Reis Maarten Corstjens: tips gevraagd New York, Washington, Niagara, Finger Lakes, New York.

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
Maarten Corstjens
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 mar 2018, 20:04
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis Maarten Corstjens: tips gevraagd New York, Washington, Niagara, Finger Lakes, New York.

Bericht door Maarten Corstjens »

Hoi,

Na best wat ervaring met citytrips in Europa beslisten mijn vriendin en ik gisteren, om de grote plas over te steken en New York te gaan ontdekken.
We zullen 11 nachten in de Verenigde Staten verblijven. Aangezien we niet zoveel kennen van Noordoost-Amerika hebben we geprobeerd een soort reisplan samen te stellen aan de hand van dingen die we kenden en bezienswaardigheden waarover we lazen op het interet. We hebben geen specifieke voorkeur voor natuur/steden/sport en zouden graag al deze aspecten van Noordoost-Amerika aan bod laten komen.

We zouden graag onze reis als volgt inplannen:
Maandagmiddag landen op JFK.
3 Nachten verblijven in New York.
Donderdag een auto huren en rijden naar Atlantic City voor 1 nacht.
Vrijdag verder rijden naar Washington om daar dan 2 nachten te verblijven.
Zondag dachten we vanuit Washington richting Niagara Falls te rijden met ergens een tussenstop in de natuur. Hiervoor dachten we aan een nachtje verblijven in een cabin in Allegheni National Forest. Maandag verder rijden naar Niagara Falls om daar 1 nacht te verblijven.
Na het bezoek aan de watervallen zouden we willen verder trekken naar de Finger Lakes, om van daar weer verder te trekken naar New York, waar we vrijdagavond weer vertrekken vanaf JFK.
Dit zijn de plaatsen die we willen bezoeken maar we staan zeker open voor suggesties en tips, eventueel kunnen we het rondje ook in de andere richting afleggen.

Aangezien wij geen ervaring hebben met 'verre' reizen, zitten we met veel vragen.

Is het haalbaar om na een vlucht van 8 uur direct een huurwagen in te stappen om dan weer 3, 4, 5 uur te rijden in druk verkeer (bvb richting Atlantic City of Niagara Falls)?
Is het aan te raden om de dagen New York aaneengeschakeld te laten, of kunnen we beter enkele dagen in het begin van de reis en enkele dagen in het einde van de reis in New York verblijven?
Zijn 2 overnachtingen in Washington voldoende?

Graag lezen we hier jullie tips voor een onvergetelijke reis!
Gebruikersavatar
tosca
Amerika-expert
Berichten: 3212
Lid geworden op: 01 feb 2010, 16:30

Re: Tips gevraagd, reis New York, Washington, niagra, finger lakes, New York

Bericht door tosca »

Maarten Corstjens schreef:s het haalbaar om na een vlucht van 8 uur direct een huurwagen in te stappen om dan weer 3,4,5 uur te rijden in druk verkeer? (bvb richting Atlantic city of Niagra falls)
Is het aan te raden om de dagen New York aaneengeschakeld te laten of kunnen we beter enkele dagen in het begin van de reis en enkele dagen in het einde van de reis in New York verblijven?
Zijn 2 overnachtingen in Washington voldoende?
Persoonlijk zou ik dat niet doen, zeker geen 4 a 5 uur. Het is natuurlijk een beetje afhankelijk van je aankomsttijd. Maar als je pech hebt sta je een uur in de rij bij immigratie en daarna ook nog eens bij de autoverhuur en kun je dus pas later op pad. Dan nog 5 uur rijden is geen aanrader, zeker niet bij een eerste trip. Overigens is rijden in de States heel relaxt hoor en alles staat duidelijk aangegeven.

Wat is aan te raden? Wij vinden het zelf altijd prettig om meerdere nachten achter elkaar te hebben zodat je niet iedere keer je spullen hoeft uit te pakken en net wat meer tijd hebt, maar dat is natuurlijk persoonlijk.

2 nachten Washington is, afhankelijk van je aankomsttijd op dag 1 en vertrek op dag 3 eigenlijk maar 1 volledige dag. Afhankelijk van wat je wilt zien is dat natuurlijk krap. Met aankomst vanuit AC en op dag drie richting de Niagara Falls heb je op die dagen natuurlijk ook niet echt veel tijd.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Tips gevraagd, reis New York, Washington, niagra, finger lakes, New York

Bericht door roelb »

Zomaar even een suggestie:

Autohuur vanuit New York is vaak veel duurder dan elders. Je gaat met z'n tweeen. Overweeg om na je verblijf in NYC per trein, of eventueel per vliegtuig, naar Washington te reizen. Huur dan een auto vanuit DCA (Washington national airport) one-way naar JFK. Vermoedelijk is het verschil dusdanig groot dat je die twee treinkaartjes (of vliegtickets) er makkelijk van kunt betalen en dan nog flink wat overhoudt. Plus dat zeker het treinritje erg relaxed is. Je vertrekt vanaf Penn station (hartje Manhattan) en komt aan op Union station in DC. Kort metroritje en je bent in je hotel.

Als je data hebt voor ons dan kunnen we ook even meekijken en gericht advies geven.

Atlantic city is echt niets te doen. Ga dan een keer naar Vegas ;-)

Rijden na aankomst heb ik nooit problemen mee. En zeker als je naar de oostkust vliegt is dat geen issue. Maar kostentechnisch zou ik de auto dus huren vanuit Washington DC.
Maarten Corstjens
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 mar 2018, 20:04
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Tips gevraagd, reis New York, Washington, niagra, finger lakes, New York

Bericht door Maarten Corstjens »

We landen 4 juni om 12h30 op JFK.
Als we naar Washington zouden willen reizen, hoe doen we dat dan het makkelijkst? Het lijkt mij bvb moeilijk om een treinticket te reserveren omdat we het niet in de hand hebben hoelaat we van de luchthaven af zijn en hoe lang het dan nog duurt tot aan een trein of busstation...
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42030
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Tips gevraagd, reis New York, Washington, Niagara, finger lakes, New York

Bericht door Martin & Marianne »

Je kunt toch eerst NY bezoeken en dan met de trein of bus naar Washington? Een one way NY-DC was ook wel handig geweest, maar ik begrijp dat de tickets al vastliggen?
Jullie hebben wel weinig tijd; ik zou kijken of je echt naar de Niagara (geen niagra) Falls wilt. Wij vonden 3 nachten Washington wel het minimum, en voor NY zou ik zeker 4 nachten uittrekken. Het lijkt mij het prettigste om die nachten NY aaneengesloten te doen maar dat is een persoonlijke afweging.
Misschien heb je iets aan ons 2012-verslag voor Washington en de Niagara Falls en wat zaken er tussenin.
Wanneer gaan jullie precies?

Marianne
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Tips gevraagd, reis New York, Washington, niagra, finger lakes, New York

Bericht door roelb »

Maarten Corstjens schreef:Het lijkt mij bvb moeilijk om een treinticket te reserveren omdat we het niet in de hand hebben hoelaat we van de luchthaven af zijn en hoe lang het dan nog duurt tot aan een trein of busstation...
Maar dan start je toch met je verblijf in New York? Reis vanaf JFK per OV (meestal subway) naar je hotel. Blijf twee of drie nachten en ga daarna met Amtrak naar Washington. Als je een hotel zoekt in het fashion district (rond Penn station) dan kun je wandelen naar het station.

In Washington blijf je vervolgens een of twee nachten en daarna haal je je auto op. Als je die reserveert vanaf DCA (Washington national, vliegveld) dan rij je daar met de metro binnen een paar minuten naar het vliegveld. Haal je auto op, rij de brug over naar je hotel en haal je bagage daar op. Hoef je ook niet te slepen.

Op de dag dat je terug vliegt ga je niet meer New York in, maar rij je direct naar JFK. Tip: breng je laatste dag door op Long Island. Wijn proeven op de north fork, of strand in het zuiden. Je rit terug naar JFK is dan heel voorspelbaar. Vanaf het car rental center ben je in ongeveer 20 minuten in de terminal.

Je rondje is leuk en heb ik ook wel eens gedaan, maar in die paar dagen is het wel kort. Maarja, als je van rijden houdt geen issue, het kan op zich prima.

Dus..

4/6 aankomst 12.30u. 14.30 manhattan, vanaf ca 15.30 ny verkennen
5/6 NYC
6/6 NYC
7/6 NYC
8/6 trein naar DC, zeg rond 12 uur. Aankomst DC 16.00, naar hotel, avond in DC
9/6 DC
10/6 DC. Einde middag auto ophalen en weg. Stukje rijden naar het noorden. Ik zou de 70 en 99 doen. Onderweg hapje eten, rond een uur of 10, 11 een hotel plannen. Bijvoorbeeld rond Altoona oid, dat is ca 3 uur rijden vanaf Washington.
11/6 Naar Alegheny NF (2 uur rijden). Verblijf in Alegheny NF.
12/6 naar Niagara (3 uur rijden). Overdag Amerikaanse zijde zien. Grens over, overnachten canadese zijde
13/6 ochtend nog in Niagara (canadese zijde), daarna rijden naar finger lakes (2,5 uur). Daar hiken, wijn proeven, etc. Verblijf in Watkins glen of Ithaca.
14/6 Ochtend nog rond finger lakes, daarna rijden naar Long Island (ca 5 tot 6 uur rijden). Hotel ergens op LI.
15/6 Long island verkennen, terug naar huis.
Maarten Corstjens
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 mar 2018, 20:04
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Maarten Corstjens: tips gevraagd New York, Washington, Niagara, Finger Lakes, New York.

Bericht door Maarten Corstjens »

We hebben al enkele van jullie tips ter harte genomen en al enkele knopen doorgehakt...
Mijn vriendin wil graag de trip afsluiten in New York en dus hebben we ons reisschema hierop aangepast.
We landen 4 juni om 12.50 op JFK en vliegen om 17.40 door naar Washington om daar om 19.15 te landen.
Het blijft een beetje spannend om de aansluiting te halen maar we rekenen erop dat er geen speciale zaken gebeuren en dat we de aansluiting vlot halen en eventueel nog een hapje te eten op de luchthaven...
We hebben via hotwire een mooi hotel kunnen boeken voor 3 nachten in Alexandra en we laten atlantic city links liggen.
we gaan 7 juni vertrekken richting Niagra... Hoe we het dan daarna gaan doen daar zijn we nog niet helemaal uit.
7 Juni willen we in de ochtend een auto huren en proberen om in de namiddag toe te komen in Allegheni NF. Hier zouden we graag een paar uur wandelen, gezellig eten, misschien ergens een kampvuurtje ofzo. De volgende dan trekken we ook nog even de natuur in om dan namiddag door de rijden naar Niagra. We twijfelen aan 1 of 2 nachten in Niagra. om dan daarna door te rijden naar finger lakes watkins glen ( 1 of 2 nachten afhankelijk van het aantal nachten in Niagra.). Van hieruit willen we dan de 11e in de ochtend vetrekken naar New York waar we dan de auto kunnen binnenbrengen om onze trip af te sluiten.
Nu moeten we dus nog beslissen over 1 of 2 nachten Niagra of Finger lakes...
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Reis Maarten Corstjens: tips gevraagd New York, Washington, Niagara, Finger Lakes, New York.

Bericht door roelb »

Prima plan. Je "connectie" moet prima lukken, maar realiseer je wel dat je hoogstwaarschijnlijk opnieuw zult moeten inchecken. Alhoewel, er is soms wel iets mogelijk, maar dan moet je dat bij vertrek hier in Nederland wel expliciet regelen. Het staat op aparte tickets neem ik aan? Welke airlines?

Edit: ik vermoed dat je jetblue.vliegt op basis van de genoemde tijden Besef je jezelf dat je dan op IAD vliegt, niet op DCA? Dat lijkt me een stuk minder handig! Vanaf DCA pak je de metro en ben je met 2 stops in downtown Washington DC. Vanaf IAD zul je met een taxi, huurauto of bus (of eventueel bus/metro combi) moeten. Als je vanaf IAD al direct een auto huurt, houd er dan rekening mee dat je een hotel kiest waar je die auto ook kostenloos kunt parkeren. Je zult dan al snel buiten Washington DC zelf uitkomen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer