Reis Kletskous: New York - cruise - Florida.

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
Kletskous
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Kletskous: New York - cruise - Florida.

Bericht door Kletskous » 27 sep 2018, 13:30

Zie het in jullie reisverslag inderdaad. Jullie hebben ook 3 volle dagen NY gedaan, wat ik ook gepland heb.
2002 : West-Amerika
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

SuzieQ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door SuzieQ » 28 sep 2018, 00:28

Wij waren redelijk vroeg in new york( voor onze overstap) dus die vluchten zijn er wel. En ze kunnen altijd veranderen. Onze vlucht naar orlando komt ook steeds later aan.
Suzie

2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten

Kletskous
Amerikakenner

Bericht door Kletskous » 29 sep 2018, 19:30

We willen de dagen in New York een hotel in Manhattan nemen, heb een lijstje nu van eventuele opties. Vanaf daar moet de huurauto (ik wil een Standaard SUV) opgehaald worden voor het vervolg van onze route, richting Gloucester MA.
(Autohuurbedrijf nog niet bekend).

Is het handig om de huurauto in een locatie in de stad, vlakbij het hotel, op te halen? Dus dat je in 10 minuutjes lopen met je bagage bij het autoverhuurbedrijf bent. Nadeel is dat je dan wel zelf door Manhattan de stad uit moet rijden, maar dat is ook wel weer een ervaring natuurlijk. Of zijn er meer nadelen die ik nu vergeet?

Of is het beter om terug te gaan naar een vliegveld? Welk vliegveld is dan het meest praktisch ?
Nadeel is dat dit ook wel weer taxikosten met zich meebrengt, want met 4 personen en 3 grote koffers + handbagage zie ik niet zitten in de metro,trein etc.
En kost teruggaan naar het vliegveld ook niet veel extra tijd (las ergens ca. 1,5 uur)?

Wat raden jullie aan?

sanook
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door sanook » 29 sep 2018, 20:13

Lastig te zeggen als er nog niks concreets is om te vergelijken. Prijzen bij een kantoor in de stad kunnen hoger of lager zijn dan bij een vliegveld. Skip the Counter werkt meestal niet bij een stadskantoor en wachttijden kunnen daardoor wel eens oplopen. En over het algemeen is er minder keuze aan auto's (voor zover je al zelf mag kiezen).
En rijden in Manhattan lijkt mij verder niet zo spannend, het gaat over het algemeen wat langzamer dan gemiddeld, dus daar zou ik me sowieso geen zorgen over maken. En als je het niet ziet zitten om met alle bagage te moeten reizen naar vliegveld, dan kan 1 persoon ook alleen gaan om de auto op te halen natuurlijk. Maar ik weet niet of jullie dat aandurven...

Kletskous
Amerikakenner

Bericht door Kletskous » 29 sep 2018, 21:16

Manlief alleen laten vertrekken om de auto op te halen vind ik inderdaad geen optie.

Rijden in Manhattan is ook geen doel op zich hoor :). Maar als het zo uitkomt, en het praktischer is, zou dat ook kunnen. En snel gaat het niet in zo’n drukke stad nee, maar ja.... anderhalf uur taxi naar een vliegveld is ook tijdsverlies. En dan hoef je niet te zeulen met je bagage in de metro, lijkt me ook wel handig.
Ik ben alvast wat prijzen zelf aan het vergelijken op sites en offertes aan het opvragen. Maar stel dat ik autohuur bij een reisbureau oid laat regelen, kan ik daar rekening mee houden met wat de handigste afhaallocatie zou zijn.
Minder keuze aan auto’s kan ik me inderdaad voorstellen in een stadskantoor. Maar vind ik niet super belangrijk hoor (ik spreek voor mezelf, niet voor manlief :wink: ), als de bagage er maar ruim in past. Maar ach, we gaan in Orlando ook nog een auto huren, dus eventueel daar dan meer keus.

sanook
Amerika-expert

Bericht door sanook » 29 sep 2018, 21:56

Misschien moet je aan een full size SUV denken of een minivan. 4 personen + bagage is geen (comfortablele) zekerheid in een standard SUV.
En als je toch al zelf aan het zoeken bent voor autohuur, waarom zou je dan nog een reisbureau inschakelen hiervoor ?

Kletskous
Amerikakenner

Bericht door Kletskous » 29 sep 2018, 22:29

Prijzen vergelijken !

Zo lijkt hetgeen zij voor autohuur aanbieden, goedkoper te zijn dan ik zelf te zien krijg op Alamo.nl

Zo ook voor hotels e.d.
Ik bekijk hun suggesties en hun prijs en vergelijk dat met bijv. Booking.com
Zo maak ik een totaalplaatje t.z.t. En wat zij goedkoper kunnen leveren, mogen zij doen.
En als ik zelf een ander hotel beter vind, qua ligging of wat dan ook, vraag ik bij hen die prijs op ter vergelijking.
Voorbeeld: reisbureau stelt Aliz hotel Time Square voor á 1.024,=. Zelf zie ik dat hotel voor 1.389,= op Booking.com staan. Ik vind een prijsverschil van 350,= bijvoorbeeld wel de moeite! (Al zal het dit hotel denk ik niet worden hoor, te weinig reviews). Oh, en ik zie het op Expedia voor nagenoeg dezelfde prijs staan. Dus slecht voorbeeld hahaha.
Maar dat is dus even tijd nemen en vergelijken.

Maar ik wil ook eens naar Hotwire gaan kijken denk ik. Dus het zal er wel op neerkomen dat ik nagenoeg alles zelf boek. Maar je weet het niet, misschien is één onderdeel wél interessant om via hen te boeken. Ook goed toch.

tomaat85
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door tomaat85 » 30 sep 2018, 07:58

Als ik heel eerlijk ben heb ik niet alle pagina's van je planning gelezen maar denk te begrijpen dat er nog een hoop onzeker is (periode, dus vluchten en overnachtingen, toch??) maar denk toch dat ik je wat om over te denken kan meegeven.
Mbt de auto, met 4 personen zou ik zeker ook de minivan overwegen ipv een SUV. Gewoon meer ruimte tenzij je een premium SUV neemt maar die zijn doorgaans fors duurder. Mbt het rijden op Manhattan, daar zou ik me niet druk over maken...gewoon met de flow meegaan, dus voorbereid zijn op drukte en weten welke route je gaan nemen en wat de alternatieven zijn. Je hotel moet alleen dan echt wel dicht bij de verhuurder liggen anders heb je of meer tijd nodig van de verhuurder naar je hotel om de spullen op te halen of meer OV of wandeltijd nodig om naar de verhuurder te gaan. Je zou dan kunnen overwegen om voor dag en dauw te vertrekken :wink: Mocht je hotel niet op Manhattan liggen (dan wel hoeven te liggen) dan zijn er ook zat verhuurder in Brooklyn b.v.
Mijn 5ct, zoek een AirBnB in Weehwaken. Op Weehawken zitten o.a. Avis en Hertz, daar hebben ze splinternieuwe Minivan's (uit eigen ervaring) en na het auto ophalen ben je zo "onderweg". Nadeel van Weehawken is wat reistijd naar Manhatten, voordeel is dat AirBnB legaal is, je in een AirBnB doorgaans meer "leef" ruimte hebt en dat het uitzicht onbetaalbaar is. Maar iig heel veel plezier met plannen en uitvoeren straks! :D
Grote Amerika fan

sanook
Amerika-expert

Bericht door sanook » 30 sep 2018, 08:58

Kletskous schreef:Prijzen vergelijken !

Zo lijkt hetgeen zij voor autohuur aanbieden, goedkoper te zijn dan ik zelf te zien krijg op Alamo.nl

Zo ook voor hotels e.d.
Ik bekijk hun suggesties en hun prijs en vergelijk dat met bijv. Booking.com
Dat noem ik geen prijzen vergelijken. Zowel voor autohuur als voor hotels zijn er veel meer websites om te vergelijken.
Alamo.nl en booking.com zijn geen vergelijkingssites maar directe aanbieders. Je kunt beter eerst op een vergelijkingssite gaan zoeken naar datzelfde hotel of naar een vergelijkbare auto.
Hotels: trivago.nl of hotelscombined.nl, dan zul je al snel zien dat booking.com heel vaak niet de goedkoopste is !
Auto's: auto's is iets lastiger dan hotels maar op bv skyscanner.nl, momondo.nl of kayak.nl kun je zoeken naar prijzen van auto's. Bij het huren van auto's is het belangrijk dat je alle benodigde verzekeringen hebt dus daar moet je altijd even extra op letten met vergelijkingssites en brokers. Over het algemeen is het zo dat als je huurt via een EU website (,nl, .be, .fr, .co.uk, .es enz enz) dat je verzekeringen in orde zijn. Bij niet EU websites is het belangrijk dat je aan kunt geven dat je uit EU komt. (kijk ook eens op het autohuur topic: viewtopic.php?f=30&t=70778)
Websites waar vaak goede tarieven geboden worden zijn bv autoeurope.nl, https://partners.rentalcar.com/american-vacation/, uscarhire.com, rentalcars.com, drive-usa.de (engelse versie van usareisen.de)
Bij de meeste aanbieders kun je zien voor welke autoverhuurder de aanbieding is, dit kan van belang zijn als je persé een auto van een bepaalde verhuurder wilt hebben. Houdt er tevens rekening mee dat je met een one-way fee te maken zult krijgen als je de auto op wilt halen in NYC en inleveren in Washington. Dit staat niet altijd (goed) vermeld dus controleer daar goed op en neem evt contact op met de aanbieder hierover.

Nog 1 ding: Wat ik niet begrijp is dat je zo veel vragen stelt hier maar vervolgens met een opmerking komt dat je via een reisbureau wilt gaan boeken. Daarmee wordt het animo om je te helpen bij je vragen niet groter denk ik. Ook het vele wijzigen/veranderen van je ideeën helpt hier niet aan mee, misschien is het beter om eerst iets concreets te hebben (vaste data, tickets...).
Just my 2 cents....

Kletskous
Amerikakenner

Bericht door Kletskous » 30 sep 2018, 09:53

tomaat85 schreef: Mijn 5ct, zoek een AirBnB in Weehwaken. Op Weehawken zitten o.a. Avis en Hertz, daar hebben ze splinternieuwe Minivan's (uit eigen ervaring) en na het auto ophalen ben je zo "onderweg". Nadeel van Weehawken is wat reistijd naar Manhatten, voordeel is dat AirBnB legaal is, je in een AirBnB doorgaans meer "leef" ruimte hebt en dat het uitzicht onbetaalbaar is. Maar iig heel veel plezier met plannen en uitvoeren straks! :D
Leuk, ik ga dat even bekijken!
En qua auto is een minivan denk ik inderdaad beter. En volgens mij zelfs ook iets goedkoper dan een standard SUV. En zeker goedkoper dan een Fullsize.
En een minivan is ook wel stoer he!
En data liggen nog niet vast nee, helaas. Wou dat het anders was. Maar ik ben aardig zeker van de data, maar ja... nog geen vastliggende planning van mans werk.
Maar plannen en voorbereidend werk kan alvast maar gebeuren hè!

Kletskous
Amerikakenner

Bericht door Kletskous » 30 sep 2018, 10:01

sanook schreef: Auto's: auto's is iets lastiger dan hotels maar op bv skyscanner.nl, momondo.nl of kayak.nl kun je zoeken naar prijzen van auto's. Bij het huren van auto's is het belangrijk dat je alle benodigde verzekeringen hebt dus daar moet je altijd even extra op letten met vergelijkingssites en brokers. Over het algemeen is het zo dat als je huurt via een EU website (,nl, .be, .fr, .co.uk, .es enz enz) dat je verzekeringen in orde zijn. Bij niet EU websites is het belangrijk dat je aan kunt geven dat je uit EU komt. (kijk ook eens op het autohuur topic: viewtopic.php?f=30&t=70778)
Websites waar vaak goede tarieven geboden worden zijn bv autoeurope.nl, https://partners.rentalcar.com/american-vacation/, uscarhire.com, rentalcars.com, drive-usa.de (engelse versie van usareisen.de)
Bij de meeste aanbieders kun je zien voor welke autoverhuurder de aanbieding is, dit kan van belang zijn als je persé een auto van een bepaalde verhuurder wilt hebben. Houdt er tevens rekening mee dat je met een one-way fee te maken zult krijgen als je de auto op wilt halen in NYC en inleveren in Washington. Dit staat niet altijd (goed) vermeld dus controleer daar goed op en neem evt contact op met de aanbieder hierover.
Autohuur ga ik zeker verder bekijken. Had gisteren ook al op usareisen.de gekeken, maar daar kwam ik ook niet goedkoper uit. Althans niet nu, want ook daar fluctueren de prijzen natuurlijk. En als ik zelf de auto’s boek, dan zeker via een eueropese website.
Met de drop off kosten ben ik bekend. En die tarieven scheelt ook weer per aanbieder weet ik.
Ik heb 2x autohuur nodig, moet ik dan 2 aparte boekingen op de website maken? Of kan ik ze dan beter bellen en het telefonisch met ze afstemmen.

En ik vergelijk hotels niet alleen met Booking, dat was slechts een voorbeeld. Inderdaad ook hij Trivago, Expedia, Hotels.com etc. etc. etc. En als ik voor annuleerbare hotels kies, kan ik ook altijd wijzigen als er iets interessanters voorbij komt.
En ik zeg niet dat ik alles door een reisbureau laat boeken. Ik geef toch juist aan dat ik waarschijnlijk alles zelf ga boeken. Maar soms kan een onderdeel wel interessant zijn om te bekijken.

Ik ben er maar druk mee, heerlijk hoor!
Kan niet wachten tot ik van alles kan gaan vastleggen :thumbup:

sanook
Amerika-expert

Bericht door sanook » 30 sep 2018, 10:10

2 x autohuur moet je zien als 2 losstaande boekingen, als aanbieder A goedkoopste/beste is voor de 1e boeking wil dat niet zeggen dat ie dat ook is voor de 2e boeking.

Kletskous
Amerikakenner

Bericht door Kletskous » 30 sep 2018, 21:43

Oké, duidelijk. Lijkt me wel handigst om autohuur bij 1 aanbieder te doen, maar is dus wellicht niet het voordeligst. Goed overwegen dus.

Kletskous
Amerikakenner

Bericht door Kletskous » 02 okt 2018, 10:17

In een offerte van een reisbureau (waar we vorig jaar goede ervaringen mee hadden trouwens) staat dit bij de autohuur:
Alamo Rent A Car group SF (Standard 4WD SUV) incl. incl. CDW , EP/LIS, Airport Fees, Taxes & Local Surcharges.

Is dit voldoende qua verzekering, denken jullie?

sanook
Amerika-expert

Bericht door sanook » 02 okt 2018, 10:20

Je vraagt offerte bij een reisbureau en vraagt hier of de verzekeringen in orde zijn ?
Ik ben bang dat ik je ondertussen helemaal kwijt ben... :o :shock: :?

smeerkaas
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door smeerkaas » 02 okt 2018, 10:34

Kletskous schreef:In een offerte van een reisbureau (waar we vorig jaar goede ervaringen mee hadden trouwens) staat dit bij de autohuur:
Alamo Rent A Car group SF (Standard 4WD SUV) incl. incl. CDW , EP/LIS, Airport Fees, Taxes & Local Surcharges.

Is dit voldoende qua verzekering, denken jullie?
Ja.Schadeverzekering - CDW + aansprakelijksheidsverzekering (LIS+EP).

sanook
Amerika-expert

Bericht door sanook » 02 okt 2018, 11:18

Die info staat overigens ook in het openingsbericht van het standaard autohuur topic: viewtopic.php?f=30&t=70778

Kletskous
Amerikakenner

Bericht door Kletskous » 02 okt 2018, 11:29

Ah gevonden, dankjewel !
Ik kende de codes niet, vandaar. Maar het is me nu helder, thanx !

SuzieQ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door SuzieQ » 15 okt 2018, 00:26

Kletskous schreef:Manlief alleen laten vertrekken om de auto op te halen vind ik inderdaad geen optie.
Waarom is dat geen optie? Als het zo uitkomt.
Suzie

2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten

Kletskous
Amerikakenner

Bericht door Kletskous » 15 okt 2018, 11:07

Man alleen de auto laten ophalen op het vliegveld terwijl we vanaf de ophaallocatie verder willen met de rondreis? Dat is toch niet handig?
Dan moet man weer met de auto terug naar Manhattan om ons et de bagage op te halen, rit van 1,5 uur denk ik gezien het drukke verkeer en dan wéér terug om de stad uit te komen?
Nee, dan wordt het een taxi met z’n allen hoor.

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer