Reis vredevanbreda : Zomer 2018 3 weken Noord Oosten (2volw, 3kinderen 8,6 en 1)

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
vredevanbreda
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 05 feb 2010, 16:07

Reis vredevanbreda : Zomer 2018 3 weken Noord Oosten (2volw, 3kinderen 8,6 en 1)

Bericht door vredevanbreda »

In juli / augustus 2018 gaan we met z'n vijfen (2 volwassenen, 3 kinderen van 8,6 en 1) voor 3 weken naar het Noord Oosten van de VS.

Met z'n tweeën zijn we al eens in Philadelphia en Washington DC geweest en zullen deze zuidelijke kant van het Noord Oosten deze keer overslaan. We willen er een goede combinatie van natuur en stad van maken, lekkere wandelingen met de jongste in de rugzak en op tijd ontspanning.
We hoeven niet alles te zien in één trip en zeker voor de steden geldt liever leuke terrasjes en de sfeer van de stad opsnuiven dan alle musea bekijken.

Voor nu heb ik het volgende programma staan, dit is nog in ontwikkeling en ik ben benieuwd wat jullie er van vinden.

Dag 1 Aankomst New York (JFK) rond 13:00, auto ophalen en meteen de stad uit naar Woodbury Outlet (Hotel daarnaast)

Het idee is om de eerste dagen gebruik te maken van het vroege opstaan ivm jetlag en de meeste kilometers te maken. Na ophalen autohuur naar Woodbury Walmart om een bedje voor de jongste te kopen. Vervolgens aankijken of we nog zin hebben om door de outlet mall te lopen met z'n allen Hotel ligt naast de Mall

Dag 2 Van Woodbury naar Ithaca via Westpoint, Hudson valley en Catskills

Deze dag zal het er vanaf hangen hoe vroeg we wakker zijn, als dat heel vroeg is zullen we Westpoint overslaan en door de Hudson Valley naar de Catskills rijden. Ik vraag me af of er tips zijn voor een mooie wandeling in de Catskills, zijn de Kaaterskill Falls wat in de zomer of is daar dan niet veel van over? Tevens zoek ik een leuke lunchlocatie in de Catskills, mag best een beetje luxe zijn. In Ithaca lijkt het me leuk om Cornell University te bekijken.

Dag 3 Van Ithaca naar Niagara Falls, via Watkins Glen en de Finger Lakes

Vandaag wandelen bij Watkins Glen en zwemmen in het publieke zwembad (is dat wat?) vervolgens langs het meest westelijke finger lake naar boven rijden (zijn er op dit stuk nog must do's en weten jullie een leuke lunchplaats?). Het laatste stuk gas geven naar Niagara Falls, we hebben een hotel aan de Canadese kant van de Falls.

Dag 4 Van Niagara Falls naar campground (cabin) tussen Lake George en Saratoga Springs

Dit wordt een drukke en lange reisdag, maar hierna drie nachten op dezelfde plek. Eerst willen we een boottocht doen naar de Falls. Hierna vertrekken richting Saratoga Springs met als mogelijke stops `de Niagara Falls Outlet Mall, Het Eastman Museum (als er nog meer tips zijn dan hoor ik die graag).

Dag 5 Lake George Saratoga Springs

Lake George en Saratoga springs gebied bekijken, nog geen specifieke invulling

Dag 6 Rondrit en wandelingen Adirondacks

Vandaag een rondrit door de Adirondacks met het liefst een paar leuke korte wandelingen. Als we er zin en tijd voor hebben via Lake Placid.

Dag 7 Van Saratoga Springs Naar Koa (cabin) bij de White Mountains via Vermont

Deze rit weet ik niet zo goed wat te doen, zo veel mogelijk scenic route 100 tot Stowe of toch meer hoofdwegen rijden. Is de Ben and Jerry Factory wat om voor te stoppen? Hierna door naar de White Mountains, de Koa is in de buurt van Breton Woods.

Dag 8 White Mountains

Rondrit door de White Mountains. Wat zijn de must sees, wat zijn leuke wandelingen en heeft er iemand ervaring met storyland?

Dag 9 Van White Mountains naar Bar Harbor

Voor deze route heb ik nog geen research gedaan, maar op eerste aanblik is er niet veel te doen. Dus waarschijnlijk zo snel mogelijk naar Bar Harbor. Als er iemand ideeën heeft voor deze rit dan hoor ik die graag.

Dag 10 Bar Harbor

In de ochtend een Whalewatch tour en in de middag Acadia in. Ik snap dat dit wat krap is, als blijkt dat het niet genoeg is doen we de dag hierna nog een stukje Acadia voor we gaan afzakken langs de kust van Maine.

Dag 11 Van Bar Harbor naar Wells (onder Kennebunkport)

Vandaag een tocht langs de kust van Maine, Lunch in portland (Tips?)

Dag 12,13 en 14 Wells
Relaxen, Beach en Lobster eten

Dag 14 Van Wells naar Boston

Vandaag weer op pad, nu naar Boston. Is Salem leuk om via te rijden?
Zijn Concord en Lexington de moeite waard? Weet iemand nog een leuk boek over de Amerikaanse geschiedenis voor een 8 jarige?

Dag 15 Boston

Freedom Walk en Cambridge (Harvard) andere tips welkom

Dag 16 Boston of Cape Cod

Hier zijn we nog niet over uit, we hebben de keuze gemaakt om in Maine de stranddagen te nemen en Cape cod te bekijken als road trip. Echter ik twijfel over het aantal dagen in Boston.

Dag 17 Cape cod

Wat zijn de leuke plekjes van Cape Cod?

Dag 18 Van Cape cod naar New Haven

Yale University

Dag 19 van New Haven Naar New York

Hotel in Brooklyn, auto terugbrengen naar JFK, ik ga nog kijken of dat misschien ook in Brooklyn kan.

Dag 20,21,22,23 New York

Veel wandelingen via speeltuinen en wijken die we zelf willen zien. 's middags naar binnen of terug naar hotel deze heeft een zwembad.
Coney island
Natural History Museum
Central Park
High Line
Gebruikersavatar
Mark & Martine
Amerikakenner
Berichten: 554
Lid geworden op: 01 jul 2005, 20:12

Re: Zomer 2018 3 weken Noord Oosten (2volw, 3kinderen 8,6 en 1)

Bericht door Mark & Martine »

Goedemorgen,

Ik kan alleen wat zeggen over dag 3 tm 9, de rest zijn we niet geweest. Hebben jullie al eerder een dergelijke rondreis met de kinderen gedaan? Voor mijn smaak is het net een te druk programma, maar gelukkig kan ieder vvoor zich dat bepalen. De rijafstanden zijn best flink. Onze ervaring in dat gebied was dat alle rijtijden langer waren dan google maps had aangegeven... zeker rond de Adirondacks en in de White Mountains was het niet echt opschieten geblazen. Hoeft ook niet hoor, want de omgeving is echt schitterend, maar hou dat in gedachten.

Dag 4 is inderdaad een drukke dag. Je moet ook de grens weer over naar de USA en dat kan je serieus tijd kosten bij sommige grensovergangen, dus calculeer dat in ieder geval in.

Wij hebben een heel stuk van de scenic route 100 gereden van Stowe richting Lake Placid en het is een schitterende weg. De overtocht over Lake Champlain schijnt echter ook heel mooi te zijn. Vanwege mist hebben wij dat toen niet gedaan, maar kun je wellicht nog overwegen.
Onze kinderen vonden Ben & Jerry heel leuk (toen 6 en 9). De Vermont Teddy beren fabriek overigens ook ;-)

In de White Mountains zit ook een KOA rond Woodstock. Daar zit je denk ik net wat handiger als het gaat om mooie routes als bijvoorbeeld de Kancamagus Highway. Onze kinderen hebben de leukste dag van hun vakantie beleefd in Storyland. In mijn reisverslag van 2016 kun je er meer over lezen :D

Overigens is het "kamperen" op de KOA's echt heel goed bevallen :thumbup:

Veel plezier verder met plannen.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42140
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Zomer 2018 3 weken Noord Oosten (2volw, 3kinderen 8,6 en 1)

Bericht door Martin & Marianne »

Jullie hebben niet heel veel tijd voor de Niagara Falls zo lijkt me.
Misschien heb je voor delen van de route iets aan ons 2012-verslag; wij deden vanaf jullie dag 3 een vergelijkbare route.

Marianne
vredevanbreda
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 05 feb 2010, 16:07

Re: Reis vredevanbreda : Zomer 2018 3 weken Noord Oosten (2volw, 3kinderen 8,6 en 1)

Bericht door vredevanbreda »

Dank voor de reacties.

Niagara Falls is kort, maar we kunnen niet overal lang blijven. We hebben een hotel met uitzicht op de Falls.

Ben wel benieuwd hoeveel tijd we voor storyland moeten inruimen. Ik zal ook even kijken naar de andere Koa, deze zit alleen wel dicht bij mount Washington en het mount Washington hotel. Daar slapen is wat overdreven maar er wat eten en drinken lijkt me wel aardig. We zijn trouwens gewent aan het rijden van grote afstanden met de kinderen dus dat komt wel goed. Als we een kleiner rondje willen doen moet of Niagara Falls er uit of Bar Harbor.
jetusa
Amerikakenner
Berichten: 686
Lid geworden op: 03 mar 2015, 15:23

Re: Reis vredevanbreda : Zomer 2018 3 weken Noord Oosten (2volw, 3kinderen 8,6 en 1)

Bericht door jetusa »

Naar mijn mening een ambitieus programma. Ik denk dat het tegenvalt hoeveel tijd je over zult hebben voor wandelingen.
dutchie_in_boston
Amerika-expert
Berichten: 1794
Lid geworden op: 14 aug 2007, 21:57
Locatie: Boston, MA

Re: Reis vredevanbreda : Zomer 2018 3 weken Noord Oosten (2volw, 3kinderen 8,6 en 1)

Bericht door dutchie_in_boston »

Wij namen mijn neefje en nichtjes op jonge leeftijd regelmatig naar Storyland en zij vonden het altijd fantastisch. Het was leuk hen te zien genieten. We namen er een dagje voor - vroeg ernaartoe, lunchen en vroeg in de middag waren ze op. Even dutten in hotel en dan zwemmen bij hotel of, nog leuker, naar het strandje in Echo Lake SP. We hadden er een hekel aan om jonge kinderen door een leuke ervaring heen te jagen tijdens een relaxed weekendje.

Er is heel veel te doen tussen White Mountains en Bar Harbor maar niet als je maar een dag de tijd hebt met jong grut in de auto. Het is een lange rit omdat er geen grote snelwegen west-oost lopen. Alleen maar schitterende sideroads. Geen idee wat jouw jonge kinderen vinden van weer een mooi uitzicht uit het autoraampje maar ik kan me herinneren dat dat heel snel ging vervelen. De Kangamagus is mooi om te rijden maar nog veel mooier om te kamperen, wandelen, picknicken bij de rivier en met water, zand, en stenen spelen. De 302 komt bij No. Conway langs en gaat via Fryeburg en Bridgton door het merengebied van Maine waar ook vanalles te doen is. Ik woon de helft van de week in dit deel van Maine. Het is er schitterend met ontzettend veel wildleven, vooral met een cabin aan het water. Maar, en je vraagt wat wij van jouw programma vinden, in mijn mening laat jouw schema dat allemaal niet toe. Doorjakkeren maar.
Gebruikersavatar
Mark & Martine
Amerikakenner
Berichten: 554
Lid geworden op: 01 jul 2005, 20:12

Re: Reis vredevanbreda : Zomer 2018 3 weken Noord Oosten (2volw, 3kinderen 8,6 en 1)

Bericht door Mark & Martine »

vredevanbreda schreef:We zijn trouwens gewent aan het rijden van grote afstanden met de kinderen dus dat komt wel goed. Als we een kleiner rondje willen doen moet of Niagara Falls er uit of Bar Harbor.
Ik vind met kinderen nog niet eens de grote afstanden rijden vermoeiend, maar het iedere dag weer de hele mikmak aan bagage in de auto krijgen voordat je kunt vertrekken. Wij overnachten meestal 2 nachten op 1 plek, maar na 2 weken heb ik dat verhuizen steeds wel gezien 8)

Voor Storyland waren wij wel een hele dag kwijt, maar we hadden geen 1 jarige bij ons. Ik kan me voorstellen dat je dan niet voor de 4e keer in de rij gaat staan voor de wildwaterbaan :D
vredevanbreda
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 05 feb 2010, 16:07

Re: Reis vredevanbreda : Zomer 2018 3 weken Noord Oosten (2volw, 3kinderen 8,6 en 1)

Bericht door vredevanbreda »

Ik snap de opmerkingen over de afstanden. Een afweging die ik wil maken is de volgende.
Als we Bar Harbor er tussenuit halen dan scheelt dat twee dagen die we aan de White Mountains toe kunnen voegen of aan het Merengebied van Maine. Waar in het merengebied?

Niagara Falls laat ik er denk ik tussen. Dat zit aan het begin van de reis en dan zijn we nog vroeg wakker om kilometers te maken. Omdraaien van de route gaat niet meer omdat we een huisje hebben vastgelegd aan de kust van Maine, deze is niet meer annuleerbaar.

Wandelingen zullen niet heel lang zijn, onze zoon is dan bijna 2 en dat zijn al aardig wat kilo's om te dragen. Dus het liefst maken we wandelingen naar een uitzichtpunt of een rondje van een paar kilometer
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer