Reis Kletskous: New York - cruise - Florida.

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 976
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: New York - cruise - Florida

Bericht door Kletskous »

Kletskous schreef:Dat denk ik ook wel ja.
Al wordt je ook wel misleid ergens. Vond ik een site voor 4 personen € 1.135,=. Nou, dat is wel de moeite dacht ik. Tot je doorklikt en ‘actuele prijsen’ te zien krijgt en het ineens ruim € 1.500,= wordt. En dan denk ik wel ggrrrrr...!
Heb erover gebeld, maar het klopt dus wél. Ze begreep mijn irritatie maar bij het klikken op “boeking” worden de actuele prijzen van de rederij opgehaald en kan het dus verschillen.
Ik vind het niet klantvriendelijk, maar goed.
Dacht een leuke prijs gevonden te hebben, maar rond de 1.500,= is kennelijk een reëlere prijs voor een 4 daagse cruise met buitenhut.

Ook cruisewinkel.nl gebeld. En online kun je geen 4 personen aangeven, dat klopt. Prijs ligt ook rond de 1.400,= - 1.600,= bij hen.
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
babarage
Amerikakenner
Berichten: 1263
Lid geworden op: 29 mar 2011, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: New York - cruise - Florida

Bericht door babarage »

Ik heb begrepen dat het tussen reisbureaus nauwelijks gaat schelen want die werken allemaal met dezelfde rederijprijzen. Heel soms kunnen ze een extraatje hier en daar aanbieden maar de basis gaat hetzelfde zijn. En dat zijn dan weer min of meer dagprijzen.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5966
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: New York - cruise - Florida

Bericht door Harry »

Dat geld ben je echt wel kwijt aan een cruise hoor, denk dan ook nog aan de verplichte fooien van zo’n $ 25 per dag en dan nog een dranken pakket, zeker als je alcohol wil drinken niet goedkoop hoor. En zelf drank meenemen aan boord mag slechts zeer beperkt.
Vito
Amerika-expert
Berichten: 3006
Lid geworden op: 11 okt 2007, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Nederland

Re: New York - cruise - Florida

Bericht door Vito »

Dat lijkt mij persoonlijk ook niet zo verkeerd toch? 100,- pp per dag. Daar zit dan toch alles in?
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 976
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: New York - cruise - Florida

Bericht door Kletskous »

Pffttt...dat is wel veel fooi hoor Harry? En dan nog p.p. ??
Bij Cruisetravel lees ik over fooien van $12 per persoon per nacht.

Mag je eigenlijk zelf wat drinken in je koffer meenemen op en cruise? Doe je naar een gewoon hotel toch ook? Wij wel althans. Hadden altijd water bij ons en een paar flessen sap/frisdrank, ook voor onderweg natuurlijk, maar dat namen we ook mee naar de hotelkamer. Wordt dat gecontroleerd eigenlijk?

Alcohol drink ik niet en mijn man kan best een paar dagen zonder.
En koffie, thee, water, sap, en ijsthee is toch inbegrepen op een cruise? Dat is toch genoeg toch voor een 4-daagse cruise (feitelijk maar 2 volle dagen he, met want vertrekdag pas om 16.00 uur en terugkomst om 8.00 ‘s ochtends).
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5966
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: New York - cruise - Florida

Bericht door Harry »

De verplichte fooi is niet bij alle maatschappijen hetzelfde, bv. bij Royal Caribbean betaal je $ 14,50 pp per dag, dat is met 4 personen dus $ 58 per dag, wij betaalden vorig jaar bij Celebrity $ 12,50 pp per dag.
Het drinken verschilt ook per maatschappij, bij Princess mochten we 2 flessen alcohol meenemen en geen frisdrank of water, en ik meen bij Celebrity helemaal niets.
De dranken de jij noemt zijn inderdaad inbegrepen, maar meestal alleen verkrijgbaar bij het buffet en niet bij een bar, en de koffie alleen op zijn Amerikaans, slap en waterig dus. :lol:
Het is in ieder geval wel aan te raden om te kijken of het niet toch voordelig is om een dranken pakket te nemen, zonder alcohol valt de prijs wel mee, en meestal kun je dan ook espresso en cappuccino en zo krijgen. De prijs van losse drankjes is over het algemeen erg hoog.
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 976
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: New York - cruise - Florida

Bericht door Kletskous »

Pfttt. Dat frisdranken is ook nog $ 49,95 p.p. X 4. En dan nog fooi van $ 12,95 p.p. erbij.
Dat is in totaal voor 4 dagen dan nog eens een kleine $ 400,= bovenop de prijs.

Omgerekend kom je dan voor een cruise van 4 dagen ca. € 1.450,= + € 350,= op een kleine € 1.800,=. Dat valt me toch wel tegen hoor. En dan heb je nog geen excursie aan land erbij...
Daar moeten we nog maar eens hard over nadenken dan.
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 976
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: New York - cruise - Florida

Bericht door Kletskous »

Uit nieuwsgierigheid kijk ik nog es bij Cruisetravel naar een 4 dgse cruise met vertrek op 26-7-19. Nu springt de prijs van ca. 1.136,= bij boeking ineens naar € 2.381,= :evil:
Stelletje grapjassen. Gaat toch nergens over.

Ik zit er nu over te denken om, als het Noordoost USA wordt, dan maar de cruise te laten vervallen gezien de hoge prijs.
Dan zou ik dus in 2 weken tijd van New York via Washington naar Orlando willen rijden. Is dat haalbaar?
Iemand die een route idee voor me heeft? Heb al wel gegoogled en reisverslagen bekeken maar kom er niet uit, meeste reisverslagen zijn dan langer. En ik wil voor dat stuk dan 2 weken uittrekken, dus tips voor een uitgeschreven route, graag !
(Daarna zou ik dan nl. een volle 3e week willen afsluiten in een villa in Orlando).
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 976
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: New York - cruise - Florida

Bericht door Kletskous »

Ook bij Zeetours gekeken. Een 6-dgse cruise vertrek op 21-7-2017 voor een buitenhut......hou je vast.......................€ 7.843,= !!!! Met de Disney Dreamline, dat dan wel weer. Andere data passen niet in onze beschikbare tijd.
Nou, dat is duidelijk niet voor mijn portemonnaie. :roll:
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Gebruikersavatar
miro
Amerikafan
Berichten: 287
Lid geworden op: 16 jul 2010, 03:42
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: New York - cruise - Florida

Bericht door miro »

Wij hebben in minder dan twee weken NY-Orlando gereden. Drie nachten NY (waren we al geweest), drie nachten Washington. Onderweg van NY naar Washington via de Amish. Toen stopover in Fayetteville. Daarna twee nachten Savannah. En daarna Orlando. Prima te doen!
Laatst gewijzigd door miro op 21 jun 2018, 14:37, 1 keer totaal gewijzigd.
USA: 2001-2010-2012-2013-2015-2016-2018-2023-2024
Overig:3xNieuw Zeeland en Australië, Curaçao, Azoren, meerdere cruises, veel van Europa
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 976
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: New York - cruise - Florida

Bericht door Kletskous »

Wat is de Amish ? zegt mij zo even niets namelijk.
En wat is er leuk om te zien/doen in Fayetteville ?
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: New York - cruise - Florida

Bericht door sanook »

:idea: Soms kun je beter eerst even googlen voordat je een vraag stelt...
Vito
Amerika-expert
Berichten: 3006
Lid geworden op: 11 okt 2007, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Nederland

Re: New York - cruise - Florida

Bericht door Vito »

Weet je echt niet wat de Amish zijn? Onder welke steen leef jij :wink:
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: New York - cruise - Florida

Bericht door mtl »

Nou nou, niet iedereen weet dat.
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 976
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: New York - cruise - Florida

Bericht door Kletskous »

Nou ik weet dat niet nee, en ik dacht dat dit forum ook bedoeld was om elkaar te helpen en vragen te kunnen stellen.
Ik had al gegoogled hoor. Begrijp ik het goed dat het een bepaalde gemeenschap is ? Het zegt mij echt niets. Sorry hoor.
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
babarage
Amerikakenner
Berichten: 1263
Lid geworden op: 29 mar 2011, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: New York - cruise - Florida

Bericht door babarage »

amish is een geloofsgemeenschap die nog min of meer volgens oude traditie leeft. Zonder elektriciteit en dergelijke. Zitten wat gradaties in maar ze bewerken veelal het land met de hand en met behulp van paarden. Bouwen nog echt met de hand huizen en dergelijke. Ze rijden met koetsjes rond en lopen in wat ze zelf sobere kleren noemen.

Je kunt in dat gebied rondrijden hoewel er feitelijk niet zo heel veel te zien valt. Ja her en der wat koetsjes en waslijnen met wapperende jurken. Er zijn ook wat meer toeristische dingen. Een restaurant en winkels waar je amishe huisvlijt kunt kopen. Ze maken vaak prachtige quilts bijvoorbeeld en lekkere taarten en jam :). En er is minimaal 1 amish boerderij die je kunt bezoeken dat ik weet. Voor mij zou het in de categorie aardig vallen. Als je in de buurt bent is het leuk maar ik zou er niet verschrikkelijk voor omrijden. Ik ben er zelf wel geweest maar ergens krijg ik er een beetje een ongemakkelijk aapjes kijken gevoel bij.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 976
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: New York - cruise - Florida

Bericht door Kletskous »

Ah oké, dank voor je uitleg.
Geloof niet dat ons dat erg aanspreekt om te bezoeken, ook voor de kinderen niet.
Dus tips welkom voor hoe ik een route vanaf New York in 2 weken naar Orlando kan invullen zijn zeer welkom !
Is via Atlanta bijv. te doen of is dat wel erg ver om ? Of ook niet eens leuk/de moeite waard?
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Gebruikersavatar
miro
Amerikafan
Berichten: 287
Lid geworden op: 16 jul 2010, 03:42
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: New York - cruise - Florida

Bericht door miro »

Ik denk dat ik je een aardige richtlijn voor een route heb gegeven. Dat je de Amish niks vindt betekent niet gelijk dat je de hele route aan de kant moet schuiven.
( Het Amish dorpje Intercourse ( :) ) is overigens heel leuk om te bezoeken voor een lunch en een rondrit met paard en wagen. )

Je moet zelf kijken wat je wilt (natuur/steden/hoeveel uur rijden per dag). Er staan genoeg voorbeeld routes op dit forum voor inspiratie.
Fayatteville was, zoals ik schreef, een stopover. Of te wel, alleen ter overnachting om de afstand te overbruggen. Veel mensen bezoeken Savannah en/of Charleston.
USA: 2001-2010-2012-2013-2015-2016-2018-2023-2024
Overig:3xNieuw Zeeland en Australië, Curaçao, Azoren, meerdere cruises, veel van Europa
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: New York - cruise - Florida

Bericht door winterpark »

Ik zal 'm nog één keer uitschrijven dan:

Dag 1 NY
Dag 2 NY
Dag 3 NY
Dag 4 NY - Washington
Dag 5 Washington
Dag 6 Washington - Shenandoah NP
Dag 7 Shenandoah NP
Dag 8 Shenandoah - Asheville (lange rit
Dag 9 Asheville (bijv. Clingmansdome bezoeken)
Dag 10 Asheville - Charleston
Dag 11 Charleston
Dag 12 Charleston - Savannah
Dag 13 Savannah
Dag 14 Savannah - via St Augustine - Orlando

Een alternatief zou kunnen zijn dat je Charleston overslaat, en direct van Asheville naar Savannah rijdt. Dan heb je elders nog de tijd om die twee dagen te gebruiken.
Rest van de dagen Orlando
Gebruikersavatar
SemJes
Amerika-expert
Berichten: 1677
Lid geworden op: 13 jun 2006, 18:04
Locatie: Sarasota, FL

Re: New York - cruise - Florida

Bericht door SemJes »

Even een algemene Amish opmerking... Bij ons in Sarasota, FL is trouwens ook een grote gemeenschap Amish. Ze hebben een kleine wijk (Pinecraft) waar ze in kleine huisjes wonen of verblijven tijdens de wintermaanden. Geen paard en wagen trouwens, ze rijden voornamelijk op grote driewielers (tricycles). Voor traditioneel Amish eten kun je een bezoekje brengen aan populaire restaurants zoals Yoder's of Der Dutchman. We winkelen vaak in een Amish supermarkt, goede kwaliteit en prijzen.

Voor een filmpje en meer informatie: http://www.mysuncoast.com/news/a-look-i ... 2af57.html
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer