last minute NYC vraagjes - taxi

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
tvdvrd
Amerika-ontdekker
Berichten: 18
Lid geworden op: 10 jan 2014, 14:22
Aantal x V.S. bezocht: 6

last minute NYC vraagjes - taxi

Bericht door tvdvrd »

Hallo, volgende week vrijdag vliegen we naar New York

Nu twijfel ik nog over het volgende

Nemen we een taxi vanaf JFK naar Manhattan, of regelen we een prive transfer. Iets duurder maar wellicht minder wachten. (Hoewel de taxi in 2014 heel snel ging) We zijn met zijn vieren (twee volwassenen, twee kinderen (12/14) en vier North Face Duffels (L) als bagage (die dan nog niet vol zitten) ;) - ik lees dat je met zijn vieren in een taxi mag, en die duffels zijn 'zacht' dus kunnen wel in een achterbak gepropt worden, en dan de handbagage op schoot. Vorige keer (2014) ook gedaan (4 volwassenen ). Een taxi vindt ik wel leuk (ook voor de kinderen). We landen om ongeveer 13.30.

En, we willen 1 of 2 uur nog fietsen in Central Park - nou lees ik veel verhalen over verhuurbedrijven met slechte fietsen etc - heeft iemand daarvoor nog een tip?

Alvast bedankt,
Bennogr
Amerika-expert
Berichten: 8334
Lid geworden op: 26 mar 2006, 07:13
Locatie: Philadelphia, PA

Re: last minute NYC vraagjes - taxi

Bericht door Bennogr »

Wel even opletten dat je in een echte GELE (of groene, dat zijn taxi's die vooral in de andere delen van New York City rondrijden) taxi stapt. De rij bij speciale taxihaltes, waar een persoon in uniform je ook een papiertje in de handen moffelt met het nummer van de taxi (nuttig als je wat vergeet in de taxi). Vast tarief (in totaal inclusief fooi iets van $65.)

Vooral NIET met vreemde mannen meegaan, zoals je moeder je waarschijnlijk al geleerd heeft. Dat wordt een stuk duurder.

Welkom en veel plezier.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer