Is Washington DC veilig voor een vrouw alleen?

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
NewYork1994
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Is Washington DC veilig voor een vrouw alleen?

Bericht door NewYork1994 » 06 jan 2018, 18:18

Wow dat ziet er wel erg leuk uit, maar ook heel erg duur. Ik zat zelf te denken om gewoon ergens langs de plek waar het vuurwerk wordt afgestoken te gaan staan.

meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door meyem » 06 jan 2018, 21:38

Het is wel zinvol om je daar straks, zo'n maand van tevoren, wel op voor te bereiden.
Het is zeker niet zo dat je zomaar ergens kunt gaan staan ... zeker niet in deze tijd met al die bizarre aanslagen ... alles wordt straks tot in de details begeleid door politie.
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast

NewYork1994
Amerika-ontdekker

Bericht door NewYork1994 » 06 jan 2018, 21:51

Oh daar had ik totaal geen rekening mee gehouden. Ik zag dat de plek waar het vuurwerk wordt afgestoken al bekend is en dacht dat je daar gewoon ergens aan de kant kon gaan staan. Is het daar erg streng beveiligd dan rond 4 juli?

meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem » 07 jan 2018, 00:08

Ja :lol:
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast

meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem » 07 jan 2018, 09:27

https://www.macys.com/social/fireworks/ ... checkitout

Hou er rekening mee dat je bepaald niet de enige bent die komt kijken :D
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast

NewYork1994
Amerika-ontdekker

Bericht door NewYork1994 » 07 jan 2018, 12:17

Ik had ook zeker niet verwacht dat ik de enige was die zou komen kijken. Moet nog even plannen maken hoe en wat, maar het leek mij het leukst om naar het vuurwerk te kijken met een zicht op Manhattan (dus wellicht vanaf queens). Evt zou een boottocht ook nog wel wat zijn, want dat is bij viator een stuk goedkoper zag ik.

Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS » 22 jan 2018, 23:53

NewYork1994 schreef:@tomaat85 dit is de link van het artikel: https://mobile.nytimes.com/2018/01/03/n ... ttack.html

@Sanook Een zekere uitstraling en leeftijd is niet zozeer het probleem. Ik ben vorig jaar ook alleen naar New York geweest en dat was geweldig. Echter maak ik mij voornamelijk zorgen over Washington, aangezien veel mensen het hebben over slechte buurten daar.
Dat is heel erg achterhaald en als er nog slechte buurten zijn dan kom jij daar als toerist niet eens dichtbij. Je zult zien dat Washington heel veel te bieden heeft en ook een aantal heel leuke buurten 's avonds heeft (Georgetown, Dupont Circle). Ik woon al bijna 35 jaar bij Washington en toen wij hier kwamen wonen was het inderdaad een criminele stad (hoewel ik er nog met veel plezier tot diep in de nacht uitging). Tegenwoordig is het heel anders, buurten zijn opgeknapt, overal restaurants, theaters, sportcomplexen. Ik zou me er geen minuut zorgen om maken!
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer