Reis Kletskous: New York - cruise - Florida.

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis Kletskous: New York - cruise - Florida.

Bericht door Kletskous »

Hoi allen,

Vorig jaar zijn wij naar Florida geweest, wat een fantastische reis was.
Nu zijn we aan het nadenken over een bestemming voor zomer 2019 (of misschien 2020). Ik benadruk: dit kan nog alle kanten uit ! Het zou iets in Azië kunnen worden, of Zuid-Afrika, of Zuid-Amerika, of weet-ik-veel. Of..... toch weer Amerika ???

Als het Amerika opnieuw mocht worden, is West-Amerika nu wel een van de opties. Daar wil ik ook heel graag 'es naar terug.
Máááááár.. ik bedacht me nog een leuke optie:

Zou een combi van ca. 6 dagen New York - ca. 5-6 dagen een cruise - een dikke week in villa in Florida (Orlando of Cape Coral) niet ook erg leuk zijn? Dan hebben we toch twee nieuwe elementen in een reis zitten, namelijk New York en een korte cruise.
Ik zou dan vanaf New York willen opstappen in een cruise en dan ergens in Florida weer uitstappen, zodanig dat het vanaf daar ook gemakkelijk te reizen is naar een villa in Cape Coral of Orlando (geen idee nog). En tijdens die cruise zou ik ook nog iets nieuws willen zien, bijv. de Bahama's of een ander land (geen Mexico).

Is er iemand die zoiets al gedaan heeft? Hoe is dat bevallen? Zijn er cruises die dat aanbieden: ergens opstappen en elders weer van de boot af?
Natuurlijk kun je in die paar dagen een rondje maken en dan weer terug naar New York, maar dan moet je weer een vlucht nemen naar Florida en dat lijkt me nou weer niets (en ook duur).
Is zo'n planning financieel te doen? Ik ben nl. bang dat het door die cruise wel erg duur zou worden en dat echt een groot deel van de reissom zal bepalen. Aan de andere kant lijkt het ons wel leuk om eens een cruise mee te maken, maar niet voor een lange periode. Echt gewoon voor een paar dagen om die sfeer eens te proeven. En dan is zo'n cruiseschip met een grote glijbaan op het dek is voor de kinderen wel helemaal top (en voor onszelf ook hahaha). Onze kinderen zouden dan trouwens 15/12 jaar zijn.

Heb ik teveel wensen? Is dit te boeken/realiseren?
Iemand concrete tips/linkjes/ervaringen?
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: New York - cruise - Florida

Bericht door winterpark »

Wat jij nu noemt, dat heb je maar weinig in cruiseland. Omdat cruises vaak maar één regio aandoen, tenzij je een trans-Atlantische of repositioning cruise doet. Die laatst genoemde, die vind je alleen maar in het voorjaar en het najaar en dan meestal echt maar een handjevol. En ik denk dat jullie vast zitten aan de schoolvakanties, of niet?
Voorbeeldje: 27 oktober 2019 gaat er een superleuke cruise van Boston, langs St Maarten, Antigua, Barbados, Aruba en Curaçao naar Fort Lauderdale, van 12 nachten. Een binnenhut is 900 dollar exclusief tax, dus dat is wel te doen, maar dus niet in de vakanties.

Wat je wel zou kunnen doen, is bijvoorbeeld een roadtrip van New York naar Orlando, langs bijvoorbeeld Washington, Shenandoah NP, Smoky Mountains, Charleston en Savannah, en dan vanuit Orlando een vierdaagse cruise naar de Bahama's? Ons kostte dat toen 300 dollar pp, inclusieve al het eten (exclusieve dranken). Dan kun je er ook nog een weekje Orlando aan plakken. Kom je denk ik wel op een week of vier vakantie uit ;-)
Sandy40
Amerika-ontdekker
Berichten: 66
Lid geworden op: 02 okt 2012, 11:25

Re: New York - cruise - Florida

Bericht door Sandy40 »

Wij hebben 3 jaar geleden een Cruise van 8 dagen gedaan vanaf Miami en daarna het vliegtuig genomen naar New York. Wat hierboven al wordt gezegd, met cruisen is vaak de opstapplaats en afstapplaats hetzelfde (uitzonderingen daargelaten). Achteraf hadden we bedacht dat eerst NYC en daarna de cruise beter was geweest, maar ach, nu hebben we wel al het eten van de cruise kunnen aflopen in NYC. Binnenlandse vlucht van Miami - NYC kost geen drol of vv. Dus eerst NYC en daarna vliegen naar Miami voor de Cruise en daarna een huisje in Orlando oid, lijkt mij wel haalbaar (ik kan natuurlijk niet in jullie portemonnee kijken).

Wat betreft de cruise zou ik kiezen voor Royal Caribbean (RC) of Norwegian Cruislines (NCL). Deze rederijen hebben echt gave schepen voor kinderen, met inderdaad glijbanen en alles wat je maar kunt verzinnen. Wij hebben Oasis of the Seas gedaan van RC (geen glijbanen maar geweldige schip met heel veel andere leuken dingen). De nieuwere schepen van de Oasis klassen hebben overigens wel glijbanen. Ook hebben we het schip EPIC van NCL gedaan, met glijbanen, ook een super gave schip! NCL hanteert ook het freestyle systeem, wat inhoudt dat er geen vaste dinertijden zijn, dus vrijheid blijheid! Naast de EPIC heeft NCL inmiddels ook weer nieuwere schepen. Maar er zijn genoeg andere rederijen, dus google er maar op los.
Als jullie het er voor over hebben, zou ik overigens wel een balkonhut nemen. Is iets duurder maar vinden wij wel de moeite waard, maar dat is wat je net zelf wilt en waar de prioriteiten liggen.
Leuke vooruitzichten, succes ermee!
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: New York - cruise - Florida

Bericht door Marcopstal »

Je zal inderdaad maar bitter weinig cruises vinden die geen rondje maken. De uitzonderingen hierop zijn deze waar een schip zich van regio gaat verplaatsen.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: New York - cruise - Florida

Bericht door winterpark »

Om nog even aan te sluiten bij Sandy, ik kan Royal Carribean ook aanraden, net als Carnival. MSC vonden wij minder. Oftewel: kies een Amerikaanse rederij. :) En inderdaad, als het lukt, boek een buiten- of balkonhut.
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: New York - cruise - Florida

Bericht door Kletskous »

Hmm..wat ik bedacht had is dus lastiger te realiseren.
Dan zou je inderdaad een paar dagen New York kunnen doen, en dan vanaf daar een cruise en dan doorvliegen naar Miami/Orlando. Of na New York eerst doorvliegen en dan de cruise doen vanaf Miami/Port Canaveral. Maar dan heb je dus inderdaad 3 vluchten in de vakantie.
Of de roadtrip zoals Winterpark voorstelt. Alleen hebben wij maar 3 weken. Kunnen er misschien nog 1-2 bijplakken maar dan houdt het wel op. Zitten inderdaad aan de zomervakantie vast en dan ook nog de bouwvak.

Moeilijk kiezen hoor, wat een volgende verre reis zal worden. Er is zoveel moois in de wereld....En iedereen in het gezin heeft wel zij of haar wensen, om het makkelijk te maken.
Al vonden we het in Florida wel erg relaxed, heerlijk zelf rijden bijvoorbeeld, dat kan ook niet in alle landen even makkelijk. En de vrijheid van zo’n fantastische grote villa met zwembad, jacuzzi, eigen boot erbij....oh...zalig! En vanaf daar leuke dingen ondernemen en uitstapjes maken. Die combinatie is bijna niet in andere landen te vinden, denk ik.
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Sandy40
Amerika-ontdekker
Berichten: 66
Lid geworden op: 02 okt 2012, 11:25

Re: New York - cruise - Florida

Bericht door Sandy40 »

winterpark schreef: MSC vonden wij minder. Oftewel: kies een Amerikaanse rederij. :)
:shock: Hmmm wij hebben dus voor november MSC Seaside geboekt. Ik heb al best wat negatieve reviews gelezen, maar die waren allemaal van Amerikanen, dus daar kon ik nog wel mee leven... Ik hoor graag hoe jullie MSC hebben ervaren en op welke schip jullie zaten!
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: New York - cruise - Florida

Bericht door Marcopstal »

Op het gevaar af dat we verzanden in een cruiseforum. :mrgreen:

Ik heb ondertussen 3 cruises achter de rug met MSC en twee volgende in de planning. Dit met de Musica, Poesia en Meraviglia.
Het feit dat volgende reeds gepland zijn zegt denk ik voldoende.

Je moet overigens ook hier wel weer een beetje geluk hebben. De andere gasten aan boord kies je niet zelf, op geen enkele rederij. Als er een vervelende groep aan boord is dan heb je het vlaggen. Maar je kan ook andere zaken tegenkomen natuurlijk:

http://www.news.com.au/travel/travel-up ... 7ff5ab27a3

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180216_03360449

Dit laatste was dan bij "Carnival"

Ook het personeel welke je bedient aan tafel kies je niet zelf. Soms heb je hier een prima klik mee en soms kan dit al eens wat tegenvallen natuurlijk.
Laatst gewijzigd door Marcopstal op 10 apr 2018, 12:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: New York - cruise - Florida

Bericht door winterpark »

Sandy40 schreef:
winterpark schreef: MSC vonden wij minder. Oftewel: kies een Amerikaanse rederij. :)
:shock: Hmmm wij hebben dus voor november MSC Seaside geboekt. Ik heb al best wat negatieve reviews gelezen, maar die waren allemaal van Amerikanen, dus daar kon ik nog wel mee leven... Ik hoor graag hoe jullie MSC hebben ervaren en op welke schip jullie zaten!
Wij hebben een cruise gedaan door Europa, met de MSC Musica. Het jaar ervoor zijn we met de Carnival Sunshine geweest.
Wij vonden het eten niet zo lekker, het aanbod aan activiteiten veel minder leuk dan Carnival, en er konden mensen elke dag opstappen dus je had elke dag weer die security riedel in 6 talen.
Mijn ouders gaan regelmatig varen met MSC en maken gebruik van de Yacht Club en dat schijnt dus helemaal geweldig te zijn. Dat lees ik ook overal op internet, dat MSC over het algemeen wel oke is, maar dat de Yacht Club top is.
Ik vond MSC dus niet slecht, als in dat we een verschrikkelijke vakantie hebben gehad, ik vond het gewoon minder leuk dan Carnival en Royal Carribean omdat ik erg hou van dat Amerikaanse als het gaat om cruisen (een beetje over de top: daar ga ik voor ;)). Maar dat kan prima een smaakding zijn.
Sandy40
Amerika-ontdekker
Berichten: 66
Lid geworden op: 02 okt 2012, 11:25

Re: New York - cruise - Florida

Bericht door Sandy40 »

@Marco, fijn om te horen dat jullie MSC leuk vinden, 3 cruisen zegt inderdaad genoeg! Ik heb mij in het begin wel zorgen gemaakt om de slechte reviews. Maar zoals mijn man zei, wij vermaken ons toch wel altijd! En inderdaad je moet het maar treffen met de gasten en personeel aan boord. Tot nu toe is het bij ons altijd prima verlopen (1x RC en 2x NCL).

@Winterpark, Ik begrijp je helemaal! Wij zijn ook van het Amerikaanse (cruise)gevoel, lekker over top! Vandaar mijn zorgen over de "slechte" reviews, maar Amerikanen kunnen ook vreselijk zeurpieten zijn die over alles piepen, dus ik maak mij niet al te veel zorgen meer. We hebben ons inmiddels op ingesteld dat het geen Amerikaanse cruise zal zijn, en het dus anders zullen ervaren. Maar anders wil niet zeggen dat het niet leuk is, zeker als je het van te voren weet!
De Yacht Club schijnt inderdaad geweldig te zijn, maar daar hangt wel een prijskaartje aan. Wij hebben nu de Aurea Experience genomen, schijnt ook helemaal super te zijn. Ik kan niet wachten tot november!!

Back to New York topic :)
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5966
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: New York - cruise - Florida

Bericht door Harry »

Wij hebben in februari met de Seaside gevaren, en na Princess en Celebrity was het inderdaad wat minder. Het schip is prachtig, maar een beetje te klein voor 5000 personen, het is niet zo lang en breed, maar wel heel erg hoog, het voelt soms erg vol. Ook wij hadden de Aurea experience met een balkonhut op dek 9, erg aan te raden, het balkon is enorm. En wat heel fijn is dat je op dek 19 een eigen zonnedek hebt waardoor je de enorme drukte op de andere dekken kunt ontlopen. Jullie zullen het heerlijk hebben hoor, maar stel je in op wat meer drukte en vooral een beetje chaotische, want Italiaanse :wink: mentaliteit. Mocht je nog meer vragen hebben, laat maar weten. :D

:offtopic:
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: New York - cruise - Florida

Bericht door Kletskous »

Boeken jullie een cruise rechtstreeks bij de rederij of via een organisaties? Bijv. bij cruisereizen.nl of zeetours.nl dreamlines.nl of whatever?
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: New York - cruise - Florida

Bericht door winterpark »

Wij hebben onze cruise van Royal Carribean via de Nederlandse agent geboekt. Eigenlijk simpelweg omdat zij betere annuleringsopties hadden; de cruise zelf was daardoor iets duurder. Ik zou vooral even goed de voorwaarden erop nalezen voordat je iets boekt. Al iets leuks gevonden?
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5966
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: New York - cruise - Florida

Bericht door Harry »

Ik heb de eerste cruise geboekt bij Priceline en de tweede en derde rechtstreeks bij de maatschappij, het is dan volgens mij makkelijker om je eigen hut te kunnen kiezen, voor mij erg belangrijk om zelf te bepalen op welk dek en voorin of achterin het schip. Ik zou nooit willen dat iemand anders bepaalt waar mijn hut zit.
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: New York - cruise - Florida

Bericht door Kletskous »

Iets leuks :D ??? Tevéél leuks hahaha!

Ik ben van alles aan het bedenken. Van Thailand, Sri Lanka tot weer iets in Amerika.

Nu zit ik weer een route (1) te bedenken bijvoorbeeld van Miami - 5-dg Cruise Bahama’s - week villa Cape Coral - week villa Orlando - vlucht naar New York en daar enkele dagen afsluiten.
Maar ik wil niet weten wat dat gaat kosten: én een cruise én New York hahaha.
En ik kom ruim boven de 3 weken uit en of mijn man een paar dagen meer kan/mag opnemen weet ik ook niet...daar durf ik nog niet op te gokken.

Of een route (2) van New York - Washington - Orlando - Cape Coral.
Maar ik kom niet goed uit dat stuk tussen Washington en Orlando. Wat te bekijken in zo min mogelijk tijd en niet te grote afstanden. Want ik zou in beide villa’s toch wel een week willen zitten eigenlijk en da’s nog niet zo lang....zucht..
Conlcusie: gewoon overal tijd tekort :wink:

Of toch een keer West-Amerika of Azië ? Oh moeilijk...vooral ook omdat er zo’n verschillend prijskaartje aan hangt. Een reis naar Azië (Thailand, Indonesië oid) is toch wel goedkoper dan een reis naar Amerika.
En ik kan moeilijk al meerdere routes voor verschillende bestemmingen helemaal gaan uitstippelen en prijzen zoeken zodat je een totaalbeeld qua kosten hebt en dan pas een keuze maken. Dat is ook wel érg veel werk.
Laatst gewijzigd door Kletskous op 25 mei 2018, 22:40, 1 keer totaal gewijzigd.
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: New York - cruise - Florida

Bericht door Kletskous »

Bedenk net dat de Niagara Falls ook leuk is om toe te voegen. En misschien Toronto ook wel. Bij de 2e route. Maar ja, haalbaar in 3 weken i.c.m. Florida?
En wel lastiger qua autohuur denk ik, de grens over etc.
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: New York - cruise - Florida

Bericht door sanook »

Zolang je de huurauto in hetzelfde land inlevert als waar je hem huurt is er niks aan de hand.
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: New York - cruise - Florida

Bericht door Kletskous »

Oké mooi, dat wist ik niet.

Iemand een idee met welke route ik in 7-8 dagen de plaatsen New York - Niagara Falls - Washington - Orlando het beste kan doen ? Het zijn toch best wel afstanden en er zal een stop in moeten zitten (maar waar?).
Mag andere volgorde zijn maar na 8 dagen zou ik dan in Orlando willen zijn. Vanaf daar dan een week villa, en erna dan een week villa in Cape Coral en dan naar huis (vanaf Fort Myer of Miami).
Ik zit maar te puzzelen maar kom er niet uit. Iemand die es erop wil schieten?

Het is, denk ik, ook duurder om niet vanaf dezelfde luchthaven terug te vliegen ?
Boek je dan het best 2 enkeltjes? Maar dat wordt afgeraden bij schemawijzigingen toch? Ik meen dat het beter is om zoiets in één boeking te doen, maar dat weet ik niet zeker.
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: New York - cruise - Florida

Bericht door sanook »

Niet 2 enkeltjes zoeken maar een multicity, dat is dat je terugvliegt vanaf een andere plaats dan waar je heen vliegt dus bv heen ams-nyc en terug mco-ams. Dan staat het allemaal op 1 ticket.
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: New York - cruise - Florida

Bericht door Kletskous »

Wat ik al dacht dus. Nog tips voor de route?
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer