Reis Ing: 3,5 week noordoosten (Washington - Boston)

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Ing
Amerikakenner
Berichten: 833
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: Reis Ing: 3,5 week noordoosten (Washington - Boston)

Bericht door Ing »

Dankje voor de reactie Kokopelli!

Ik heb nu Crowne Plaza Woburn geboekt! Ik ben overtuigd van Woburn. Dit ligt iets noordelijker dan die Best Western waar jullie sliepen, maar deze Crowne Plaza kon ik voor een mooie prijs (120 pn incl ontbijt) boeken via Amex Travel.

Wat betreft Ogunquit of Rockport; goede punten. Ik denk inderdaad dat het dan eerder Ogunquit wordt. Vanaf daar zitten we ook zo in Boston natuurlijk (Rockport is eigenlijk een beetje 'om' als ik het zo goed bekijk).

Heeft iemand nog verder ervaring met Cape Cod? Heb nu Hyannis als uitvalsbasis, is dat een beetje leuk?
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
Gebruikersavatar
Kokopelli
Amerikakenner
Berichten: 1008
Lid geworden op: 02 jul 2007, 21:55
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Re: Reis Ing: 3,5 week noordoosten (Washington - Boston)

Bericht door Kokopelli »

Ik heb nu Crowne Plaza Woburn geboekt! Ik ben overtuigd van Woburn. Dit ligt iets noordelijker dan die Best Western waar jullie sliepen, maar deze Crowne Plaza kon ik voor een mooie prijs (120 pn incl ontbijt) boeken via Amex Travel.
:thumbup:
In september naar het Zuidwesten, te volgen via www.noord-amerika.com/reisverslagen/
dutchie_in_boston
Amerika-expert
Berichten: 1794
Lid geworden op: 14 aug 2007, 21:57
Locatie: Boston, MA

Re: Reis Ing: 3,5 week noordoosten (Washington - Boston)

Bericht door dutchie_in_boston »

Ing schreef:...Ik heb nu Crowne Plaza Woburn geboekt! Ik ben overtuigd van Woburn. Dit ligt iets noordelijker dan die Best Western waar jullie sliepen, maar deze Crowne Plaza kon ik voor een mooie prijs (120 pn incl ontbijt) boeken via Amex Travel...
en Woburn heeft een commuter rail trein station met een trein naar Boston.

En hebben jullie het nu over Rockport ME of Rockport MA? Heerlijk hollands, de staat niet noemen :lol:.
Ing
Amerikakenner
Berichten: 833
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: Reis Ing: 3,5 week noordoosten (Washington - Boston)

Bericht door Ing »

Dankje voor de tip over de trein. Ik zie echter dat parkeren 7 dollar is en een enkeltje met de trein ook ruim 6. Dus dan kom ik toch ook nog op ruim 30 dollar uit... En parkeren onder Boston Common is volgens mij max 35 per dag. Dus denk dat we dan toch maar de auto pakken (wel wat file waarschijnlijk, maar houden we rekening mee).

Rockport MA! Haha, ja eigenwijs Hollands :lol:
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
Ing
Amerikakenner
Berichten: 833
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: Reis Ing: 3,5 week noordoosten (Washington - Boston)

Bericht door Ing »

Ha,

Aan de hand van het forum en vele reisverslagen heb ik mijn route nog wat meer vorm gegeven. Veel leuke hoteltips ook verzameld.
Dit is nu voorlopig de route & wat we gaan doen onderweg. We hebben er voor gekozen om soms na 's avonds nog even een uurtje te rijden alvast een stukje op weg (zoals bijvoorbeeld slapen in Richmond ipv Williamsburg en in Winchester na Shanandoah).

1. AMS - Washington
2. Washington (hopelijk bezoek White House! en verder bezoek National Mall)
3. Washington (National Mall verder bezoeken? Great Falls Park?)
4. Washington - Rehoboth Beach (Onderweg: Annapolis & Tanger Outlet)
5. Rehoboth Beach - Virginia Beach
6. Virginia Beach (dagje strand, boardwalk etc)
7. Virginia Beach - Richmond (bezoek Jamestown & Willamsburg)
8. Richmond - Shenandoah NP (Harrisonburg) (via Skyland Drive)
9. Shenandoah NP ( Harrisonburg via Skyland Drive naar Winchester)
10. Shenandoah NP (Winchester)- Philadelphia (hotel in King of Prussia) (via Gettysburg, Lancaster)
11. Philadelphia (Bezoeken downtown en shoppen)
12. Philadelphia - Mystic (Labour Day)
13. Mystic - Cape Cod (Provincetown) (via Providence? & Plymouth)
14. Cape Cod (Provincetown)
15. Cape Cod (Provincetown) - Green Mountains (Manchester)
16. Green Mountains - Stowe (Via VT 100 & Ben + Jerry's)
17. Stowe - North Conway (White Mountains) (Via The Kancamagus Highway)
18. North Conway (White Mountains) (Franconia Notch State Park, Mt Washington)
19. North Conway (White Mountains) - Acadia NP (Bar Harbor)
20. Acadia NP
21. Acadia NP
22. Acadia NP- Ogunquit (kustroute)
23. Ogunquit - Boston (hotel in Woburn) (bezoek Boston)
24. Boston - AMS (vlucht om 17.00)

Aantal vragen:
- Ter info: geen grote museumbezoekers. Kort maar krachtig is meer ons ding bij musea haha.m
- Voor Washington hebben we nu 1 dag National Mall (met hopelijk bezoek Witte Huis) op de planning staan en een dag Great Falls Park en omgeving Washington. Is dit haalbaar? Missen we dan nog zaken?
- We willen op dag 10 van Winchester VA naar Philadelphia (King of Prussia) met onderweg bezoek Gettysburg en Lancaster. Is dit te doen op 1 dag? Eerder al wel het advies gekregen om ons op 1 van de 2 te richten: maar is het mogelijk om alleen flitsbezoek Gettysburg te doen? (is dat de moeite waard?) Wij vinden het niet erg om bijvoorbeeld 's avonds nog even een uurtje na het eten door te rijden. Daarom ook dat we bijvoorbeeld in Winchester slapen na bezoek Shenandoah.
- Op dag 12 rijden we van Philadelphia naar Mystic (Connecticut). Het is die dag Labour Day. Hoe moeten wij ons de drukte voorstellen op de wegen? En wat is nog leuk om onderweg te doen?
- Wat is de moeite waard om te bezoeken in Rhode Island? (op dag 13, onderweg naar Cape Cod)

Ik hoor het graag als iemand een antwoord heeft op mijn vragen of andere opmerkingen/tips heeft voor de route! Ik heb al veel gehad aan de tips in dit topic en verder op het forum. Bedankt weer!
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
Gebruikersavatar
miro
Amerikafan
Berichten: 287
Lid geworden op: 16 jul 2010, 03:42
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Reis Ing: 3,5 week noordoosten (Washington - Boston)

Bericht door miro »

Ing schreef: - Voor Washington hebben we nu 1 dag National Mall (met hopelijk bezoek Witte Huis) op de planning staan en een dag Great Falls Park en omgeving Washington. Is dit haalbaar? Missen we dan nog zaken?
!
Wij hebben in 2016 twee nachten Washington gedaan. 1 volle dag op de National Mall doorgebracht en dat was voor toen prima. Het was 38 graden en dat vind ik voor een stad veel te warm. Ik denk dat als je er bewust voor kiest en je realiseert lang niet alles te zien dat het goed te doen is. Je kan altijd nog eens terug.

Wij doen dit jaar een soortgelijk rondje als de rest van jouw reis. We gaan een whale watching tour doen vanuit Provincetown op Cape Cod. Volgens mijn Lonely planet is dat the place to be voor whale watchen ;-)
In Acadia zag ik ook nog leuke boottochten. En ik las dat er iedere woensdag in de zomerperiode en openlucht bioscoop is in Bar Harbor. Wij zijn er toevallig op woensdag en gaan er zeker kijken. Dat lijkt ons erg leuk om de sfeer daar te proeven.
Ik weet niet waar je in de White mountains zit, maar in mijn White mountains brochure las ik dat er locaties zijn waar veel elanden leven die je met (heel veel geluk) in de schemering kunt zien. Misschien zijn er andere forumleden die hier ervaring mee hebben? Wij zijn zeker van plan 's avonds een rondje te rijden naar die locaties en wie weet :-)

Oh ja, ik had ook de parkeergarage van Boston Common gevonden en we gaan die uitproberen. Ik zal laten weten hoe het was (wij gaan in juli)
USA: 2001-2010-2012-2013-2015-2016-2018-2023-2024
Overig:3xNieuw Zeeland en Australië, Curaçao, Azoren, meerdere cruises, veel van Europa
Gebruikersavatar
analogkid
Amerikakenner
Berichten: 1200
Lid geworden op: 28 dec 2009, 17:18
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Arnhem

Re: Reis Ing: 3,5 week noordoosten (Washington - Boston)

Bericht door analogkid »

Wij hebben ook in 2010 een dag de National Mall gedaan en de volgende dag een bezoek aan White House en doorgereden. Achteraf vind ik het te kort voor Washington, dus we gaan dit jaar terug voor 4 dagen!! :clap:

Bij ons was het (in augustus) ook ontzettend warm, dus dan is een museum met airco meer dan welkom. En als je met die hitte de Mall afloopt, heb je het wel gehad aan het einde. Dit jaar (in september) gaan we nogmaals de Mall af, Capitol, Library of Congress en Surpreme Court bezoeken en naar Arlington en Mount Vernon. Daarna rijden we via Great Falls naar Philly (en later NYC).
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
Ing
Amerikakenner
Berichten: 833
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: Reis Ing: 3,5 week noordoosten (Washington - Boston)

Bericht door Ing »

miro schreef: Wij doen dit jaar een soortgelijk rondje als de rest van jouw reis. We gaan een whale watching tour doen vanuit Provincetown op Cape Cod. Volgens mijn Lonely planet is dat the place to be voor whale watchen ;-)


Goede tip, hier ga ik ook even research naar doen en op ons lijstje zetten voor in augustus!

Thanks voor alle andere tips ook, benieuwd naar jouw ervaringen in juli! Ga je een blog bijhouden? Ik hoor graag je bevindingen over de reis :)
analogkid schreef:Wij hebben ook in 2010 een dag de National Mall gedaan en de volgende dag een bezoek aan White House en doorgereden. Achteraf vind ik het te kort voor Washington, dus we gaan dit jaar terug voor 4 dagen!!
Bij ons was het (in augustus) ook ontzettend warm, dus dan is een museum met airco meer dan welkom. En als je met die hitte de Mall afloopt, heb je het wel gehad aan het einde. Dit jaar (in september) gaan we nogmaals de Mall af, Capitol, Library of Congress en Surpreme Court bezoeken en naar Arlington en Mount Vernon. Daarna rijden we via Great Falls naar Philly (en later NYC).
Klinkt allemaal wel erg enthousiast over Washington DC, leuk!

Ik heb nu een Capitol rondleiding geboekt voor zaterdag om 3.20 pm. Met deze tijd kunnen we op beide dagen ook nog White House doen, indien we toegelaten worden. Ik zit eraan te denken om hem ook voor de vrijdag vast te leggen, want ik las iets over het bezoeken van de echte Senaatszaal alleen doordeweeks.. En dan hebben we nog keuze tussen vrijdag of zaterdag. Helaas is het Pentagon al vol op 24 augustus (en 25 augustus dicht). Hele puzzel zo voor Washington.
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
Gebruikersavatar
miro
Amerikafan
Berichten: 287
Lid geworden op: 16 jul 2010, 03:42
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Reis Ing: 3,5 week noordoosten (Washington - Boston)

Bericht door miro »

Wij zijn net terug en ik zou nog laten weten hoe de parkeergarage in Boston was. Ik heb gelijk nog even wat andere tips erbij gezet :-)

De parkeergarage Boston Common aan Charles street is prima. In het weekend betaal je maximaal $18 en door de weeks $32. De garage is ruim en netjes.

Als je wilt shoppen is Wrentham outlet een aanrader. Check van te voren de deals online (nog meer als je VIP member wordt).

Acadia NP is een heel mooi en klein national park waar je de highlights prima in een dag kan zien (misschien niet als je veel gaat wandelen). Een aanrader is een nature en wildlife cruise vanuit Bar Harbor. Wij gingen met Acadian boattours
Bar Harbor, maar ook bijvoorbeeld Northeast harbour zijn leuk om even rond te lopen of doorheen te rijden.

Ik zou zeker Cape Cod bezoeken. Wij zaten in Chatham en konden van daaruit makkelijk alle kanten op. Wij vonden de sfeer op Cape Cod heel relaxed en gezellig.
De walvistocht vanuit Provincetown was fantastisch. We hebben ontzettend veel walvissen gezien (dat blijft natuurlijk altijd afwachten) Goed georganiseerde maatschappij die ook veel vertelden. We waren met Dolphin Fleet. Parkeren kan aan de kade, maar goedkoper is het bij Grace Hall parking, tenzij je er meer dan 10 uur bent, dan is Macmillan (aan de kade) weer goedkoper ;-)

De White mountains waren erg mooi. We hebben een bootje gehuurd op Echo lake (erg leuk) . Geen elanden gezien, maar wel beren ('gewoon' in een woonwijk....)

Veel plezier met plannen!
USA: 2001-2010-2012-2013-2015-2016-2018-2023-2024
Overig:3xNieuw Zeeland en Australië, Curaçao, Azoren, meerdere cruises, veel van Europa
Ing
Amerikakenner
Berichten: 833
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: Reis Ing: 3,5 week noordoosten (Washington - Boston)

Bericht door Ing »

Wow bedankt Miro voor je uitgebreide reactie!!!

Parkeergarage is dus handig, mooi, dan parkeren wij daar ook :)

De dolfijnentour vanar Cape Cod heb ik genoteerd, ik had die maatschappij ook al voorbij zien komen; maar leuk dat je positief bent. Hoe laat hebben jullie de tour gedaan? Vooraf gereserveerd?

Alle andere tips zijn ook genoteerd! Komt steeds dichterbij, moet mijn roadbook dit weekend maar eens gaan maken. Zin!!
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
Gebruikersavatar
miro
Amerikafan
Berichten: 287
Lid geworden op: 16 jul 2010, 03:42
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Reis Ing: 3,5 week noordoosten (Washington - Boston)

Bericht door miro »

Wij hadden de tour vooraf geboekt. Op de dag dat wij er waren voeren ze met drie schepen continue afgeladen met toeristen. In t hoogseizoen zou ik zeker reserveren.
Wij gingen met de tour om 13.30u. Zo konden we 's ochtends op ons gemak naar Provincetown vertrekken en nog wat van het stadje zien. De tickets voor de tour moet je uiterlijk een uur voor afvaart ophalen. En wij konden al vanaf 13.00u aan boord. Zo konden we een goede plek vinden
USA: 2001-2010-2012-2013-2015-2016-2018-2023-2024
Overig:3xNieuw Zeeland en Australië, Curaçao, Azoren, meerdere cruises, veel van Europa
Ing
Amerikakenner
Berichten: 833
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: Reis Ing: 3,5 week noordoosten (Washington - Boston)

Bericht door Ing »

miro schreef:
Acadia NP is een heel mooi en klein national park waar je de highlights prima in een dag kan zien (misschien niet als je veel gaat wandelen). Een aanrader is een nature en wildlife cruise vanuit Bar Harbor. Wij gingen met Acadian boattours
Nature & WIldlife Cruise van Acadian heb ik gevonden en lijkt me erg leuk! (en niet zo duur ivm andere tours). Die ga ik zeker doen. Thanks voor de tip.

Wat betreft Cape Cod: we hebben een hotel in Provincetown, dus dat is makkelijk. Ik ga de tour dan wel vooraf boeken, maar ik wacht nog wel even tot ik daar ben. Ik hoop op net zoveel walvissen als jullie :)
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
Gebruikersavatar
miro
Amerikafan
Berichten: 287
Lid geworden op: 16 jul 2010, 03:42
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Reis Ing: 3,5 week noordoosten (Washington - Boston)

Bericht door miro »

Veel plezier! Laat je weten hoe het was?
USA: 2001-2010-2012-2013-2015-2016-2018-2023-2024
Overig:3xNieuw Zeeland en Australië, Curaçao, Azoren, meerdere cruises, veel van Europa
Marielleh
Amerikafan
Berichten: 210
Lid geworden op: 19 aug 2018, 05:11
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Ing: 3,5 week noordoosten (Washington - Boston)

Bericht door Marielleh »

Ing schreef:Ha allen,

Mijn route is inmiddels weer meer 'gefinetuned' en voor alle plekken goede hotels kunnen vinden. In Washington in Pentagon City (dicht bij Arlington), met gratis parkeren en een shuttle naar de metro. Ook veel reisverslagen doorgespit en de zoekfunctie van het forum gebruikt voor goede opties..
Welk hotel is dit??

Ik orienteer mij ook nog op hotels in Washington en goed ov + parkeren klinkt goed....
www.hamakyreis.wordpress.com

2000 Jaar au pair in CT en een trip van NY via Florida en het zuiden naar LA
2002 Noordoost VS Zuidoost Canada
2019 Zuidoosten
2020 ̶F̶l̶o̶r̶i̶d̶a̶
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer