Reis Kletskous: New York - cruise - Florida.

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2432
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: New York - cruise - Florida

Bericht door SuzieQ »

Wat bedoel je met vrijheid eigenlijk van een villa?
Ga je dan niks plannen? Als ik zie hoe strak onze planning is :lol:
Het is dat mijn reisgenoten perse twee vrije dagen willen, anders was alles volgepland haha.

Ik snap het wel van NY niet willen combineren met ZuidWesten, hebben wij om die reden ook niet gedaan.
Zou je dan alleen in Californië willen blijven?
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 976
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: New York - cruise - Florida

Bericht door Kletskous »

SuzieQ, ja, dan zou ik alleen in West-Amerika willen blijven en het bekende rondje met nationale parken en steden (LA/SF/LV) willen doen.

De villa geeft rust van in de zin niet meer hoeven te verkassen. En ook eens een hele dag gewoon NIKS gepland hebben staan (of dat lukt...). Deden we vorig jaar ook en dat was in de drukte wel heel fijn. Ook al besluit je dan 's middags alsnog te gaan shoppen, plaatsje te bekijken of whatever, het móet niet want er was geen programma voor die dag. En voor de kinderen is een dagje hangen in het zwembad/gamesroom ook wel heel fijn. En voor onszelf ook. Al weet ik heus wel dat ik intussen tegen die tijd vast wel weer een lijstje heb wat ik toch wil zien/bekijken, dus die week is zó om !

Een villa huren bij de Outer Banks kan ik eens naar kijken. Maar in mijn laatste voorstel (rondje incl. Boston/Cape Cod/Niagara) ontkom ik dan ook niet aan een binnenlandse vlucht.
Het zou wel in de vorige route kunnen, vanaf de GSM naar de Outerbanks, maar of dat veel toevoegt ?
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Gast

Re: New York - cruise - Florida

Bericht door Gast »

Outer Banks was maar een suggestie. Kijk ook eens in die link voor andere suggesties. Misschien staat er een bij die beter in je route past.
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 976
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: New York - cruise - Florida

Bericht door Kletskous »

Gekeken op die link en het merendeel is in Florida. En een villa in Florida vinden moet wel lukken!


Feitelijk heb ik nu 3 opties in gedachten :
1. New York -(wel/geen Washington)- Shenandoah NP - Gatlinburg (GSM) -Savannah - Orlando
2. New York - Niagara Falls - Toronto - Ottawa - Montréal - vlucht Orlando
3. New York - Cape Cod - Boston - Green Mountain/Finger Lake - Niagara Falls - vlucht Orlando

De routes starten nu allemaal in New York maar dat kan natuurlijk schuiven, maar wel eindigen in Florida. (en villa Orlando kan ook nog best bijv. Cape Coral/Ft Myers worden).
Route 1 is geheel met de auto, in route 2/3 zit een extra binnenlandse vlucht.

Welke route is het leukst en waarom ?!?
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: New York - cruise - Florida

Bericht door sanook »

Voor route 2 moet je er rekening mee houden dat je een huurauto die in US opgehaald is normaliter niet in Canada in kan leveren, je zou dan dus in Niagara van huurauto moeten wisselen (oude inleveren US kant, nieuwe ophalen Canada kant)
gastxyz

Re: New York - cruise - Florida

Bericht door gastxyz »

Optie 1, met Washington en Savannah+Charleston. Dat heeft alles. Natuur+steden+afwisseling+minste km's.
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: New York - cruise - Florida

Bericht door winterpark »

Optie 1, en als je geen Washington doet, kun je mooi Charleston meepakken.
Ing
Amerikakenner
Berichten: 833
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: New York - cruise - Florida

Bericht door Ing »

Optie 1 is in alle opzichten de meest logische keuze en ook de meest afwisselende route met mooie steden, maar ook natuur etc.
Daarnaast denk ik ook de voordeligste, want je hoeft geen vlucht extra (onnodig) te maken. Daarnaast hoef je de auto niet met een rare constructie in Canada in te leveren. Ook heb ik ervaren dat 'het Zuiden' een stukje goedkoper is met hotels, eten etc dan het Noordoosten of Canada.

Ik zou wel de auto pas ophalen na New York (liefste bijvoorbeeld in Washington of Philadelphia).

Optie twee lijkt me echt een hele saaie route en niet afwisselend. Route drie is een onhandige combinatie met Florida en erg gehaast. Neem dan een keer echt de tijd voor het Noordoosten.
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 976
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: New York - cruise - Florida

Bericht door Kletskous »

sanook schreef:Voor route 2 moet je er rekening mee houden dat je een huurauto die in US opgehaald is normaliter niet in Canada in kan leveren, je zou dan dus in Niagara van huurauto moeten wisselen (oude inleveren US kant, nieuwe ophalen Canada kant)
Hmm...da’s niet handig.
Inleveren kan wel in Toronto of Buffalo dacht ik, maar daar heb ik in die route niets aan. Dan is jouw voorstel wellicht beter.
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2432
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: New York - cruise - Florida

Bericht door SuzieQ »

NY- Washington kan evt met bus of trein. Toevallig zelf x uitgezocht.
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 976
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: New York - cruise - Florida

Bericht door Kletskous »

Ing schreef: Ik zou wel de auto pas ophalen na New York (liefste bijvoorbeeld in Washington of Philadelphia).

Optie twee lijkt me echt een hele saaie route en niet afwisselend. Route drie is een onhandige combinatie met Florida en erg gehaast. Neem dan een keer echt de tijd voor het Noordoosten.
Optie 1 is het gemakkelijkst en goedkoper want geen extra vlucht. M
Optie 2 is het meeste stad inderdaad en qua autohuur het onhandigst gezien de combi met Canada, dat is waar.
Route 3 lijkt me juist zo leuk ook: strand, walvissen spotten en Niagara.
Waarom vind je de combinatie met Florida onhandig? Ik lees zoveel reisverslagen dat men bijv. na New York of Washington (of een andere stad) een vlucht neemt naar Florida?
Ik kies alleen nu in die route voor vliegen vanaf Buffalo Airport bij Niagara Falls. Maar zou hier ook kunnen starten en dan dus vanaf New York naar Orlando, dat doen er zoveel?

Stel ik kies voor route 3: vanaf waar zou ik dan het beste een auto kunnen huren net buiten New York ivm de kosten? En wegen de taxikosten die je extra maakt daar tegen op?
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: New York - cruise - Florida

Bericht door sanook »

Kletskous schreef:Hmm...da’s niet handig.
Inleveren kan wel in Toronto of Buffalo dacht ik, maar daar heb ik in die route niets aan. Dan is jouw voorstel wellicht beter.
Oh niet eens aan gedacht of je in Niagara zelf een auto af kunt halen of in kunt leveren (USA én Canada kant), als je pech hebt moet dat inderdaad in Buffalo en/of Toronto. Niet erg praktisch....
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 976
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: New York - cruise - Florida

Bericht door Kletskous »

Ja er zijn een aantal plaatsen in USA / Canada waar een oneway toegestaan is volgens Alamo: Volgens de site:
Via Alamo.nl is het mogelijk om uw huurauto in Amerika op te halen en in Canada in te leveren, of andersom. Alamo.nl heeft in Amerika zo’n 17 locaties waar u een auto kunt huren die u vervolgens in Canada kunt inleveren. In Canada heeft Alamo.nl 13 locaties waar u een auto kunt huren die u in Amerika inlevert. Een populaire one way route is Seattle – Vancouver, maar ook Toronto Airport – Buffalo Airport en Toronto Airport – Boston Airport zijn erg in trek bij autohuurders.

Maar dit past bij mij niet in route 2, dus dat is een minpunt.
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Ing
Amerikakenner
Berichten: 833
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: New York - cruise - Florida

Bericht door Ing »

Kletskous schreef:
Dag 1: - aankomst New York
Dag 2: - New York
Dag 3: - New York
Dag 4: - New York
Dag 5: - Auto ophalen. Naar Cape Cod (480 km)
Dag 6: - Cape Cod (Whale watching tour)
Dag 7: - naar Boston (195 km)
Dag 8: - Boston
Dag 9: - naar Green Mountain & Finger Lakes (230 km)
Dag 10: - naar Niagara Falls (575 km)
Dag 11: - Niagara Falls (boottour)
Dag 12: - evt nog Niagara Falls. Vlucht naar Orlando
Dag 13: - Orlando
Dag 14 : -Orlando
Dag 15: - Orlando
Dag 16: - Orlando
Dag 17: - Orlando
Dag 18: - Orlando
Dag 19: - Orlando
Dag 20: - Orlando
Dag 21: - Orlando
Dag 22:- terugvlucht
Dag 23: - thuis (zaterdag)

KNIP

Route 3 lijkt me juist zo leuk ook: strand, walvissen spotten en Niagara.
Waarom vind je de combinatie met Florida onhandig? Ik lees zoveel reisverslagen dat men bijv. na New York of Washington (of een andere stad) een vlucht neemt naar Florida?
Ik kies alleen nu in die route voor vliegen vanaf Buffalo Airport bij Niagara Falls. Maar zou hier ook kunnen starten en dan dus vanaf New York naar Orlando, dat doen er zoveel?
De route die jij voorstelt met de combinatie van New York, Boston, Niagara en daarna Florida raakt het stukje tussen New York en je vlucht naar Florida even kort aan. Je bent in totaal ruim 3 weken weg, waarvan effectief maar 1 week in het noordoosten. Je zegt het zonde te vinden om voor die tijd naar het Zuidwesten te vliegen, maar ik vind het zonde dat je dan het Noordoosten aandoet in 3 weken (gehaast). Er zijn heel veel mensen (zie dit hele subforum en vele reisverslagen) die drie weken de tijd nemen voor het Noordoosten/New Engeland.

Je rijdt in totaal 1500 km in 7 dagen en effectief zie je dan een beetje van Boston, een paar walvissen op Cape Cod, je scheurt langs de Green Mountains (slaat de White Mountains etc helemaal over) en gaat dan naar Niagara Falls. Lijkt mij zonde van de kilometers en de extra kosten..

Ik weet niet precies welke reisverslagen jij leest, maar een combi van een citytrip als New York of Washington en dan Florida vind ik wel even wat anders dan een city trip, 1500 km door het Noordoosten scheuren en dan naar Florida vliegen.
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: New York - cruise - Florida

Bericht door winterpark »

:offtopic: Kletskous, werk jij als ambtenaar bij de Rijksoverheid? :lol:
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 976
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: New York - cruise - Florida

Bericht door Kletskous »

Nee, hoezo ?
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Gast

Re: New York - cruise - Florida

Bericht door Gast »

Kletskous schreef:Gekeken op die link en het merendeel is in Florida. En een villa in Florida vinden moet wel lukken!
:| tja, dan niet.

Er stonden er ook een paar aan de oostkust waar je naar aan het kijken was. Succes er mee.
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: New York - cruise - Florida

Bericht door winterpark »

Kletskous schreef:Nee, hoezo ?
Die kunnen soms ook heel uitgebreid alle opties afwegen en enerzijds / anderzijds opstellen ;-)
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 976
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: New York - cruise - Florida

Bericht door Kletskous »

:D
Hahaha, ja dat wel! En ik ben een enorme twijfelkont hoor, weet ik.
Maar ik neem jullie adviezen echt wel ter harte hoor. Maakt dat ik er weer over ga nadenken. Zoals over route 1, want dat lijkt jullie de beste optie proef ik.

En in route 3 heb ik inderdaad geen White Mountains opgenomen, dat vond ik te ver buiten de route liggen. En ja, het is op sommige punten wellicht wat kort maar ja...keuzes maken dan he. Je kunt niet álles zien, welke route ik ook kies.
Maar ik zou in route 3 nog wel een dag Cape Cod en een dag Boston kunnen toevoegen, dit dan ten koste van wat tijd in Orlando, maar dan blijft er nog een volle week daar over. Een dag minder New York kan ook nog en die elders plaatsen?
Dan ben ik dus 2 weken in het noord-oosten en 1 week Florida.

En Eoms, niet beledigd zijn hoor, ik heb wel degelijk gekeken. Op Homeaway ook gekeken naar villa’s in Myrtle Beach of Ocean City (die plaatsen lijken me ook leuk en levendig). maar dat lijkt toch niet helemaal te zijn wat ik voor ogen heb (of ik zoek verkeerd, dat kan ook). Bij de meesten zie ik geen eigen zwembad, wel op een community en dat wil ik niet. Maar toch dankjewel!
Laatst gewijzigd door Kletskous op 04 jul 2018, 22:26, 1 keer totaal gewijzigd.
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2432
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: New York - cruise - Florida

Bericht door SuzieQ »

Ik zou als ik jou was het Florida verhaal laten varen en gewoon 3 weken vanaf new York trekken.
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer