Temperatuur NY in de zomervakantie en verblijf

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
houtsie
Amerika-ontdekker
Berichten: 29
Lid geworden op: 07 feb 2012, 09:15

Temperatuur NY in de zomervakantie en verblijf

Bericht door houtsie »

Wij hebben onze zomer vakantie geboekt en gaan rondreizen in Canada en willen nu voorafgaand aan deze reis nog 5 nachten NY doen? Ik lees dat het eind juli wel tegen de 30 graden kan zijn wie heeft hier ervaringen mee is het dan wel te doen om dingen te bezichtigen vanwege de warmte? Weet er tevens iemand een leuk en betaalbaar Airbnb adresje met 2 slaapkamers?
Ik hoor graag van jullie, alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42050
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Temperatuur NY in de zomervakantie en verblijf

Bericht door Martin & Marianne »

Het kan inderdaad heel warm zijn. Wij zijn er in 2008 in juli geweest; ik vond het toen best heet en het was een opluchting toen we een dag regen hadden en de temperatuur flink daalde. Of je er echt last van hebt hangt natuurlijk van je plannen af; wil je veel te voet doen of zit je veel binnen?

Ik heb geen ervaring met Arbnb, maar wij vonden de Radiocity Aparmtents heel plezierig.

Marianne
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7760
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Temperatuur NY in de zomervakantie en verblijf

Bericht door mtl »

Ik was er begin augustus 2012, temperaturen lagen rond de 30 graden en het was best heet. Ik had daarmee mazzel want kort ervoor was er een hittegolf met temperaturen rond de 40 graden. Ik zou rekening houden met heet en warm weer.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Temperatuur NY in de zomervakantie en verblijf

Bericht door sanook »

houtsie
Amerika-ontdekker
Berichten: 29
Lid geworden op: 07 feb 2012, 09:15

Re: Temperatuur NY in de zomervakantie en verblijf

Bericht door houtsie »

Bedankt voor de reacties ik had idd ook al gezien dat het er erg warm kan zijn maar was meer benieuwd naar ervaringen van mensen die er in het hoogseizoen zijn geweest. Je bent tenslotte toch in een stad aan het slenteren het wordt onze eerste x NY dus zullen hoofdzakelijk de highlights gaan bezoeken.
Bennogr
Amerika-expert
Berichten: 8334
Lid geworden op: 26 mar 2006, 07:13
Locatie: Philadelphia, PA

Re: Temperatuur NY in de zomervakantie en verblijf

Bericht door Bennogr »

Zoals het gezegde zegt: 't kan vriezen en het kan dooien. Meestal behoorlijk warm en vochtig in de zomer. Maar vandaag (6/4) weer eens (natte) sneeuw in NYC.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
marieke van oorschot
Amerikafan
Berichten: 366
Lid geworden op: 10 mar 2014, 18:10
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Temperatuur NY in de zomervakantie en verblijf

Bericht door marieke van oorschot »

Wij zijn er in de zomer van 2015 geweest. Er was toen een hittegolf en de temperatuur liep op tot minstens 35 graden. Was het warm? Ja uiteraard. Was het te warm om iets te doen? Nee zeker niet. Ook in de stad zijn er genoeg plekken waar je meer verkoeling hebt. Hooguit loop je iets minder snel dan anders. Maar wij vonden het niet erg en hebben er niet minder van genoten!
Loves Vegas!
Gebruikersavatar
meyem
Amerika-expert
Berichten: 4600
Lid geworden op: 15 sep 2010, 21:53
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Amstelveen

Re: Temperatuur NY in de zomervakantie en verblijf

Bericht door meyem »

Yep, het kan zeer heet worden in de stad. Maar ik weet nog dat het tijdens een tripje met mijn nichtje begin mei heel wat onaangenamer klam was dan toen ik er met mijn neef was begin juli. Geen peil op te trekken.
En als het dan zo heet is, dan moet je gewoon wat rustiger aan doen.
Gelukkig zijn er veel hoge gebouwen :lol: en dus ook veel schaduw.
En de parken langs de Hudson geven dan ook fijne verkoeling.
Vergeet niet om 's avonds het Bryant Park te bezoeken, zo gezellig.

Goed om te weten: AirBnB is in NYC officieel zo goed als verboden. Er is zat in de aanbieding, uiteraard, en de kans dat je er last mee krijgt is miniem. Maar, nogmaals: het kan geen kwaad je ervan bewust te zijn.
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4966
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Temperatuur NY in de zomervakantie en verblijf

Bericht door hemmie »

Wij hadden afgelopen augustus een week lang best lekker weer, met temperaten tegen de 30 graden, maar niet te warm dus. Ik zou wel een airbnb boeken met airco! Wij sliepen in de The Lincoln Parlor, is ons heel goed bevallen. In hetzelfde huis is nog een 2e airbnb, The Lincoln.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
pumi1000
Amerika-expert
Berichten: 1518
Lid geworden op: 25 nov 2009, 09:48
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Temperatuur NY in de zomervakantie en verblijf

Bericht door pumi1000 »

Wij zijn er twee keer geweest in juli. De eerste keer een beetje regen daarna zon en best warm, maar nog te doen. De laatste keer was het echt ontzettend heet......dat was niet fijn en we waren blij dat we met de auto op rondreis konden gaan.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
Gebruikersavatar
tosca
Amerika-expert
Berichten: 3212
Lid geworden op: 01 feb 2010, 16:30

Re: Temperatuur NY in de zomervakantie en verblijf

Bericht door tosca »

Wij zijn 4 keer in de zomer geweest (alle keren tussen begin en eind juli). Ja soms was het wel erg warm, maar wij hebben het nooit als zeer vervelend ervaren. Je kunt altijd wel wat doen en dan drink je een keer ergens extra lemonade of een neemt een ijsje. Voor ons geen showstopper, wij hebben nooit gedacht dit doen we nooit meer en kunnen we hier weg.

Overigens afgelopen zomer waren wij er de laatste week van juli en toen was het "koud". Dus overdag wel een korte broek (ik zelf een lange broek) en soms een vestje mee. In de stad heerlijk, maar meestal is het wel een stuk warmer rond die periode.
houtsie
Amerika-ontdekker
Berichten: 29
Lid geworden op: 07 feb 2012, 09:15

Re: Temperatuur NY in de zomervakantie en verblijf

Bericht door houtsie »

Super bedankt voor alle antwoorden!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer