Reis Kletskous: New York - cruise - Florida.

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: New York - cruise - Florida

Bericht door winterpark »

Om trouwens nog even antwoord te geven op je vraag over Atlanta, wij zijn er twee nachten geweest. In het centrum van de stad heb je Coca Cola en een mooi aquarium, verder vond ik het niet per se echt een stad die je moet bezoeken. Wij zijn nog naar Decatur geweest, een buitenwijk met leuke winkeltjes en hebben daar relaxed koffie gedronken. Maar om er nou heen te gaan met kinderen, mwah. Dan zou ik dus eerder voor de opzet kiezen die ik hierboven heb beschreven.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: New York - cruise - Florida

Bericht door sanook »

Atlanta heeft ook nog het CNN Center en de Martin Luther King Jr. National Historic Site.

Voor het geval je niet weet wie Martin Luther King is: https://nl.wikipedia.org/wiki/Martin_Luther_King :wink:
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: New York - cruise - Florida

Bericht door winterpark »

Zou dat leuk zijn met kinderen? Vond jij CNN de moeite waard? Ik werk in die tak van sport (soort van) en had er niet per se behoefte aan, maar misschien ook om die reden ;)

Overigens is dat natuurlijk een andere optie die je zou kunnen doen, Kletskous. Dan sla je wel Savannah en Charleston over, maar je zit denk ik wel minder lang in de auto al met al.

Dan wordt het zoiets:

Dag 1 NY
Dag 2 NY
Dag 3 NY
Dag 4 NY - Washington
Dag 5 Washington
Dag 6 Washington - Shenandoah NP
Dag 7 Shenandoah NP
Dag 8 Shenandoah - Roanoke
Dag 9 Roanoke - Asheville
Dag 10 Asheville
Dag 11 Asheville - Atlanta (dit vonden wij een prachtige rit, langs bijv. Tallulah Falls)
Dag 12 Atlanta
Dag 13 Atlanta - Lake City
Dag 14 Lake City - Orlando
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: New York - cruise - Florida

Bericht door Kletskous »

Laat ik die nou wél kennen Sanook :mrgreen:

Klinkt al als een leuke route Winterpark, dankjewel ! Misschien is Atlanta dan niet zo geschikt, zal daar nog eens naar kijken.
Volgens mij is Shenandoah NP leuker als de Great Smokey Mountains, als ik zo op google bij afbeeldingen kijk. Of iemand die me het de voor-/nadelen of verschillen tussen beide parken kan aangeven?

Een andere optie zou een route vanaf Washington via de kust kunnen zijn. Ik las bijv. dat Myrtle Beach leuk moet zijn. Zit ook een vrij aardig waterpark zag ik, en een stuk goedkoper dan de waterparken van Disney :wink: .
Is een route via de kust (en hoe dan) ook leuk, denken jullie? Of zou dat teveel van hetzelfde (= strand) worden ? Of langs die kant ook nog leuke stops/bezienswaardigheden?
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: New York - cruise - Florida

Bericht door winterpark »

Ik zat toevallig ook nog even te kijken, naar die optie. Om dan na Washington DC naar Virginia Beach te rijden, en dan de outbanks te volgen langs Charleston, Savannah en St Augustine. Kan ook! Wel veel strand en je gaat erna ook nog relaxen in Orlando.

Ik denk dat je van zowel Shenandoah als de GSM wel wat kan meepakken hoor. Je zou ook twee nachten in Gatlinburg kunnen zitten en dan via een tussenstop in Charleston.
Wij vonden Cades Codes erg mooi (kun je fietsen), en Clingmansdome. Clingmansdome hebben we gedaan terwijl we twee nachten in Asheville zaten. Misschien niet zo logisch, maar vonden we toen een leuke besteding van onze volle dag daar. (https://www.nps.gov/grsm/planyourvisit/ ... nsdome.htm)

Maar goed, ook als je Asheville verkiest boven Gatlinburg krijg je echt wel wat mee van de GSM. En de route van Shenandoah naar Asheville is GEWELDIG. Kijk maar, dit vind ik een hele leuke link:
https://roadtrippers.com/trips/10380386

Maar je moet echt even puzzelen met wat jij acceptabel vindt qua reistijden etc. Wat ik al zei, een optie is om Charleston over te slaan en een lange rit van de GSM naar Savannah te maken.
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: New York - cruise - Florida

Bericht door Kletskous »

Die Sliding Rock, op weg naar Blue Ridge Parkway :mrgreen: !!!
Dat zouden mijn kinderen (en man ook hahaha) wel leuk vinden ja !

Is dit dan iets?

Dag 1: aankomst New York
Dag 2: New York
Dag 3: New York
Dag 4: New York
Dag 5: Naar Washington met de trein
Dag 6: Washington
Dag 7: Washington
Dag 8: Naar Shenandoah NP (115 km), dan door en overnachten in Roanoke (177 km)
Dag 9: naar Gatlinburg (425 km). Zit ook een rodelbaan zie ik...
Dag 10 :Great Smokey Mountains (10km), Sliding Rock (135 km) en dan overnachten in Greenville (100 km)
Dag 11: naar Savannah (430 km)
Dag 12: Savannah (wat te doen ?)
Dag 13: naar St. Augustine (280 km)
Dag 14: St. Augustine (wat te doen ?)
Dag 15: naar Orlando (175 km)
Dag 16: Orlando
Dag 17: Orlando
Dag 18: Orlando
Dag 19: Orlando
Dag 20: Orlando
Dag 21: Orlando
Dag 22: terugvlucht
Dag 23: thuis (zaterdag)
Dag 24: thuis (zondag) en weer werken...

Ik zou vanaf Greenville (of omgeving GSM) ook nog kunnen doorrijden naar Myrtle Beach en dan een dag daar extra voor het strand/waterpark. Maar dan krijg je daarna weer een langere reisdag van ca. 430 km alsnog naar Savannah. Dus of dat nu slim is, weet ik niet...
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: New York - cruise - Florida

Bericht door sanook »

St Augustine is niet zo veel te doen om er te overnachten, middagje rondkijken is lang genoeg, dan zou ik die nacht die je overhoudt er bij Gatlinburg bij doen zodat je extra tijd voor GSM hebt. Oh, in Gatlingburg zit ook Dollywood, het pretpark van Dolly Parton

Oh, voor het geval dat je Dolly Parton niet kent, vraag maar aan je man die kent ze wel :wink: :lol:
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: New York - cruise - Florida

Bericht door winterpark »

Ik sluit me aan bij Sanook! Extra dag in Gatlinburg en dan alleen een nacht in St Augustine. Hele leuke downtown!
Edit: ik zou er dus wel overnachten, maar dus maar 1 nacht. Dan kan je onderweg van Savannah ook nog stoppen en rondkijken op Jekyll Island.
Laatst gewijzigd door winterpark op 21 jun 2018, 20:54, 1 keer totaal gewijzigd.
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: New York - cruise - Florida

Bericht door winterpark »

Hoewel ik Greenville een leuk stadje vind zou ik denk toch het stuk van GSM naar Savannah op 1 dag doen, die overnachting kun je elders beter inzetten.
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: New York - cruise - Florida

Bericht door Kletskous »

Ja dat Dollypark had ik ook al gevonden :thumbup: :D

Ik dacht dat men altijd zo lyrisch was over St. Augustine, dat ik het gevoel had dat het een ‘must’ is om die mee te pakken en ik dat eigenlijk vorig jaar toen we in Florida waren al hadden moeten doen ofzo. Maar een middagje is dus zat, oké.
Zelfde eigenlijk voor Charleston: mis ik daar iets echt leuks aan?

En ik zou ook nog van Savannah in één keer naar Orlando kunnen gaan, een stuk van 450 km. Al heb ik dan net ervoor ook al een lange reisdag gehad, en dan sla ik wel een stuk aan de oostkant over, maar kán ook nog een keuze zijn.
En wat is leuk op jekyll island, wat maakt dat de moeite waard?

Hoeveel tijd spendeer je gemiddeld dan in de Great Smokey Mountains? Ik ging er nu vanuit dat je daar de hele dag wel zoet bent, en dan heb je daarna toch geen zin meer om nog vanuit GSM in één keer naar Savannah te rijden, een stuk van toch ca. 600 km volgens mij.
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: New York - cruise - Florida

Bericht door winterpark »

Doe je schema nou nog eens met van die streepjes? I.p.v. van en naar. Duidelijker meekijken.
Wij hebben drie nachten in de GSM geslapen, zou er minimaal 2 doen. Misschien een idee om het boek Best Trip Lonely Planet USA te bestellen, daar staan veel ga dit soort routes in inclusief beschrijving.
Charleston is een prachtige stad, maar in twee weken moet je nou eenmaal keuzes maken.
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: New York - cruise - Florida

Bericht door Kletskous »

Kun jullie aub nog aangeven hoeveel tijd je dan ongeveer doorgaans in GSM spendeert? Is dat een volle dag of een ochtendje?
Als het niet zo lang is, kunnen we ook nog even zwemmen die middag bijv. Want elke dag eventjes een uurtje (of 2) bij het zwembad vinden mijn kinderen toch wel fijn. Maar kan ook na het eten nog even, deden we vorig jaar ook weleens. Even rust en ontspanning.

Iets aangepast:

Dag 1: - aankomst New York
Dag 2: - New York
Dag 3: - New York
Dag 4: - New York
Dag 5: - Naar Washington met de trein
Dag 6: - Washington
Dag 7: - Washington
Dag 8: - Shenandoah NP (115 km). Overnachten in Roanoke (177 km)
Dag 9: - naar Gatlinburg (425 km). (Rodelbaan)
Dag 10: - Gatlinburg (Great Smokey Mountains)
Dag 11: - via Sliding Rock (135 km) naar Savannah (430 km)
Dag 12: - Savannah
Dag 13: - via Jekyll Island naar St. Augustine (280 km) middag en naar Orlando (175 km)
Dag 14 : -Orlando
Dag 15: - Orlando
Dag 16: - Orlando
Dag 17: - Orlando
Dag 18: - Orlando
Dag 19: - Orlando
Dag 20: - Orlando
Dag 21: - Orlando
Dag 22:- terugvlucht
Dag 23: - thuis (zaterdag)

Of als alternatief :
Dag 8: - Shenandoah NP (115 km). Overnachten in Roanoke (177 km)
Dag 9: - naar Gatlinburg (425 km). (Rodelbaan)
Dag 10: - Gatlinburg (Great Smokey Mountains)
Dag 11: - via Sliding Rock (140 km) naar Myrtle Beach (500 km)
Dag 12: - Myrtle Beach
Dag 13 - Savannah (365 km)
Dag 14:- Savannah
Dag 15 - via Jekyll Island naar St. Augustine (280 km) middag en naar Orlando (175 km)
Dag 16: - Orlando
Dag 17: - Orlando
Dag 18: - Orlando
Dag 19: - Orlando
Dag 20: - Orlando
Dag 21: - Orlando
Dag 22: - terugvlucht

Ik ben bij dit alternatief wel 2 dagen Orlando kwijt voor Myrtle Beach. Maar Myrtle Beach lijkt me wel een erg gezellige plek.
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: New York - cruise - Florida

Bericht door sanook »

GSM is een flink bergachtig park, dat doe je niet even in een ochtendje. Er zijn diverse leuke ritjes te maken (oa Cade's Cove, Tail of the Dragon, Cherohala Skyway, Roaring Fork Motor Nature Trail, Newfound Gap, Clingmans Dome enz enz), en omdat het allemaal bergachtig is kun je er niet doorheen racen, daar heb je echt de tijd voor nodig. Ook de weg er naar toe (voor jullie gezien) over de Blue Ridge Parkway is leuk, maar gaat wel gauw vervelen vonden wij.
Gatlinburg vonden wij een grappig stadje maar wij waren er op een feestdag/weekend waardoor het vrij druk was. Maar wij vonden dat een leuke sfeer geven. Asheville vonden wij niet zo geweldig, Charleston ook niet, Savannah wel leuker, St Augustine leuk om gezien te hebben.
Wij zijn niet van die culturele types en hebben een flink tempo, bezoeken vaak alleen de echte highlights om dan weer door te razen. Door de natuur/bergen rijden vinden we ook leuk, vandaar dat wij vonden dat er genoeg leuke dingen te zien zijn in de GSM.
Ik denk dat als je niet genoeg tijd kunt/wilt nemen voor de GSM dat je het dan beter over kunt slaan.
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: New York - cruise - Florida

Bericht door Kletskous »

Ik heb er nu dus één volle dag staan. En dag 9 kunnen we misschien ook al een stukje meepakken. Voldoende denk je?

En wij zijn ook van de highlights en dóórrrrrr...net zoals de Posjes op tv dus :D
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: New York - cruise - Florida

Bericht door sanook »

Haha, ja die volgen wij ook. Dan moeten jullie even uitzoeken wat voor jullie de echte highlights zijn in de GSM en die proberen te doen in de anderhalve dag.
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: New York - cruise - Florida

Bericht door Kletskous »

Zeker moeten we dat dan even bekijken.

Zou jullie voorkeur uitgaan naar de laatste alternatieve route, dus incl Myrtle Beach, of toch de andere route?
Of een dag New York skippen? Denk het niet hè? 3 dagen nodig daar?
Wou maar dat mijn man 4 weken vakantie had, maakte het een stuk makkelijker.
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: New York - cruise - Florida

Bericht door winterpark »

Mijn voorkeur gaat vrij duidelijk naar Shenandoah - GSM - Savannah - St Augustine.
Als je i.p.v. twee nachten in Gatlinburg, twee nachten in Asheville slaap, kun je ook daar in de omgeving van alles zien en dan in 1x door naar Savannah.

Ik wil je echt raden om eens een Lonely Planet te pakken, dus bijv Best Trips USA. Dan kun je ook zelf beter bepalen wat je leuk lijkt.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: New York - cruise - Florida

Bericht door sanook »

Asheville zit op zich qua route wel gunstiger, maar om alles in de GSM te zien moet je alsnog meestal in de richting van Gatlinburg rijden. Misschien 1 nacht Gatlinburg en 1 nacht Asheville ?
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: New York - cruise - Florida

Bericht door Kletskous »

Dat kan ook inderdaad. Maar eerder adviseerden jullie nog om 2 nachten Gatlinburg te doen, of begrijp ik dat verkeerd.

Maar als ik die Sliding Rock wil doen is een overnachting bij Ashville logischer inderdaad.Want het ligt daar dichterbij. Die natuurlijke glijbaan lijkt me wel een leuke start vd dag voordat de lange rit naar Savannah dan begint.

Wat is verder nog leuk om onderweg van Ashville naar Savannah langs te gaan ter onderbreking?
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: New York - cruise - Florida

Bericht door winterpark »

Het enige dat ik kan bedenken is Greenville. Leuk universiteitsstadje. Voor ons leuk omdat twee vriendinnen er gestudeerd hebben, dus wij hebben er overnacht. Maar verder... Het is vooral een lang saai stuk door het binnenland.
En op zich maak Asheville of Gatlinburg in zoverre niet zoveel uit dat je vanuit beide plekken mooie dingen kunt zien. Ligt ook relatief dichtbij elkaar.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer