn dat je niet helemaal begrijpt hoe dit forum werkt, maar dit is geen reisbureau die kant en klare reizen klaar heeft liggen. Je kan info vragen, maar probeer eerst zelf al een beetje voorwerk te doen door je bv in te lezen in diverse topics over NYC, dan zullen veel vragen al beantwoord zijn.

Hou je vragen aub in dit topic. Alle nieuw topics met de zelfde vragen zullen zonder correspondentie verwijderd worden.
Gebruikersavatar
meyem
Amerika-expert
Berichten: 4600
Lid geworden op: 15 sep 2010, 21:53
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Amstelveen

Re: door de vele bomen het juiste bos niet meer vinden

Bericht door meyem »

760 euro is tamelijk prijzig. Meestal lukt het wel om rond de 500 voor een ticket te betalen, moet je wel wat geduld hebben en blijven zoeken naar een mooie deal. April 19 is nog ver weg, genoeg tijd voor een rustige zoektocht.

Wat betaalbare hotels betreft: dit hangt ook af van je eisenpakket:
kun je tegen gedeeld toilet op de gang?
is het geen bezwaar om eerst een klein kwartiertje met OV te reizen voor je in hartje Manhattan bent?
Ook hier geldt: tijd genoeg om rustig te zoeken. Boek niet te snel iets dat niet gratis opzegbaar is. Zorg dat je in de buurt van een subwayhalte zit.
bij twijfel kun je hier altijd even navragen of het hotel van je keuze in een fijne buurt ligt.
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
ReisM
Amerikafan
Berichten: 185
Lid geworden op: 14 apr 2015, 19:15
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: door de vele bomen het juiste bos niet meer vinden

Bericht door ReisM »

Wij willen ook graag in de meivakantie 2019 een week naar New York, ik zie via Skyscanner rechtstreeks vanaf Amsterdam, met KLM, vanaf 483 euro (dinsdag 23 april vertrek, 30 april terug), boeken via Schipholtickets.
Rechstreeks bij KLM 576 euro.

Dus al goedkoper dan de 760 die jij hebt gevonden.

Wij wachten nog even met boeken.
evde57
Amerika-ontdekker
Berichten: 24
Lid geworden op: 12 mei 2018, 10:58
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: door de vele bomen het juiste bos niet meer vinden

Bericht door evde57 »

Laten we samen kijken dank je wel !!
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: door de vele bomen het juiste bos niet meer vinden

Bericht door roelb »

ReisM schreef:Wij willen ook graag in de meivakantie 2019 een week naar New York, ik zie via Skyscanner rechtstreeks vanaf Amsterdam, met KLM, vanaf 483 euro (dinsdag 23 april vertrek, 30 april terug), boeken via Schipholtickets.
Rechstreeks bij KLM 576 euro.
Je bedoelt: EUR 454,17 bij KLM direct:
2018-05-23 (5) (Small).png
En via de goedkoopste tussenpersoon vanuit Skyscanner betaal je uiteindelijk 449.18 als je ze ook nog wilt kunnen bellen. Dus voor een verschil van 5 euro mis je een hoop voordelen die je hebt als gewoon bij de airline boekt. En als je wacht tot je dit via delta.com kunt boeken (330 dagen vooraf) dan kun je je die 10 euro boekingskosten van KLM nog besparen en ben je zelfs 5 euro goedkoper uit.

Let op: dit is een basic economy ofwel "Light" fare. Dus zonder ruimbagage. Dit zijn KLM vluchten, maar mocht je een route kiezen met DL toestellen dan betekent dat ook dat je geen stoel kunt selecteren voor check-in. Het normale tarief is 80 euro duurder. Dat kun je alleen bij de airline boeken, niet via deze tussenpersonen. Kies je dus voor een boeking bij de tussenpersoon dan zul je achteraf apart moeten bijbetalen voor je bagage. Dat is 100 euro. Daarmee ben je dus uiteindelijk 20 euro meer kwijt dan bij de airline zelf.
evde57
Amerika-ontdekker
Berichten: 24
Lid geworden op: 12 mei 2018, 10:58
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: door de vele bomen het juiste bos niet meer vinden

Bericht door evde57 »

De meivakantie begint 26 april....van invloed op de prijs ....uiteraard.
ReisM
Amerikafan
Berichten: 185
Lid geworden op: 14 apr 2015, 19:15
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: door de vele bomen het juiste bos niet meer vinden

Bericht door ReisM »

roelb schreef:
ReisM schreef:Wij willen ook graag in de meivakantie 2019 een week naar New York, ik zie via Skyscanner rechtstreeks vanaf Amsterdam, met KLM, vanaf 483 euro (dinsdag 23 april vertrek, 30 april terug), boeken via Schipholtickets.
Rechstreeks bij KLM 576 euro.
Je bedoelt: EUR 454,17 bij KLM direct:
Ik zie het nu ook, bedankt!
Ruimbagage zal wel nodig zijn, zeker terug, haha.

Bedoeling is ook om rechtstreeks bij KLM te boeken, is ons de vorige keer naar de VS prima bevallen.

@evdende57@gmail.com » Bij ons begint de meivakantie al op 20 april en is twee weken, dus we hebben mooi wat speling om de goedkoopste dag te vinden voor vertrek.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: door de vele bomen het juiste bos niet meer vinden

Bericht door sanook »

evdende57@gmail.com schreef:De meivakantie begint 26 april....van invloed op de prijs ....uiteraard.
Dat zal van invloed zijn bij touroperators en dergelijke (zoals Tui en Corendon) maar voor reguliere lijndiensten is er weinig/geen verhoging van de ticketprijs voor de meivakantie. Dat is alleen voor de zomer- en kerstvakantie.
evde57
Amerika-ontdekker
Berichten: 24
Lid geworden op: 12 mei 2018, 10:58
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: door de vele bomen het juiste bos niet meer vinden

Bericht door evde57 »

Hallo,

Zouden jullie wat hotels kunnen noemen ??

- beetje netjes graag ;o)
- veilige buurt ook 's avonds (laat)
- metro naar doen toen in de buurt
- winkeltjes, ontbijttentjes in de buurt
- kamers met badkamer

Welke site heeft betrouwbare en actuele reviews ??

Dankjewel
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: door de vele bomen het juiste bos niet meer vinden

Bericht door sanook »

Je zou hier kunnen beginnen: https://www.tripadvisor.nl/Hotels-g6076 ... otels.html

NYC is te groot om zo'n algemene hotel vraag te kunnen beantwoorden. Wil je centraal slapen (duur) of iets verder weg (goedkoop). Als je verder weg zit let er dan op dat je in de buurt van een Subway halte zit zodat je snel in centrum kunt zijn. Bv in Long Island City (Queens) zitten een aantal leuke hotels voor redelijke prijzen en met de metro binnen een kwartier op Times Square.
evdende57@gmail.com schreef: Dan wat zijn de MUST DO'S (EN DONT'S) dus dingen die je moet boeken ver van te voren om te bezoeken zoals Alcatraz bijvoorbeeld.....tips erg welkom
Uhh Alcatraz ? Dat is een andere stad hoor....

Oh, en vergeet niet om dit topic even te bekijken/bestuderen: viewtopic.php?f=9&t=45082
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7755
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: door de vele bomen het juiste bos niet meer vinden

Bericht door mtl »

Topicstarter heeft deze vragen meerdere keren gesteld maar reageert er niet op.
evde57
Amerika-ontdekker
Berichten: 24
Lid geworden op: 12 mei 2018, 10:58
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: door de vele bomen het juiste bos niet meer vinden

Bericht door evde57 »

Beste Heer, Mevrouw,

Waar zou u mijn reatie nog op willen ?? Dan reageer ik onmiddellijk....het is geen onwil mijnerzijds in ieder geval. Ik heb de vraag over een hotel gespecificeerd en moet kijken op tripadvisor....

groet
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: door de vele bomen het juiste bos niet meer vinden

Bericht door sanook »

Mbt dit forum kan ik je de tip geven om feedback te geven op de reacties/antwoorden die je krijgt zodat mensen weten dat je het gelezen hebt en of je er wel/niet iets aan hebt en/of mee doet ! :wink:
evde57
Amerika-ontdekker
Berichten: 24
Lid geworden op: 12 mei 2018, 10:58
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: door de vele bomen het juiste bos niet meer vinden

Bericht door evde57 »

Hallo formummers,

al deze berichten heb ik gelezen en ben verder op onderzoek gegaan bedankt allemaal.

de hotel vraag staat nog wel open......zonder het vervelend te bedoelen hoezo "tripadvisor "

.....het lijkt er trouwens op dat ik mijn gebruikersnaam niet meer kan wijzigen

groet en dank
Gast

Re: door de vele bomen het juiste bos niet meer vinden

Bericht door Gast »

Tripadvisor is een website waar mensen reviews over hotels, etc schrijven. Dan kun je dus een idee krijgen voor je gaat boeken. Een andere handige website is trivago, waar je prijzen voor hetzelfde hotel kunt vergelijken.
evde57
Amerika-ontdekker
Berichten: 24
Lid geworden op: 12 mei 2018, 10:58
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: door de vele bomen het juiste bos niet meer vinden

Bericht door evde57 »

Okee maar of tripadvisor door de staf van het hotel is ingevuld weten we niet natuurlijk en ook dat bedoel ik niet vervelend maar hoe betrouwbaar is "zoiets".

Ik heb op ZOOVER gezocht naar ervaringen van mensen die in hotels hebben geslapen in NY maar dat is niet actueel.

In lonelyplanet, Trotter en andere reisgidsen staan ook hotels.....meestal rond de 300 - 450 dollar per nacht.....dan is boeken zo geregeld natuurlijk.....een tikkie goedkoper zou dus mooi zijn.....

Zouden jullie wat hotels kunnen noemen ??

- beetje netjes graag ;o)
- veilige buurt ook 's avonds (laat)
- metro naar doen toen in de buurt
- winkeltjes, ontbijttentjes in de buurt
- kamers met badkamer

gr en dank
Gast

Re: door de vele bomen het juiste bos niet meer vinden

Bericht door Gast »

Er zijn al tig onderwerpen op dit forum over hotels in NYC, bijvoorbeeld deze: viewtopic.php?f=9&t=71660
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: door de vele bomen het juiste bos niet meer vinden

Bericht door sanook »

evdende57@gmail.com schreef:Okee maar of tripadvisor door de staf van het hotel is ingevuld weten we niet natuurlijk en ook dat bedoel ik niet vervelend maar hoe betrouwbaar is "zoiets".
Blijkbaar heb je geen ervaring met Tripadvisor, beetje kort door de bocht om het dan maar meteen als onbetrouwbaar te bestempelen...
Als je de adviezen die je hier krijgt op deze manier wilt bekritiseren weet ik niet of het wel zin heeft om je nog van adviezen te voorzien.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer