5 daagjes NY met een puber

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
LeenG
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: 5 daagjes NY met een puber

Bericht door LeenG »

Carolena schreef:Da's ook een ideetje natuurlijk. Gewoon een paar dagen van te voren via internet reserveren.
Sommige dingen zijn zo voor de hand liggend dat je der niet aan denkt :) !
ja, daarvoor is 't nu te laat. Hopen op goed weer dan maar :wink:
Oei, volgens accuweather mogen we die dag "rain and snow showers" verwachten :lol: Mèh, we zien wel :wink:
Josje99
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Josje99 »

Kan je nu al een weersverwachting zien voor april? :shock:
LeenG
Amerika-expert

Bericht door LeenG »

Op accuweather wel, of t betrouwbaar is, is een andere zaak :wink:
LeenG
Amerika-expert

Bericht door LeenG »

chell schreef: Het Bushwick collective maakt echt de meest waanzinnige murals
Ik vond ze net op IG, ziet er geweldig uit :thumbup:
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door meyem »

Leen, dit lijkt me ook spannend om te doen:
https://www.green-wood.com/event/twilig ... 018-03-30/
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
LeenG
Amerika-expert

Bericht door LeenG »

Bedankt voor de tip Meyem maar niet echt onze cup of tea.
Donderdag zijn we weg! Aftellen!!! :hello1: :hello1: :hello1:
LeenG
Amerika-expert

Bericht door LeenG »

intussen zijn we al bijna 2 weken terug thuis en het was een geweldig reisje :clap:
Mijn neefje had het behoorlijk lastig met de jetlag en was elke dag echt wel moe. Dit vond hij het leukst:
- Top of the Rock! we hadden tickets voor op zaterdag maar het was bewolkt. We konden zonder probleem via een e-mailtje de tickets verschuiven naar zondag (ik had gezien dat het dan helder weer zou zijn).
- Times Sq: de drukte, de TV-schermen, "zoals in de film"
- fietsen! We zijn van Central park via de Hudson Greenway tot aan de freedom tower gefietst, dan naar Brooklyn Bridge (druk maar te doen) lunchen in Brooklyn, in BB Park naar de overdekte sportplaatsen waar je zo'n fitnesstoestellen hebt. Via de Manhattan Bridge terug, gestopt in Lower East Side voor taart en warme choco. En dan helemaal langs 1ste Ave terug tot 58st. Het stuk tussen 1ste Ave en 6th Ave langs 58th hebben we te voet gedaan. Daar was geen fietspad en we waren beiden niet op ons gemak met het fietsen op straat.
- pizza bestellen op hotel en op je bed kunnen opeten :lol: :lol: :lol:
- Microsoft winkel op 5th Ave: virtual reality kunnen uittesten! We waren er 's morgens vroeg als 1ste (toevallig) en hij kon zich helemaal uitleven.

Zelf heb ik heel erg genoten van gewoon rond te lopen en te genieten van alle uitzichten, de energie van zo'n stad,... ik had iets meer tijd willen doorbrengen in Lower East Side en ook LIC waar we verbleven maar ik heb mij aangepast aan mijn neef uiteraard. Het was ook behoorlijk koud, gelukkig regende het niet, maar wel koud genoeg om vaak te stoppen voor een warme chocomelk.
Het kussengevecht in Washington Sq Park was ook erg leuk, neefje heeft op Union Sq ook geschaakt met een man die daar zat. Ik heb mij kunnen uitleven in mijn favoriete boekenwinkel (The Strand). Fietsen is voor mij ook altijd een topmoment :thumbup:

LIC Hotel beviel ons heel erg. Nette kamers, comfortabele bedden, ruim genoeg. Net wat je verwacht van hotels in deze prijsklasse. 200m van de subway (E, M , G en ook de 7 in de buurt), supergoeie verbindingen dus. Het beste aan dit hotel: ontbijt inbegrepen, perfect met zo'n tiener er bij. Op je kamer krijg je ook elke dag 2 flesjes water, handig om mee te nemen. Of je kan je waterfles bijvullen aan de fontein in de receptie. Ook een dikke bonus: het dakterras met fantastisch uitzicht! Na een lange vlucht was dit ons eerste WAW-moment! Ik kan mij inbeelden dat bij mooi weer, het daar heerlijk zitten is na een lange dag in de stad. In de buurt van het hotel zelf is wel weinig aanbod aan restaurants enzo. 10-15 min lopen richting water heb je wel wat. Ik denk wel dat deze wijk de komende jaren echt gaat boomen.

Het is toch echt een geweldige stad he, ik ga zeker nog eens terug :-)
tomaat85
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door tomaat85 »

Leen, leuk dat je ons ff laat weten hoe het is geweest is. En super om te horen natuurlijk dat het leuk geweest is (maar ja, die kans was wel heel groot he :wink: ). Alleen vraag ik me af of het wel toegestaan is om neefjes een NY "junkie" te maken :D. Veel plezier met het plannen van de volgende trip :thumbup:
Grote Amerika fan
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door meyem »

Klinkt goed allemaal .... jeetje, alweer 2 weken thuis, dat ging dus veel te snel!
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
LeenG
Amerika-expert

Bericht door LeenG »

tomaat85 schreef:Leen, leuk dat je ons ff laat weten hoe het is geweest is. En super om te horen natuurlijk dat het leuk geweest is (maar ja, die kans was wel heel groot he :wink: ). Alleen vraag ik me af of het wel toegestaan is om neefjes een NY "junkie" te maken :D. Veel plezier met het plannen van de volgende trip :thumbup:
Hij heeft me alvast beloofd dat als hij 40 is, hij mij gaat trakteren op een reisje naar NY :lol: :lol:
Nog 27 jaar geduld dus :lol: :lol:
LeenG
Amerika-expert

Bericht door LeenG »

Veel te snel, zoals elke reis..... mijn nicht was toevallig dezelfde dagen in NY en we zijn er niet eens in geslaagd af te spreken. Zij en haar man hebben vooral musea bezocht en we waren nooit dezelfde buurt op t zelfde moment.

Oh, nog een paar "tegenvallers"
- ik had tickets voor statue of liberty en Ellis Island op onze eerste dag. Zelfs met tickets was de wachtrij een uur! :shock: Het was koud en het regende en we hadden geen zin om te wachten en zijn toen met de Staten Island ferry om en weer gevaard. Met vooraf gekochte tickets vind ik dat de wachttijd maar een half uurtje zou mogen zijn.
- ik had onze fietsen ook gereserveerd voor $28/dag. Rondom de winkel liepen er van die kerels met promotie: $5/day! Waarschijnlijk hadden ze niet veel te doen door het koude weer . Had ik dat geweten! :P
- bij de heenvlucht hadden we behoorlijk veel turbulentie. Bij de landing ben ik misselijk geworden. Schaamtelijk maar ja, kon ik niks aan doen :oops:

Opvallend ook : strenge controle bij vertrek in AMS. Iedereen kreeg behoorlijk wat vragen over wat en hoe en waar. Ook bij terugvlucht kregen we aan de gate extra controle. Ik vermoed dat er gewoon willekeurig een aantal passagiers werden geselecteerd.
Terugvlucht was met de Airbus 380! Grootste vliegtuig dat er is denk ik, een dubbeldekker. Indrukwekkend! Vliegt heel erg zacht.
jude
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door jude »

Top!
Goede tips gevonden hier :P
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer