Reis Winterpark: Klein rondje New England na transatlantische cruise :-)

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Reis Winterpark: Klein rondje New England na transatlantische cruise :-)

Bericht door winterpark »

Eind augustus vliegen we naar Kopenhagen, om daar aan boord te stappen van een schip dat ons in een dag of 16 via Noorwegen, IJsland, Groenland en Canada naar Boston moet brengen!

Aansluitend willen we een klein rondje New England maken. We zitten vast aan het aantal dagen.

Boston hoef ik niet per se heel veel van te zien, heb een vriendin die vlakbij woont dus zal daar nog weleens terugkomen vermoed ik. Ben al een keer bij haar in Providence geweest. We willen graag op mooie plekken en vooral in goede b&bs slapen. Max budget per nacht is 160 euro.

Vraag:
- Niet teveel tijd voor White Mountains? (2 nachten in Jackson (of North Conway) is sowieso handig omdat we daar in het weekend zitten, veel b&bs vragen dan minstens 2 nachten)
- Niet te snel door Vermont?
- Niet te weinig tijd overal? Als dat wel het geval is, kunnen we ook direct na de Green Mountains doorrijden naar Boston ipv via de kust van Rhode Island (dat is Narragansett, even een willekeurig mooi kustdorp gepakt ;)), dan kunnen we tussen Whitefield en Arlington ook een dag meer nemen, of twee nachten in Arlington vanuit Whitefield bijv. te stoppen in Montpellier, B&J Fabriek en vanuit Arlington op een volle dag nog een rit te maken langs o.a. Manchester.

Het korte schema zonder toelichting:
Boston - Rockport
Rockport - Bath
Bath - Bar Harbor (Acadia NP)
Bar Harbor (Acadia NP)
Bar Harbor - Jackson (White Mountains)
Jackson (White Mountains)
Jackson - Whitefield (White Mountains)
Whitefield - via Burlington - Arlington (Green Mountains)
Arlington - Narragansett
Narragansett - Plymouth
Plymouth - Boston

Lange schema met iets meer toelichting:
11 september aankomst Boston (om 7 uur 's ochtends) - rondje downtown - in de loop van de dag rijden naar Rockport
12 september Rockport - kust afrijden naar Bath (heb hier een mooie b&b gevonden, maar andere suggesties zijn ook welkom)
13 september Bath - via de kust - naar Bar Harbor (Acadia NP)
14 september Bar Harbor (Acadia NP)
15 september Bar Harbor - via binnenland naar Jackson (White Mountains)
16 september Jackson (White Mountains)
17 september Jackson - Whitefield (White Mountains)
18 september Whitefield - langs Burlington naar beneden - Arlington (misschien langs Waterbury, Ben & Jerrys)
19 september Arlington - Narragansett
20 september Narragansett - Plymouth
21 september Plymouth - Boston - terugvliegen naar huis ('s avonds om 21.30)
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Winterpark: Klein rondje New England na transatlantische cruise :-)

Bericht door Martin & Marianne »

Wij hadden in 2012 een mooie b&b in Bar Harbor. In Bethel hadden we ook een b&b. Misschien heb je iets aan ons verslag voor een deel van de route.

Mariannd
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Reis Winterpark: Klein rondje New England na transatlantische cruise :-)

Bericht door winterpark »

Ik ga 'm nog even bekijken! Best lastig omdat de meeste verslagen die ik heb bekeken toch eerder 2,5-3 weken gaan.

Intussen zelf ook nog iets verder gegaan. Het lijkt toch verstandig om de kust van Rhode Island te laten zitten. Willen niet alleen maar in de auto zitten en volgens mij doen we al genoeg in die 10 - 11 dagen.

Schema ziet er nu zo uit:

11 september aankomst Boston (om 7 uur 's ochtends) - rondje downtown - in de loop van de dag rijden naar Rockport
12 september Rockport - kust afrijden naar Bath
13 september Bath - via de kust - naar Bar Harbor (Acadia NP)
14 september Bar Harbor (Acadia NP)
15 september Bar Harbor - via binnenland naar Jackson (White Mountains)
16 september Jackson (White Mountains)
17 september Jackson - Burlington (via Kancamagus Highway / Montpellier/B&J fabriek/)
18 september Burlington - Arlington (of andere plek daar in de buurt)
19 september Arlington (bezoek aan bijv. Green Mountains / Manchester / Brattleboro)
20 september Arlington - via Plymouth - Hull
21 september terugvlucht (laat)

Al uitgekozen overnachtingen:
Prijzen vallen me enorm mee eigenlijk. Waarschijnlijk vanwege het grote aanbod plus we zijn te vroeg voor Fall Folliage?
Tuck Inn B&B (Rockport)
Pryor House B&B (Bath)
Carter Notch Inn (Jackson)
Starlight Inn (grappig motel vlakbij Burlington)
Josephine's on the Bay Bed and Breakfast (Hull, in de buurt van Boston Logan Airport)
jetusa
Amerikakenner
Berichten: 686
Lid geworden op: 03 mar 2015, 15:23

Re: Reis Winterpark: Klein rondje New England na transatlantische cruise :-)

Bericht door jetusa »

Wat gaaf een transatlantische cruise, dat hoor je/lees je niet zo vaak. Het lijkt veel mensen saai om zo lang op zee te zijn en niets anders dan water te om zich heen te hebben. Ik heb afgelopen zomer een transatlantische zeiltocht gemaakt, bepaald geen cruise, haha, maar vond het juist fantastisch om alleen maar water om me heen te hebben, af en toe dolfijnen, walvissen. De zonsopgangen, ondergangen, sterrenhemel, echt prachtig en iedere dag/nacht anders!

Ik zou je ronde inderdaad niet te groot maken, zonde om met het mooie weer, wat het meestal is eind augustus, alleen maar in de auto te zitten.
Ik ken niet alles uit je route, maar heb 'm even uitgezet op google en ziet er zo te zien netjes verdeeld uit.
Het enige is misschien het laatste stuk, Arlington via Plymouth naar Hull is in vergelijking met de rest vrij lang.
Misschien zou ik zelf vanuit Arlington niet meer naar Plymouth rijden, maar meteen terug naar Boston en dan een dag/nacht Bosten zou doen, waarbij ik dan op dag 1 juist weer niet in Boston zou blijven maar na aankomst gelijk op pad zou gaan. Maar ach, dat is ook maar gevoel.
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Reis Winterpark: Klein rondje New England na transatlantische cruise :-)

Bericht door winterpark »

@jetusa:
Nou, het mooie is dat deze cruise echt mega veel stops heeft. Hier kun je de route zien: https://www.icruise.com/itineraries/16- ... -2018.html (die prijs voor een binnenhut hebben wij trouwens niet betaald hoor, die daar bij staat... Dan was het bij een droom gebleven. Ongeveer de helft). Een transatlantische zeiltocht klinkt ook geweldig, ben ook erg benieuwd of je daar een leuk linkje of reisverslag naar hebt!

Ik ga je overweging trouwens in beraad nemen. Plymouth leek me het bezoeken waard omdat daar de pilgrims aangekomen zijn. De eerste dag, we overwegen om nog een bustour door de stad te doen (georganiseerd vanuit de cruise) en dan de auto aan het eind van de ochtend op het vliegveld op te halen (ipv in de stad, hoewel dat natuurlijk ook prima kan) en dan op pad te gaan. Hebben we toch nog een klein stukje Boston en gebruiken we de tijd efficient.
Heb jij ook nog tips voor leuke stops onderweg? Ik zie hier en daar in reisverslagen dat mensen naar een maple syrup farm zijn geweest, lijkt me ook wel wat.
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Reis Winterpark: Klein rondje New England na transatlantische cruise :-)

Bericht door winterpark »

Al overnachtingen inmiddels annuleerbaar geboekt. Tot mijn tevredenheid uitgekomen op 120 euro per nacht, inclusief goddelijk en zeer uitgebreid ontbijt elke ochtend, haha. New England barst van de leuke b&bs :-) In Vermont gekozen voor Chester ipv Arlington, zag er leuk uit.
Andere tips voor onderweg, roept u maar!
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Reis Winterpark: Klein rondje New England na transatlantische cruise :-)

Bericht door Hans B »

Ik zie de B&J fabriek staan, was voor ons een zware afknapper. Destijds $4 entree, self guided rondleiding van niks en aan het eind mini (gratis) ijsje die ik met de entree ruim betaald had. We hadden voor $8 beter een bak ijs bij de supermarkt kunnen kopen.

Mocht je door Merrimack NH komen daar staat de Anheuser Busch fabriek. Veel leukere rondleiding dan B&J. Gratis !! En twee biertjes na afloop. Ook voor niks. Wij drinken niet, maar vonden het naar aardbeien smakende biertje wel lekker. Partner heeft er op weg naar de volgende bestemming heerlijk het eerste uur in de camper op gesoezelt.
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Winterpark: Klein rondje New England na transatlantische cruise :-)

Bericht door Martin & Marianne »

winterpark schreef:Ik ga 'm nog even bekijken! Best lastig omdat de meeste verslagen die ik heb bekeken toch eerder 2,5-3 weken gaan.
Ik begrijp dat nooit zo goed; je kunt toch ook delen van een route bekijken? En onze reis was maar 2 weken. :?

Marianne
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Reis Winterpark: Klein rondje New England na transatlantische cruise :-)

Bericht door winterpark »

Tuurlijk, bekijken doe ik ook wel. Ik lees altijd veel reisverslagen (het liefst netjes vormgegeven, zoals die van Felicitas en die van jou). Maar ik wil in mijn vakantie dezelfde soort balans vinden als iemand die 3 weken gaat (als in - natuur, stad, ontspanning, inspanning etc), dus dan zou het niet voldoende zijn om 1 op 1 een deel van de route van een ander te kopiëren.
Het stukje Acadia/White Mountains kan ik bij jullie lezen, terwijl ik een ander reisverslag nog zoek voor het stuk Vermont.
jetusa
Amerikakenner
Berichten: 686
Lid geworden op: 03 mar 2015, 15:23

Re: Reis Winterpark: Klein rondje New England na transatlantische cruise :-)

Bericht door jetusa »

Wat een mooie cruise-route zeg! Veel stops en ook nog wel redelijk wat tijd om dingen ter plaatse te kunnen zien.

Zag dat je ook 2 stops maakt op Nova Scotia. Halifax is een leuk stadje.
Voor mijn Atlantische oversteek heb ik met hetzelfde schip Bermuda - Halifax gevaren en daar een paar dagen aan de kade gelegen.
Het Immigration museum is een aanrader, kleiner dan bv Ellis Island in NY maar historisch van even grote waarde. Het was de plek waar emigranten voor Canada aankwamen. De cruiseterminal ligt voor het museum.
Verder kan je heerlijk langs een heel groot deel van de waterfront lopen en dan door de stad of via de Citadel en de Botanische tuin terug ri cruiseterminal. Ook kan je er eenvoudig een auto huren voor een dag. Let wel op openingstijden op zondag zijn de verhuurders beperkt open.

Ik heb geen reisverslag gemaakt en mijn foto’s staan niet openbaar. Als je op fb zit dan kan je wel wat verslagjes en foto’s terugvinden op de pagina van het schip Tall Ship Wylde Swan.

Ik ben vertrokken uit Saint John, New Brunswick, Canada. Onze initiele route was vrij noordelijk via Ierland, en dan door het Kanaal of
misschien zelfs boven Schotland heen.
Diverse tropical storms en hurricanes deden de koers wijzigen de zuidelijke kant op en op enig moment zaten we bijna op de Azoren. Vanaf daar noordoostelijk naar Frankrijk. Vlakbij Brest was na 17 dagen op zee onze eerste stop. Vanaf Brest via het Kanaal naar Ramsgate (iets boven Dover) en toen IJmuiden ingelopen naar Amsterdam. Vanaf daar via IJsselmeer het schip naar de thuishaven Makkum gebracht en tenslotte Harlingen als laatste stop. Het Nederland stuk was voor mij niet perse nodig geweest maar toch een leuke bonus. We hadden veel buitenlandse gasten aan boord en die vonden het schitterend.

Wat betreft je route en stops onderweg: ik heb tijd in NY gewoond en het NO deden wij als weekend trips. Dan was het heen en terug op ons doel af en ter plaatse dan een dag of wat. Waarvan veel wandelen en dan ergens een knus hotelletje of camping in summer. Idd veel B&B’s in die delen.
Er waren boeken (en nu vast websites) :50 hikes in......(naam gebied)" of “away for the weekend” die ik gebruikte om ideeen op te doen. Op de sites van de lokale tourist offices vind je vaak ook leuke tips en scenic-routes om te rijden.
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Reis Winterpark: Klein rondje New England na transatlantische cruise :-)

Bericht door winterpark »

Beetje late reactie, maar thanks jetusa :D Ook erg bedankt voor je tips over Halifax. Zou een auto huren daar de moeite waard zijn?

Dit is de route zoals ie nu staat na nog wat wikken en wegen.

Aankomst Boston (stadstour doen, dan rijden naar Rockport)
Rockport - Bath
Bath - Bar Harbour (Acadia NP)
Bar Harbour (Acadia NP)
Bar Harbour - Jackson (White Mountains)
Jackson (White Mountains)
Jackson - Burlington
Burlington - Chester
Chester
Chester - Hull
Hull - Boston - s avonds laat terugvlucht naar Amsterdam
Aankomst Amsterdam
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Reis Winterpark: Klein rondje New England na transatlantische cruise :-)

Bericht door winterpark »

Een auto huren in Halifax lijkt de moeite waard :D Alleen we zijn er idd op een zondag. Even uitzoeken nog of er toch een verhuurder open is...
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Reis Winterpark: Klein rondje New England na transatlantische cruise :-)

Bericht door winterpark »

Voor wie nog meeleest... ;-)
Dit wordt 'm definitief. In Bar Harbor, White Mountains, Chester en Hull slapen we in heerlijk uitgebreide b&bs. In Ogunquit en Warren in een motel/lodge. Nog maar een maandje tot we naar Kopenhagen vliegen!

Dag 1 Aankomst Boston (stadstour doen, dan rijden naar Ogunquit)
Dag 2 Ogunquit - Bar Harbor (Acadia NP)
Dag 3 Bar Harbor
Dag 4 Bar Harbor
Dag 5 Bar Harbor - Jackson (White Mountains)
Dag 6 Jackson
Dag 7 Jackson - Warren (VT)
Dag 8 Warren - Chester
Dag 9 Chester (GM, VT)
Dag 10 Chester - Hull
Dag 11 Hull - Boston ('s avonds terugvlucht)
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Reis Winterpark: Klein rondje New England na transatlantische cruise :-)

Bericht door winterpark »

Hull = Rockport geworden :)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer