Reis Kletskous: New York - cruise - Florida.

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 976
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: New York - cruise - Florida

Bericht door Kletskous »

Vond zelf in een ander verslag het pretpark Carowinds (in Charlotte) maar dat ligt nog wel 215 km vanaf Asheville, net effe te ver dus en wat uit de richting.
Dollywood had ik al gevonden maar past niet lekker in het schema. Ik ga in elk geval niet voor 2-3 uurtjes naar een pretpark, dat is toch wel een groot deel zoniet een hele dag.

Zal nog eens zoeken of er nog ergens leuke waterparken zitten. Behalve de bekende (duurdere) in Orlando natuurlijk.
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Ellen1308
Amerikafan
Berichten: 153
Lid geworden op: 06 mei 2012, 20:18
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: New York - cruise - Florida

Bericht door Ellen1308 »

Kletskous, wij maken deze zomer een rondreis door het zuidoosten van Amerika, beginnend en eindigend in New York. Ik ga een blog bijhouden, wellicht dat ik nog een inspiratiebron voor je kan zijn!
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 976
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: New York - cruise - Florida

Bericht door Kletskous »

Zag je link al in een ander forum Ellen! Zal em zeker nog es bekijken.
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Gast

Re: New York - cruise - Florida

Bericht door Gast »

Kletskous schreef:Ik ben bij dit alternatief wel 2 dagen Orlando kwijt voor Myrtle Beach. Maar Myrtle Beach lijkt me wel een erg gezellige plek.
Myrtle Beach is erg toeristisch. Je moet er van houden.
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 976
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: New York - cruise - Florida

Bericht door Kletskous »

Ja, ik hou wel van toeristisch :D
Beetje gezelligheid, mensen kijken, ijsje, drankje.....ja hoor!
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 976
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: New York - cruise - Florida

Bericht door Kletskous »

Ik ga maar weer even verder in mijn eigen kletstopic, net zo gemakkelijk.

Afgelopen week heb ik maar weer es voorzichtig mijn man gepolst naar de volgende reisbestemming, waar zijn voorkeur ligt. De neiging lijkt nu toch iets meer naar Amerika door te slaan....(jippie!) hóe dan precies is natuurlijk weer een lastige beslissing en uitzoekerij etc.
Man gaf aan New York wel leuk te vinden, Washington leek hem minder, maar de Niagara Falls wél weer leuk. De combinatie van steden, wat natuur en rust in Florida gezien de eigen villa en 1 locatie is wel fijn.
Dus toen ging ik maar weer es puzzelen en zou een stukje Oost-Canada meenemen ook wel een leuk plan kunnen zijn. Een route bijv. zoals dit:

Route: combi met Oost-Canada

Dag 1: - aankomst New York
Dag 2:- New York
Dag 3: - New York
Dag 4: - New York
Dag 5:- Naar Niagara Falls, ca. 650 km
Dag 6: - Niagara Falls (boottour mist). Einde dag door naar Toronto (130 km)
Dag 7: - Toronto
Dag 8:- Naar Ottawa (450 km)
Dag 9:- Ottawa
Dag 10: - Naar Montreal (200 km) (Stop onderweg bijv. Calypso Theme Waterpark)
Dag 11:- Montréal
Dag 12: - Montréal
Dag 13: - Vlucht naar Orlando
Dag 14: - Orlando
Dag 15: - Orlando
Dag 16: - Orlando
Dag 17: - Orlando
Dag 18: - Orlando
Dag 19: - Orlando
Dag 20: - Orlando
Dag 21: - Orlando
Dag 22: - Terugvlucht
Dag 23: - thuis (zaterdag)

1): ik kan ook nog ook Toronto 2 volle dagen doen en dan 1 volle dag Montréal. Wat is leuker?
2): de route vanaf Niagara kan natuurlijk ook andersom en dan dus vanaf Toronto vliegen naar Orlando. Dit lijkt namelijk best wel voordeliger te zijn dan Montréal-Orlando,heb willekeurige data nu in augustus gecheckt maar dat scheelde toch wel € 500/600 totaal. Maar her rondje andersom rijden is minder logisch natuurlijk omdat je vanaf Niagara al vlakbij Toronto zit...iemand tips?
3) nog bijzonderheden waar ik op moet letten bij een combi met Canada (behalve extra ETA formulier)? Auto inleveren op andere locatie kost doorgaans veel geld toch? Kan inleveren vanuit USA zelfs in Canada? Nog andere bijzonderheden?
4) kun je in die route ergens beren spotten?
5) heel klein nadeel vind ik zelf dat er nu geen direct strand bij zit. Vanuit Florida kan dat wel, maar is dan ook altijd nog 1,5 uur rijden. Maar goed, daar kan ik wel overheen komen!


Een andere optie kan zijn de oude route (zie eerdere Posts!) deels aanhouden, en vanuit New York doorrijden naar Niagara Falls. En van daaruit dan naar Shanandoah NP (en Washington overslaan). Die rit is echter een lang stuk van 640 km, volgens Google Maps ruim 7,5 uur rijden. Wat is een leuke stop in dat stuk? En is 1 of 2 dagen Niagara Falls aan te raden, ik zou dan in elk geval die mystic boottour willen doen, lijkt me heel gaaf.

Kortom: tips en adviezen welkom! Ik hou mezelf wel weer van de straat door te puzzelen en (nieuwe) reisverslagen op te zoeken :)
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: New York - cruise - Florida

Bericht door sanook »

Na 6 pagina's heb je eindelijk je man eens gevraagd wat hij leuk zou vinden ?
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: New York - cruise - Florida

Bericht door winterpark »

Ik zou het persoonlijk bij je vorige route houden. Veel meer variatie, afwisseling en mooie dingen.
Ing
Amerikakenner
Berichten: 833
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: New York - cruise - Florida

Bericht door Ing »

Kletskous schreef: De combinatie van steden, wat natuur en rust in Florida gezien de eigen villa en 1 locatie is wel fijn.
Dit is een route met alleen maar steden en 1 dag natuur... En alleen maar de Niagara Falls, mijn inziens een van de meest gecultiveerde stukjes natuur van Noord-Amerika.

Eens met wat Winterpark zegt: ga terug naar je oude route.
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: New York - cruise - Florida

Bericht door mtl »

Drie dagen Montreal vind ik veel. En Canada heeft meer te bieden dan alleen die drie steden in het oosten. Een combinatie Canada-Florida vind ik ook niet echt voor de hand liggend.
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 976
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: New York - cruise - Florida

Bericht door Kletskous »

Nee natuurlijk heb ik nog wel es ene balletje opgegooid.
Maar ik moet er niet te vaak over beginnen want daar wordt ie kriegelig van. Bij hem leeft dat reisgevoel en voorpret nu eenmaal niet. Hij/wij kunnen de bestemming maar moeilijk kiezen. Er is teveel moois/keuzes in de wereld. We slingeren enorm tussen het gevoel van iets totaal nieuws (Thailand bijv.) doen of iets (deels) bekends en gemakkelijk berijdbaar dus Amerika (maar welk stukje dan). Het is allebei zó verschillend en niet te vergelijken.

Dus daar hadden we het over en toen liet hij min of meer doorschemeren dat het gemakkelijk rijden in Amerika en een villa in Florida toch ook wel goed bevallen is. Maar een exact dezelfde reis als vorig jaar in Florida maken willen we persé niet. Dus er moet iets nieuws bij en daarbij is New York een mooi uitgangspunt. En van daaruit kwam nu dus een gedachtengang via de Niagara Falls een klein stukje oost-Canada meepakken. Maar het blijft moeilijk, moeilijk. En ja, er komen vast nog meer jaren, maar je weet niet hoe de financiën en gezondheid er t.z.t. uitzien dus we willen goede keuzes maken, zeg maar.
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 976
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: New York - cruise - Florida

Bericht door Kletskous »

De combinatie New York/Oost-Canada/Florida is inderdaad niet zo voor de hand liggend, maar wel leuk toch ? Maar ik vind inderdaad nog geen reisverslagen hierover.

Florida voelde fijn. De luxe van een eigen villa in een relaxte omgeving, maar wel genoeg te doen. De villa als uitvalsbasis daar bracht toch wel rust tijdens een drukke rondreis.

Maar zijn er wellicht ook andere regio’s in Amerika dan waar je villa’s (met zwembad/gamesroom) kunt huren in een omgeving waar veel te doen is? Denk aan een pretpark, waterpark, shoppingmall, leuke plaatsjes, wellicht een strand en een natuurpark?
Dan is dat zeker een optie om ook daar eens naar te kijken. Ik sta voor veel suggesties open hoor :D !
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Vito
Amerika-expert
Berichten: 3006
Lid geworden op: 11 okt 2007, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Nederland

Re: New York - cruise - Florida

Bericht door Vito »

Kletskous, ik herken dat wel, hoor. Mijn partner vindt al snel alles veel te vroeg als ik ergens over begin. ‘Dat zien we volgend jaar wel’. Maar dan ben je vaak al te laat voor mooie accommodatie op goede plekken. Dus ik moet het ook altijd heel voorzichtig en met een omweg brengen en dan is het: oké, boek dan maar :lol:
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: New York - cruise - Florida

Bericht door winterpark »

Maar ik snap niet zo goed wat er mis is met je vorige route? Je hebt ermee:
- twee mooie steden aan de oostkust (NY en WDC)
- twee zuidelijke pareltjes (Savannah en Charleston)
- twee prachtige natuurparken (Shenandoah en GSM)
- een paar van de mooiste ritten aan de oostkust (bijv. langs de blue ridge mountains maar vind ook de A1A van Florida echt super eigenlijk)
- en natuurlijk Florida
Kortom super afwisselende vakantie.

Zou ik niet inleveren voor een enorm lange rit naar een grote waterval en wat marginale Canadese steden die op elkaar lijken.
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 976
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: New York - cruise - Florida

Bericht door Kletskous »

Vito schreef:Kletskous, ik herken dat wel, hoor. Mijn partner vindt al snel alles veel te vroeg als ik ergens over begin. ‘Dat zien we volgend jaar wel’. Maar dan ben je vaak al te laat voor mooie accommodatie op goede plekken. Dus ik moet het ook altijd heel voorzichtig en met een omweg brengen en dan is het: oké, boek dan maar :lol:
Yep, dit dus. Nu al nadenken over zomer 2019 terwijl deze vakantie nog moet beginnen
Hij gelooft het ergens allemaal wel, zal zich er niet in verdiepen. Heeft een globaal idee wat hem leuk lijkt en ik ga daarmee aan de slag. Hij vindt het allemaal maar gedoe, ook al regel ik nagenoeg alles. Tja, er komt nu eenmaal meer bij kijken dan je auto volladen, één camping geboekt hebben en gáán. Ik vind dat niet erg en heb het geregel en uitzoekwerk wel voor over, ik wil wat zien van de wereld. Maar ik wil wel dat hij achter de bestemming en route staat en meekijkt bij belangrijke boekingen (Esta, vliegtickets etc). En zodra ik de definitieve vakantieperiode weet (hopelijk sep/okt...) dan wil ik ook kunnen boeken, om inderdaad de goede plekken te hebben en toe te kunnen slaan als er interessante vliegtickets komen. Dus ja....dan is een ruime voorbereidingstijd wel nodig. En dus nú nadenken over allerlei mogelijke routes en die in elkaar knutselen, straks hotels met goede ligging erbij zoeken. Etc. Etc.
Maar ach, je krijgt er een geweldige vakantie voor terug !
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 976
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: New York - cruise - Florida

Bericht door Kletskous »

winterpark schreef:Maar ik snap niet zo goed wat er mis is met je vorige route? Je hebt ermee:
- twee mooie steden aan de oostkust (NY en WDC)
- twee zuidelijke pareltjes (Savannah en Charleston)
- twee prachtige natuurparken (Shenandoah en GSM)
- een paar van de mooiste ritten aan de oostkust (bijv. langs de blue ridge mountains maar vind ook de A1A van Florida echt super eigenlijk)
- en natuurlijk Florida
Kortom super afwisselende vakantie.

Zou ik niet inleveren voor een enorm lange rit naar een grote waterval en wat marginale Canadese steden die op elkaar lijken.
Ha Winterpark, in mijn laatste route heb ik geen Charleston opgenomen, maar alleen Savannah. Dit was em:
Dag 1: - aankomst New York
Dag 2: - New York
Dag 3: - New York
Dag 4: - New York
Dag 5: - Naar Washington met de trein
Dag 6: - Washington
Dag 7: - Washington
Dag 8: - Shenandoah NP (115 km). Overnachten in Roanoke (177 km)
Dag 9: - naar Gatlinburg (425 km). (Rodelbaan)
Dag 10: - Gatlinburg (Great Smokey Mountains)
Dag 11: - via Sliding Rock (135 km) naar Savannah (430 km)
Dag 12: - Savannah
Dag 13: - via Jekyll Island naar St. Augustine (280 km) middag en naar Orlando (175 km)
Dag 14 : -Orlando
Dag 15: - Orlando
Dag 16: - Orlando
Dag 17: - Orlando
Dag 18: - Orlando
Dag 19: - Orlando
Dag 20: - Orlando
Dag 21: - Orlando
Dag 22:- terugvlucht
Dag 23: - thuis (zaterdag)

En mijn man lijkt Washington niet zo, dus die zou ik dan willen vervangen door Niagara Falls bijv. En dan zou een stukje Canada meepakken ene optie kúnnen zijn. Maar het is wel veel steden dan, dat ben ik met je eens. En lijken Toronto en Montréal op elkaar vind je?

Nog een ander idee: New York - Cape Cod - Boston - Niagara Falls - Orlando. (Ik moet em nog uitschrijven).
Of beginnen bij Niagara Falls (is dat een handige aanvliegroute ??) en dan vanaf New York door naar Orlando. Is misschien beter ? Qua autohuur wel voordeliger denk ik om níet vanaf New York te huren...?

Dan zou ik een stukje strand mee kunnen pakken én een walvissentour, ook gaaf !
Dan heb ik:
- 2 grote steden
- strand
- natuur (Niagara Falls, walvissentour)
- villa Orlando

En wellicht zit er nog een mooi nationaal park in die route ? Daar moet ik nog naar kijken.
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 976
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: New York - cruise - Florida

Bericht door Kletskous »

Ik heb de optie met Boston even uitgeschreven. Zou dit iets leuks zijn ?

Dag 1: - aankomst New York
Dag 2: - New York
Dag 3: - New York
Dag 4: - New York
Dag 5: - Auto ophalen. Naar Cape Cod (480 km)
Dag 6: - Cape Cod (Whale watching tour)
Dag 7: - naar Boston (195 km)
Dag 8: - Boston
Dag 9: - naar Green Mountain & Finger Lakes (230 km)
Dag 10: - naar Niagara Falls (575 km)
Dag 11: - Niagara Falls (boottour)
Dag 12: - evt nog Niagara Falls. Vlucht naar Orlando
Dag 13: - Orlando
Dag 14 : -Orlando
Dag 15: - Orlando
Dag 16: - Orlando
Dag 17: - Orlando
Dag 18: - Orlando
Dag 19: - Orlando
Dag 20: - Orlando
Dag 21: - Orlando
Dag 22:- terugvlucht
Dag 23: - thuis (zaterdag)

Zou evt. nog een dagje langer Cape Cod of Boston in kunnen voegen. Wat denken jullie van deze route? Lijkt me misschien wel leuker dan de combi met Canada?
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2432
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: New York - cruise - Florida

Bericht door SuzieQ »

Wil je weer perse naar Orlando? Je kunt new york ook prima combineren met het ZuidWesten, wat je zelf ook al aangaf.
Dan is de hele reis "nieuw" misschien een beter argument voor je man?
Mijn man is ook totaal niet van de voorpret, tot het om verre reizen gaat. Daar heeft hij veel meer feeling mee, ook qua routes uitstippelen enz.

Ik persoonlijk zou Canada droppen, Harvard is ook leuk om naar toe te gaan denk ik, maar als het om de zomervakantie gaat niet te doen natuurlijk (gesloten).

Ik ben overigens al aan het nadenken over een reis volgend jaar november, dus dat vroeg zijn herken ik wel :lol:.
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 976
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: New York - cruise - Florida

Bericht door Kletskous »

Nou, Orlando hoeft niet persé, maar het gaat dan vooral om de luxe, vrijheid en rust van één uitvalsbasis van waaruit ook nog genoeg te ondernemen valt. Zo'n villa met zwembad, gamesroom en ruimte is namelijk wel érg goed bevallen :lol: . Maar als je een idee hebt van een villa op een andere uitvalsbasis sta ik daar ook voor open hoor. Hoor graag ideeen !

En New York combineren met Zuid-west Amerika, vind ik dan te gehaast. Als ik naar Californie zou gaan, wil ik daar echt drie volle weken kunnen besteden en dan vind ik 5 dagen New York een te grote beslaglegging daarop.
Daarom zou New York nu met Oost-Amerika wel een goede combinatie zijn.
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Gast

Re: New York - cruise - Florida

Bericht door Gast »

Je kunt ook bv een villa huren op de Outer Banks. Dan zit je wat dichter bij NYC.

Of kijk eens hier: https://www.tripadvisor.com/VacationRen ... tal-spots/
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer