Eerste keer New York (Irisss1989)

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
Irisss1989
Amerika-ontdekker
Berichten: 46
Lid geworden op: 25 okt 2015, 21:55
Aantal x V.S. bezocht: 1

Eerste keer New York (Irisss1989)

Bericht door Irisss1989 »

Hi!

In de meivakantie zijn mijn partner en ik van plan om voor het eerst naar New York te gaan. Ik heb op het forum al veel kunnen lezen over New York, maar omdat er zoveel informatie op staat merk ik dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Ik hoop daarom dat jullie me met onderstaande vragen kunnen helpen!

1. We hebben een retourvlucht gevonden van AMS naar JFK voor 407 euro pp. met overstap in Dublin (totale reistijd +/- 10 uur). Dit leek ons een goede deal, of zouden jullie adviseren om nog even te wachten met boeken? Het gaat dus om een periode in het hoogseizoen (meivakantie).

2. Hebben jullie tips voor een hotelovernachting? Wellicht een goede site of een aanrader? We willen max. 200 euro per nacht kwijt zijn (liever nog richting de 150 euro) en willen geen hotel met gedeelde badkamer. Het liefst in Manhattan, tenzij dit echt veel duurder is of jullie iets anders adviseren.

3. We gaan in totaal 6 dagen (incl. reisdagen) en willen zoveel mogelijk zien, maar ook tijd hebben om sfeer te proeven en gewoon even rond te slenteren. Hebben jullie tips voor bezienswaardigheden die we echt niet mogen missen?

Alvast bedankt voor jullie reacties!
CAM1984
Amerikafan
Berichten: 132
Lid geworden op: 25 okt 2017, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Utrecht

Re: Eerste keer New York

Bericht door CAM1984 »

Lijkt mij geen slechte prijs! Zeker niet voor de meivakantie.

Buiten de bekende hotspots vond ik het Meatpacking district oa voor Chelsea Market en de High Line, Lower East Side (Tenement Museum) en Little Italy ook zeer de moeite waard om doorheen te lopen.

Qua verblijf; heb je al eens naar Airbnb gekeken? Of trekt dat je niet?
2007/2008: Noordoosten en Zuidwesten
2013: Noordoosten
2015: Noord- en Zuidoosten
2018: Zuid- en Noordwesten
2020: Florida en Zuidoosten
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Eerste keer New York

Bericht door Marcopstal »

407 euro voor een vlucht is zeker niet slecht. Uiteraard is het interessanter als je iets vindt zonder tussenlanding.

Kies een hotel kort bij een metrostation. Je kan metrokaartjes kopen voor 7 dagen ongelimiteerd gebruik voor een 35 dollar. Met de metro kom je overal.

Een interessante buurt is Long Island City Queens. je zit niet in Manhattan, maar dat is echt vlakbij.

Must sees: Financial district, central park, Liberty island, Battery Park, WTC site, Brooklynn Bridge, ....
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Thomas2521
Amerika-ontdekker
Berichten: 30
Lid geworden op: 05 aug 2017, 16:23
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Eerste keer New York

Bericht door Thomas2521 »

Ik boek hotels altijd met booking.com, vind je vaak goede deals. Ben 2 x in NYC geweest en telkens een hotel in Manhattan (Hotel Pennsylvania en The Gem Hotel). Ik zou persoonlijk nooit buiten Manhattan een hotel nemen, je gaat ten slotte naar de (voor mij) beste stad ter wereld en je wil geen tijd verliezen aan pendelen. Ik raad je ook aan om zo weining mogelijk de metro te nemen. Het schouwspel speelt zich immers bovengronds af :)
Nog een tip: neem de Uber van de luchthaven naar Manhattan. Goedkoper en beter dan taxi!
2016: New York City - Washinton DC - Richmond - Philadelphia - Atlantic City - New York City
2017: New York City - Boston - New York City
2018: San Francisco - ... - San Francisco
Gebruikersavatar
meyem
Amerika-expert
Berichten: 4600
Lid geworden op: 15 sep 2010, 21:53
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Amstelveen

Re: Eerste keer New York

Bericht door meyem »

Even ter verduidelijking: LIC is interessant omdat de hotels daar goedkoper zijn dan in Manhattan, zeker niet omdat de buurt zelf interessant is!
LIC ligt net aan de andere kant van de East River en mits je in de buurt van een subway zit, zit je binnen 10 minuten in het centrum van Manhattan.

Ik sluit me aan bij het advies om sowieso in de buurt van de subway te vertoeven. Leuke buurten zijn: Upper West, Meatpacking, Chelsea, Greenwich Village. Het blijft moeilijk een hotel in NYC aan te raden, omdat prijzen enorm fluctueren en je het vooral van een goede deal moet hebben. Dus flink de sites als booking/kayak etc blijven checken en toeslaan als je wat moois tegenkomt.

Check voor het boeken vooral reviews op sites als tripadvisor of koppel hier even terug als je meer info over een bepaald hotel wilt ....

(hotel Pennsylvania staat inmiddels bekend als een dump en mag zeker niet veel meer dan 120 euro per nacht kosten ... het ligt wel lekker centraal )
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Carolena
Amerikafan
Berichten: 370
Lid geworden op: 23 sep 2016, 14:03
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Eerste keer New York

Bericht door Carolena »

Onze rechtstreekse vluchten in mei zijn 341eur per persoon 17-23/5. Brussel -JFK. We hebben ze wel al vorig jaar juli geboekt. Als ik op Momondo.be kijk, vliegt Norwegian op die data voor 376eur rechtstreeks vanuit Amsterdam. Let wel, Norwegian biedt geen maaltijden en er zit ook geen koffer bij in dit tarief. Hebben wel mooie vlieguren.

Ik heb er bewust voor gekozen om nu (2de keer) in Long Island City te verblijven. Blijven nu ook 6d en scheelt erg veel in prijs. Die 10min metro elke morgen heb ik er wel voor over. De eerste keer was ik ook maar 3d in New York en had ik wel een hotel in Manhattan.

Must sees zijn voor mij Ground Zero, Brooklyn Bridge, Top Of the Rock (uitzicht vind ik mooier dan Empire State Building) en Brooklyn Bridge. Dit jaar gaan we ook in het kroontje van Lady Liberty.
Carolena
Amerikafan
Berichten: 370
Lid geworden op: 23 sep 2016, 14:03
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Eerste keer New York

Bericht door Carolena »

Ik zie nu dat de meivakantie in Nederland al 28/4 begint. Als je echt gebonden bent aan die data, is het wel duurder.
Als Brussel een optie is, vertrek je op maandag 30/4 en kom je terug op zondag 6/5 voor 462eur rechtstreekse vlucht.
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Eerste keer New York

Bericht door Marcopstal »

Thomas2521 schreef:Ik boek hotels altijd met booking.com, vind je vaak goede deals.
Booking.com ; hotels.com, .... allerhande van dergelijke websites zijn uiteraard interessant om een goede deal te vinden.
Thomas2521 schreef:Ben 2 x in NYC geweest en telkens een hotel in Manhattan (Hotel Pennsylvania en The Gem Hotel). Ik zou persoonlijk nooit buiten Manhattan een hotel nemen, je gaat ten slotte naar de (voor mij) beste stad ter wereld en je wil geen tijd verliezen aan pendelen. Ik raad je ook aan om zo weining mogelijk de metro te nemen. Het schouwspel speelt zich immers bovengronds af :)
Hiermee ben ik het totaal oneens. Ongeacht waar je hotel is dan ga je toch afstanden afleggen. Uiteraard zou ik niet ergens gaan zitten waar je een uur van Manhattan afzit, dat lijkt me dan ook weer zonde. Maar wijken zoals Long Island City zijn op een steenworp van Manhattan af en hebben een prima metroverbinding die je er binnen de 10 minuten brengt (zelfs meerdere lijnen naar diverse locaties). Om maar te zwijgen van de schitterende view op Manhattan die je hebt (soms zelfs vanaf je hotelkamer) als er een rooftop terras of bar is. Ikzelf heb reeds meer dan 5 keer een hotel in deze regio genomen en doe het dit jaar opnieuw.

Wat het al dan niet gebruiken van de metro betreft. Als je gans Manhattan wil te voet afwandelen dan is het toch best een stukje groter dan je aanvankelijk denkt. Ik stippel ook soms grote wandelingen bovengronds uit, maar maak aan de andere kant voor de wat langere verplaatsingen toch gebruik van de metro. Dat bespaart je soms ook veel tijd en vooral pijnlijke voeten. Zeggen dat het schouwspel zich alleen bovengronds afspeelt is ook zonde, daarover zijn op youtube ook genoeg voorbeelden te vinden.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gebruikersavatar
Matan
Amerikafan
Berichten: 288
Lid geworden op: 08 dec 2011, 07:00
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Eerste keer New York

Bericht door Matan »

Inderdaad, wij gaan in april ook in een hotel (aloft queens) in LIC verblijven. De vorige keren was in Broadway hostel op 101st, maar kwaliteit is daar sterk achteruit gegaan. Daarom deze nieuwe keuze. Metro is op enkele minuten wandelen en we gaan op korte tijd in Manhattan staan. Van 101st naar centrum Manhattan zat je misschien enkele minuten korter op de metro. Maar who cares :)
Gebruikersavatar
tosca
Amerika-expert
Berichten: 3212
Lid geworden op: 01 feb 2010, 16:30

Re: Eerste keer New York

Bericht door tosca »

Marcopstal schreef:Hiermee ben ik het totaal oneens. Ongeacht waar je hotel is dan ga je toch afstanden afleggen. Uiteraard zou ik niet ergens gaan zitten waar je een uur van Manhattan afzit, dat lijkt me dan ook weer zonde. Maar wijken zoals Long Island City zijn op een steenworp van Manhattan af en hebben een prima metroverbinding die je er binnen de 10 minuten brengt (zelfs meerdere lijnen naar diverse locaties). Om maar te zwijgen van de schitterende view op Manhattan die je hebt (soms zelfs vanaf je hotelkamer) als er een rooftop terras of bar is. Ikzelf heb reeds meer dan 5 keer een hotel in deze regio genomen en doe het dit jaar opnieuw.
Dat is inderdaad wel persoonlijk. Ik ben altijd op Manhattan verbleven en zou nooit anders willen. Je ontkomt er uiteraard niet aan om ook de metro te gebruiken, daarvoor is de stad simpelweg te groot. Maar wij vinden het heerlijk om gewoon "de deur uit te kunnen lopen" en niet 's avond altijd verplicht te zijn in de metro te stappen.
Sandy40
Amerika-ontdekker
Berichten: 68
Lid geworden op: 02 okt 2012, 11:25

Re: Eerste keer New York

Bericht door Sandy40 »

Het is maar net waar je voorkeur ligt. Wij geven de voorkeur aan, zodra wij het hotel uitstappen om meteen in "the place to be" te zijn en dus niet de metro te hoeven pakken om naar Manhatten te reizen. Uiteraard kom je er niet onderuit om toch een keer de metro te pakken, wat ook gewoon erg handig is als je naar de andere wijken wilt gaan. Wij gaan in juni voor de 3e keer en verblijven nu voor de 2e keer in de Wyndham New Yorker, midden in Manhatten en op loopafstand van Penn Station, ideaal!

Wij willen dit keer ook naar Coney Island is dat een bezoek waard, vooral als het lekker weer is met het strand daar??
Gebruikersavatar
meyem
Amerika-expert
Berichten: 4600
Lid geworden op: 15 sep 2010, 21:53
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Amstelveen

Re: Eerste keer New York

Bericht door meyem »

Ik heb altijd al eens in het New Yorker willen vertoeven, maar het was altijd boven mijn budget (ik reis meestal solo, dus dan ben je voor hotels relatief snel duurder uit). Heerlijk klassiek NY's hotel met een mooie lobby en een gezellige facebook pagina. Het is jullie dus goed bevallen?
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Gebruikersavatar
tomaat85
Amerikakenner
Berichten: 796
Lid geworden op: 06 feb 2011, 18:27
Contacteer:

Re: Eerste keer New York

Bericht door tomaat85 »

Tja, een heel herkenbaar vraagstuk. Voor mij is een belangrijke vraag wat voor dan precies die ene "the place to be" is?
Tijdens ons laatste verblijf zaten we in een AirBnB in Brooklyn en wat hebben we onwijs genoten van de omgeving van ons huis, Brooklyn is echt vet! Nu moet ik wel erbij zeggen dat dit zeker niet ons eerste verblijf in NYC was (en ook niet de laatste :wink:). We hebben ook vaker in een Midtown hotel gezeten met direct uitzicht op het Empire State...dat is idd wel vet wakker worden :thumbup: En zeker ook als je naar buiten stapt, bam je zit "er midden in". We hebben voor komende trip voor een AirBnB gekozen in Weehawken. Heel bewuste afweging gemaakt. Een (kleine) hotelkamer per stel met bijna geen ruimte om ge4'n te chillen of te relaxen, verplicht ontbijten/dineren buiten de deur of een "eigen" betaalbare AirBnb (2 slaapkamer met eigen badkamer, complete keuken en ruime living) maar dus wel met reistijd voordat we op Manhattan zijn. We kunnen met de bus of met de Ferry...reistijd volgens de host max 20 minuten....google maps zegt 30 minuten. We zullen het merken. Dit vraagstuk :wink: is wat mij betreft niet "op te lossen", de keuze is voor iedereen persoonlijk.
Grote Amerika fan
Sandy40
Amerika-ontdekker
Berichten: 68
Lid geworden op: 02 okt 2012, 11:25

Re: Eerste keer New York

Bericht door Sandy40 »

Thomas2521 schreef:Nog een tip: neem de Uber van de luchthaven naar Manhattan. Goedkoper en beter dan taxi!
Hoeveel goedkoper is het als je een Uber neemt?
Bennogr
Amerika-expert
Berichten: 8334
Lid geworden op: 26 mar 2006, 07:13
Locatie: Philadelphia, PA

Re: Eerste keer New York

Bericht door Bennogr »

Grote voordeel van een taxi: je ziet ze duidelijk, ze hebben een duidelijk nummer, ze geven je een bonnetje waar dat nummer op staat en ze hebben een vast tarief van JFK naar Manhattan (meen $55 per rit, ongeacht het aantal passagiers). En ze zijn makkelijk te vinden op de luchthaven, ze zijn knalgeel en er staat meestal iemand bij in een hesje die je beschermt tegen malafide personen.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Gebruikersavatar
meyem
Amerika-expert
Berichten: 4600
Lid geworden op: 15 sep 2010, 21:53
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Amstelveen

Re: Eerste keer New York

Bericht door meyem »

Plus one for the yellow cab .... je zit tenslotte in New York ...
(ik meen dat het tarief ietsjes hoger ligt, maar inderdaad wel vast. Toll van bepaalde bruggen (hangt af van de route) en tip komt daar dan nog bovenop)
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Irisss1989
Amerika-ontdekker
Berichten: 46
Lid geworden op: 25 okt 2015, 21:55
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Eerste keer New York

Bericht door Irisss1989 »

Dank voor al jullie reacties! We hebben uiteindelijk toch besloten om in Manhattan te gaan zitten, aangezien we een goede deal vonden. We hebben hotel Le Parker Meridien geboekt. Inclusief vliegreis zijn we 1700 euro in totaal kwijt voor 2 personen en 6 dagen met fijne vluchttijden.

Zijn er bekende attracties waarbij we er rekening mee moeten houden om ver van tevoren al te boeken/reserveren?
Carolena
Amerikafan
Berichten: 370
Lid geworden op: 23 sep 2016, 14:03
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Eerste keer New York

Bericht door Carolena »

Toch wel heel veel geld als je nagaat dat wij voor 700eur per persoon 7d gaan in mei. Voor die 1000eur per persoon heb ik toch een metroritje van 10min over :wink: .
Maar wat telt is dat jullie er blij mee zijn natuurlijk :thumbup: ! Laat de voorpret van het plannen alvast beginnen!
Irisss1989
Amerika-ontdekker
Berichten: 46
Lid geworden op: 25 okt 2015, 21:55
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Eerste keer New York

Bericht door Irisss1989 »

Carolena schreef:Toch wel heel veel geld als je nagaat dat wij voor 700eur per persoon 7d gaan in mei. Voor die 1000eur per persoon heb ik toch een metroritje van 10min over :wink: .
Maar wat telt is dat jullie er blij mee zijn natuurlijk :thumbup: ! Laat de voorpret van het plannen alvast beginnen!
Is dat ook inclusief vliegreis Carolena? En echt in de meivakantie (hoogseizoen)? Wij konden namelijk voor die prijs al nauwelijks vluchten vinden, laat staan i.c.m. hotel... Die 1700 euro is wel voor 2 personen al en dus incl. vlucht/hotel, dus wij betalen 850 euro pp.
Carolena
Amerikafan
Berichten: 370
Lid geworden op: 23 sep 2016, 14:03
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Eerste keer New York

Bericht door Carolena »

Hoi, ik had gelezen 1700eur per persoon!
Dan valt het op zich nog wel mee om nu pas te boeken voor de meivakantie en in Manhattan te zitten hoor! Wij hebben alles al in juli van vorig jaar geboekt en gaan wel pas half mei. (wonen in België, geen meivakantie hier)
Veel lezen en plannen geblazen nu dan! Veel plezier!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer