Reis Kletskous: New York - cruise - Florida.

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 976
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Kletskous: New York - cruise - Florida.

Bericht door Kletskous »

Als we voor één dag Universal Studio’s kiezen, zullen we zeker ook Harry Potter meenemen (mits geen uren wachtrij). Maar het is voor ons geen reden om persé naar dat park te gaan zeg maar.

En Volcano Bay lijkt me zeker ook leuk, juist omdat het vrij nieuw is en we er nog niet zijn geweest. Maar Aquatica vonden ze hier ook top, en zeker als er een nieuwe glijbaan bij komt.
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 976
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Kletskous: New York - cruise - Florida.

Bericht door Kletskous »

Is het aan te raden om tickets voor de boottocht Hornblower Niagara Falls vooraf te bestellen voor medio juli ?
En bestel je dan gewoon kaartjes voor een bepaalde dag of ook met een tijdslot ?
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 976
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Kletskous: New York - cruise - Florida.

Bericht door Kletskous »

Zo, inmiddels de onbeperkte passen voor 14-dg Seaworld alvast besteld.
Er zit ook waterpark Adventure Island in Tampa bij, ook leuk om te gaan doen. Je hoort niet veel over dit waterpark, maar als ik de website bekijk zie ik toch genoeg vette glijbanen. Mijn kinderen waren in elk geval enthousiast. En is het niks, dan is het jammer en gaan we lekker naar Busch Gardens.

En oh, we komen weer tijd tekort in onze dagen in Orlando!
In principe willen we proberen om in New York naar een honkbalwedstrijd te gaan, lukt dat daar niet, dan kijken we of we naar de Tampa Bay Rays kunnen.

En verder hebben we een beetje de volgende plannen (in willekeurige volgorde hoor):
Dag 1: landen ca. 20.30 uur in Orlando en naar de villa
Dag 2: boodschappen, zwemmen bij villa, middag dorpje Celebration
Dag 3: Kelly Park tubing + dorpje Winterpark
Dag 4: Adventure Island Waterpark + Busch Gardens
Dag 5: Seaworld
Dag 6: Aquatica
Dag 7: dagje rust of Busch Gardens of toch Universal Studio’s
Dag 8: Volcano Bay
Dag 9: rust, shoppen of eventueel Clearwater Little Toot / strand of iets in de herhaling
Dag 10: om 13.30 naar het vliegveld

Echt, waarom hebben wij maar 3 weken vakantie ?! Had zo 2 weken vol gekregen in Orlando :D .
Ik wil ook wel wat nieuwe dingen zien/doen, dus ik hoop nu wel Kelly Park te kunnen doen. En ik zou ook wel Celebration en Winterpark willen bekijken, heb begrepen dat dit leuke plaatsjes zijn? Wat is daar aan te raden en is een paar uurtjes voldoende zodat we het met iets kunnen combineren?
En misschien willen we wel een boottochtje met Little Toot in Clearwater doen. In Clearwater zijn we eerder geweest maar die dolfijnen spotten toen niet gedaan. Mooi strand, net poedersuiker, dus misschien leuk om nu een dagje strand i.c.m. die boottocht te doen. En eventueel zouden we dan ook nog naar de honkbalwedstrijd daar kunnen.

Maar goed, alle plannen hangen af van het weer! Vorige keer ook een mooie verdeling gemaakt waar niets van terecht kwam omdat de regen toen roet in het eten gooide.
Daarom kiezen we ervoor om alleen nu passen voor Seaworld op voorhand te kopen en verder nog niets vast te leggen.
Ik krijg zo’n zin erin ! Wat wordt het een gave reis ! Zóveel leuke dingen gepland !
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Reis Kletskous: New York - cruise - Florida.

Bericht door winterpark »

Celebration is inderdaad leuk, daar gaan wij weleens een middagje heen tijdens Orlando vakanties voor een kop koffie en een wandeling. Er is niet per se heel veel te doen, maar de sfeer is erg leuk.
Winter Park is veel meer een kleine stad, met leuke winkels en een paar fantastische restaurants.
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 976
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Kletskous: New York - cruise - Florida.

Bericht door Kletskous »

Klinkt goed! Ik hoop dat het er nu van komt!
Lijkt me leuk voor effe een paar uurtjes doorheen te dwalen, ijsje eten of iets drinken. Maar het gaat meer om het sfeertje, begrijp ik. Of mijn pubers het leuk zullen vinden...?
Er zijn geen specifieke bezienswaardigheden in Celebration of Winter Park dacht ik?
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Reis Kletskous: New York - cruise - Florida.

Bericht door winterpark »

Een ijsje eten in Celebration is gewoon leuk idd! En het is vlakbij alle vakantievilla's. Winter Park is een stuk verder rijden, maar daar zou ik dan eerder heen gaan om uiteten te gaan. The Ravenous Pig vonden wij daar een super restaurant.
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 976
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Kletskous: New York - cruise - Florida.

Bericht door Kletskous »

Winter Park zouden we dan kunnen combineren met Kelly Park tubing, dat ‘s ochtends/begin van de middag doen, en dan middagje rondslenteren in Winter Park en daar zouden we dan inderdaad bijvoorbeeld kunnen eten als dat zo uitkomt.
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 976
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Kletskous: New York - cruise - Florida.

Bericht door Kletskous »

Kletskous schreef:
03 mar 2019, 14:26
Is het aan te raden om tickets voor de boottocht Hornblower Niagara Falls vooraf te bestellen voor medio juli ?
En bestel je dan gewoon kaartjes voor een bepaalde dag of ook met een tijdslot ?
Iemand die mij hierover nog kan adviseren?
We slapen een nachtje in Canada, dus we zullen de boot aan die kant willen nemen.
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Reis Kletskous: New York - cruise - Florida.

Bericht door mtl »

Heeft die maatschappij geen website waar dat op staat?
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Reis Kletskous: New York - cruise - Florida.

Bericht door sanook »

Hornblower is een maatschappij die boot tours aanbiedt: https://www.niagaracruises.com/

Wij hebben destijds de Maid of the Mist gedaan, een andere aanbieder: https://www.maidofthemist.com/

Ik zou tzt proberen de kaartjes te reserveren, scheelt je mogelijk wat wachttijd. Maar er gaan vele boten dus als je niet gereserveerd hebt is er ook plek, misschien iets langer wachten maar meer niet. Geeft je wel meer flexibiliteit.
Wij hebben toen meteen na de boot tour een lunch gegeten in de Skylon Tower met prachtig uitzicht op de falls. De adrenaline van de boot tour gierde nog door mijn lichaam....
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 976
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Kletskous: New York - cruise - Florida.

Bericht door Kletskous »

Ja snap ik! Het lijkt mij ook supergaaf om mee te maken! De Maid of Mist is aan de Amerikaanse kant toch?
Ik neig een beetje naar de Canadese kant, omdat daar ook ons hotel zit.

Wij komen einde van de ochtend/net na de middag daar ergens aan, denk ik. We slapen de avond daarvoor nl. in Rochester (die dag o.a. Watkins Glen dan gedaan), dus dat is nog een ritje van ca. 140 km en dan de grens over bij de Rainbow Bridge? Rekening houdend met wachttijd bij de grens, dan is de ochtend al wel om denk ik.
Dus we zien het wel. Misschien eerst langs het hotel, kijken of we er al kunnen om de koffers kwijt te zijn, lunchen en dan de boottocht doen? Hangt er beetje vanaf hoe laat we aankomen enzo.

Die Skylon toren heb ik ook bekeken. Zou de ride to the top/observatie deck alleen voldoende zijn ($ 14,50)? Of is die 3/4D film echt de moeite waard?
Volgens mij is er ‘s avonds ook vuurwerk, ook leuk om dat ergens te bekijken.
Of is de Journey Behind the Falls leuker?
We zijn er in totaal een middag + avond, de volgende dag weer verder (lange rit naar Harrisburg/Hershey).
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Reis Kletskous: New York - cruise - Florida.

Bericht door sanook »

Volgens mij kun je met de Maid of the Mist aan zowel de US als de Canadese kant opstappen. De uiteindelijke boottocht is exact hetzelfde.
En ik denk dat dat met de Hornblower exact zo is. Je stapt dus gewoon op de boot aan de kant van het land waar je verblijft, dat maakt voor de verdere boottocht niet uit.
Het uitzicht vanaf land is vanaf Canadese zijde echter veel beter dan vanaf US kant.
Wij zijn alleen met de boot in het hoefijzer gevaren zeg maar (geweldige ervaring met alleen maar gedonder en mist van het water), geen andere tours/excursies gedaan op de Skylon tower na maar daar hebben we geen 3D iets gezien of gedaan. Lijkt me ook niet nodig als je er al in het echt geweest bent. Bovenin de toren zit een restaurant wat ronddraait en je hebt daar tijdens het eten dus een heel mooi uitzicht. Ook op het observatiedeck een mooi uitzicht.
Je kunt ook eens zoeken op tripadvisor, daar staan van over de hele wereld recensies en tips over praktisch iedere attractie/bezienswaardigheid in de hele wereld. Meeste van je (eerdere) vragen worden daar al beantwoord.
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 976
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Kletskous: New York - cruise - Florida.

Bericht door Kletskous »

Ja, Tripadvisor lees ik ook weleens.

De kaarten voor Hornblower zijn pas eind maart te boeken, dus nog even geduld.
En de verhalen zo lezend, geloof ik dat ik maar waterschoenen aan doe ! Je wordt kletsnat, dat vind ik helemaal niet erg, maar ik ben nogal moeilijk met schoenen/sandaaltjes en behoorlijk blaar-gevoelig, dus die probeer ik wel een beetje droog te houden.
Of van die hoesjes zoals in het zwembad meenemen, ofzo.
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Gast

Re: Reis Kletskous: New York - cruise - Florida.

Bericht door Gast »

Vergeet je badmuts niet :lol:
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Kletskous: New York - cruise - Florida.

Bericht door Martin & Marianne »

Wij hadden niets geboekt vooraf, was ook niet nodig. De Maid of the Mist vonden we heel geslaagd, de Journey behind the fall wat minder.
Kijk eens in ons 2012-verslag voor ons bezoek.

Marianne
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 976
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Kletskous: New York - cruise - Florida.

Bericht door Kletskous »

Ja lach maar eoms. Natte haren of kleding boeit me geheel niet. Natte schoenen echter wel.
Zal niet de eerste keer zijn dat ik zodanige blaren heb opgelopen, tot bloedens toe, dat manlief de auto kon gaan halen omdat ik niet meer verder kon lopen :? . Dat soort ellende voorkom ik graag op vakantie, zeker op zo eentje als deze waarin toch de nodige kilometers gelopen wordt.

En ik ga je verslag even opzoeken Marianne :thumbup: !
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Reis Kletskous: New York - cruise - Florida.

Bericht door mtl »

Volgens mij krijg je een regenpak mee. Ik zie op dergelijke boten alleen mensen met een regenpak aan.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Reis Kletskous: New York - cruise - Florida.

Bericht door sanook »

Regenpak is een groot woord maar je krijgt een soort poncho inderdaad.
Gebruikersavatar
tomaat85
Amerikakenner
Berichten: 796
Lid geworden op: 06 feb 2011, 18:27
Contacteer:

Re: Reis Kletskous: New York - cruise - Florida.

Bericht door tomaat85 »

het is idd een poncho...zeer flatteus echt zo een waar iedereen er op de foto ineens als een model uitziet :D
Grote Amerika fan
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Kletskous: New York - cruise - Florida.

Bericht door Martin & Marianne »

Kletskous schreef:
09 mar 2019, 10:02
En ik ga je verslag even opzoeken Marianne :thumbup: !
Hier en hier.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer