Reis SylGoesUSA: 8dgn Washington - citytrip / graag aanvullingen op reisschema en tips

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
SylGoesUSA
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 21 jan 2018, 16:30
Aantal x V.S. bezocht: 7

Reis SylGoesUSA: 8dgn Washington - citytrip / graag aanvullingen op reisschema en tips

Bericht door SylGoesUSA »

Goedemiddag allemaal, heel graag zou ik jullie advies of aanvullingen zien op het reisschema zoals ik dat tot dusver uitgestippeld heb.
Betreft de herfstvakantie (20 oktober t/m 27 oktober 2018)

dag 1 (zaterdag):
16.00 uur aankomst Dulles, hotel Holiday Inn Washington-Capitol (vervoer per bus, ik verwacht geen drukte ivm weekend)

dag 2 (zondag): Capital Bikeshare (3Day Pass)
Witte Huis - Capitool - The National Mall - Rondje Tidal Bassin - bezoek Air and Space Museum

dag 3 (maandag): Capital Bikeshare (3Day Pass)
zoon wordt 16 - nog geen invulling - hoop een leuke verrassing te kunnen bedenken (of met jullie hulp :lol: )

dag 4 (dinsdag): Capital Bikeshare (3Day Pass)
Mount Vernon Trail fietstocht, aansluitend Alexandria verkennen

dag 5 (woensdag):
Outlet Leesburg Corner Premium Outlets (is dit de moeite waard? Moet er autohuur voor bijboeken deze dag)

dag 6 (donderdag):
ochtend Arlington Memorial en Pentagon
middag nader in te vullen (tips??)

dag 7 (vrijdag):
ochtend nader in te vullen (tips??)
middag/avond naar Georgetown

dag 8 (zaterdag):
ochtend, begin middag nader in te vullen (tips??)
18.30 uur vertrek Dulles naar A'dam

Ik vraag me af of ik in mijn enthousiasme niet teveel dagen heb geboekt voor deze citytrip.
Maargoed, we hebben in ieder geval zeeën van tijd nu. :D
Heel graag jullie input op bovenstaande geheel (zowel aktiviteiten als vervoertips), ook wanneer e.e.a. niet logisch is ingedeeld.
Ik vraag me af of ik de dagen zonder fiets losse metrokaarten zal moeten kopen of dat een hele week sowieso voordeliger is, ook al heb ik 3 dgn fietshuur* erbij.
Ben benieuwd naar jullie tips!

EDIT *: Ik heb een mail onrtvangen van Capital Bikeshare waarin zij stellen dat de minimale leeftijd 18 jaar is?! :o
Enig idee hoe streng men hier op ziet?

Hartelijke groet, Sylvia.
Laatst gewijzigd door SylGoesUSA op 01 mar 2018, 13:03, 6 keer totaal gewijzigd.
Carolena
Amerikafan
Berichten: 370
Lid geworden op: 23 sep 2016, 14:03
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis SylGoesUSA: 8 dagen Washington - stedentrip.

Bericht door Carolena »

Ben nog nooit in Washington geweest, maar ik denk dat als ik er een hele week was, ik zeker naar Shenandoah National Park zou proberen gaan. Dagje of 2 met een overnachting in een NP is een mooie afwisseling met een stedentrip. Dit bijvoorbeeld op dag 5 en 6. Leesburg kan op de weg terug dan ook nog eventueel.
Moest dag 6 nog niet definitief zijn, zou ik die misschien naar 7 verschuiven.
Dit is natuurlijk persoonlijk, en kan je geen echte ervaringstips geven.
Gebruikersavatar
analogkid
Amerikakenner
Berichten: 1200
Lid geworden op: 28 dec 2009, 17:18
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Arnhem

Re: Reis SylGoesUSA: 8 dagen Washington - stedentrip.

Bericht door analogkid »

Wat leuk, wij gaan een maandje eerder ook naar Washington, maar combineren dat met NYC. Wellicht proberen om The White House ook te bezoeken! Hebben wij in 2010 al eens gedaan, maar gaan we zeker weer proberen. Ook Pentagon kun je bezoeken, maar wel van te voren aanvragen. Verder mis ik The Capitol en evt. Surpreme Court en Library of Congress. Op een helf uurtje rijden ligt Great Falls, wellicht ook leuk voor een tripje op dag 6,7 of 8?
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
SylGoesUSA
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 21 jan 2018, 16:30
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis SylGoesUSA: 8 dagen Washington - stedentrip.

Bericht door SylGoesUSA »

Carolena schreef:Ben nog nooit in Washington geweest, maar ik denk dat als ik er een hele week was, ik zeker naar Shenandoah National Park zou proberen gaan. Dagje of 2 met een overnachting in een NP is een mooie afwisseling met een stedentrip.
Ik heb er serieus over nagedacht. De reden dat ik tot nu toe het NP er niet in heb opgenomen is dat ik bang ben dat ik dan zowel Washington als het park tekort doe.

Het moet in ieder geval zeker niet en haast je rep je trip worden met de intentie zoveel mogelijk in korte tijd te zien. Die fout heb ik ooit begaan tijdens een 3 weekse west USA reis.

Maar ik zal het zeker nog overwegen. Dank voor de tip! Nog meer mensen die het park juist wel aanraden in mijn geval?
SylGoesUSA
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 21 jan 2018, 16:30
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis SylGoesUSA: 8 dagen Washington - stedentrip.

Bericht door SylGoesUSA »

analogkid schreef:Wellicht proberen om The White House ook te bezoeken! Verder mis ik The Capitol en evt. Surpreme Court en Library of Congress. Op een helf uurtje rijden ligt Great Falls, wellicht ook leuk voor een tripje op dag 6,7 of 8?
Die bezoeken ga ik zeker aanvragen. Had ik al gedaan maar kreeg reactie terug dat ik veel te vroeg was! :lol:

The Capitol ben ik vergeten te noteren maar had ik ook ingepland op dag 2.

Great Falls ken ik niet, zal er eens op zoeken!

Wat leuk dat jullie beide steden aandoen. NYC is zeker gaaf. Dat was onze laatste city trip in The States.
Carolena
Amerikafan
Berichten: 370
Lid geworden op: 23 sep 2016, 14:03
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis SylGoesUSA: 8 dagen Washington - stedentrip.

Bericht door Carolena »

SylGoesUSA schreef:Het moet in ieder geval zeker niet en haast je rep je trip worden met de intentie zoveel mogelijk in korte tijd te zien. Die fout heb ik ooit begaan tijdens een 3 weekse west USA reis.
Snap ik! Wij gaan in mei 7d naar New York. Ik wilde aanvankelijk ook een dagtripje naar Washington doen en na veel wikken en wegen toch ook maar niet gedaan omdat ik vond dat Washington meer mocht hebben dan 1 dag. Ik wil ook 1 dagje buiten New York spenderen en weet ook nog niet goed hoe en wat. Misschien wordt het een dagtripje door Hudson Valley.. daar zouden we waarschijnlijk ook wel meerdere dagen kunnen doorbrengen, maar wij houden ook wel van indrukken opdoen, vooral in de natuur. Daarom dat ik ook Shenandoah zou willen doen. Daar kan je ongetwijfeld een week doorbrengen, maar mijn leven gaat zowiezo veel te kort zijn om ook maar overal te komen waar ik zou willen komen :wink: .

Veel succes, voornaamste is dat jullie jullie zoon de trip van zijn (16-jarig) leven kunnen geven!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis SylGoesUSA: 8 dagen Washington - stedentrip.

Bericht door Martin & Marianne »

SylGoesUSA schreef:Great Falls ken ik niet, zal er eens op zoeken!
Wij hebben in 2012 een kort bezoek aan Great Falls gebracht. Echt een aanrader als je even iets anders wilt dan alleen stad. Wij waren er ook in de herfst, het is er dan erg mooi. Misschien heb je iets aan ons reisverslag; wij waren ook in Washington.

Marianne
SylGoesUSA
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 21 jan 2018, 16:30
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis SylGoesUSA: 8 dagen Washington - stedentrip.

Bericht door SylGoesUSA »

Dank Marianne, ik heb je verslag gelezen. Zal me eens over beide parken buigen!
Gebruikersavatar
tosca
Amerika-expert
Berichten: 3212
Lid geworden op: 01 feb 2010, 16:30

Re: 8dgn Washington - citytrip / graag aanvullingen op reisschema en tips

Bericht door tosca »

Wij vonden de Zoo ook leuk voor een middag (en bij is gratis!). Mooi aangelegd en toen wij er waren niet al te druk. Een boottochtje over de Potomac is ook leuk (bij lekker weer).

Vwb de Outlet, wij zijn nooit in die specifieke geweest maar wij vermaken ons altijd wel in de outlets. Je moet er natuurlijk wel van houden. Maar prijzen zijn er wel echt lager.

Mocht je vinden dat je echt tijd over hebt, kun je een dagtripje naar Philadelphia overwegen. Kun je dan een leuke indruk op doen en er is veel historie in de stad.


PS. Het is niet handig om je openingspost aan te passen, maar gewoon als comment er onder te zetten.
SylGoesUSA
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 21 jan 2018, 16:30
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: 8dgn Washington - citytrip / graag aanvullingen op reisschema en tips

Bericht door SylGoesUSA »

Hoi Tosca,

dank voor je tips! Ik zal deze zeker ter harte nemen.
Inmiddels heb ik zojuist 1 overnachting (Big Meadows) in Shenandoah NP geboekt, dus gaan we daar ook 2 dagen heen.
Ik zou eeuwig spijt hebben als ik het niet gezien zou hebben, juist in de oktobermaand!

Ik wist niet dat het niet handig is om de openingspost aan te passen, je bedoelt dat ik nu het NP park niet erin moet zetten maar apart vermelden? :roll: (sorry ben nooit zo heel goed in die forums)
SylGoesUSA
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 21 jan 2018, 16:30
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: 8dgn Washington - citytrip / graag aanvullingen op reisschema en tips

Bericht door SylGoesUSA »

aangepaste versie:

dag 1 (zaterdag):
16.00 uur aankomst Dulles, hotel Holiday Inn Washington-Capitol (vervoer per bus, ik verwacht geen drukte ivm weekend)

dag 2 (zondag): Capital Bikeshare (3Day Pass)
Witte Huis - Capitool - The National Mall - Rondje Tidal Bassin - bezoek Air and Space Museum

dag 3 (maandag): Capital Bikeshare (3Day Pass)
Arlington Memorial, wisseling van de wacht - Pentagon

dag 4 (dinsdag): Capital Bikeshare (3Day Pass)
Mount Vernon Trail fietstocht, aansluitend oldtown Alexandria verkennen

dag 5 (woensdag) en 6 (donderdag):
2 dgn NP Shenandoah (definitief, acco is geboekt) - autohuur nog boeken

dag 7 (vrijdag):
ochtend nader in te vullen (tips??)
middag/avond naar Georgetown

dag 8 (zaterdag):
ochtend, begin middag nader in te vullen (tips??)
18.30 uur vertrek Dulles naar A'dam
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer