Baseball op 4th of July of niet? Yankees of Mets?

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Trientje
Amerika-ontdekker
Berichten: 71
Lid geworden op: 22 mar 2009, 15:47
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Merksem

Baseball op 4th of July of niet? Yankees of Mets?

Bericht door Trientje »

Goeieavond allemaal!

Onze trip voor eind juni - begin juli ligt (buiten enkele hotels) helemaal vast.
We komen op 3 juli 's avonds aan in NYC en vertrekken daar opnieuw 7 juli 's avonds.

Nu zouden we een baseballwedstrijd willen meepikken. Er is er eentje op 4 juli (Yankees, 1pm) en eentje op 6 juli (Mets, 7pm).
De vraag van de dag :wink: : welke wedstrijd nemen we best? De Yankees spreken (bij mij dan toch) meer tot de verbeelding dan de Mets, en op de 4th of July een typisch Amerikaanse sportwedstrijd meepikken is altijd leuk. Maar ik vraag me af of er op die dag geen andere interessante(re) dingen te beleven zijn in de stad in de plaats van baseball. Dan zouden we op onze laatste avond naar de Mets kunnen gaan.

Ik heb hier ook al wat gelezen over welke de beste plaatsen zijn. Heb ik het goed verstaan dat de plaatsen in de blauwe kader de beste zijn?
Yankees.jpg
2007: Niagara Falls, NY, Washington, Philadelphia
2008: Florida
2009: Zuidwesten, San Francisco, NY
2010: Zuidwesten
2013: Rondje Denver-Denver met oa Yellowstone, Black Hills
2016: NY
Laura&Edwin
Amerikakenner
Berichten: 627
Lid geworden op: 28 aug 2012, 07:56
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: in het Groene Woud

Re: Baseball op 4th of July of niet? Yankees of Mets?

Bericht door Laura&Edwin »

En van dat blok vind ik rijen 17b en 117b, 22 en 122 weer de allerbeste rijen.
De Yankees spelen op 4 juli tegen de Atlanta Braves en dat is op papier wel een leuke pot honkbal. Het voordeel is dat het vroeg in de middag begint en een gemiddelde wedstrijd duurt zo'n 3 uur, dus om 4 uur ben je weer klaar. Volgens mij nog genoeg tijd om de festiviteiten van 4th of July mee te maken.

De Mets spelen tegen de Tampa Bay Rays. Vind ik persoonlijk een wat mindere pot (tov Yankees-Braves). Als ik mocht kiezen, dan zou ik naar de Yankees gaan. Ik heb trouwens geen idee wat de prijs zal gaan doen als je op 4 july in een stadion wilt gaan zitten...Dat wordt wat later dit jaar (zo rond maart gok ik) bekend.
Onze vakantie in 2019 (Orlando)
Onze reis in 2018 (AZ - UT - NV - CA)
Onze reis in 2016 (AZ-NM-TX)
De blog van onze reis in 2014

Als je droomt over een donut is dat een droom, geen donut. Als je droomt over reizen, dan reis je al
Gebruikersavatar
Trientje
Amerika-ontdekker
Berichten: 71
Lid geworden op: 22 mar 2009, 15:47
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Merksem

Re: Baseball op 4th of July of niet? Yankees of Mets?

Bericht door Trientje »

Als vooral het vuurwerk het belangrijkste is, moet het zeker wel lukken met die middagwedstrijd van de Yankees.

Ik vrees dat die rijen iets boven ons budget gaan liggen :wink: Maar misschien kunnen we verder naar achter gaan zitten (bv. blok 223, 323, 423) voor een betere prijs/kwaliteitverhouding?

Verder zie ik op Stubhub al wel tickets voor deze wedstrijd van de Yankees, maar inderdaad nog niet op mlb.com. Dus we kunnen misschien op Stubhub al onze kans gaan wagen? :wink:
2007: Niagara Falls, NY, Washington, Philadelphia
2008: Florida
2009: Zuidwesten, San Francisco, NY
2010: Zuidwesten
2013: Rondje Denver-Denver met oa Yellowstone, Black Hills
2016: NY
Gebruikersavatar
meyem
Amerika-expert
Berichten: 4600
Lid geworden op: 15 sep 2010, 21:53
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Amstelveen

Re: Baseball op 4th of July of niet? Yankees of Mets?

Bericht door meyem »

Dat was ook het eerste dat ik dacht, mooie plaatsen, maar behoorlijk prijzig. Ik zit meestal helemaal bovenin, net links of rechts van de catcher, en daar ben ik altijd wel blij mee.
Advies: ga niet op de eerste rij van een blok zitten, dan lopen er continue mensen voor je blikveld langs ..

in mijn ervaring is er overdag niet zoveel te merken van 4 juli ... De avond moet je wel goed plannen, want alles is druk en afgezet door de politie ... ik denk dat veiligheidsmaatregelen tegenwoordig nog eens extra opgeschroefd worden.
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Baseball op 4th of July of niet? Yankees of Mets?

Bericht door Hans B »

Kijk hier maar even voor prijzen en/of bestellen.
https://www.eventticketscenter.com/new- ... /3254444/t
Ik ga zelf meestal voor de goedkoopste tickets (3-hoog achter).
Blijf daar 3 of 4 innings zitten en in die tijd even goed rondkijken of er elders een mooiere plek is.
Dan lukt het meestal wel om en ander plekje te vinden.
De Yankees zijn wel populair dus kan het zijn dat het stadion goed vol zit, dan wordt bovenstaande lastiger.
Het gaat mij vaak ook om de sfeer en beleving.
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Gebruikersavatar
meyem
Amerika-expert
Berichten: 4600
Lid geworden op: 15 sep 2010, 21:53
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Amstelveen

Re: Baseball op 4th of July of niet? Yankees of Mets?

Bericht door meyem »

4 juli is natuurlijk wel een bijzondere dag, maar ik heb eigenlijk nog nooit meegemaakt dat zo'n stadium meer dan halfvol zit, zelfs niet bij belangrijke wedstrijden ....
Maar of je daadwerkelijk zomaar op duurdere plaatsen kunt gaan zitten, dat weet ik niet. Ik heb het idee dat er altijd controle blijft ... veel vaste kostgangers komen halverwege de wedstrijd pas binnen, en dan kun je dus wel weer moeten verhuizen als je per abuis op hun plek bent gaan zitten.

Zelf koop ik mijn kaartjes altijd via Stubhub, ik vind dat je daar fijn op je gemak een prijs/kwaliteit afweging kunt maken (tip: kies voor electronische kaartjes).
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7731
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Baseball op 4th of July of niet? Yankees of Mets?

Bericht door mtl »

Mijn ervaring bij de Yankees is dat ze vrij streng controleren of je op de juiste plek zit. Ik zag diverse keren mensen weg gestuurd zien worden. Maar Yankee Stadium is altijd goed bezet en veel mogelijkheden om te verhuizen zijn er eigenlijk niet.
Gebruikersavatar
meyem
Amerika-expert
Berichten: 4600
Lid geworden op: 15 sep 2010, 21:53
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Amstelveen

Re: Baseball op 4th of July of niet? Yankees of Mets?

Bericht door meyem »

mtl schreef:Maar Yankee Stadium is altijd goed bezet en veel mogelijkheden om te verhuizen zijn er eigenlijk niet.
Dit is dus niet mijn ervaring (zelfs niet met Yankees tegen de Red Sox ..) ... al weet ik niet hoe dat op 4 juli is ....
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Baseball op 4th of July of niet? Yankees of Mets?

Bericht door Hans B »

Van 3-hoog naar stijf achter de plaat gaat natuurlijk niet lukken.
Maar als het stadion half leeg is en je gaat van vak 316 naar 327 zal niemand je tegen houden.
Zelfs naar de 200 heeft mij nooit problemen opgeleverd.

Maar ook al zit je 3-hoog de sfeer is geweldig.
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Gebruikersavatar
tosca
Amerika-expert
Berichten: 3208
Lid geworden op: 01 feb 2010, 16:30

Re: Baseball op 4th of July of niet? Yankees of Mets?

Bericht door tosca »

mtl schreef:Mijn ervaring bij de Yankees is dat ze vrij streng controleren of je op de juiste plek zit. Ik zag diverse keren mensen weg gestuurd zien worden. Maar Yankee Stadium is altijd goed bezet en veel mogelijkheden om te verhuizen zijn er eigenlijk niet.
Grappig, ik heb dat ook nog nooit meegemaakt. En ik heb inmiddels best wat Yankees wedstrijden meegemaakt.

Wat Meyem zegt; ik zou ook recht achter de catcher (homeplte) gaan zitten. Ook als je hoog zit, heb je dan nog prima zicht! Wij hebben daar ook wel eens het bovenste stoeltje gehad, maar dat is prima te doen.
meyem schreef:4 juli is natuurlijk wel een bijzondere dag, maar ik heb eigenlijk nog nooit meegemaakt dat zo'n stadium meer dan halfvol zit, zelfs niet bij belangrijke wedstrijden ....
Ligt er ook wel een beetje aan wat voor wedstrijden je bezoekt. Bij de Yankees @ Mets was bij ons het stadion echt tot de nok gevuld en ook thuiswedstrijden van Boston zijn over het algemeen helemaal vol (op papier zelfs uitverkocht).
Gebruikersavatar
Trientje
Amerika-ontdekker
Berichten: 71
Lid geworden op: 22 mar 2009, 15:47
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Merksem

Re: Baseball op 4th of July of niet? Yankees of Mets?

Bericht door Trientje »

Yankees it is! Nu nog even bekijken welke seats we juist gaan nemen
meyem schreef:Zelf koop ik mijn kaartjes altijd via Stubhub, ik vind dat je daar fijn op je gemak een prijs/kwaliteit afweging kunt maken (tip: kies voor electronische kaartjes).
Ik zie op dit moment op Stubhub enkel mobile tickets voor deze wedstrijd. Heb je daar toevallig ervaring mee?
2007: Niagara Falls, NY, Washington, Philadelphia
2008: Florida
2009: Zuidwesten, San Francisco, NY
2010: Zuidwesten
2013: Rondje Denver-Denver met oa Yellowstone, Black Hills
2016: NY
Gebruikersavatar
tosca
Amerika-expert
Berichten: 3208
Lid geworden op: 01 feb 2010, 16:30

Re: Baseball op 4th of July of niet? Yankees of Mets?

Bericht door tosca »

Jahoor, geen probleem! In de app kun je gewoon bij de poort je kaartje tonen en dan mag je naar binnen. Net zoals het in NL ook bij steeds meer evenementen werkt. Alleen even zorgen dat je de app hebt.
Gebruikersavatar
meyem
Amerika-expert
Berichten: 4600
Lid geworden op: 15 sep 2010, 21:53
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Amstelveen

Re: Baseball op 4th of July of niet? Yankees of Mets?

Bericht door meyem »

Trientje schreef:Ik zie op dit moment op Stubhub enkel mobile tickets voor deze wedstrijd. Heb je daar toevallig ervaring mee?
oeps, ik loop achter, ik heb geen idee wat mobile tickets zijn, tenzij het inderdaad iets is voor je mobiele telefoon, in dat geval: geen probleem ...

zo lang je de kaartjes niet ergens op moet gaan halen, ben ik altijd al tevreden .... (ik print zelf toch liever dan gedoe met scannen met je telefoon, maar da's meer een persoonlijk achterstand, denk ik ... :D )

Edit: having said that .... ik vind met Mets stadion oneindig veel leuker dan het Yankees stadion ... Go Mets! :lol:
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Gebruikersavatar
miccie
Amerikafan
Berichten: 366
Lid geworden op: 21 jan 2012, 22:33
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Re: Baseball op 4th of July of niet? Yankees of Mets?

Bericht door miccie »

Wat ik me afvraag, mag men een fototoestel (spiegelreflex) meenemen?
Of is men daar niet zo van gediend?

Komende augustus ga ik ook naar een wedstrijd van de Yankees. :)
1988 California | 1997 California | 2009 New York City | 2014 New York City & Washington DC | 2016 New York City | 2018 New York City
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Baseball op 4th of July of niet? Yankees of Mets?

Bericht door Hans B »

Ik neem altijd mn video en fototoestel mee.

Dichte tassen worden gecontroleerd, geen blikjes en flessen mee.
Zelf eten mee als je dat nodig vindt en/of een klein plastic flesje water ook geen probleem.
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Gebruikersavatar
meyem
Amerika-expert
Berichten: 4600
Lid geworden op: 15 sep 2010, 21:53
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Amstelveen

Re: Baseball op 4th of July of niet? Yankees of Mets?

Bericht door meyem »

Fototoestel is geen probleem ... of een flesje water dat wel is, zou ik niet weten, volgens mij niet ... ik tracteer mezelf vaak op een pint en een pizza, en dan liefst in het Mets Stadium :D
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Gebruikersavatar
miccie
Amerikafan
Berichten: 366
Lid geworden op: 21 jan 2012, 22:33
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Re: Baseball op 4th of July of niet? Yankees of Mets?

Bericht door miccie »

Thnx voor de reacties.
Dan kan ik wat mooie plaatjes maken.

Tassencontrole is daar bijna standaard, dat is ook zo bij elk museum. Da's alleen maar goed.
1988 California | 1997 California | 2009 New York City | 2014 New York City & Washington DC | 2016 New York City | 2018 New York City
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Baseball op 4th of July of niet? Yankees of Mets?

Bericht door Almere vak V »

Let op wat ze schrijven over tassen. In de NFL mag je bijvoorbeeld alleen maar transparante tassen mee naar binnen nemen. En daar wordt heel streng op gecontroleerd.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer