Is Washington DC veilig voor een vrouw alleen?

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
NewYork1994
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 25 dec 2017, 20:03
Aantal x V.S. bezocht: 2

Is Washington DC veilig voor een vrouw alleen?

Bericht door NewYork1994 »

Hallo allemaal,

Ik ga komende zomer twee weken alleen naar Amerika, waarvan 2 dagen naar Washington en de rest van de dagen in New York.
Nu vroeg ik mij af of Washington DC wel zo een veilige stad is voor een vrouw (23) alleen. Ik lees namelijk de wildste verhalen over zowel Washington als New York. Zo zou de metro niet heel veilig zijn (een aantal gevallen waarbij mensen voor de trein werden gedrukt, en dit niet overleefden). Dus mijn vraag: valt het allemaal wel mee of is het echt zo erg?

Iris
Gebruikersavatar
meyem
Amerika-expert
Berichten: 4600
Lid geworden op: 15 sep 2010, 21:53
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Amstelveen

Re: Is Washington DC veilig voor een vrouw alleen?

Bericht door meyem »

Zolang je je gezonde verstand gebruikt, kun je rustig in je uppie NYC verkennen, en ik ben ervan overtuigd dat hetzelfde geldt voor Washington. De subway is veilig, ook in de avond. Snachts kan het wat spooky zijn, met weinig passagiers en wat meer daklozen, dus dat zou ik vermijden, maar verder: no worries.

Er zijn recent een aantal draadjes geweest met dezelfde vraag en dan meestal specifiek betreffende NYC. Als je de zoekfunctie van het forum gebruikt, kun je meer geruststellende berichten lezen.
En de meeste van mijn NYC blogs gaan ook over solo reizen (ik ben wel 'ietsjes' ouder, dus wat minder kwetsbaar in bepaalde opzichten, maar wellicht doe je wat leuke ideeen op :D )
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Bennogr
Amerika-expert
Berichten: 8334
Lid geworden op: 26 mar 2006, 07:13
Locatie: Philadelphia, PA

Re: Is Washington DC veilig voor een vrouw alleen?

Bericht door Bennogr »

Washington, New York en andere grote steden zijn even (on)veilig als Amsterdam, Rotterdam of Den Haag. Het is eigenlijk best een gewoon land, Amerika, met gewone steden en vooral: gewone mensen. Een beetje op je hoede zijn, niet met dure telefoons lopen te zwaaien, niet om 1 uur in de ochtend dronken (of high) over straat zwalken en zo. Maar dat zou ik in Amsterdam ook niet doen. En ik ben een geboren en getogen Amsterdammer (die lang geleden naar Nieuw Amsterdam is verhuisd).

En in de ondergrondse in het midden of helemaal vooraan instappen (bij bestuurder of conducteur), kijken waar er meer mensen in de trein zitten. En op het perron niet op het randje van het perron gaan staan, maar je schrap zetten op een veilige afstand van die rand.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Gebruikersavatar
meyem
Amerika-expert
Berichten: 4600
Lid geworden op: 15 sep 2010, 21:53
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Amstelveen

Re: Is Washington DC veilig voor een vrouw alleen?

Bericht door meyem »

Waarom heb je voor dat hotel op Times Square gekozen?
Het is een idee om over het HI na te denken ... een kennisje van mij heeft daar een paar jaar terug ook gelogeerd toen ze alleen ging ... van jouw leeftijd ... en uiteindelijk is ze de meeste dagen met andere reizigers/sters opgetrokken:
http://hinewyork.org/

Zelf heb ik vorig jaar een 1-persoonskamer in de YMC op Columbus Circle genomen en ik vond het huis prima. Als je een bed op een slaapzaal neemt, zul je ook makkelijk met anderen in contact komen. Lijkt me veel leuker dan zo'n onpersoonlijk hotel ....?
https://www.ymcanyc.org/westside
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Gebruikersavatar
meyem
Amerika-expert
Berichten: 4600
Lid geworden op: 15 sep 2010, 21:53
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Amstelveen

Re: Is Washington DC veilig voor een vrouw alleen?

Bericht door meyem »

Ik lees net de reactie van Bennogr terwijl ik na zit te denken over die opmerking van mensen die voor de metro worden geduwd ...

dat gebeurt een enkele keer, maar dat is gelukkig echt hoogst uitzonderlijk, hoor ... en dat kan je hier ook gebeuren ... gekken lopen helaas overal rond ...
ik ken ook verhalen van mensen die hun leven wagen om een dronken dakloze van de rails te trekken net voor de metro eraan komt ... om maar wat te noemen. Dat zijn allemaal freak dingen die we gelukkig meestal alleen maar in de krant lezen ...

Laat je niet gek maken door anderen, gewoon heerlijk genieten van de voorpret en straks van de reis zelf!!
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
NewYork1994
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 25 dec 2017, 20:03
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Is Washington DC veilig voor een vrouw alleen?

Bericht door NewYork1994 »

meyem schreef:Waarom heb je voor dat hotel op Times Square gekozen?
Ik heb voor de Knickerbocker gekozen, omdat deze een geweldige locatie heeft en ook erg goed staat aangeschreven. In 2016 zat ik in het Pod hotel en ondanks dat dit goed beviel, vond ik het toch wat klein en wat te ver weg van Times Square. Een slaapzaal is ook zeker niet mijn ding, het lijkt mij helemaal niks om met onbekenden op een kamer te liggen. Zou best heel gezellig zijn hoor, maar niets voor mij.

Het is voor mij ook geen doel om zo veel mogelijk contact te leggen (anders ging ik waarschijnlijk wel met iemand naar New York ;-) ). Ik vind het heerlijk om contact te leggen met locals, begrijp me niet verkeerd, maar ik hoef niet per se met anderen op een slaapzaal om contact te maken. Daarnaast zijn er ook heel veel meldingen over bedbugs in hostels, iets waar ik (en iedereen met mij) zo ver mogelijk vandaan blijf.

Ik trek graag mijn eigen plan en zie dan vanzelf wel wie er op mijn pad komt, vind ik eerlijk gezegd wel net zo leuk.

De reden dat ik vraag of de metro in Washington / New York wel veilig is, komt doordat ik vandaag weer een artikel las waarin een man in Brooklyn voor de trein is gesmeten. Ik zag dat vele locals onder het artikel van de New York Times schreven dat zij ook altijd vreesden dat zij voor de trein geduwd zouden worden wanneer zij met de metro gingen. En dat dit in een stad zoals New York niet echt te voorkomen was.
Gebruikersavatar
tomaat85
Amerikakenner
Berichten: 796
Lid geworden op: 06 feb 2011, 18:27
Contacteer:

Re: Is Washington DC veilig voor een vrouw alleen?

Bericht door tomaat85 »

Tja, malloten zijn er idd overal maar ik onderschrijf de reactie's van Benno & Meyem, NYC en b.v. Washington zijn niet anders dan de grote Nederlandse steden. Je gezonde verstand gebruiken en het zal goed gaan (ik ben ras Hagenees maar zal bepaalde plekken echt mijden na twaalven hoor :wink: ).
Over de subway, hierover is ook b.v. op youtube veel te zien..de Do's en Don'ts worden daar goed uitgelegd. Zelf hebben we ons nog nooit onveilig gevoeld in NYC..niet als groep en ook persoonlijk niet alleen laat (nachtwerk) in de subway. Zou je het recente artikel waar je angstig van bent geworden eens willen delen?
Grote Amerika fan
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Is Washington DC veilig voor een vrouw alleen?

Bericht door sanook »

Als je twijfelt over je veiligheid kun je beter wegblijven want evt kwaadwillenden hebben zo door dat je huiverig bent en daardoor trek je meer aandacht voor hen. Als jij een 'zekere' uitstraling hebt zul je sowieso veel minder last hebben van problemen. Misschien lastig voor een meisje van 23...
NewYork1994
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 25 dec 2017, 20:03
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Is Washington DC veilig voor een vrouw alleen?

Bericht door NewYork1994 »

@tomaat85 dit is de link van het artikel: https://mobile.nytimes.com/2018/01/03/n ... ttack.html

@Sanook Een zekere uitstraling en leeftijd is niet zozeer het probleem. Ik ben vorig jaar ook alleen naar New York geweest en dat was geweldig. Echter maak ik mij voornamelijk zorgen over Washington, aangezien veel mensen het hebben over slechte buurten daar.
Gebruikersavatar
tomaat85
Amerikakenner
Berichten: 796
Lid geworden op: 06 feb 2011, 18:27
Contacteer:

Re: Is Washington DC veilig voor een vrouw alleen?

Bericht door tomaat85 »

Thnx voor t delen. Idd heftig hoor, maar ik zou me r niet door uit het veld laten slaan...
Fijne vakantie gewenst!
Grote Amerika fan
Gebruikersavatar
miccie
Amerikafan
Berichten: 366
Lid geworden op: 21 jan 2012, 22:33
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Re: Is Washington DC veilig voor een vrouw alleen?

Bericht door miccie »

In het YMCA bij Columbus Circle (YMCA West Side) die meyem noemt, kan je ook een kamer voor
jezelf nemen. Dan heb je privacy. Dat had ik eind 2016 ook, en komende augustus weer. En toch
lekker voordelig, en het hostel is centraal gelegen.

Ik ben ook alleen naar zowel New York als Washington DC geweest. Ben wel een man en ook wat ouder
dan jij, maar heb me nooit onveilig gevoeld. Slechts 1 keer meegemaakt dat er iemand bij een
metro-station werd gearresteerd door de politie.

Gewoon lekker genieten van je vakantie, ga doen wat je wilt doen en het zal een mooie tijd zijn!
1988 California | 1997 California | 2009 New York City | 2014 New York City & Washington DC | 2016 New York City | 2018 New York City
NewYork1994
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 25 dec 2017, 20:03
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Is Washington DC veilig voor een vrouw alleen?

Bericht door NewYork1994 »

Klopt. Ik weet dat je ook daar een eigen kamer kan nemen, maar het Knickerbocker hotel leek mij gewoon erg tof en is iets luxer dan het hotel dat ik vorig jaar had (Pod 39).

Goed om te horen dat het qua veiligheid in Washington wel goed zit, bedankt voor je reactie.
Krristof
Amerika-ontdekker
Berichten: 33
Lid geworden op: 04 aug 2014, 19:26
Aantal x V.S. bezocht: 1
Locatie: Diest

Re: Is Washington DC veilig voor een vrouw alleen?

Bericht door Krristof »

Ik sluit me aan bij alle anderen. Het is er niet veiliger of onveiliger dan andere grote steden.

Als je twee dagen in DC bent, ga ik er van uit dat je zo'n beetje de standaard dingen (Mall, Witte Huis, Capitool, ...) bezoekt?
Daar loopt altijd zo veel volk rond, wat mij toch altijd een relatief veilig gevoel geeft. Je gaat daar waarschijnlijk ook veel (bovengronds) te voet doen.

En qua metrogebruik: het zal wel aan mij liggen, maar ik was meer op mijn gemak in de metro van DC (en ook die van NYC) dan dat ik ooit in die van Brussel ben geweest. Maar dat is dan natuurlijk ook een "hell hole". :wink:

Komt goed!
Geniet er van!
NewYork1994
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 25 dec 2017, 20:03
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Is Washington DC veilig voor een vrouw alleen?

Bericht door NewYork1994 »

@Krristof Klopt ik overnacht in het Sofitel hotel (dicht bij het Witte huis) en was inderdaad van plan om zoveel mogelijk de standaard dingen zoals de Mall te doen, en natuurlijk nog een avondtour.
Gebruikersavatar
meyem
Amerika-expert
Berichten: 4600
Lid geworden op: 15 sep 2010, 21:53
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Amstelveen

Re: Is Washington DC veilig voor een vrouw alleen?

Bericht door meyem »

miccie schreef: Slechts 1 keer meegemaakt dat er iemand bij een
metro-station werd gearresteerd door de politie.
goh, ik heb dat nog niet meegemaakt ... en ik doe toch veel met de subway, ben er ook een paar keer snachts en smorgens tamelijk vroeg mee op pad geweest .... Ik vind de NYC subway over het algemeen gezellig en vlot.

Het enige voordeel van het Knicker Bocker zou voor mij de nabijehid van Bryant Park zijn .... verder vind ik die locatie een hell hole :lol:

Maar wel een heerlijk vooruitzicht! Veel plezier met de planning.
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
NewYork1994
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 25 dec 2017, 20:03
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Is Washington DC veilig voor een vrouw alleen?

Bericht door NewYork1994 »

meyem schreef: Maar wel een heerlijk vooruitzicht! Veel plezier met de planning.
Dankjewel! Dat komt zeker goed, heb al onwijs veel leuke dingen gepland.
sandpatt
Amerikafan
Berichten: 137
Lid geworden op: 07 okt 2015, 21:58
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Is Washington DC veilig voor een vrouw alleen?

Bericht door sandpatt »

Mocht je (onterecht) wat schrik hebben van de metro in D.C., kan je ook gebruik maken van de stadsfietsen.
Bezochte staten: AL, AZ, CA, FL, GA, IL, NC, NV, NJ, NY, SC, TN, TX, UT, VA, (DC)
Gebruikersavatar
meyem
Amerika-expert
Berichten: 4600
Lid geworden op: 15 sep 2010, 21:53
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Amstelveen

Re: Is Washington DC veilig voor een vrouw alleen?

Bericht door meyem »

https://www.citibikenyc.com/
Ja, dat is echt een supersysteem, vind ik .... Maar mij is het nog niet gelukt om in NYC bij zo'n apparaat te betalen, mijn ING credit card werd schijnbaar niet geaccepteerd ...?
In London wel, en daar heb ik toen echt van genoten.

Je zit er ook op 4 juli, he? Heb je daar al plannen voor?
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
NewYork1994
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 25 dec 2017, 20:03
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Is Washington DC veilig voor een vrouw alleen?

Bericht door NewYork1994 »

Klopt ik ben ook op 4 juli in New York (eigenlijk de voornaamste reden waarom ik in deze periode er heen wilde). Ik heb nog niet echt plannen gemaakt voor die dag. Heb je misschien suggesties?
Gebruikersavatar
meyem
Amerika-expert
Berichten: 4600
Lid geworden op: 15 sep 2010, 21:53
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Amstelveen

Re: Is Washington DC veilig voor een vrouw alleen?

Bericht door meyem »

ehm ... nee, niet echt .... ik zou weer op een bootje willen zitten ...
De keer dat mijn neef mee was, ook tijdens 4 juli, had ik diep in de buidel getast om op een van de zeilboten van sailnyc te zitten. En dat was zeker heel leuk ....
https://www.sail-nyc.com/browse-by-theme/4th-of-july/
Enkele van onze medereizigers hadden pas diezelfde week geboekt voor een heel wat kleiner prijsje.

Het water was helemaal afgeladen en elke (feest)boot had een vaste ligplek aangewezen gekregen, waar je rond 20 uuur naar toe vaart ...
De wal is ook helemaal afgezet en je komt er alleen langs als je ergens gereserveerd hebt ....
Er zullen ook nog wat publieke plekken zijn, maar die informatie wordt pas ca 1 maand van tevoren vrijgegeven (net als op welke rivier dit jaar het vuurwerk wordt afgestoken, op de Hudson of op de East River ....)
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer