Reis sluiskamp: rondreis Noordoosten Juli/Aug 2018.

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
sluiskamp
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 10 jan 2015, 20:00
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Wijchen

Reis sluiskamp: rondreis Noordoosten Juli/Aug 2018.

Bericht door sluiskamp »

Hallo allemaal,

Na een fantastische rondreis in 2015 waarbij we het zuidwesten hebben aangedaan, gaan we nu 3 weken het noordoosten van de VS verkennen.
We vertrekken samen met onze twee kinderen van 21 en 16 jaar op zaterdag 21 juli vanaf Düsseldorf naar NY JFK en vertrekken weer op zaterdag 11 augustus vanaf NY JFK naar Düsseldorf.
Na 2 x Florida en 1 x een rondreis het zuidwesten verkennen, is dit onze vierde keer dat we weer in dit fantastisch vakantieland gaan vertoeven.

Na lang wikken en wegen hebben we nu eindelijk onze route vastgesteld, maar wellicht kunnen jullie middels wat handige tips onze reis nog mooier maken.
Waar we nog over twijfelen is, of we 2 dagen Baltimore moeten aandoen.

Wat staat vast:
De tickets,
3 nachten NY op time square, dan met de Greyhound naar Philadelphia. ( dit i.v.m. het ophalen van de huurauto) ( Dit scheelde te veel)
Ps de huurauto leveren we in op JFK.
2 nachten Philadelphia
3 nachten Washington.
Daarna willen we 2 overnachtingen in het Shenandoah NP…de vraag is in het park of net erbuiten, wie heeft er ervaring in het park en wie daar buiten?

Dus ik zou graag jullie input willen voor mijn route. Wij hebben er in ieder geval zin in.

21/July Dusseldorf/New York
22/July New York
23/July New York
24/July Philadelphia ( via Penn station NY met de Greyhound naar Philadelphia)
25/July Philadelphia
26/July Washington
27/July Washington
28/July Washington
29/July Shenandoah NP
30/July Shenandoah NP
31/July Virginia Beach
01/Aug Salisbury – Uitvalbasis voor bv (Ocean City)
02/Aug Baltimore
03/Aug Baltimore
04/Aug Atlantic City
05/Aug Long Island de volgende dag via de ferry via New Londen naar Warwick
Sailing Time is approximately 1 hour and 20 minutes on our auto ferries.
Sailing Time is approximately 40 minutes on our HIGH SPEED ferry
06/Aug Warwick als uitvalbasis voor Cape Cod
07/Aug Auburn ( als uitvalbasis voor Boston
08/Aug Auburn ( als uitvalbasis voor Boston
09/Aug Uncasville ( als uitvalbasis voor Springfield.
10/Aug Long Island overnachten en de volgende dag naar JFK
11/Aug New York JFK/ Dusseldorf
Gr Ronald

2009 - 4 Weken rondreis Florida
2012 - 4 Weken rondreis Florida
2015 - 4 Weken rondreis Zuid-Westen
2018 - 3 Weken rondreis Noord-Oosten
2019 - ?
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Rondreis Noord-Oosten Juli/Aug 2018

Bericht door roelb »

Leuk, doet me denken aan een rondje dat ik daar een heel aantal jaren geleden deed.

Ik ken de accommodatie in Shenandoah NP zelf niet. Zelf ben ik wel fan van de Mimsley Inn in Luray. Mooi, klassiek hotel, prima kwaliteit, goed restaurant, niet al te duur en prima locatie om het park te verkennen.

Wat ik me verder af vroeg in je route: waarom zoveel steden? En waarom Baltimore? Niet echt een van de meest aansprekende steden als toerist. Is het misschien niet leuker om juist "linksom" naar richting Boston te rijden? Als je van de natuur rond Shenandoah houdt kun je ook eens naar West Virginia kijken (rondom de New River, in deze tijd kun je daar fantastisch raften). In de tijd die je hebt kun je ook overwegen om Niagara falls, de finger lakes en white mountains aan te doen. Eventueel zit er nog een erg leuk pretpark op de route als jullie of de kids van rollercoasters houden: Cedar Point.

Dan zou je wel Philadelphia en Baltimore moeten skippen, direct vanuit NYC naar DC doorreizen, en de auto pas na je verblijf daar huren. Dan start je dus al op de 27e met je road trip rondje. Via de New River, Cedar Point, Niagara, Finger lakes richting Boston. En dan vanaf Boston via New London, met de ferry naar Long Island.
Josje99
Amerikafan
Berichten: 390
Lid geworden op: 14 mar 2013, 20:42
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Dordrecht

Re: Rondreis Noord-Oosten Juli/Aug 2018

Bericht door Josje99 »

hallo,

zelf nog geen ervaring hiermee maar wij gaan ook deze zomer die kant op!
ik zat te kijken naar je route maar ligt Warwick niet erg ver van Cape Cod? misschien leuker een plekje op het schiereiland zelf te zoeken.
Vooral naar Provincetown is het wel erg ver.

Ook Auburn ligt een uur rijden van Boston.....er zijn leuke wijkjes buiten Boston die niet zo duur zijn en waar je dan eventueel met het openbaar vervoer naar Boston zelf kan.
Gebruikersavatar
tosca
Amerika-expert
Berichten: 3212
Lid geworden op: 01 feb 2010, 16:30

Re: Reis sluiskamp: Rondreis Noord-Oosten Juli/Aug 2018

Bericht door tosca »

Baltimore inderdaad niet de standaard toeristenbestemming, maar wij hebben ons er een aantal jaar geleden toch wel prima vermaakt. De Inner Harbour is een leuk stukje (Cheesecake Factory met een heerlijk terras).

Babe Ruth House als je geïnteresseerd bent in baseball leuk om te bezoeken. Wedstrijd van de Orioles is dan natuurlijk ook leuk! Top of the World leuk uitzichtpunt over de stad.

Wij hadden 2 nachten en dat was meer dan voldoende.
dutchie_in_boston
Amerika-expert
Berichten: 1794
Lid geworden op: 14 aug 2007, 21:57
Locatie: Boston, MA

Re: Rondreis Noord-Oosten Juli/Aug 2018

Bericht door dutchie_in_boston »

Josje99 schreef:...Ook Auburn ligt een uur rijden van Boston...
Auburn MA ligt een uur rijden van Boston wanneer er geen verkeer is. Dan is het een paar uur rijden. Hetzelfde met Warwick RI en de Cape.
ludwig
Amerikakenner
Berichten: 641
Lid geworden op: 05 jan 2009, 15:05
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Groene Hart

Re: Rondreis Noord-Oosten Juli/Aug 2018

Bericht door ludwig »

Josje99 schreef:hallo,
ik zat te kijken naar je route maar ligt Warwick niet erg ver van Cape Cod? misschien leuker een plekje op het schiereiland zelf te zoeken.
Vooral naar Provincetown is het wel erg ver.
Wij vonden Cape Cod erg leuk, maar het kost best inderdaad best wel veel tijd om naar Provincetown te rijden ( leuk om een walvisboottocht te maken !). Als je dan ook nog naar Auburn wil rijden, dan heb je (te) weinig tijd voor Cape Cod. Ik gok dat jouw kinderen van 21 en 16 wel iets willen doen en niet de hele dag alleen maar in de auto willen zitten.

Ja, autohuur in NY is extreen veel duurder dan bv in Philiadelphia, maar ik zou toch ook serieus kijken naar het voorstel van Roelb. Washington DC via Shenandoah NP naar Niagara is een prachtige rit weten wij uit ervaring. En ook in de White Mountains zijn diverse raftmogelijkheden.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer